Hallo,
De Makro heeft reeds 3 maal (!!!) dit jaar een fout gemaakt in de capaciteit van de Toshiba externe harde schijven uit hun aanbiedingen.
Mogelijk staat de 4e fout nu in de folder. Edit: Dit maal is de advertentie WEL gelijk aan het daadwerkelijke artikel! Ik ga er eentje halen! (500GB 2.5", 82 euro)
De eerste twee keer ben ik speciaal daarvoor naar de Makro gegaan, de derde keer wist ik eigenlijk al dat ze de zaak weer aan het belazeren waren, maar heb het gecontroleerd toen ik er toch was.
Wat zijn mijn rechten? Kan ik de capaciteit uit hun advertentie eisen? (Deze hebben ze toch niet op voorraad, dus het is een theoretische exercitie).
Het wil er bij mij niet meer in dat dit 'foutjes' zijn...
(Even uit mijn hoofd: een 1TB schijf bleek slechts 750GB te zijn, een 1,5TB was slechts 1GB, een 2.5" 500GB schijf was in werkelijkheid een 320GB schijf. Ik heb dit met een medewerker besproken (bij de derde 'fout') en hij gaf dit meteen toe. Zij (personeel Makro) hebben dit ook teruggemeld aan het hoofdkantoor iedere keer wanneer zij dit zelf hebben geconstateerd).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onjuiste advertenties: wat zijn je rechten?
Re: Onjuiste advertenties: wat zijn je rechten?
Hoi,
het is me even niet helemaal duidelijk of je de producten nu wel of niet gekocht hebt? Indien je ze wel gekocht hebt kun je je geld terug krijgen. Daarvoor is het wel van belang of het bedrag met het product in verhouding staat. Ofwel: had jij kunnen weten dat dit product niet voor deze prijs aangeboden kon worden en had jij kunnen weten dat dit een fout was? Nou, ik neem aan dat je hier niet kon weten dat het ging om een fout. En om die reden kun jij gewoon je geld terug krijgen.
Of,indien je het product nog niet gekocht had, het juiste product opeisen.
Even heel compact uitgelegd, mocht je nog meer willen weten,
ik hoor het graag
Groetjes
het is me even niet helemaal duidelijk of je de producten nu wel of niet gekocht hebt? Indien je ze wel gekocht hebt kun je je geld terug krijgen. Daarvoor is het wel van belang of het bedrag met het product in verhouding staat. Ofwel: had jij kunnen weten dat dit product niet voor deze prijs aangeboden kon worden en had jij kunnen weten dat dit een fout was? Nou, ik neem aan dat je hier niet kon weten dat het ging om een fout. En om die reden kun jij gewoon je geld terug krijgen.
Of,indien je het product nog niet gekocht had, het juiste product opeisen.
Even heel compact uitgelegd, mocht je nog meer willen weten,
ik hoor het graag
Groetjes
Bedankt!
Nee, ik heb iedere keer niet het produkt gekocht.
De prijzen waren iedere keer zo goed dat ze konden wedijveren of beter waren dan alle andere aanbieders, inclusief webshops.
Dan is het de moeite waard om ervoor naar de winkel (Makro in dit geval) te gaan.
Als je vervolgens vanwege een foutieve advertentie een produkt krijgt wat een stapje lager in de produkt/prijs ladder staat, zorgt ervoor dat de super-aanbieding opeens een standaard-aanbieding wordt. Dus heb ik het dan niet gekocht.
Dat het *de* beste aanbieding was die ik kon vinden, is voor mij geen reden om aan te nemen dat de advertentie foutief was. De prijzen waren zeer scherp, maar niet maar de helft van wat het in de rest van de wereld kost. Dus geloofwaardige prijzen.
Helaas heeft het eisen van het daadwerkelijk geadverteerde produkt niet zo veel zin omdat dit nooit aanwezig was.
Ergo: ze kunnen bij bovengenoemde voorbeelden dus foutief/vals adverteren zonder dat ze ervoor worden gestraft.
Nee, ik heb iedere keer niet het produkt gekocht.
De prijzen waren iedere keer zo goed dat ze konden wedijveren of beter waren dan alle andere aanbieders, inclusief webshops.
Dan is het de moeite waard om ervoor naar de winkel (Makro in dit geval) te gaan.
Als je vervolgens vanwege een foutieve advertentie een produkt krijgt wat een stapje lager in de produkt/prijs ladder staat, zorgt ervoor dat de super-aanbieding opeens een standaard-aanbieding wordt. Dus heb ik het dan niet gekocht.
Dat het *de* beste aanbieding was die ik kon vinden, is voor mij geen reden om aan te nemen dat de advertentie foutief was. De prijzen waren zeer scherp, maar niet maar de helft van wat het in de rest van de wereld kost. Dus geloofwaardige prijzen.
Helaas heeft het eisen van het daadwerkelijk geadverteerde produkt niet zo veel zin omdat dit nooit aanwezig was.
Ergo: ze kunnen bij bovengenoemde voorbeelden dus foutief/vals adverteren zonder dat ze ervoor worden gestraft.
Er zijn meer winkels die zo adverteerden, en Kruidvat was ook zo bezig en nu gaat deze ongelezen bij oud papier want ik loop niet een zoveelste keer voor niets.
Dus ze krijgen juist minder klanten omdat de leuke aanbiedingen er niet zijn...
Zo straffen ze zichzelf en ik kreeg daarom 4 weken later omdat ik schuilde voor de regen de aanbieding van vorige maand die nog niet uitverkocht was.
Dit is veroorzaakt door misleidend te adverteren en dan blijven leuke dingen gewoon staan omdat niemand ze meer geloofde!
Ze hadden dus geluk, anders had dit nog langer geduurd en ze willen toch klanten lokken en ik zou deze reclame nooit meer geloven.
Dus ze verliezen meer klanten dan het opleverde....
Dus ze krijgen juist minder klanten omdat de leuke aanbiedingen er niet zijn...
Zo straffen ze zichzelf en ik kreeg daarom 4 weken later omdat ik schuilde voor de regen de aanbieding van vorige maand die nog niet uitverkocht was.
Dit is veroorzaakt door misleidend te adverteren en dan blijven leuke dingen gewoon staan omdat niemand ze meer geloofde!
Ze hadden dus geluk, anders had dit nog langer geduurd en ze willen toch klanten lokken en ik zou deze reclame nooit meer geloven.
Dus ze verliezen meer klanten dan het opleverde....