Hier nog iemand die zo'n brief heeft ontvangen met nieuwe smartcard.
Extra kosten aan verbonden van 9,95 maar nodig voor het verbeteren van de oude kaart.
Met de oude kaart nooit problemen gehad. Maar omdat na 2 juni mijn oude smartcard niet meer te gebruiken is, betaal ik de extra kosten.
Ik heb het basispakket. In mijn woonplaats is geen kabelaansluiting of glasvezelkabel. Ben dus afhankelijk van de satelliet voor de TV ontvangst.
Kijk naar het Journaal en actualiteiten programma's.
Gisteravond voor het journaal van 18.00 uur stopte de ontvangst.
Ik kreeg de melding gecodeerd kanaal.
Wel werkte de schotel omdat ik o.a. BVN kon ontvangen. Maar verder geen enkele ontvangst waar ik wel voor betaal volgens abonnement.
Canaal digitaal gebeld 15 wachtenden voor mij met het verzoek om op een ander tijdstip terug te bellen.
Ik kijk op www.
Ik kijk bij de probleemoplossingen en probeer allerlei dingen uit, zonder resultaat. Gebruik ook de oude kaart zonder resultaat.
Vanmiddag weer gebeld nu 10 wachtenden voor mij met het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen.
Ik bel opnieuw en in het keuzemenu kies ik nu voor uitbreiding van mij huidige abonnement.
Er is nu 1 wachtende voor mij.
Als oplossing wordt mij geadviseerd om SBS 6 in te schakelen en de ontvanger een uur op die zender te laten staan zodat er een nieuwe signaalcode wordt verzonden.
De hele middag staat de ontvanger op SB6. Verder radio stilte terwijl ik tussendoor graag naar de radio luister.
Anders zo ...stil in huis.
Om 18.00 uur wil ik het journaal kijken maar nog steeds gecodeerd kanaal.
Ik zal wel iets doms doen. Dus weer naar WWWcanal digitaal. Kaart opnieuw erin en eruit, omgedraaid , oude kaart erin en eruit.
Ik besluit een SMSje te sturen, even zoeken hoe dat moet maar het lukt.
Maar nog steeds gecodeerd kanaal.
Weer gebeld, er zijn nu 20 wachtenden voor mij en het verzoek om op een ander tijdstip terug te bellen.
Het kost 15 eurocent per minuut.
Ik bel opnieuw en kies weer het menu om uitbreiding van het pakket. Er is 1 wachtende voor mij.
Er worden wel allerlei dingen geadviseerd maar niets werkt.
Dan moet ik morgen contact opnemen met de leverancier van mijn splinternieuwe kastje een SAB explorer dat ik heb aan moeten schaffen bij de schotel voor tvontvangst na de digitale omschakeling voor ontvangst van radio en televisie.
Nu 3 jaar geleden.
Canaldigitaal vertelde ook al dat ze iedere 5 jaar verbeteringen aan brengen aan de satellietontvangst.
Ik heb daar dus niet om gevraagd. Ook niet om een nieuwe kaart.
ik wil gewoon enkele tv programma's kijken. Ik ben ook lid van 2 omroepen.
Ik vroeg aan de behulpzame canal digitaal man wat dat omzetten van een andere kaart mij gaat kosten als ik mijn officiële dealer van de schotel en het kastje moet gaan bellen voor aanpassing van software die mijn smartcard ondersteunt. Ze moeten dus langskomen.
Dat wist hij ook niet.
Het lijkt toch gewoon nergens op.
Ik heb ook het forum bekeken. Ben al een paar uur bezig om gewoon t.v. te kijken van een leverancier die ik betaal voor een abonnement en die mij ongevraagd kosten in rekening brengt voor een nieuwe kaart die niet werkt. Ook de oude trouwens niet meer die in principe nog tot 2 juni zou moeten werken.
Dit moet toch eigenlijk niet kunnen.
Heeft iemand een oplossing?
Er is nog een oplossing aangedragen:
Stroom van het kastje af, kaart eruit en 3 minuten wachten en dan op nieuw proberen.
Eigenlijk lijkt het erop dat ze het bij Canal digitaal zelf ook niet weten maar je laat je nog het bos in sturen ook...door de helpmannetjes.
Er wordt nog een opmerking gemaakt over mensen die hun smardcard illegaal mee de grens overnemen en dan daar klagen dat ze geen ontvangst hebben. Dat mag helemaal niet zegt het mannetje. Ik doe niets illegaals antwoord ik.
Ik zal die 3 minuten eens even proberen dan ga ik maar een blokje om met de hond in afwachting van.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)