LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
henk overbeeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009 07:56

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door henk overbeeke »

beste sky europe reizigers,

ik verkeer indezelfde omstandigheden mbt de Wenen vlucht . Ik heb ook hun communicatie mgr aangeschreven. Hij heeft me beloofd dat het geld zou worden overgemaakt...maar tot op heden niets ontvangen anders dan meer e-mail met aanbiedingen. Ik vind dit niet alleen onbehoorlijk maar dit is ook diefstal en ik overweeg aangifte bij de politie te doen.
Heeft iemand al aangifte aangedaan?

Henk

MennoK
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:40

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door MennoK »

Ook ik ben de dupe van een vlucht Amsterdam - Wenen. Op het laatste moment geannuleerd en precies hetzelfde als de onderstaande reacties meegemaakt. Aangezien ik het nieuws in de gaten hou en weet dat SkyEurope op het punt staat failliet te gaan, kunnen we dus allemaal fluiten naar ons geld. Eigenlijk moeten toekomstige reizigers hiervan op de hoogte worden gesteld, want de werkwijze is fraude en diefstal. Heel veel vluchten worden naar een onmogelijke tijd gezet en daardoor geannuleerd. Vliegt SkyEurope nog wel? Wij kunnen allemaal naar onze centen fluiten en een rechtsbijstandsverzekering is leuk, maar gebruik die maar voor iest anders, want van een kale kip kan je niet plukken en deze kip is wonderwel gevlogen. Toch via Austria Airlines naar Wenen gevlogen en qua prijs maakt dat niet eens zoveel uit. Hier moet radar gewoon iets meedoen. Gemiddeld is elke gedupeerde voor 250 opgelicht en hoeveel het er zijn weet ik niet, maar gezien de reacties gaat het om een behoorlijk fors bedrag.

Simone Pijfers
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2009 21:23

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Simone Pijfers »

Vandaag eindelijk (4 december betaald en half maart geannuleerd) mijn geld terug!!!!!!! Er is nog hoop..........

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door sprookje »

Schandalig dat je zolang moet wachten op je eigen geld,hebben zij ook interrest betaald want dat moet een burger ook als hij te laat betaald?

ArrogantBedrijf
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2009 10:42

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door ArrogantBedrijf »

Helaas, slecht nieuws voor mensen die nog geld tegoed hebben van SKY of de komende tijd gaan (niet)vliegen. Zojuist is op SME.sk (grote krant in Slowakije) het bericht verschenen dat Sky failliet is:

http://ekonomika.sme.sk/c/4901025/skyeu ... toval.html

Google vertaling:

http://translate.google.com/translate?p ... ry_state0=

Joop Tegels
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 21:15

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Joop Tegels »

Ik heb ook in february vlucht voor 2 personen naar Praag geboekt voor 480 Euro die in Maart geannuleerd werd. Reeds diverse telefoontjes, email en refund request gestuurd. Telkens hebben ze toegezegd dat het bedrag terug gestort zou worden. Tot op heden zonder succes en vandaag een mailtje gekregen dat men uitstel van betaling heeft
"quote"
On 22 June 2009 SkyEurope announced that has been granted protection from its creditors under Slovak law in order to carry out a reorganisation. Due to this fact we are currently not able to process your refund. Customers will need to register their claims, details on how to do this will be published by the end of July 2009 on www.skyeurope.com.
"unquote"

Lijkt een lange lijdensweg te worden en ik vraag me af of ik het geld ooit terug zie

Sjaantje37
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2009 23:36

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Sjaantje37 »

Mijn vriendin en ik hebben in april een vlucht geboekt naar Praag. We zouden 18 juli vliegen en retour 22e juli. Die vlucht hebben ze gecancelled, om wat voor reden dan ook. We konden kostenloos overboeken, dus hebben we gekozen voor vertrek 17 juli, retour 21e juli. Ik heb op hun site gekeken naar onze vluchtgegevens. En tot mijn grote schrik hebben ze de retourdatum van 22 juli laten staan. Ik heb het ook aangegeven dat we de 21e juli weer terug gaan. I.vm. een hotel dat we geboekt hebben.
Ik heb vanavond gebeld met Sky Europe, als we de 21e juli naar Amsterdam willen vliegen moeten we beide 50 euro extra betalen!!! Als je bij een een geronommeerde vliegmaatschappij boekt, dan hadden ze dit opgemerkt. Als iemand eerst de 18e juli vertrekt en retour gaat de 22e juli. Als de vlucht dan verplaatst word naar de 17e dat dan de retourvlucht ook de 21e juli is!!!!!
En nu lees ik ook nog dat ze failliet zijn dan baal ik als een stekker. Als we die 50 euro niet betalen dan moeten we de 21e juli zien dat we een extra nacht in ons hotel kunnen blijven!!!!
We zitten echt te twijfelen wat we moeten doen!

Ook zijn we zeer verbaasd over het bedrag dat we aan aan 'Fare Fees and Taxes' betalen 91,30 :evil:

cvt300
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 09:16

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door cvt300 »

Ook wij zijn slachtoffers van een door Sky geannuleerde reis naar Wenen en dit speelt al ruim een jaar. Het gaat maar om 100 euro, maar de wijze waarop Sky met zijn klanten omgaat is beneden alle peil. Een duur doorkiesnummer in Slowakije en eindeloos mailverkeer (vol met excuses en beloften) resulteert nu in een mail waarin staat dat zij surseance van betaling hebben aangevraagd, met andere woorden: een dreigend failliet. Dat blijkt trouwens uit meerdere reacties op dit forum. Wij zijn vanaf maart vorig jaar aan het lijntje gehouden! Ik vind het verbijsterend dat er gewoon geadverteerd wordt en men blijkbaar nog steeds kan boeken. Ook de nieuwsbrief, waarvoor ik me inmiddels wel heb uitgeschreven, (!) komt gewoon, met aanbiedingen en al! Misschien onze reisverzekering??

Sjaantje37
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2009 23:36

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Sjaantje37 »

Ik heb op 7 juli jl. een mail gestuurd aan SkyEurope: I want to cancel the flights with confirmation number XE29WH. Because we had booked a flight on the 18 July with a return date 22 July. Without any reason you cancelled our flight of the 18. of July. On the telephone you told me that I had to pick an other date. I choose for departure 17 July and a return date 21 July. When I checked on your website our flight details, I saw that our return date was still 22. of July. This is for us not acceptable and we cancel the reservation. We have had contact by phone and explained the situation to you, but there was no response. We do not agree with the suggestions for an extra day with additional € 100,00.
We expect a return of our booking € 290, within a week on bank numbernumber xx.xx.xx.xxx t.a.v. J.J. Moraal, Enschede, Holland.

Uiteraard nog geen reactie gehad :evil: Ik heb wel een reisverzekering bij Menzis afgeloten. Ik weet niet of mijn reisverzekering dit gaat betalen. Het is wel 145 euro p.p.

cvt300
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 09:16

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door cvt300 »

Beste Sjaantje37, ik vind het heel naar voor je maar je kunt hoogstwaarschijnlijk naar je geld fluiten! Bijna lle forumleden hebben eindeloos gemaild en gebeld zonder resultaat. Er is geen cent meer te halen bij Sky!

Sjaantje37
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2009 23:36

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Sjaantje37 »

Ja, dat heb ik nu wel begrepen. Dat sommige, zoals jij , al een jaar op hun centen wachten :( Ik wist in april niet dat het zo slecht ging/gaat met Sky. Daar ben ik achteraf pas achter gekomen, door te googlen :? Maar 145 euro is heel veel geld voor mij, omdat ik single ben en de centen goed kan gebruiken. Maar goed ik voel me gewoon genaaid :evil: Kunnen we niets doen?

cvt300
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 09:16

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door cvt300 »

Reisverzekering? En je creditcard maatschapij inlichten, hopelijk accepteren ze dan geen betalingen meer aan Sky zodat er geen nieuwe slachtoffers bijkomen. Anders zou ik het ook niet weten. Het blijft belachelijk dat ze nog steeds volop adverteren!

Sjaantje37
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2009 23:36

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Sjaantje37 »

Ik heb net gebeld met mijn reisverzekering, ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten. Dus dikke pech voor mij :( Ik moet het via Sky Europe doen, maar dat is een verloren zaak!
Via de creditcard maatschappij doen lijkt me ook niet echt opschieten.

Dit gebeurt me geen tweede keer.


Maaike1508
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:28

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Maaike1508 »

Wij zijn vrijdag 14-8 met sky europe naar wenen gevlogen, niks geen problemen gehad.
Totdat we vrijdag de 21e weer terug zouden gaan. op internet hadden we al gezien dat we via bratislava zouden vliegen omdat er niet betaald was aan de luchthaven van wenen.
vanaf wenen werden we keurig met een airco gekoelde bus naar bratislava gebracht en daar begon de ellende, we waren vertraagd tot ruim 22 uur 's avonds (zouden om 18.00 uur vliegen). Om half tien gingen we boarden en toen iedereen in de boarding ruimte klaar stond om naar het vliegtuig te gaan werd er omgeroepen dat de vertraging nog met een uur was opgelopen wegens technische problemen.
Na ruim een uur wachten gebeurde er nog steeds helemaal niks en uiteindelijk werd er om iets na 23 uur omgeroepen dat er over een kwartiertje meer informatie over onze vlucht zou komen.
Hier in Nederland duurt een kwartiertje 15 minuten maar in slowakije dus niet.
Uit eindelijk konden via via internet op de site van schhiphol zien dat onze vlucht geannuleerd was maar nog steeds niemand van sky europe te zien.
Uiteindelijk kwam er een man van sky europe met wat eten en de mededeling dat de vlucht niet door ging en dat we onze baggage in de aankomst hal konden ophalen.
Met de bus werden we weer naar wenen gebracht en vanaf daar moesten we het zelf maar uitzoeken. (het was inmiddels 2.00 uur 's nachts)
Ook de vlogende dag was er geen vlucht voor ons beschikbaar.
Uiteindelijk zijn we met de trein naar amsterdam gegaan (kosten 140 euro pp) en waren we ipv vrijdag 20.00 uur zaterdag half 21.30 uur thuis.
Nu dus druk bezig alle kosten terug te krijgen maar bij sky europe valt dus helemaal niks te krijgen omdat ze onder surrance staan mogen ze geen betalingen doen.

Denk dus heel goed na voordat je bij sky europe je reis boekt want ze laten je gewoon aan je lot over midden in de nacht op een verlaten vliegveld.

dianne57
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2009 22:56

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door dianne57 »

Afgelopen zaterdag een vlucht geboekt bij SkyEurope van A'dam naar Wenen.
Geen enkele vermelding op de website over problemen.Vlucht bleek gewoon boekbaar.Kom er vandaag achter dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Dit is schandalig, een typisch geval van oplichting.Via zoekmachines wordt Sky Europe nog steeds als boekbare maatschappij genoemd terwijl ze failliet zijn!Zou aangifte doen helpen?

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door geengast »

Nou, het zijn geen oplichters. Ze zijn immers nog niet failliet. Wel is er uitstel van betaling gevraagd en....mogen ze zelfs niet meer vanaf hun thuishaven vliegen. Dus het is inderdaad over en uit.

Maar failliet zijn ze nog niet, hoewel dat elk moment kan gebeuren.

Vooruitbetaalde tickets via internet....mensen blijf realistisch! De prijzen zijn momenteel zo dat het gewoon een gok is. Ja, misschien ben je je geld kwijt, misschien vlieg je ook wel heel goedkoop. Als je trouw elke maand een staatslot koopt weet je ook dat je beduveld wordt waar je bij staat en dat je meestal naar je geld kunt fluiten.

SkyEurope uit Tsjechie....dat moet dan wel goed zijn? Net zoals elke andere lowbudget vlieger (inclusief de allergrootste als Ryanair) kunnen enkel op deze manier werken door met heel veel risico te werken. En ja...dat kan mis gaan.

Jasminka
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2009 21:06

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door Jasminka »

Ze hebben op dit moment al hun vluchten opgeschort: http://skyeurope.com/en/skyeurope-suspe ... operations
Je kunt dus ook niet meer boeken.
Gedupeerden zou ik adviseren om via de link die ik hierboven al gaf te proberen hun geld terug te krijgen.

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: [SkyEurope] Vlucht geannuleerd en geen geld terug

Ongelezen bericht door geengast »

Beetje discriminerend is het wel. Iedereen die via een officieel Nederlands reisbureau heeft geboekt krijgt zijn geld terug. Internet boekingen kunnen naar hun geld fluiten.
Maar ja, internet-boekers zijn al snel 10 euro per persoon goedkoper uit. Dat dan weer wel!

Gesloten