LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie voor 2 kinderen van 2 vaders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HildaR

alimentatie voor 2 kinderen van 2 vaders

Ongelezen bericht door HildaR »

Hallo,mijn dochter heeft een zoon van 10 en een zoon van 5,er zijn 2 vaders die bij GEEN alimentatie willen betalen.
De vader van het jongentje heeft bij een andere vrouw een dochtertje van 6 en daar betaald hij 300 per maand,mijn dochter heeft nog nooit iets gehad.
De andere vader betaald ook niets omdat hij genoeg voor zichzelf nodig is en woond nu nog steets bij zijn ouders.{de 1 is 37 en de andere is 35 jaar}
Ik heb diverse geprkken met hun gehad maar ze willen niet betalen.
Mijn dochter werkte 50 uur per week om het maar een beetje te redden,ik pas gratis op en dus ook 50 uur per week.
Elk weekend mogen ze de kinderen ophalen,wat ik ook niet normaal vind maar de kinderen willen dat zelf zo.
Mijn dochter laat ze daar dan ook vrij in,wat natuurlijk tegen over de ex partners wel heel netjes is,in mijn ogen verdienen ze dat niet maar de kinderen zijn het nu zo gewent.
Zelf is ze nu erg overspannen en komt er nog meer op mij af,nog even en ik ben ook overspannen.
Wie heeft er ook ervaring met het NIET WILLEN betalen maar een ander kind krijgt wel geld.Tja ik kan ook niet blijven helpen of het nu geestelijk is of met elke maand maar geld bij geven zodat mijn kleinkinderen niets te kort komen.

vladja

Re: alimentatie voor 2 kinderen van 2 vaders

Ongelezen bericht door vladja »

Is het betalen van alimentatie vastgelegd schriftelijk? Of zijn er helemaal geen afspraken gemaakt?

Vladja

HildaR

Nee er zijn helemaal geen afspraken gemaakt,alleen dat de vaders de kinderen elk weekend mogen ophalen.
Ze dragen bijde de naam van de vaders,dus 2 verschilllende achternamen.
De afspraken wil ze nu vastleggen via een advocaat en 1 van de 2 zegt,ga je gang mijn nieuwe vriendin is jurist die helpt mij wel.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Zolang er officieel niets is vast gelegd, zal ze de heren nooit kunnen dwingen te betalen.
Dat de ene vader voor een ander kind wel betaald zegt op zich niets, misschien is het daar wel officieel vast gelegd.
Er zit voor uw dochter echt niets anders op dan een advocaat in de arm te nemen en de boel voor de rechter te brengen.

vladja

Dan zal ze naar de rechtbank moeten stappen. Het feit dat de kinderen elk de achternaam van de vader heeft, houdt in dat zij de kinderen erkend hebben. Ook dat ze ieder weekend naar de vaders toegaan.

Dat de vriendin van 1 van hen een jurist is, zegt helemaal niets. De rechter is het die bepaald hoeveel alimentatie betaald moet worden. Als dat is gebeurd en de vaders betalen niet, dan kan ze naar het LBIO stappen. Die incasseert alimentatie zonder verdere tussenkomst van de rechter, indien de vader niet betaalt. Er moet natuurlijk wel iets te halen zijn.

Vladja

HildaR

Zoals ik al vertelde betaald 1 vader voor zijn dochtertje van 6 jaar 300 per maand,deze man heeft een super goede baan bij het UWV en leefd dus nu met een jurist.
Zoals hij dan ook zegt is er geen geld voor zijn zoon van 10 jaar,misschien volgend jaar maar zeker nu niet,dit allemaal in overleg met zijn derde vriendin de jurist die waarschijnlijk nu ook zwanger is.
Wel gaan ze deze zomer 4 weken op vakantie met z'n tweeen en mijn kleinzoon mag in de tuin spelen,zit hij niet mee,moet mijn dochter maar sparen,of harder werken.
Mijn dochter kan dit geestelijk allemaal niet meer aan vandaar dus een advocaat van onvermogen,dus ook voor de vader jongen van 5 jaar die ook niets WIL betalen.

En zo als bijde heren dan ook zeggen ,schuift OMA maar bij

vladja

Maak je geen zorgen over die jurist. De rechter bepaalt. Gewoon naar de rechter stappen en alimentatie eisen. Je kunt in Nederland niet zomaar niet betalen voor je kind.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Er komt ook durf bij kijken.
Ik heb het idee dat je dochter de vaders wil 'pleasen'.
Dat werkt niet, nooit!

Gewoon via de rechter je gelijk eisen.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Mijn dochter werkte 50 uur per week
Elk weekend mogen ze de kinderen ophalen
En wanneer zien ze mama dan nog ? Niet veel begrijp ik :cry:

Man met koffertje

Ongelezen bericht door Man met koffertje »

Wat ik hier leest is wel heel erg .
Het is toch niet te geloven 300 per maand voor kind
Ken meer moeders met kinderen , weet je wat het is
de moeders die aan allimitatie denken zijn in mijn ogen moeders die geen moeder mogen zijn.
Willen geld voor hun kind/kinderen
Ben vader heb 2 kinderen en moet rondkomen van 892 euro per maand , ex verdiend 1930 euro nettto ,maar vraag geen cent en hoef geen cent kan ook rondkomen met 2 kinderen.
Vind het flauwekul allimitatie.
Met 300 euro per maand voor kind en werken erbij hebben ze daar gouden kranen in de douche of zo .

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Uw dochter heeft er een potje van gemaakt ! 2 dochters bij 2 verschillende vaders.

sterkearm

Ongelezen bericht door sterkearm »

Mogelijk kan uw dochter een beroep doen op een overheidsbijdrage voor het verkrijgen van alimentatie voor beide kinderen, middels een "pro deo" advocaat.

De (verplichte!!!) advocaat kan de rechtbank verzoeken om alimentatie voor beide minderjarige kinderen.

De rechtbank bepaalt in dat geval de financiele draagkracht van de vaders.

Vaak kun je, zonder kosten, de zaak voorleggen aan een advocaat, Deze kan je ook vertellen hoeveel uw dochter, moet (bij)betalen voor de kosten van z'n alimentatie-geding.

Ook kun je hierover is gratis advies krijgen bij het plaatselijk Juridisch loket.

succes

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

ze kan zich misschien laten helpen door het juridisch loket.

Uw dochter kan ten alle tijde een draagkracht berekening laten maken. De rechter zal uiteindelijk bepalen hoeveel ze moeten gaan betalen.

Dat 1 van de vaders een jurist als vriendin heeft..........wat leuk voor hem! De rechter bepaald niet die vriendin.

Gesloten