LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Tevreden met Vodafone?

JA
1
20%
NEE
4
80%
 
Totaal aantal stemmen: 5

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Al meer dan 5 jaar gebruik ik een Vodafone abonnement, het Online opvragen van het tegoed is er al meer dan 1 jaar een storing, en telkens geven ze aan dat ze dit gaan oplossen, via 1200 kan men niet helpen omdat ze daar ook geen inzicht hebben in het tegoed, is de rekening binnen dan zie ik dat het bellen naar 0800 (gratis) nummers in rekening zijn gebracht 0800 7111 (gratis)

In een email naar Vodafone heb ik aangegeven dat ik het zat was om telkens elke keer hier achteraan te gaan en dat ik mijn nummer geporteerd wil hebben naar T-Mobile, dit heb ik dan ook gedaan, T-Mobile geeft aan 3 maanden later pas geporteerd kan worden, bij T-Mobile heb ik aangegeven dat mijn nummer binnen de 5 werkdagen volgens de OPTA geporteerd moet worden, T-Mobile geeft aan dat dit bij Vodafone ligt, Vodafone geeft aan een opzegtermijn te hebben van 3 maanden waar ik vervolgens aangeef dat ik deze wil afkopen maar dat kon niet. Ik vraag mij af waarom Vodafone de klant wil behouden terwijl deze weg wil en de 3 maandjes wil afkopen, ik dacht mischien denkt Vodafone in de hoop dat de klant nog gebruik gaat maken van zijn aansluiting? Nou deze staat uit! Durf er niet meer mee te bellen vanwege de vreemde kosten die altijd hoger uitvallen voor de klant.

Ik heb Vodafone het volgende aangegeven over de dienst of service:
Met het niet leveren van de service heeft vodafone Artikel 17.2 Afdeling 2. van het Burgelijk Wetboek Boek 7 overtreden doordat het product Vodafone Basis niet de eigenschappen bezit die een koper redelijkerwijs mag verwachten.

Zij geven het volgende aan:
Bedankt voor uw reactie.

Het tijdelijk niet kunnen opvragen van het tegoed door werkzaamheden of een storing is uiteraard vervelend.
Maar zoals al door mijn collega werd meegedeeld betreft het hier een service, die als deze tijdelijk niet beschikbaar is niet de mogelijkheid geeft het contract te ontbinden.

De storing is in de tussentijd opgelost, maar heeft wel geleid tot een achterstand in de verwerking.. Daarom is het op dit moment helaas nog niet mogelijk om online of telefonisch uw tegoed op te vragen.
We verwerken de belgegevens nu zo snel mogelijk. De verwachting is dat u eind mei uw tegoed weer kunt opvragen.
Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Bovenstaande hoef ik toch niet te accepteren?
Is dit de weg nu vrij is naar de Geschillen Commissie?

Hambartsumyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2008 19:13

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Hambartsumyan »

Beste Moose,

Helaas ben je niet de enige die met problemen zit bij Vodafone. Ik ben nog niet zo lang klant bij Vodafone, maar heb nu al spijt!
Ik moet bijna elke maand bellen omdat ik problemen heb. Of ik heb een te hoge rekening of dat zij MIJN rekeningnummer bij iemand anders invoeren en ik voor iemand anders een rekening moet betalen. etc. (ook terug te lezen in problemen met samsung omnia I900V).

Ik zit ook vast aan een contract van 2 jaar. Als ik de klantenservice van Vodafone bel krijg ik nooit een fatsoenlijk antwoord.
Het enige wat ze melden is dat ik het contract kan afkopen (makkelijk gezegd natuurlijk!)

Als ik vervolgens aangeef dat zij mij niet de service bieden die zij beloven wordt er weer geantwoord dat ik het contract maar moet afkopen! BELACHELIJK!
Ik zal, vanuit mijn ervaringen, niemand adviseren om klant te worden bij Vodafone, want klant is koning bestaat niet bij Vodafone.
Ik durf ook bijna niet te bellen met mijn abonnement, omdat ik vervolgens weer een hoge rekening op de mat heb liggen.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Zeer herkenbaar dit, Vodafone zou eens de klant serieus moeten nemen, een bestaande klant die ontevreden is zal nooit meer terug komen en zal zijn vrienden collega's en famillieleden adviseren om niet met Vodafone in zee te gaan.

Klant heeft een probleem, maak dan een log aan en help die klant tot het is opgelost, stel een SLA in dat binnen de afgesproken tijd de problemen verhelpen. Eenmaal klant van Vodafone hebben zei zich ook te houden aan het contract dat ze hebben afgesloten met jou inclusief de reclame eromheen.

Ik zou zeggen schakel de geschillen commissie in en kijk en stuur even een mail naar de consumenten aotoriteit "Consuwijzer".
Rechtsbijstand? bou eerst een dossier op, mails brieven bewaren!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR ;))
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door sellh »

Vorige maand ben ik overgestapt van T-Mobile naar Vodafone vanwege een slechte service van T-Mobile. Inmiddels ben ik er achter dat het nog slechter kan, want zolang ik nu Vodafone klant ben, is nog geen enkele keer het tegoed op te vragen geweest.

Een mooie binnenkomer! Juist de eerste maand bij een nieuwe provider wil je in de gaten houden of alles goed gaat.

Ik vind het te gek om los te lopen.

Kan Radar hier actie tegen ondernemen?

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Kijk hier maar http://www.stopvodafone.com
Meer dan 500 ontevreden Vodafone klanten en het loopt op

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Kijk hier maar http://www.stopvodafone.com
Meer dan 500 ontevreden Vodafone klanten en het loopt op

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

o hemel, daar heb je hem weer met zijn stopvodafone.

Zoek een (andere) hobby!

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Je bedoelt de heer SWASS http://www.youtube.com/watch?v=B799Yx0d7JI

Ach er zijn forums zat als je gaat Googelen betrefende de praktijken van Vodafone

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: Vodafone storing en 0800 gratis nummers in rekening gebracht

Ongelezen bericht door Moose »

Weer heeft Vodafone kosten in rekening gebracht voor het bellen naar gratis 0800 nummers. De belbundel werdt minder, n.a.v. daarvan heb ik ze wederom gebeld en vertellen dat deze kosten in mindering worden gebracht op de volgende nota, dus betaal je 50 euro teveel dan moet je hierop een maand wachten, wordt dit verekend met een nota van 30 euro wordt de resterende 20 euro op de nota die daarop volgt verekend.

Waar zijn we in godsnaam mee bezig, ik zou zeggen los het probleem op, crediteer direct ipv allerlei policy's toe te passen met ingewikkelde constructies en de klant de dupe te laten worden van een systeem wat niet werkt bij Vodafone.

Kortom
• Belbundel tegoed opvragen via internet of telefoon 1200 werkt meer dan 2 jaar niet!!!
• Er worden kosten in rekening gebracht voor het bellen naar gratis 0800 nummers. Dus als ik bel met mijn Vodafone abonnement naar het gratis T-Mobile nummer 0800 7111 dan worden daar gewoon 25 cent per minuut in rekening gebracht.

Mensen pas op!!! Denk 2x na voor je met vodafone wilt bellen, kies eerder KPN of T-Mobile, want Vodafone maakt er een potje van, en de klantenservice is net een papagaai, vallen steeds in herhaling, heb weinig tijd voor de **** van vodafone dus ben blij dat ik binnenkort er van af ben. Voor mij NOOIT meer Vodafone!!! :x

Gesloten