LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NOOIT MEER NUON !!!!!!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Friedric

NOOIT MEER NUON !!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Friedric »

Dag

Ik ben sinds vorig jaar een klant geworden van Nuon.
Vanaf het begin tot vandaag heb ik niet anders dan problemen Met nuon.
Ik verklaar me nader:

We zijn verhuisd vorig jaar van een appartement naar een half openbebouwing in de zelfde straat , omdat we een dochtertje hebben van +- 3jaar , hebben we besloten om te verhuizen naar een huis , waar ze rustig in de tuin kon spelen ravotten in de zomer.

Toen we verhuisd waren hebben we besloten om nuon als enegie leverancier te nemen.
Nu na een maand of twee heb ik noun gebeld en gevraagd om men maandelijkse betaling van +- 50 euro's te verhogen. omdat ik 50 euro wat weining vond. Ik vroeg ook kunnen jullie eens vertellen wat het ideale bedrag zou zijn voor ons om maandelijksevoorschot te betalen .Word tegen me gezegd 150 euro's , Dus ik akkoord voor 150 in de maand.
En heb gevraagd om een tuss schatting te krijgen van maandelijks betaling.

IK CITEER van een brief die ik ontvangen heb van men eerste aanvraag tot herberekening.

Geachte

U belde verchillende malen met onze klantendienst . U wilt uw voorschotbedrag laten berekenen.

1. De herberekening

Naar aanleiding van uw vraag om het voorschotbedrag te herberekenen hebben wij een herberekening uitgevoerd.Met deze herberekening kwamen wij het volgende voorschotbedrag uit: 1011.87 euro(maadelijks) waarvan 273.06 euro voor elektriciteit en 738.81 euro voor aardgas

1011.87 euro's werd mij medegedeeld !!
Ik teruh gebeld naar nuon. Zeg vind je dit bedrag niet wat veel foutje gebeurd?! Antw neen alles is juist !

Dit ging door 6 maand aan een stuk: ikke bellen meterstanden doorgeven elke maand ! terug belachelijk hoog bedrag .
Tot iemand opmerkte hé er is een foutje gebeurd in onzs computersysteem . Menheer veronderschuldig ons het maandelijks herberekening is niet juist. Pff ikke blij dus.

Nu +- 10 maand later krijg ik men afrekening Vandaag dus.

2395.36 EURO !! te betalen

Ik ben furrieus kwaad !! ikke terug bellen naar nuon !!
Om wat meer uitleg...Nu nuon is correct jij bent fout want ..
De vorige bewoner heeft niet de meterstanden doorgeven . Wat kan ik er aan doen dat de vorige bewoner niet alles netjes heeft doorgegeven . ik heb dit juist wel gedaan , Om deze stomme dingens te vermijden .

Ik ben bijna een jaar bezig om dit in orde te krijgen alles netjes genoteerd doorgegeven naar nuon , en nu krijg ik deze eindafrekening
met een verhoging van een maadelijkse afbetaling van 344.29 euro

Ik heb gebeld met IMEWO en zij zeggen dat het bedrag gebaseerd is op een schatting van de meterstanden !!! en niet op het effectieve meterstanden !

het komt echt men strot uit hoor !
hoop hier wat gehoor te krijgen want dit betaal ik NOOIT!!!

:evil: :evil: :evil:

Friedric

Re: NOOIT MEER NUON !!!!!!!!!!!

Trouwens ik ben een belg hé ;)

Ah het is echt niet leuk meer hoor .

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Friedric,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u bezwaar aantekent tegen de hoogte van de door Nuon berekende voorschotbedragen en jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Friedric

Hier men nummer

Het is wel een belgische !

005044743563

Friedric

tot nu nog Niks vernomen van zogenaamde nuon medewerker

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

tot nu nog Niks vernomen van zogenaamde nuon medewerker
Misschien omdat het in Nederland (pinkster)weekend is? :idea:
:lol: :lol:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit is een Nederlands forum en België?
Die hebben eigen kantoor en staan los van Nuon Nederland.

Bereken zelf wat U zou moeten betalen, maak dit over, of betaal voorlopig niets meer als U terug zou krijgen.

Meestal nemen ze het verbruik van vorige bewoners omdat soms een groter huis beter geïsoleerd en zuiniger is.

Tussen mail sturen en uitzoeken en antwoord krijgen kan een weekje zitten.
Het is goedkoper en beter als dure telefoons, je hebt bewijs en zij meer tijd voor uitzoeken wat er fout is, dus meestal beter en sneller opgelost.

Klagen via E mail is meestal sneller en beter dan bellen en nog gratis ook.
Houd er rekening mee dat Nederland andere regels heeft dan België dus daarom geef ik geen verder advies.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Friedric:

U spreekt over IMEWO. Dit is een belgische netbeheerder. Ik ga er daarom van uit dat uw woning in Belgie gelegen is. Nuon nederland kan u dan ook niet helpen. U moet zich wenden tot nuon belgie.
Radar en dit forum betreft alléén nederlandse kwesties.

Ali Bensalah

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Radar en dit forum betreft alléén nederlandse kwesties.
Hey Shine, net even in de forum uitleg en gedragsregels gezocht maar daar wordt geen voorbehoud gemaakt wat betreft Nederlandse of buitenlandse kwesties hoor :P
Daarnaast denk ik dat ze bij NUON ook de buitenlandse klantjes wel tevreden willen houden; als die, al dan niet tegen (on-)geschreven regels in - op Nederlandse fora gaan posten is de imago schade net zo groot ;-)

Shine

Mag zo zijn Ali, alleen Nuon leverancier nederland kan deze persoon helemaal niet van dienst zijn. Punt is namelijk dat de persoon geen kant is van Nuon Nederland en geen contract bij deze nederlandse leverancier heeft. Maar, In dit geval Belgie.
De nederlandse leverancier heeft geen toegang tot buitenelandse Nuon klanten. Daarnaast heb je in deze case ook met een netbeheerder te maken en in dit geval is dat IMEWO. Wat een belgische netbeheerder is.
Natuurlijk mag topicstrater hier zijn gal spuien, alleen betreft het hier een Belgische case wat niets met Nuon leverancier nederland te maken heeft en Nuon nederland dus niets voor deze persoon kan betekenen.

Vergelijk het maar met Opel in de USA en Duitsland
Verder lijkt het me logisch dat als je op een consmentenforum zoals deze eindigend op domein: .nl, gekoppeld aan een nederlandse omroep met bijbehorende consumentenprogramma, het voor de hand ligt dat hier dan ook nederlandse consumentenzaken aan de orde komen.
Welkom op het forum van TROS Radar. Dit forum is bedoeld voor consumenten die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn, maar natuurlijk ook alle andere consumentenzaken.

HuJuh

Ongelezen bericht door HuJuh »

Even het Belgie - Nederland verhaal daargelaten;

als je op vrijdag half 5 je contractnummer doorgeeft (dan gaan veel kantoormensen naar huis) en op maandag om half 9 al gaat klagen dat een medewerker geen contact heeft opgenomen getuigt dat niet van veel geduld.

Verder zal de medewerker vanuit Nederland niets kunnen doen, maar wellicht kan hij/zij de klacht doorspelen aan de Belgische tak van Nuon.

Wat ik alleen niet snap; zijn er geen Belgische consumentenfora waarop men hun beklag kan doen!? De kans dat je daar wordt geholpen door een Belgisch bedrijf lijkt me aanzienlijk groter :wink:

daantjeb

Ongelezen bericht door daantjeb »

Heb je inmiddels al wat vernomen van de nuon medewerker??
En hoe is het nu allemaal??

Shine

Zeg DaantjeB, als je nou even BETER gelezen had,.joehoeh,. dan had je kunnen zien dat het hier om een BELGISCHE leverancier gaat.
De nederlandse Nuon kan deze persoon niet van dienst zijn.

Verder valt me op DaantjeB, dat je behoorlijk wat nuon topics omhoog plopt, met nietszeggende reacties.
Je blijkt gefrustreerd te zijn, klaarblijkelijk door een probleem dat je hebt met de Nuon.
Zou het dan niet handiger en zinvoller zijn je probleem te deponeren in plaats van:
ik ben de nuon zat, het zijn dieven of meer van dergelijke korte inhoudsloze uitlatingen?

En voordat,. neehhh, ik werk er niet.

daantjeb

Ongelezen bericht door daantjeb »

Goh Shine het lag wel op t puntje van mijn tong om te vragen of jij daar werkt...jij praat net zo bitcherig als het personeel daar!!
Ik heb bewust geen nieuwe topic geopend omdat er al zoveel klachten over de nuon zijn!!

Gesloten