LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe meter en de correcties

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
screwdriver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:30

nieuwe meter en de correcties

Ongelezen bericht door screwdriver »

Ik heb vorig jaar een nieuwe meter gekregen omdat de oude niet goed funtioneerde. Ik heb daarna een mooie brief gekregen van Enexis met de mededeling "Wij gaan een herberekening maken van uw verbruik", maar 6 maanden heb ik alleen een jaarafrekening van Enexis ontvangen op basis van de originele meter.
Om verdere problemen te PROBEREN te vermijden heb ik ze gebeld en gevraagd wanneer de correctie zullen plaatsvinden. Antwoord van de klanten service...geen idee, maar het komt.
Ook meteen gevraagd hoe dit wordt geregeld met de leverancier (Nuon) en daar wordt opgezegd "Zij moeten contact met ons opnemen". Daarbij ben ik pas in oktober 2008 overgegaan naar de Nuon (daarvoor alleen maar faktuur ellende met de RWE) en ook daarvan zegt de Enexis, "ook dat moet worden gecorrigeerd en geregeld door de Nuon".

Nuon gebeld...."nee meneer, er is bij ons geen meter vervanging bekend en dus doen wij niets. U kunt de Enexis informeren dat zij de juiste informatie aan ons aanleveren, daarvoor doen wij niets"

Per saldo weet ik nu al dat de komende maanden de discussies weer over en weer zullen volgen over fakturen, afsluitingingen en deurwaarders. Gelukkig heb ik al e.e.a. aan oefening gehad met de RWE in de afgelopen 2 jaar.

Wie heeft er een ervaring met het vervangen van de meters en gecorrigeerde jaarverbruiken en hoe is dat gegaan?

Bedankt,
Edwin

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: nieuwe meter en de correcties

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Hoe is dit in zijn werk gegaan? Hebt u n.a.v. het niet goed functioneren van de meter richting Enexis gereageerd en is toen de meter uitgewisseld? Of is dit n.a.v. een meterijking van Enexis uit, waaruit gebleken is dat de meter niet goed functioneerde?
Dan moet u ook een ijkingsrapport hebben gekregen. Want ik zou wel willen weten wat herberekend/gecorrigeerd wordt en welke afwijking de meter zou hebben gehad.

screwdriver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:30

Re: nieuwe meter en de correcties

Ongelezen bericht door screwdriver »

Klopt, Enexis heeft een meterijking gedaan en vastgesteld dat er een afwijking in zat van 166%. Daarna hebben ze de meter vervangen en heb ik de kosten, die je vooraf moet voldoen, weer terug gekregen.

Ik zit nu alleen met een jaarafrekening van Enexis waar dus nog geen correcties op heeft plaatsgevonden en binnenkort zal de afrekening komen van de Nuon die niet eens weten dat er een nieuwe meter hangt. En bellen heeft geen enkele zin, want de 1 verwijst naar de ander.

Ik heb nu maar wat mails uitgestuurd om in ieder geval bewijs te hebben dat ik het allemaal gemeld heb.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: nieuwe meter en de correcties

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Het lijkt mij dat in dit geval Enexis zorg moet dragen voor het verwerken van de juiste gegevens en dat er een correctienota gemaakt wordt.

Mogelijk dat je op een site van Enexis nog wat informatie kwijt kunt om e.e.a. te bespoedigen. want ik ga er vanuit dat je door de afwijking te veel hebt betaald.

Gesloten