LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief van dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
sanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:58

brief van dexia

Ongelezen bericht door sanna »

hallo,

vandaag een brief gahad van dexia, ze bieden 3 mogelijkheden

1. verkopen van de effecten
2. overnemen van de effecten
3. verlengen van de overeenkomst

het valt me wel op dat er bij de uitleg "verlengen van de overeenkomst" OPEENS gesproken wordt dat wanneer je voor deze optie kiest dat je blijft beleggen met geleend geld wel typisch dat ze daar nooit wat over hebben gezegd bij het afsluiten van deze *****zooi. :evil:


gr. sanna

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door Hollander »

Lees je (oorspronkelijke) contract nog maar eens, daar staat hetzelfde in.

sanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:58

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door sanna »

dus een zaak winnen op grond van misleiding kunnen we dan ook wel vergeten

gr. sanna

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Het is beter om iets te doen dan niets. Over 35 jaar zijn we het allemaal vergeten. Uit het oog uit het hart zei de visbakker altijd.

willems

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door willems »

Geachte Mijnheer Hollander,

Ik beschik over drie contracten, kunt U mij zeggen waar het staat dat het beleggen met geleend is?

M.vr.gr.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door Hollander »

In de contracten staat dat je geld leent, dat je daar rente over betaalt, en dat je aandelen koopt.

Lees ze nu maar eens, dan zie je het wel.

sanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:58

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door sanna »

alleen aandelen zijn wel effe wat anders dan effecten en in dit geval vindt ik het toch echt wel misleidend.
maar voorlopig zitten we toch met de ellende, hopen dat er snel wat duidelijkheid komt over hoe en wat

sanna
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2003 20:58

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door sanna »

ik ga toch maar eens naar een advocaat om te informeren, zij hebben er toch meer verstand van en kunnen dan ook kijken of dat er nou nog wat te redden valt of niet :(

D.
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2003 20:29

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door D. »

ik zou in ieder geval doorgaan er mee
je kunt namelijk in 3 jaar misschien meer bereiken met de stichtingen en de beurs kan weer omhoog gaan.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door JL »

obligaties, aandelen etc. zijn wel degelijk effecten.

JL

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door JL »

Je schrijft zelf verkopen van effecten en ze spreken dus over om je aandelen te verkopen. En ja ik zou maar snel naar een advocaat in Apeldoorn gaan. :shock: :roll: :twisted:

MD
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2003 12:00

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door MD »

Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurd als je voor de laatste optie kiest, nl het verlengen met 1 jaar.

Blijf je dan termijnen betalen?
Blijven je rechten om te procederen bestaan?

willems

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door willems »

Mijnheer de Hollander,

Het contract bestaat uit twee kantjes: voorkant van punt 1 t/m 10 en de achterkant de bijzondere voorwaarden van punt 1 t/m 18.
Kunt U mij zeggen bij welke punt of punten ik moet zijn, waar het staat dat het gaat om een lening en dat er daarover rente betaald moet worden? Ik heb sterk de indruk dat U speculeert en dat U niet weet waar klok noch klepel hangen.

Indien U niet op de hoogte bent wat Dexia uitspookt, houdt de eer aan Uzelf en zwijg!

m.vr.gr.

jboshuizen1
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2003 21:56

Re: brief van dexia

Ongelezen bericht door jboshuizen1 »

Wij zijn niet op het Dexia aanbod ingegaan omdat het een zeer slecht aanbod was.
We zijn nu `slechts`1000 euro duurder uit, dan met het aanbod , maar we blijven wel eigenaar van de aandelen en houden recht op eventuele jurydische uitspraken. Al hebben we wel een nieuwe hypotheek op ons huis moeten nemen, om de kosten te kunnen dragen. Het valt allemaal niet mee, maar we mogen ons gelukkig prijzen, dat we in ons huis kunnen blijven wonen.

Gesloten