| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oud Tiscali, opzeggen, wetswijziging?
-
VanTurenhout
Oud Tiscali, opzeggen, wetswijziging?
Ik heb een (Tiscali) T4 ADSL met telefonie, al jaren. In 'Mijn Telfort' zie ik dat ik verlengd ben tot 23-5-2010 en op kan zeggen per 23-4-2010
Betekent het stukje in Artikel 15 van de algemene voorwaarden dat ik al per 1 augustus aanstaande weg kan bij Telfort? (volgens de nieuwe wet)
Ik hoor zelfs van Telfort twee verschillende signalen.
Ik zou er graag duidelijkheid over willen.
Betekent het stukje in Artikel 15 van de algemene voorwaarden dat ik al per 1 augustus aanstaande weg kan bij Telfort? (volgens de nieuwe wet)
Ik hoor zelfs van Telfort twee verschillende signalen.
Ik zou er graag duidelijkheid over willen.
-
Telfort webcare
- verified
Re: Oud Tiscali, opzeggen, wetswijziging?
Dit klopt ook wat we beiden zeggen, op dit moment is uw einde van de contractsdatum 23 mei 2010, maar vanaf 1 juli is het per maand op te zeggen en is uw contractsdatum 01-08-2009. Dit vanwege de nieuwe regelgeving die vanaf 1 juli ingaat.
Joris
Joris
-
VanTurenhout
Haha...dat is mooi, jullie houden dit forum ook netjes in de gaten. Dank je in ieder geval Joris.
Mocht u besluiten Telfort op te zeggen, lijkt het mij verstandig om naast telefonisch ( conform de voorwaarden) ook schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging op te zeggen. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Zie
Telfort maakt fout op fout
Zie
Telfort maakt fout op fout
Ik ben nu al 2 maanden bezig om mijn contract bij Telfort te beeindigen.
Ik was vroeger bij Tiscali, maar sinds de overname door Telfort heb ik alleen maar ellende gehad. De telefoon werkt niet. Internet valt weg.
Ik heb een voorbeeldbrief van trosradar om het contract te beeindigen
i.v.m. wanprestatie naar telfort gestuurd. Ik betaal voor 20 mps en krijg tussen 6 en 10. (snelheid)
Ook heb ik al grote problemen met mijn firma gehad, omdat ik vaak niet bereikbaar ben, als mijn telefoon wegvalt.
Ik heb dit alles in de brief vermeld. Maar nu reageren ze met "Uit onze gegevens blijkt dat U momenteel beschikt over een stabiele verbinding. Als de problemen zich voordoen kunt U kontakt opnemen met de technische helpdesk. Indien u uw telefoonnummer wilt porteren naar een andere provider, kunt u hierover contact opnemen met de desbetreffende provider.
Ze reageren helemaal niet dat ik mijn contract wil beeindigen.
Wat is dat voor een nieuwe wet per 1 juli, dat je per maand opzeggen kan.
Wie kan mij helpen.
Groetjes Minskaya
Ik was vroeger bij Tiscali, maar sinds de overname door Telfort heb ik alleen maar ellende gehad. De telefoon werkt niet. Internet valt weg.
Ik heb een voorbeeldbrief van trosradar om het contract te beeindigen
i.v.m. wanprestatie naar telfort gestuurd. Ik betaal voor 20 mps en krijg tussen 6 en 10. (snelheid)
Ook heb ik al grote problemen met mijn firma gehad, omdat ik vaak niet bereikbaar ben, als mijn telefoon wegvalt.
Ik heb dit alles in de brief vermeld. Maar nu reageren ze met "Uit onze gegevens blijkt dat U momenteel beschikt over een stabiele verbinding. Als de problemen zich voordoen kunt U kontakt opnemen met de technische helpdesk. Indien u uw telefoonnummer wilt porteren naar een andere provider, kunt u hierover contact opnemen met de desbetreffende provider.
Ze reageren helemaal niet dat ik mijn contract wil beeindigen.
Wat is dat voor een nieuwe wet per 1 juli, dat je per maand opzeggen kan.
Wie kan mij helpen.
Groetjes Minskaya
In het wijzigingsvoorstel, dat dinsdag door de Eerste Kamer werd aangenomen, staat ook dat het makkelijker moet worden om telefoon- en internetabonnementen op te kunnen zeggen. Na afloop van de eerste contractperiode, zo staat in de hierziene wet, moet het mogelijk zijn om het contract per maand te kunnen opzeggen. Momenteel is dat nog niet het geval en worden deze abonnementen veelal automatisch jaarlijks verlengd.
Bron:
http://www.websiteforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=344
Als u langer dan 1 jaar klant bij Telfort bent, dan kunt u dus na deze datum per maand opzeggen.
Bron:
http://www.websiteforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=344
Als u langer dan 1 jaar klant bij Telfort bent, dan kunt u dus na deze datum per maand opzeggen.
Bedankt.
Ik hoop dat ik nu nog een goeie provider vind.
groetjes Minskaya
Ik hoop dat ik nu nog een goeie provider vind.
groetjes Minskaya