LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geplaatst op 23 Mei 2009 23:03 door boskabouter
Tja, kapen is mogelijk. Frappant is wel de kamer van mijn schoonvader is natuurlijk overgenomen door de nieuwe bewoner. Toevallig voor zover ik weet heeft deze bewoner en mobiel nummer een géén vast nummer, want anders waren de problemen groter geweest
Zeker is dat er geen gesprekskosten gedeclareerd kunnen worden. Dat zou ik dan ook pertinent weigeren. Ik ga ervan uit dat op de datum van de kaping door Pretium de kamer van uw schoonvader ontruimd was. Dit is dan ook te bewijzen door mogelijk een verklaring van het tehuis waar hij verbleef.
Mocht u om dit te bereiken toch naar de Geschillencommissie moeten dan kunt u de abonnementskosten tegelijkertijd als een geschil voorleggen omdat u er dan toch bent.

Nogmaals omdat u geen schriftelijke bevestiging ingang abonnement heeft ontvangen van Pretium en u dus niet op de hoogte was van de overname v.d. lijn door Pretium NA het overlijden van uw schoonvader en NA dat u bij KPN.com de overeenkomst had beëindigd. Maar of dit lukt is een tweede.

Als u niet binnen uiterlijk 4 weken de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst met Pretium binnen heeft en een afrekening zonder gesprekskosten heeft ontvangen is dit een leuke zaak voor de Geschillencommissie.

Ik zou zeker wel reageren op Pretium en daar aangeven dat u naar de Geschillencommissie gaat als e.e.a niet naar uw wens geregeld wordt.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

@ momentomori

Precies! Herr Doktor Oetker is de verlosser en ik ben zijn appostel!

Eeuwig zonde dat hij (ik weet: zonder opzet van zijn kant) nu al maanden een ban van de radarmod opgelegd heeft gekregen....

Waren zijn obstructies nu zo erg? Wie en met wat beledigde hij dan precies?

http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... groep.html).

Is ook mijn held, frontsoldaat van het eerste uur!

Ik moet mijn laatste bericht rectificeren:
Radarbert/Kassabert moet binnenkort voor het "pretium-verdachten-hekje" verschijnen als ik me niet vergis....

Zet m op Bertje!

hejeja
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 feb 2008 14:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door hejeja »

Hoewel ik tijdens de Pretium affaire in de 2e helft 2008 van mijn moeder zeer ontevreden was over de info die ik van de KPN kreeg betreffende de kaping van haar abonnement van Tele2 wil ik nu toch ook eens vermelden dat KPN het ook goed kan af kan handelen.
Een telefoonabonnement van KPN i.v.m. overlijden telefonisch opgezegd op 28 april 2009, door hun schriftelijk bevestigd op 29 april met de mededeling dat het abonnement per 7 mei buiten gebruik zou worden gesteld. We hebben nadrukkelijk gevraagd om een spoedige schriftelijke bevestiging. Misschien is het maar net wie je op zo,n moment aan de lijn hebt. Ik lees trouwens met enige verbazing de wervingsadvertenties van PT in de landelijke ochtendbladen. Geen leuke manier van klantenwerving, zeker niet als je kijkt naar de datums die boven de afgedrukte advertenties staan.

hejeja

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Eindelijk uitspraak in kantonrechtzaak tegen Pretium en zowaar gewonnen.

Uitspraak is te lezen op http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BI5480

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Krik:

Goed nieuws. Gefeliciteerd.
Alleen jammer dat de extra immateriele schade niet meegenomen is...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eindelijk uitspraak in kantonrechtzaak tegen Pretium en zowaar gewonnen.
Perfect!
Hartelijk gefeliciteerd met deze uitspraak!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo KrkvdKruk,

Van harte gefeliciteerd. Ik ben vanmorgen vroeg meteen naar de duinen gefietst om Dr Oetker in te lichten. Hij had juist de vernieuwde Telefoongids met hyperlinks op http://www.geocities.com/hdoekter/ gezet. Hij heeft namelijk een nieuw "Rechenzeug" met Office 2007, waarmee je hyperlinks kan maken.

Hoewel Oetker niet graag er aan herinnerd wordt :shock: , merkte hij op dat deze uitspraak wel eens het Stalingrad van Pretium zou kunnen zijn. De rechter heeft (eindelijk) een correcte afweging gemaakt tussen de mogelijkheden en de verplichtingen van een ondernemer, die geacht is om professioneel te opereren en die van een oude man en individuele consument, zoals jouw vader, die op een kwade dag argeloos een telefoon opneemt. In tegenstelling tot de Geschillencommissie met zijn foute legalistische reglementenridderij.

KrikvdKruk, jij bent De Held van dit forum, zoals eerder al opgemerkt door de Doktor die meteen een fles Duitse Sekt opentrok met een herzlichen Glückwunsch.

We moeten ook zien dat we jouw uitstekend gedocumenteerde verhaal bij de 3 dames in de Tweede Kamer en staatssecretaris Heemskerk krijgen. Jouw verhaal is het knepperharde bewijs dat de consumentenrechtsbescherming enig onderhoud vraagt :oops:

Groetjes,
MementoMori

anti-pret
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 sep 2007 01:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door anti-pret »

KrikvdKruk, van harte gefeliciteerd dat aan deze slepende procedure een einde is gekomen in jouw voordeel.
Als iemand dat verdiende ben jij het wel.
Nogmaals mijn bewondering voor je doorzettingsvermogen.
En nu maar genieten van je Pretium-loze verdere leven ! :D

P.S. En die immateriele schade? Die is zo groot dat-ie waarschijnlijk niet eens in geld uit te drukken is (verlies van vertrouwen, woede, frustratie, verdriet, aanslag op je gezondheid)! :evil:

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

KrikvdKruk,

Gefeliciteerd, geweldig. Je verdient een standbeeld.

Ik ben reeds in overleg met de gemeente Haarlem gegaan om dat beeld voor de ingang van het Pretiumkantoor te plaatsen... :lol:

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

Dat is inderdaad goed nieuws een rechtszaak tegen PT winnen. Verder terugbladerende in dit forum lees ik over een welkomspakket van PT, huh? Welkomspakket? nooit gezien. Dat blad Privilege, nooit gezien. Kortom het bewijs van verkeerde levering, naar een ander adres dus. Mmm, als ik die voicelog eens opvraag dat moet dat duidelijk blijken dat alles op het verkeerde adres terecht gekomen is. Snap ik niet dat een telefoon ondanks op verkeerde adres toch op z'n huidige adres waar overleden schoonvader laatst heeft gewoond kan werken, nog steeds werkt! Tja, de overheid moet inderdaad onze ouderen eens beter gaan beschermen tegen callcenters van PT en andere bedrijven.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Boskabouter
Ik neem aan dat uw schoonvader 72 jaar of ouder was toen hij lastig gevallen werd door een call center namens de Prutjes.
In dat geval had u 3 maanden de tijd gehad om deze ongewenste overname te annuleren.
Deze coulanceregeling voor ouderen is ingegaan op 6 september 2008.

Het blad Privilege wordt bezorgd bij mensen die naast telefonisch abonnement erin gestonken zijn om ook lid te worden van Pretium.
Waarschijnlijk was uw schoonvader nog niet benaderd om lid te worden. Je krijgt dan het blad Privilege een jaar gratis waarna het STILZWIJGEND omgezet wordt in een duur abonnement.
Vervolgens rekent Pretium een opzegtermijn van 3 maanden voor het lidmaatschap en een kortere opzegtermijn voor het telefonisch abonnement. Dit heeft als gevolg dat veel mensen het lidmaatschap te laat opzeggen en daardoor gedwongen worden te betalen voor iets waar denk ik zeker bejaarden niets aan hebben.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Wat goed om te lezen dat het ook een keer goed kan gaan! Dat geeft de gewone burger weer moed!
Ik hou mijn poot strak en weiger te betalen. Ik heb nog niets gehoord van een incassobureau, maar wel weer zo'n standaard brief van PT in de bus gekregen vandaag.
Zo vervelend dat er niet gereageerd wordt op mijn klacht, maar ach, dat zijn we toch gewend van PT...

rnijwening
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:08

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rnijwening »

Helemaal super!!!!!!!

Gefeliciteerd :)

Eindelijk gerechtigheid!

Ik begon eraan te twijfelen maar misschien is er toch nog gerechtigheid.

Ik durfde het niet aan en heb het op zijn beloop gelaten terwijl ik wist dat ik in mijn recht stond. Niet vanwege mijn rechtsgevoel maar je weet maar nooit wat ze uithalen en die stress was voor mij teveel.

Ik voel me superdelux!!!!!!
Nogmaals gefeliciteerd.

Zo hoort het te zijn.
Riet

boskabouter
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2007 10:36

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door boskabouter »

3 maanden opzegtermijn! Tja, dat moet je dat wel op tijd weten. Heb zoals ik al schreef helemaal géén contract van PT gezien! Ben er achter gekomen vanwege afschrijvingen op zijn bankrekening. Een maand later nog één. Dan pas realiseer je en ook na dit forum gelezen te hebben dat hier sprake moet zijn van een contract. PT gebeld en zij deelde mede dat er inderdaad sprake is van een contract. Telefonisch afgesloten op 02-02-2009 en zou op 09-03-2009 in gaan. Pas rond 16-04-2009 eerste afschrijving gehad. Maand later nog één. N.a.v. van het lezen van dit forum op 19-05-2009 een aangetekende brief gestuurd.
PT heeft het contract naar het verkeerde adres gestuurd en ja schoonvader was 75 jaar geworden en kijkt nu van boven mee! Op de afschrijving is uit op te maken dat schoonvader van bovenaf (de hemel) belt!

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

KirvdK geweldig man! Dit geeft de burger moed! Dit laat zien dat er toch nog gerechtigheid is! Inderdaad een standbeeld voor de ingang van het Hauptkwatier van de Prutjes is een geweldige suggestie. Opdat deze bende elke dag er op gewezen dat hun wijze van zakendoen verre van de schoonheidsprijs verdient. Tja, en alle anderen worden voorlopig blijvend bestookt met dreigingen, aanmaningen, incasso-dreiging etc. de pc van de Prutjes maakt overuren. Alleen een faillissement van de Prutjes kan ons blijkbaar nog redden...dan wordt die brievenspuwendse pc tenminste weggehaald!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Boskabouter
ik zou weigeren de gesprekskosten te betalen en omdat dit een gang naar de Geschillencommissie inhoudt zou ik meteen het abonnement ter discussie stellen.

jante
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mei 2008 21:22

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jante »

krikvdkruk, geweldig zeg!! gefeliciteerd met deze grote overwinning!
Het recht heeft eindelijk gezegevierd.
En dat geeft mij als pr.slachtoffer weer moed.
Dit hadden we echt nodig!
Compliment voor je doorzettingsvermogen!
Mijn vertrouwen in een goede afloop is eindelijk weer meters gegroeid!

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

http://www.ez.nl/dsresource?objectid=164433&type=PDF

zijn vragen gesteld door 2e kamerlid Mei Li vos aan de Staatssecretaris van EZ wat betreft die laatste € 35.000 van 12 mei, die PT moet boeten,

en nog ff....hoe staat t met de rest van de poet?

We hadden toch op 4 december 2008 minstens
€ 87.000 met mekaar voor onze vrienden afgesproken???

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jor »

Misschien een beetje laat KrikvdKruK
maar ook van mij een felicitatie met de overwinning op dit soort louche gasten die denken overal mee weg te komen.

Mvg Jor.

Gesloten