LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
atm

Re: UPC Mobile Stopt, bel tegoed kwijt, kan dit zomaar?

Ongelezen bericht door atm »

kan iemand me aub vertellen hoe we ons beltegoed terug kunnen krijgen zonder dat upc hun klanten kan dwingen het 40 cent per minuut nummer te bellen ?als ze ons een hele tijd aan de lijn houden ,is het beltegoed ook weg...
mogen ze daarnaast ook nog extra administratiekosten rekenen ,om het beltegoed te retourneren, als ze zelf stoppen??(om zodoende ons beltegoed toch nog kwijt te zijn,want dan zal er niet veel overblijven ,
de telefoondienst van UPC kennende wordt het een duur muziekje..)
Overigens stond niet vermeld hoeveel die administratiekosten bedragen..
En mogen ze weigeren ons beltegoed terug te betalen als we ons tegoed per email opvragen via hun site ? ( dit allemaal als ik niet naar T-mobile overstap a 35 per minuut..wat ik ook zeker niet van plan ben)
verder heb ik hen al gemaild meteen na de mail op 8 mei, maar natuurlijk kwam er geen antwoord..alleen de bevestigingsmail, dat ik binnen enkele dagen antwoord zou krijgen...
ik wacht nog steeds op dat antwoord ...
mogen ze dit doen ,juist omdat ze hun beltegoed als onbeperkt hebben verkocht ?
ik hoop,dat iemand me meer duidelijkheid kan geven,over evt manieren ons beltegoed WERKELIJK terug te krijgen en geen restje na de graaitechnieken van UPC
Radar kunnen jullie hier aub iets aan doen?

marcotvm

Ongelezen bericht door marcotvm »

Ik heb net vandaag dus die "service" mail verstuurd en bevestiging ontvangen.

Als ik binnen een week niks hoor, dan zal ik ze laten weken dat ze nog 1 week de tijd hebben om te reageren en geef aan dat als ze dat niet doen, ik er vanuit ga dat hetgeen ik in de eerste mail had staan gehonoreerd wordt.

Het is jammer, maar soms moet je je blijkbaar zo keihard opstellen omdat zulke molochs denken dat ze overal mee weg kunnen komen.

atm

bedankt MarcoTVM,

ik heb al op 8 mei mijn banknummer aan hen gestuurd en gezegd,dat ik het beltegoed van mezelf en van mijn moeder daarop terug gestort wil hebben,maar zoals ik vermeld heb in mijn voorgaande bericht ..geen antwoord of reactie tot op heden...
gisteren kwam er wél weer een "pusch naar T-Mobile mail" omdat ik nog niet "tot de groep mensen behoorde die al overgestapt waren."
daar doen ze wel moeite voor..
dus ik hoop,dat jij meer succes hebt met jouw brief, ik hoor het graag van je! dit alles maakt me zo enorm boos, het is onrechtvaardig en pure oplichting op de manier waarop zij het behandelen

marcotvm

Klinkt misschien flauw, maar als mijn beltegoed dus tzt niet gewoon netjes terug gestort wordt, dan ga ik deze gewoon verrekenen met de normale UPC rekening voor TV...

Reken maar dat als ze dan ineens geld minder gaan krijgen er wel gereageerd gaat worden. En ik kan dat spelletje erg lang volhouden.

Wassily-UPC
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

@ 3210 :

Ik adviseer je contact op te nemen met de klantenservice van UPC Mobile. Daar kan men de aangeschafte simkaarten alsnog voor je activeren.

Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC

UPC webcare

atm

Wassily-UPC //upc web care:

Wassely, je antwoord wel om de simkaarten nog te aktiveren voor die paar weken....helaas weer via het dure nummer van 0,40 cent per minuut ... Weer HEEL gunstig voor UPC ...niet? Net als de dwang aan klanten om dat zelfde dure nummer te moeten bellen,als ze hun zgn "onbeperkt geldige" beltegoed terug willen krijgen
Waarom antwoord UPC niet op de vragen hoe we ons beltegoed op een NETTE EN KOSTELOZE MANIER terug kunnen krijgen, zonder het dure 40 cent per minuut nummer te moeten bellen en daarnaast ook nog eens administratieve kosten moeten betalen ( zodat we dus alsnog alles aan UPC kwijt zijn)
zou UPC daar ook eens op willen antwoorden ??
DUS: kan het ook op een fatsoenlijke manier geregeld worden? bv normaal via de email op de UPC site,wat mij normaal lijkt omdat jullie stoppen en wij dus ons zgn "onbeperkt geldige" beltegoed terug zouden moeten krijgen zonder al die kosten ,ergernis en moeite..
Mij lijkt dat een fatsoenlijk en betrouwbaar bedrijf daar toch geen moeite mee kan hebben..?

3210

Ongelezen bericht door 3210 »

Geplaatst op 27 Mei 2009 09:42 door marcotvm
@3210:

Nieuwe simkaarten die je niet kunt registreren?
Simpel
Naar de UPC winkel ermee. Met aankoopbon of ander bewijs waar je ze vandaan had.

Als zij ze niet kunnen activeren, zullen ze het terug moeten nemen of iets anders regelen lijkt me.

Het is volgens mij te vergelijken met het verkopen van een ondeugdelijk of niet werkend product. Dat mag altijd binnen zoveel tijd worden terug gebracht.

Heb geen UPC-winkel in de buurt en 'n aankoopbon heb ik ook niet meer in mijn bezit ("waarom zou je die bewaren ? ", ik wist niet dat UPC dit geintje zou gaan uithalen...).
Telefonisch contact met UPC is óók 'bedroevend' geweest want men begreep niet wat ik met zoveel SIM-kaarten moest, resultaat ongeveer €. 9,00 lichter en niets werkt.

Geplaatst op 27 Mei 2009 15:42 door Wassily-UPC
@ 3210 :

Ik adviseer je contact op te nemen met de klantenservice van UPC Mobile. Daar kan men de aangeschafte simkaarten alsnog voor je activeren.

Met vriendelijke groet,
Wassily-UPC

UPC webcare

Wassily, bedankt voor je reactie, maar activeren is eigenlijk géén optie meer voor deze korte tijdsduur want dan kan ik 'straks' wederom kosten maken om het beltegoed wat over is terug te laten storten.
En dit alles dan van 7 kaarten......... 'dat gaat de helpdesk niet snappen denk ik zo maar....'

Daarnaast komt nog bij dat de kaarten niet allemaal op mijn naam geregistreerd moeten worden, dus iedereen moet dan voorzich bellen.

Ik zoek gewoon 'n mogelijkheid, om zonder absurde kosten ad: €. 0,40 p/min. mijn ongeregistreerde kaarten in te leveren.

atm

marcotvm :
GOED NIEUWS! ! ik werd vandaag gebeld door een medewerker van UPC naar aanleiding van mijn mail/klacht begin Mei via hun contactformulier over de teruggave van beltegoed,nu ze stoppen.
het goede nieuws is ,dat de mensen die hun beltegoed terug willen ontvangen dit OOK KUNNEN AANVRAGEN VIA HET CONTACT FORMULIER OP DE UPC SITE. Dus je hoeft de teruggave niet perse via het dure 0,40 cent per minuut nummer aan te vragen!
je krijgt dan een formulier thuisgestuurd wat je in moet vullen en dan zou het verder geen probleem opleveren, volgens deze medewerker.
Ook zijn er geen administratieve kosten,ze hebben besloten dit ook niet te doen.
let wel op : mensen die overstappen naar T-mobile en hun nummer willen behouden krijgen hun beltegoed NIET terug
als je naar een andere maatschappij overstapt kun je wel nummerbehoud aanvragen (op 15 juni ,anders ben je blijkbaar te laat) en behoud je wél het recht op teruggave van het beltegoed,
ook als je je nummer niet wil behouden kun je dus je beltegoed terug
vragen.
ik heb enkele keren gevraagd of dit echt allemaal zo is en er werd me verzekerd ,dat dit correct is .
ik raad @ 3210 met de 7 simkaarten ook aan toch maar weer te mailen via het contactformulier op de upc site ,in de hoop,dat ook hij met een nette oplossing wordt geholpen en UPC terug hem ook terug belt.

Lizwin

Ongelezen bericht door Lizwin »

Het is gewoonweg triest hoe T-Mobile hun nieuwe klanten behandeld.
De telefonische Helpdesk van UPC is misschien wel duur maar ze zijn in ieder geval klantvriendelijk. T-Mobile hangt gewoonweg de telefoon op in je oor als je vraagt naar de status van je nummerbehoud. Er wordt doodleuk gezegd dat je het nog maar een keer moet aanvragen! Terwijl UPC heeft beweerd dat de overstap eenvoudig MET nummerbehoud zal zijn. Blijkt na het indienen van een klacht over onacceptabel gedrag van de telefonische helpdesk van T-Mobile dat nummerbehoud gewoonweg is afgewezen! Dit bericht kreeg ik per e-mail en de reden volgt nog in een schrijven. Spannend, want de 15de nadert...Morgen maar weer een belpoging wagen en hopen dat ik nu wel een medewerker aan de lijn krijg die wel klantvriendelijk is.....
EENVOUDIG OVERSTAPPEN MET NUMMERBEHOUD???!!! YEAH RIGHT...

atm

hallo Lizwin ,
als je overstapt naar T-Mobile betaal je straks bijna het dubbele per minuut, als wat je nu bij upc betaalt!(en je bent je beltegoed van upc kwijt ,als je dat nog nog hebt..)
het is de moeite waard even te vergelijken via internet,er zijn veel goedkopere aanbieders,die ook goed zijn, check radar of kassa eens ,om te zien wat je daar kunt vinden ,

Lizwin

Ongelezen bericht door Lizwin »

HI ITM,
Ja, je hebt ook wel gelijk, maar je denkt van even sneoverstappen zonder kopzorgen....

marcotvm

@ATM: Ja. Ik heb ook begin juli (1e!) dat formulier aangevraagt, gekregen per email, uitgeprint en opgestuurd.

Echter, nu einde van de maand, nada reactie... Oh nee wacht... Een reactie mbt tot mijn eerste ingevulde webformulier hierover (ingevuld in mei of zo)....

Ik heb net weer even kort gebeld met dat heerlijke prijzige nummertje van ze 0900 - 6624351 om te vragen hoe lang het nog gaat duren voordat ik mijn centen terug zie.

Krijg dan te horen dat het ontzettend druk is en veel aanvragen e.d., maar na aandringen kwam ze dan met nog ongeveer 2 weken.

Ik heb toen bot aangegeven dat ik de betaling van mijn andere UPC rekening (voor 11 aug te betalen) ook vrolijk ga uitstellen tot ik mijn centen heb.

Kreeg toen de waarschuwing dat als ik te laat was wel aanmaningskosten zou krijgen enz. Heb toen balletje teruggekaatst dat ze van mij dan ook een aanmaning terug kunnen verwachten met dezelfde aanmaningskosten.

Afwachten is dus maar weer het devies...

Gesloten