LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Z1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2009 10:56

Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Ongelezen bericht door Z1985 »

Ik heb laatst een 1e herinnering van de Nuon ontvangen waar gelijk een prijskaartje van 5 euro aan zat.
Deze herinnering heb ik gekregen omdat ik de jaarafrekening in termijnen betaal en de 3e betaling niet van mijn rekening kon worden afgeschreven wegens onvoldoende saldo. Ik betaal al bijna 2,5 jaar netjes en op tijd de maandelijke kosten bij Nuon en nu het 1 keer niet is gebeurd krijg ik een herinnering op 7 mei, 9 dagen nadat de betaling plaats had moeten vinden.
13 mei maak ik het bedrag over maar 19 mei krijg ik alsnog een herinnering met 15 euro eraan en ik moet het resterende gedrag in 1 keer betalen.
Dus ik bel naar de nuon en vraag waarom ik weer een herinnering krijg als ik het afgesproken termijn bedrag alsnog heb betaald.
Zegt ze dat het bedrag automatisch afgeboekt had moeten worden en ik niet zelf mag overboeken.
Nu is het op het moment betaald maar het zit me nog steeds niet lekker.
Ten eerste de abnormale herinneringkosten! Volgens mij is het overal behalve bij nuon gebruikelijk dat er pas kosten bij komen, wanneer je een aanmaning krijgt of bij een 2e herinnering. De 2e herinnering is ook nog eens 15 euro.
Is er iemand die in mijn verhaal iets onterechts ziet of misschien wel aan mijn kant? Ik weet niet echt wat ik erover moet denken, behalve dat ik natuurlijk wel op tijd had moeten betalen maar de kosten eromheen zijn zeer storend!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Z1985,

Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u enkele vragen heeft over de door ons gefactureerde herinneringskosten.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om deze kwestie met u te bespreken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Over de Nuon en kosten is al veel geschreven, het is een behoorlijke bron van inkomsten voor de Nuon. Men heeft schijt aan rechterlijke uitspraken en blijft er gewoon mee door gaan, met als dreiging het afsluiten van mensen :evil:
Hierdoor betalen veel mensen het maar en wint de Nuon.

ravia
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2009 19:07

Re: Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Ongelezen bericht door ravia »

@ tegenpartij

De Nuon is wel dergelijk gevoelig voor rechtelijke uitspraken. Wij zijn zo veel geleden naar de geschillencommissie gegaan. En toen plots gingen er wel heel veel deuren open en wou ze het probleem oplossen. Maar wij hebben het gewoon voor laten komen. Want we waren al 2 jaar bezig. En we wouden onkosten terug zien. Die hebben we gekregen.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Herinneringskosten en vreemde regeling Nuon

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@Ravia,

Bij diegene waar de uitspraak voor is zal men wel buigen, om de volgende keer het weer te doen, totdat er weer iemand naar de rechter stapt....

Gesloten