LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
chica35
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2008 13:46

efexor

Ongelezen bericht door chica35 »

efexor en blowen hoe gaat dat samen?iemand ervaring hiermee?Ik rook ongeveer 5a8 joints op n dag.Ben wel gestopt met efexor maar blow nog steeds.Lukt me niet om te stoppen ondanks dat ik therapie heb.Als ik niks te blowen heb,rook ik de ene sigaret na de andere(leeg gevoel)

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Blowen belemmert de werking van de medicatie onwijs erg.....het kan zijn dat je dus niks van de medicatie merkt. Ook is canabis nummer 1 drugs die psychische stoornissen veroorzaken. Ik raad je echt aan om daar mee te stoppen. Desnoods afkickkliniek. Wiet en medicatie gaan niet samen en alleen 7-8 blows op een dag is de juiste combinatie om psychische stoornissen op te wekken. Ik heb namenlijk depressie en paniekstoornis gekregen door vooral blowen.

stop ermee alsjeblieft

groetjes

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: efexor

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Hoi Chica35,

Hier moet je inderdaad snel mee stoppen. Het is bewezen dat blowen een depressie of angststoornis kan veroorzakenn, met name bij mensen die daar aanleg voor hebben of gevoelig voor zijn! In het ergste geval kun je er op de langere termijn zelf psychotisch van worden.
Het lijkt me geen argument om maar te blowen omdat je anders teveel sigaretten rookt.

jiping

Re: efexor

Ongelezen bericht door jiping »

onzin, is nooit bewezen, ik zou dan graag het rapport zien, maar die is er niet.
Er zijn in de wetenschap 2 kampen en er is nog niet 1 theorie aangewezen als juiste,

volgens sommigen kan blowen depressie en angststoornis veroorzaken en net zo veel doen onderzoek naar marijuana als behandelmethode tegen depressie en angststoornis.
Net zoals met medicijnen vaak is is het met wiet ook dat het kan veroorzaken waar het tegen helpt,

zeg maar net als in efdexor bij de bijwerkingen depressie staat en je van paracetamol hoofdpijn kunt krijgen.

In zeer lage doseringen kan wiet helpen tegen depressie en angst,
je praat dan over bijv. 1 gram per week, 8 joints is ongeveer 4 gram per dag,
ja da's niet gezond
en wiet combineren met medicijnen ook niet.

jiping

Re: efexor

Ongelezen bericht door jiping »

Psychiatrische symptomen
Een verbetering van de gemoedstoestand bij de behandeling van reactieve depressie werd waargenomen in diverse klinische studies met THC. Er zijn bijkomende verslagen waarin gesteld wordt dat cannabinoïden voordeel bieden bij andere psychiatrische symptomen en ziekten, zoals slaapstoornissen, angstgevoelens, bipolaire stoornissen en endogene despressies. Verschillende auteurs hebben een andere mening uitgedrukt over psychiatrische syndromen in relatie met cannabis. Terwijl enkelen de nadruk leggen op de nevenwerkingen van cannabis, schuiven anderen de therapeutische mogelijkheden naar voor. Mogelijkerwijze zijn cannabisprodukten of weldoend of schadelijk, afhankelijk van persoon tot persoon. De behandelende arts en de patiënt moeten een open en kritisch onderhoud kunnen hebben hierover met een openheid voor beide mogelijkheden.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Nou ik weet niet maarehhh........feiten of raporten of weet ik veel wat...LEKKER BOEIEND. Ga jij eerst maar eens ff bij de brijder of parnassia een beetje rondvragen over hoe het in de praktijk gaat. Dan zul je zien dat wiet psychose en depressie opwekkende drugs NUMMER 1 is. Maarja blow maar lekker door je komt er vanzelf wel achter.

jiping

Re: efexor

Ongelezen bericht door jiping »

Ik geef algemene informatie
het stukje tekst komt gewoon van het Trimbos instituut

Verder blow ik niet en kent u mij verder niet dus ik zal ook niet verder gaan op persoonlijke opmerkingen als die van u.

Verdere informatie over onderzoek naar marijuana als anti-depressiva is te vinden bij de jellinek kliniek, drugs info team of het trimbos instituut alwaar men boeiende feiten en raporten kan lezen over beide kanten van het verhaal,

dus marijuana als veroorzaker van depressie en als behandel middel tegen depressie.

jiping

Re: efexor

Ongelezen bericht door jiping »

Wat zegt de jellinek kliniek erover;

Er is (nog) geen afdoende bewijs dat cannabis een psychose kan veroorzaken bij mensen die geen psychotisch verleden en geen aanleg voor een psychose hebben. Feit is namelijk dat van alle, naar schatting 300.000 blowers die Nederland telt, slechts een heel klein percentage psychotisch wordt. Voor zover bekend zijn dat alleen de blowers die bewust of onbewust gevoelig blijken voor psychoses.

Over de vraag of cannabis een langdurige psychose (schizofrenie) kan veroorzaken zijn de onderzoekers het niet eens. Waar echter geen twijfel over bestaat is dat cannabisgebruik een psychose kan veroorzaken bij mensen die daar aanleg voor hebben en dat cannabis op zich een psychose kan verergeren (zie ook nieuwsbericht van de Universiteit Maastricht, 2006). Ook bestaat geen twijfel over het feit dat bij mensen die een psychose gehad hebben de kans op terugval groot is, als zij weer gaan gebruiken.
Mensen die aanleg hebben voor psychoses of schizofrenie is het af te raden om cannabis te gebruiken. De kans dat cannabis een psychose opwekt of een terugval in een psychose veroorzaakt is groot.

Cannabis kan wel een tijdelijke acute cannabis-psychose veroorzaken. Deze acute maar tijdelijke psychose kan optreden na gebruik van een hoge dosis cannabis. Iemand kan ernstig verward raken, last krijgen van hallucinaties, angst en opwinding. Deze toestand komt niet vaak voor en is bijna altijd het gevolg van inname van grote hoeveelheden cannabis, vaak door het eten van space-cake. In de meeste gevallen treedt er herstel op zodra het lichaam voldoende THC heeft uitgescheiden. De verschijnselen van een acute psychose zijn niet blijvend en verdwijnen snel.

Op de vermelde sites is veel genuanceerde informatie over dit onderwerp te vinden,
iig. genuanceerder dan persoonlijke aanvallen waar niemand zijn voordeel mee doet:shock:

jiping

Re: efexor

Ongelezen bericht door jiping »

.Regelmatige blowers lopen een aanzienlijk groter risico op mentale klachten als schizofrenie, hallucinaties en waanvoorstellingen, zeggen Britse experts. Toch blijft de kans dat een wietgebruiker daadwerkelijk een psychose krijgt klein. De aandoening komt namelijk maar weinig voor. Cannabisgebruik zou bij 14 procent van de Britse jongeren met psychische problemen een rol spelen.

Een link tussen de drug en het krijgen van een depressie konden de onderzoekers niet leggen. Ook is het niet zeker of wiet daadwerkelijk psychoses veroorzaakt. Het kan zijn dat mensen die de drug gebruiken geestelijk sowieso al minder stabiel zijn,
Als je dus wat onderzoek doet zie je dus dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan "wiet veroorzaakt psychoses" en kan al helemaal niet gesteld worden dat het bewezen is.
Er is veel over te vinden maar absoluut geen conclusie,
maar ja dat zijn maar wetenschappers en artsen, wat weten die nu eenmaal :)

vrouwxxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2008 14:59

Re: efexor

Ongelezen bericht door vrouwxxx »

beste allemaal, afgelopen week heb ik een psychose gekregen door een paar trekjes van een buiten wiet joint. de lichtste wiet soort die er (hier) is te krijgen. ik had rugpijn en wilde daarvan af. ik blow nooit. dit was mijn eerste joint. toen heb ik een paar trekjes genomen van een joint in de hoop dat ik me dan beter zou gaan voelen. binnen 5 minuten ging ik out. ik heb 5 uren op de grond gelegen in een psychose. dat had ik nooit eerder meegemaakt. ik ben niet bekend met psychoses of andere dingen. het was een regelrechte hel letterlijk en figuurlijk. stemmen, hallicunaties, wanen, je zit in de hel echt waar. na 3 dagen was het pas uitgewerkt. 3 dagen niet gewerkt dus nix verdient. vet balen. wat ik hiermee wil zeggen: gebruik geen drugs, geen wiet of wat dan ook. je kunt een acute psychose krijgen!!!!! en dat wens je je ergste vijand nog niet toe!! echt vreselijk om mee te maken . je denkt dat je dood gaat. alles doet pijn en je kunt helemaal niets meer, niet praten of bewegen. super eng allemaal. stop met blowen. ga naar de huisarts of de kuno van dijk en laat je helpen!! suc6 allemaal.

vrouwxxx
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2008 14:59

Re: efexor

Ongelezen bericht door vrouwxxx »

ik ken genoeg mensen die van soft drugs en hard drugs depressief worden en psychotisch. mijn advies is: stop ermee!!
alles gaat kapot. net als met drank alcohol. het maakt meer kapot dan je lief is. de mensen die ik ken zijn alles kwijt geraakt : hun familie, hun geld, hun relatie, hun kinderen, hun baan, hun goede naam, het vertrouwen van andere mensen, huis kwijt etc. dus bezint eer je begint. het is puur vergif wat je in je lijf stopt. je krijgt allerlei klachten, je wordt sneller ziek, je krijgt last van je darmen, verstopping, long problemen, hoesten, benauwd, pijn overal etc. dat wil je toch niet meemaken?? stop ermee en zoek hulp. als je last hebt van depressies of psychoses moet je geen drugs gebruiken maar naar de dokter gaan!!! succes allemaal.

greenfrog
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jan 2009 00:43

Re: efexor

Ongelezen bericht door greenfrog »

Ligt er ook aan hoe zwaar die 8 joints zijn die je elke dag rookt. Ben je helemaal van de wereld en knetterstoned of niet. Veel sigaretten roken is zeker niet goed. Als dit voor jou als een goede oplossing aan voelt. En als je na 2 jaar flink blowen psychoses, angsten en hoestbuien krijgt, dan is daar ook wel weer een oplossing of medicijn voor dus maak je niet druk. Maar wees wel gewaarschuwd door bovenstaande berichtjes.

bartje107
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:42

Re: efexor

Ongelezen bericht door bartje107 »

Hallo allemaal, 8 joints is ook wel een beetje te veel.
Ik rook bijna iedere avond wel een lekker jointje, en ik zal maar eerlijk zijn nu ook een beetje stoned hahahahah als jullie me nu zouden kunnen zien zitten te typen hier zouden jullie ook lachen hahaah waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik heb de grootste lol!!!!!
Ik moet nu ff alles terug lezen anders weet ik niet meer waarop ik aan het reageren ben hahahahahha
Maar goed, volgens mij is een jointje af en toe niks mis mee alleen al door de lol die ik nu hier heb zou ik hem niet willen laten liggen.

De groeten van een vrolijke high bartje

bartje107
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:42

Re: efexor

Ongelezen bericht door bartje107 »

hahahhahahah dit is best wel grappig, hoe kom ik bij een ander topic? ga ik me daar ook mee benmoeien

Niet dat ik dit niet serieus neeem hoor!
Als je zoiets hebt is dat erg lastig!!! maar om nu maar meteen zo te doen. hahahahah

Voor wie normaal geen wiet rookt hier een goede tip:

Pak de fiets, auto of wat dan ook, ga naar een koffieshop zo dicht mogelijk in de buurt, koop een heerlijke lekkere haze voor gedraaide joint. Rij voorzichtig naar huis, zorg dat je voldoende lekkere dingen in huis hebt, zoals koekjes, snoepjes enz enz
Zet een hele flauwe film op en ga lekker op de bank of in bed liggen en rook dat heerlijke jointje en je zal er zeker geen spijt van krijgen!!!!

En dat ga ik nu ook lekker doen!!

Groeten high bartje


hahahaah zit al 3 keer op voorbeeld te drukken, en ik maar denken waaro is het nu nog niet verstuurd hahahhahahaha

sneeuwwatje
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 apr 2009 23:24

Re: efexor

Ongelezen bericht door sneeuwwatje »

onderzoek of geen onderzoek, misschien moet je gewoon logica gebruiken.

Bij blowen gaan de "snelwegen" in je hoofd anders werken.
Bij een depressie of psychose werken die wegen ook niet allemaal even lekker.

Misschien slim om het bij 1 ding te houden die de "snelwegen" in je hoofd verpesten.

Deze logica van mijn psych was voor mij een goede om niet meer te blowen. En als ik op een festival was waar ik eigenlijk stoned wilde worden, pakte ik een alprazolam of 2 want daarvan wist ik dat er wel onderzocht was wat er met mijn hoofd zou gebeuren.

kridnavllom
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:27

Re: efexor

Ongelezen bericht door kridnavllom »

Canabis is al 1000-enden jaren een medicijn.

Teveel medicijngebruik is nooit goed.

Begin jaren 90 bestond de apotheek uit meer dan 40 tot 60 % uit canabis gebaseerde medicijnen.

De chemische industrie, en alle zakkevullers die medicijnen willen maken en aan de mens willen verkopen zullen er alles aan doen om de mensen te doen geloven dat canabis slecht voor je is. Maar de feiten liggen anders. Canabis is een natuurlijk medicijn met de minste bijwerkingen. Teveel gebruik is nooit goed, maar dit geldt ook voor de medicijnen waar we de laatste 50 jaar mee om worden gegooit. Bij teveel gebruik van medicijnen is het nog maar de vraag of je lijf dat trekt. Bij teveel blowen wordt je niet stoonder en val je gewoon in slaap en je lijf lijd er het minst van...
Dat je even angstig kunt worden van een jointje of paar trekjes, is omdat je lijf en hoofd het niet gewoon is. Doe je het weer wekelijks of om de paar dagen dan raak je er weer aan gewend en verdwijnd de angst en krijg je de relaxtheid die ieder mens verdient...

Conclusie: "We kunnen niet gaan evolueren als mens op een kleine 50 jaar chemische medicijnen.., Geef mij maar duizenden jaren evolutie op natuurlijke en gezondere medicijnen net als canabis.., of andere kruiden... Alle medicijnen zijn gebasseerd op natuurlijke kruiden.., maar waarom zouden we het niet gewoon bij de natuurlijke kruiden houden, mits echt niets anders helpt pak dan chemische medicijnen...

Vroeger heb ik zelf ook de fout gemaakt gehad om zelf Te veel te blowen en heb daar van geleerd.
Overal waar "Te" voor staat is meestal niet gezond...

Groetjes...

Gesloten