LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft hier verstand van?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
D.
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2003 20:29

wie heeft hier verstand van?

Ongelezen bericht door D. »

stel het volgende:

Iemand heeft een aantal jaar geleden een contract getekend. daarna is diegene gaan samenwonen met iemand. die persoon heeft dus niets te maken met de contacten. kan dan toch je huis worden leeggehaald door Dexia?

moekie
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 okt 2003 13:17

Re: wie heeft hier verstand van?

Ongelezen bericht door moekie »

nee volgens mij niet, maar ik zou het contract nog eens goed doorlezen ,maar volgens mij heeft die 3e persoon er niets mee te maken, en anders ff contact opnemen met de rechtswinkel

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: wie heeft hier verstand van?

Ongelezen bericht door RDG »

Dat hangt helemaal af van de voorwaarden waarop jullie zijn samen gaan wonen. Als er een samenlevingsovereenkomst is, kan daarin zijn opgenomen dat alle bezittingen gescheiden blijven. Hiervan wordt een lijst aangelegd die bij de notaris bekend is. Voor toekomstige uitgaven geldt dan dat specifiek uit afschriften e.d. moet blijken dat dit door een van de partners gekocht is. Als dit niet aangetoond kan worden, wordt aangenomen dat die tot het gezamelijke bezit hoort.

Hetzelfde geldt min of meer voor getrouwd zijn. Als er op huwelijkse voorwaarden wordt getrouwd, kan dit onderscheid ook gemaakt worden. Als er geen afspraken bestaan, dan worden alle bezittingen geacht van beiden te zijn. Dit betekent dat de partner recht heeft op de helft van het vermogen als de relatie beeindigd wordt, maar ook dat de partner moet opdraaien voor schulden die in het verleden door de andere partner zijn gemaakt. Mogelijk dus een reden om het een en ander goed vast te laten leggen.

D.
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 sep 2003 20:29

Re: wie heeft hier verstand van?

Ongelezen bericht door D. »

en als er geen contract is? en als ik het laat vast leggen dat alles van mij is?

RDG
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 okt 2003 09:00

Re: wie heeft hier verstand van?

Ongelezen bericht door RDG »

als er geen contract is, is alles van beiden.
als je laat vastleggen dat alles van jou is (en jij bent degene die de contracten heeft lopen), kan dus ook alles in beslag genomen worden.

mijn advies: Ga eens naar de notaris en praat hier met hem over. Hij is tenslotte de enige echte deskundige in deze zaken. Een gesprek met hem kost je niets.

Gesloten