LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen Dagblad

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Bzzz

Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door Bzzz »

Lees de brief die ik aan het AD heb gestuurd hieronder (het is een heel verhaal)

Aan: Classic Incasso Postbus215 3840 AE Harderwijk
********, 14 feburari 2009
Uw ref: *****
####

Geachte heer, mevrouw,
Ondanks meerdere e-mails en telefoontjes mijnerzijds naar AD Nieuwsmedia B.V., is dit nog steeds niet opgelost.
Ik hoop van ganser harte dat dit de laatste keer is dat ik dit uit hoef te leggen.
Eind mei / begin juni heb ik via de site van het AD een Sportwereld Pro abonnement afgesloten voor de duur van 4 weken (30-06-2008 t/m 29-07-2008). Ik heb toestemming gegeven voor een automatische incasso van rekeningnummer %%%%%. Dit is op 26-06-2008 ook afgeschreven.
Omdat via de site aangegeven werd dat ik de krant half juni al zou ontvangen heb ik gebeld toen ik hem niet kreeg. De medewerker die ik toen aan de telefoon had vertelde mij dat er helemaal geen gegevens in de computer stonden. Dus dit nogmaals doorgeven, maar nu via de telefoon.
Eind juni ontving ik twee kranten! Hiervoor gebeld naar het AD en zij zagen dat ik twee keer in de computer vermeld stond. Er zou toen doorgegeven worden dat er maar één krant bezorgd hoefde te worden en de andere vermelding zou verwijderd worden.
Helaas bleef ik twee kranten ontvangen, Hierna nog éénmaal gebeld naar het AD. Wederom een vriendelijke medewerker aan de telefoon die het volkomen begreep, maar er veranderde niets.
Tot mijn verbazing zag ik later dat er op 26-06-2008 van mijn andere betaalrekening &&&&&& ook €19,95 was afgeschreven! Ten eerste; hoe komt het AD aan dit nummer? En ten tweede; ik heb hier nooit toestemming voor gegeven, dus dit laten storneren op 08-07-2008.
Op 31-07-2008 werd er wederom geld afgeschreven van rekening %%%%% . Echter, hier stond een andere abonnementsperiode bij, namelijk: 37-07-2008 t/m 29-08-2008, dus heb ik de bank opdracht gegeven om dit bedrag eind augustus te storneren.
Nu bleef ik maar herinneringen krijgen van het AD, hier heb ik alleen op gereageerd via e-mail (zie de bijlage), totdat ik het zat werd en helemaal niet meer gereageerd heb.
Nu het AD een incasso bureau ingeschakeld heeft, heb ik voor de zekerheid alles nog maar een keer goed uitgezocht. En wat schetst mijn verbazing? Op 31-07-2008 heeft het AD, weer zonder toestemming €19,95 van rekening &&&&& afgeschreven! Dit is helaas aan mijn aandacht ontsnapt anders had ik dit gelijk laten storneren door de bank. Ook weer abonnementsperiode 30-07-2008 t/m 29-08-2008.
Voor de duidelijkheid, ik heb één abonnement afgesloten, geen twee (lijkt me enigszins overdreven voor één huishouden), voor abonnementsperiode 30-06-2008 t/m 29-07-2008. Het AD heeft hier een fout gemaakt, kan gebeuren. Maar ze blijven fouten maken ondanks bellen en mailen.
Omdat het AD vier keer een automatische incasso heeft uitgevoerd, waar ik er maar voor één toestemming heb gegeven, en omdat het twee keer gestorneerd is, krijg ik van het AD zelfs nog geld terug. Als ik dit bereken volgens uw eigen nota’s zou dit bedragen :

Hoofdsom €20,72
Vertragingsrente € 0,95 Incassokosten€17,75 ------------------------------------------
Totaal € 37,42
Maar als blijk van goede wil ga ik ook akkoord met een terugboeking van het abonnementsgeld à € 19,95, over te maken op rekening %%%%, t.n.v. ***** te *****.

Abonnementsperiode30-06-2008 t/m 29-07-2008
Datum € Banknr Toestemming?
26-06 19,95 %%%%%%% Aut. Incasso Ja
26-06 19,95 &&&&&&&&&& Aut. Incasso Nee
08-07 19,95 &&&&&&&&&& Gestorneerd

Abonnementsperiode 30-07-2008 t/m 29-08-2008
Datum € Banknr Toestemming?
31-07 19,95 &&&&&&&&&& Aut. Incasso Nee
31-07 19,95 %%%%%% Aut. Incasso Nee
26-08 19,95 %%%%%% Gestorneerd

Ik hoop dat e.e.a. nu duidelijk is en dat er nu wel een reactie mijn kant op komt. Ook zou het fijn zijn als AD Nieuwsmedia hiervoor excuses zou aanbieden.
Hoogachtend,

Een poos na het versturen van deze brief maar eens gebeld naar het incassobureau omdat ik niets meer hoorde. Het AD had de opdracht ingetrokken, maar mij niets laten weten!
Vervolgens gelijk gebeld naar het AD, ze weigeren om me door te verbinden met afd debiteuren en zeggen dat ze zelf wel bellen naar die afdeling. Dan zal die afdeling vervolgens contact met mij opnemen.....ik zit nog steeds te wachten
:evil:

Ook heb ik al verschillende e-mails gestuurd en geen enkele keer antwoord ontvangen!

Ik zal ze nog 'ns een mail sturen met de mededeling dat alles nu op de Radar site staat. Misschien dat ze nu wel mijn geld terug storten?
Maar waarschijnlijk is dat hoop tegen beter weten in.

Iemand suggesties hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Bzzz

Re: Algemeen Dagblad

Ongelezen bericht door Bzzz »

Mensen, is het een te ingewikkeld verhaal om hier op te reageren? Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk opgeschreven?

Het komt erop neer, dat het AD mij steeds herinneringen stuurde terwijl ik geld van hen krijg omdat ze te veel geincasseerd hebben van mijn rekening!

Ze hebben de fout gemaakt mij twee dezelfde abonnementen toe te sturen, dus elke dag twee kranten! Wat moet ik daar in hemelsnaam mee.

Ik heb dus nog steeds mijn geld niet terug gekregen!

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Welke reactie verwacht je dan van ons?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Nou vooruit dan, maar volgens mij is het een open deur.

Legale manier, schakel een incassobureau in. Via hun beland je automatisch bij de rechter. Die doet dan een uitspraak.

Een andere legale weg zou ik niet weten.

Gesloten