LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtaks en Lufthansa

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ykoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:47

Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door ykoot »

Hallo, ik heb maar eens info gevraagd aan Lufthansa hoe het nou zit met tickets die al zijn gekocht en vertrek NA 1 Juli. Welnu zie hieronder het verbijsterende antwoord dat ze niets refunden, iets wat naar mijn mening niet mag. Heeft iemand een tip om dit geld helaas gedwongen toch terug te krijgen via Lufthansa, ik moet bij LH zijn want ik heb direct geboekt via de website van LH.
---
Dear Mr. xxx,

Thank you for your letter dated 14 April.

After corresponding with our responsible department we would like to inform you that it is correct that the “Air Passenger Tax” in Amsterdam for flights from 1 July will not be charged. The limitation of in this case it that the restriction is not valid for reservations made before 27 March.

We hope for your understanding that we are unable to reimburse this fee in your case due to the fact that your ticket was issued on 16 January. We hope that we could help you with this explanation and that you will enjoy your flight from Amsterdam to xxxx in August.

Yours sincerely,
______________________________________________________
Manuel Zuck / Sylvia Langer
Customer Feedback Europe

Lufthansa German Airlines
Customer Feedback Europe
PO Box 1289
Liverpool L69 3AX
UK
E-mail: [email protected]

stofzuigertje

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vreemd.

Een Duitse firma en adres uit Engels land?
Ze weten dan niet hoe hier de regels zijn dus als je het elders in Europa kocht kun je dit soort problemen verwachten.

Dus heb je het in Nederland gekocht onder Nederlands recht?

ykoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:47

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door ykoot »

Hallo, tickets besteld via http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/nl. In NL achter de computer maar inderdaad waar staat de server, volgens mij in Frankfurt aan het IP adres te zien. Maar inderdaad Customer Support schijnt nu in Liverpool te zitten, ik vond het ook al vreemd

vliegtaksterug
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2009 12:14

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door vliegtaksterug »

Hey Ykoot,

Voor hoeveel tickets wil je je geld terug?

ykoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:47

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door ykoot »

4 stuks

vliegtaksterug
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2009 12:14

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door vliegtaksterug »

Kan je me mailen op [email protected]? Ik ben bezig om met een groep iets tegen dit onrecht te ondernemen.

P. Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2009 00:17

Re: Vliegtaks en Lufthansa

Ongelezen bericht door P. Janssen »

Van mijn reisbureau KVSA in Zandvoort vandaag dit bericht ontvangen:
http://www.reisrevue.nl/managementnieuw ... _toch.html

Lufthansa betaalt tickettaks toch
29 MEI 2009

Lufthansa Nederland zal alle passagiers die na 1 juli vertrekken, reeds betaalde tickettaks toch teruggeven. Dat stelt een woordvoerster nadat er een 'misverstand' was ontstaan over een aantal Lufthansa-passagiers. Die hadden te horen gekregen dat de taks niet wordt terugbetaald als er voor 27 maart is geboekt.

EUclaim
De Nederlandse reizigers hadden daar in eerste instantie vergeefs over geklaagd bij Lufthansa. Het Europese 'Customer Feedback Center' van de airline in Liverpool stuurde hun onlangs een mail dat het onmogelijk is het bedrag terug te storten, omdat de tickets voor de (augustus) vlucht Amsterdam-Boekarest op 16 januari waren uitgegeven. Die beperking pikten zij niet, waarop ze EUclaim inschakelden.

Misverstand
EUclaim dreigde Lufthansa vervolgens met een dagvaarding. De Lufthansa-woordvoerster laat weten dat de Nederlandse vestiging van de maatschappij hiervan niet op de hoogte was. 'Het blijkt dat ons buitenlandse callcenter op zijn beurt niet wist hoe het precies met de Nederlandse tickettaks zit. We betreuren dit en zullen alle passagiers met vertrek na 1 juli uiteraard het geld teruggeven, ongeacht het tijdstip van reservering.'

Door Paul Eldering

Ik hoop dat jullie hier net als wij ook iets aan hebben. Ik heb Lufthansa bovenstaande gemaild en wacht op antwoord (wat zullen ze nu weer verzinnen). Wordt vervolgd......

Gesloten