Kochten in 1998 een huis bij Gorate Houtbouw.
Binnen tien jaar na oplevering al 8 ruiten vernieuwd i.v.m. condensvorming. Deze nieuwe ruiten werden door Gorate wel geleverd maar niet geplaatst hiervoor moesten wijzelf een glaszetter inhuren. Op dit moment wederom 4 ruiten met condensvorming. Tijdens telefoongesprek met de bouwer beroept deze zich op het feit dat de garantietermijn van 10 jaar verstreken is. Een en ander schijnt echter te wijten te zijn aan een fabricagefout destijds waarbij polysulfidekit gebruikt is dat niet goed tegen vocht kan. Een duidelijk geval van levering van ondeugdelijk materiaal want normaal gesproken gaat dubele beglazing wel zo'n 25 tot 30 jaar mee. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe moeten wij dit aanpakken?? Zijn er meerdere kopers van een Gorate woning die ditzelfde is overkomen?? Ik hoor het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Condens in dubbele beglazing
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 mei 2009 20:43
Re: Condens in dubbele beglazing
Wat is de staat van het schilderwerk van de kozijnen? Bij gebrekkig onderhoud zal namelijk de kitrand in het kozijn lekkage gaan vertonen, en daarop kan de aannemer zich evt. beroepen. Zorg dus wel dat de kozijnen strak in de lak staan ...
De tien jaar garantie vanuit de fabrikant geldt alleen op correct geplaatst dubbel glas (volgens voorschrift, NEN-normering). Is het aantoonbaar dat de aannemer / diens glaszetter niet de juiste kit heeft gebruikt? Dan kun je hem hier zonder meer verantwoordelijk voor stellen, en kan de aannemer zich niet verschuilen achter het verstrijken van de fabrieksgarantie vanuit de glasleverancier. Mits ... dat jullie voldoende onderhoud hebben gepleegd!
De tien jaar garantie vanuit de fabrikant geldt alleen op correct geplaatst dubbel glas (volgens voorschrift, NEN-normering). Is het aantoonbaar dat de aannemer / diens glaszetter niet de juiste kit heeft gebruikt? Dan kun je hem hier zonder meer verantwoordelijk voor stellen, en kan de aannemer zich niet verschuilen achter het verstrijken van de fabrieksgarantie vanuit de glasleverancier. Mits ... dat jullie voldoende onderhoud hebben gepleegd!