LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio komt zijn beloftes niet na!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VioletPrue

Oxxio komt zijn beloftes niet na!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik word erg moedeloos van Oxxio.
Ik ben secretaris van een gehandicaptenorganisatie en ben al sinds december vorig jaar bezig om de meterstanden die Oxxio geschat heeft gecorrigeerd te krijgen.
Ik zal proberen het zo kort mogelijk uit te leggen.

Op 1 en 3 december 2008 hebben wij de eindafrekeningen van gas en stroom gekregen.
Aangezien we een beheerder hebben die keurig elke week de meterstanden bijhoudt, het lijstje even erbij gepakt en wat blijkt?
Oxxio schat de meterstanden, maar dan wel allebei fors te hoog.
Gas 2410 m3 te veel en stroom 1835 kWh te veel.
Ach, even bellen denk je dan en dan komt het goed.
En dat leek ook zo te zijn, ik kon de correcte meterstanden doorgeven, het zou opnieuw berekend worden en ik zou nieuwe jaarafrekeningen krijgen en het foutieve bedrag zou niet worden afgeschreven.
Heel mooi, want wij zijn een stichting en hebben niet veel geld.

In februari toch nog maar eens gebeld waar het geld nou bleef, "Ach" zei de telefoniste "De nieuwe jaarafrekeningen zijn allang verstuurd!".
Nou, aangezien ik de brievenbus leeg snapte ik hier weinig van, ik heb nooit iets gezien.
Geen probleem, ze zou ze nogmaals opsturen.

In april nogmaals bellen waar de afrekeningen bleven en wat blijkt?
Ze kunnen geen telefonische correcties accepteren, dit moet schriftelijk.
Dus ik wachtte al voor piet snot, maar ben dus ook keihard voorgelogen over het feit dat de afrekeningen verstuurd zouden zijn en opnieuw zouden worden opgestuurd.

Prima, ik een brief gestuurd op 22 april met het verzoek tot correctie en de bedragen te corrigeren.
U raad het al, na nog 2 keer bellen niets gehoord en inmiddels zijn ook de afrekeningen van december verrekend, automatisch afgeschreven.
Bij mijn laatste telefoontje werd me gezegd dat er een achterstand van 2 weken was bij Oxxio, omdat het zo druk was.
Ja hallo, ik wacht al sinds december!
Ik kon hoog en laag springen, er is een achterstand en daar kon ik het mee doen.

Ook bleek dat voor ik de brief stuurde, wij ineens groene stroom hadden terwijl wij daar, voor zover ik in onze papieren kan zien, nooit een contract voor hebben afgesloten.
Ik heb dan ook opheldering gevraagd, maar nooit gekregen.

Kan ik mijn borst nat maken voor meer problemen volgens jullie?
Heeft iemand tips?

AGGB

Re: Oxxio komt zijn beloftes niet na!

Ongelezen bericht door AGGB »

Ja, u kunt uw borst natmaken, tenzij de oxxiomedewerker zich nav uw mail alhier meldt.
U valt dan onder de Special Attention Desk, krijgt een bloemetje en de kans is reeel dat er iets positiefs gaat gebeuren. Het blijft afwachten natuurlijk, maar er gloort dan wel enig licht in de duisternis.
Al het andere, al uw gedane moeite, al uw brieven al of niet aangetekend, faxen, telefoontjes werkt niet, geloof mij, ik heb 5 jaar oxxio ervaring en ben dus inmiddels ervaringsdeskundige.
Indien de oxxiomedewerker zich alhier niet meldt, mail dan naar hem/haar, vermeld uw nick en contractnrs, misschien dat er toch een reactie volgt.
[email protected]

Daarbij: blokkeer de oxxiorekeningnummers bij uw bank

Het is wel zo verstandig niet alleen de naam Oxxio aan de bank te melden, maar de door hen gebruikte rekeningnummers en dat zijn de mij bekende :
OXXIO 65 12 36 703
OXXIO 65 41 95 714
OXXIO 65.45.57.942
OXXIO 68 65 08 351
OXXIO P4283083
OXXIO P4304240

Energiebedrijf.com 68.16.97.342 uit de tijd dat OXXIO nog Evolta en Durion heette, deze rekening wordt nog door OXXIO gebruikt aldus elders op dit forum en op die wijze kunnen ze nog steeds incasseren.

Oxxio stuurt daarna een betalingsverzoek, zodat u weer kunt reageren.
Verlaging via de oxxio site heeft geen zin, want dan mag het bedrag, meen ik, max 10% omlaag.
Succes en sterkte gewenst!

Zie mijn verhaal bij Oxxio Ellende heden op pagina 2.
.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Werkt Oxxio nog steeds met ontvangstbevestiging van e-mails die ze ontvangen? In dat geval zou ik Oxxio nog één e-mail sturen met het verzoek om een correcte jaarrekening gas+stroom binnen 14 dagen. Met daarbij de standen die volgens u correct zijn. En anders een aangetekende brief. Omdat Oxxio elk jaar weer haar reputatie van liegen en bedriegen waar maakt is het dus van belang schriftelijk aan te kunnen tonen dat Oxxio de klacht daadwerkelijk heeft ontvangen. Anders zal Oxxio dit later ontkennen.

Is het probleem daarna nog niet opgelost, dien dan een geschil in bij de Stichting Geschillencommissie. Vorder naast een correcte eindafrekening een schadevergoeding voor de tijd en moeite die u nodeloos in deze kwestie hebt moeten steken. Het geschil kan schriftelijk worden afgehandeld. Ik heb het destijds ook zo met Oxxio moeten doen en velen met mij; en met succes. De procedure is (in elk geval voor consumenten) geheel gratis omdat u - mits e.e.a. redelijk is onderbouwd en voorzien van schriftelijke bewijsstukken - in het gelijk zal worden gesteld. De procedure is dan gratis in plaats van 25 euro.

Omdat in uw geval sprake is van een factuur voor een stichting zal u waarschijnlijk het geschil moeten indienen bij de SGB i.p.v. de SGC. Oxxio is ook bij de Geschillencommissie voor Beroep en Bedrijf aangesloten. Zie onderaan: https://www.oxxio.nl/Brochures/Kwalitei ... _Oxxio.pdf

Op www.sgc.nl staat het telefoonnummer van de Geschillencommissie waar u meer informatie kunt krijgen.

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... ac=reviews

VioletPrue

Bedankt allebei, ik zal er deze week nog een mail aan wagen (van brieven krijg je ook geen ontvangstbevestiging) en kijken wat het oplevert.
AGGB, veel sterkte met je persoonlijke situatie!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Uw voorschot hoorde te zijn;

Verbruik afgelopen jaren gedeeld door 12 en met huidige prijzen deze Kwh en M3 berekenen.

Dus elke andere waarde mag U.
Opgave van afgelopen 3 jaar delen door 36, eventueel iets aanpassen aan zachtere winters met laag gebruik voor gas, en U heeft een redelijk voorschot bedrag.

Ook voorgaande jaren bij andere leveranciers mag U gebruiken.
Gezien het aantal meldingen Oxxio zou ik zo spoedig mogelijk opzeggen, en een iets duurdere nemen die minder op dit forum voor komt.

Klachten kosten ook tijd en tijd=geld.

U kunt het foute voorschot storneren via bank en zelf Uw berekening gelijk betalen als beter voorschot bedrag.

VioletPrue

Wij zitten net anderhalf jaar in ons pand, vandaar dat ik het correcte maandbedrag niet kan berekenen op die manier.
Wij hebben de termijnbedragen wel gelijk verhoogd, dit is wel goed gegaan.

branco1980

Ongelezen bericht door branco1980 »

het zijn oplichters die oxxio ik heb er voor gewrkt.

VioletPrue

Vanmorgen maar eens gebeld en verrassing......mijn brief is nooit ontvangen!!
Wel vreemd dat er in eerdere telefoontjes geen melding van is gemaakt.
Op aanraden van Fabian van de klanten"service" een mail gestuurd naar [email protected]
Heb een termijn van 2 weken gegeven binnen welke ik een reactie verwacht.
Zo niet, dan ga ik stappen ondernemen, ik ben nu ruim een half jaar bezig om een fout van Oxxio recht te breien.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Violetprue,

Ik wil u ook verzoeken om contact met mij op te nemen via [email protected]. Ook uw klacht wil ik voor u oplossen. Het is niet de bedoeling dat klachten zolang moeten doorlopen voordat ze worden opgepakt en opgelost.

Als u uw klantnummer naar mij door e-mailt, dan zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is niet de bedoeling dat klachten zolang moeten doorlopen voordat ze worden opgepakt en opgelost.
Het is toch de huichelachtigheid ten top. Aan de lopende band klanten belazeren en dan op dit forum mooi weer spelen.

@Violet: brieven die niet aangetekend zijn verzonden aan Oxxio komen standaard niét aan; ook al wijst onderzoek van TNT Post uit dat 99,9% van alle verzonden post wél aankomt.

Venus Vliegenval

Ongelezen bericht door Venus Vliegenval »

Beste allemaal,

en dan maar niet te spreken over de agressieve manier van Oxxio om nieuwe klanten binnen te halen.

Binnen een periode van 4 weken ben ik 3x gebeld door oxxio, oftwel, telefonische reclame (lees telefoonterreur!)

Ik wordt hier werkelijk scheitziek van, terwijl ik toch bij de infofilter geregisteerd ben. Vele bedrijven respecteren de lijst van mensen die niet gebeld willen worden, maar oxxio heeft hier maling aan en blijft mensen lastig vallen. Stelletje idioten! Ik heb al zeker 10 keer gevraagd om niet gebeld te worden, maar ook hier heeft Oxxio maling aan. Wat een vreselijk slecht bedrijf!

ff voor de duidelijkheid; Ik wordt nooit klant van oxxio!

Take care,

Wouter

VioletPrue

Geachte forumleden,
Inderdaad, deze langslepende zaak loopt nog immer verder.
Over het gas van 2007/2008 is nog steeds geen gecorrigeerde afrekening in mijn bezit.
Hieronder de mailwisseling vanaf 12-12-09.
Overigens, toen ik dat mailtje stuurde (ik beantwoordde een ander mailtje van Oxxio) bleek dat zij op 07-07-09 geconstateerd hadden dat de zaak 'opgelost' was!
Nou vraag ik je!

Mijn mail van 12-12-09:

Er is een incident gemaakt als gevolg op de reactie op het vervallen incident 090703-000013.
Geachte heer XXXX,
Inmiddels zijn we 5 maanden verder en is enkel de correctie van de stroomrekening na meerdere telefoontjes van mijn kant uitgevoerd.
Het gas over 2007/2008 is helaas nog niet gewijzigd.
Ik heb hier 3 december wederom over gebeld met Dhr. XXXX van de klantenservice, die mij overigens altijd zeer vriendelijk helpt.
Hij verzekerde mij dat de gasafrekening ook klaar stond om te verzenden, maar tot op heden heb ik geen correctie mogen ontvangen.
Hoewel ik begrijp dat het momenteel bij Oxxio erg druk zal zijn met de jaarafrekeningen die verzonden moeten worden, vind ik ook dat ik tot nu toe erg geduldig ben geweest.
Ik ben nu ruim een jaar bezig om zowel gas als stroom over de periode 2007/2008 gecorrigeerd te krijgen.
Ik hoop dat u enige vaart achter de correctie kunt zetten, want om heel eerlijk te zijn: ik begin het een beetje beu te worden.
Mocht ik binnen een week geen correctie hebben ontvangen, zie ik mij genoodzaakt om het contract met Oxxio zonder overstapboete te betalen te ontbinden en op zoek te gaan naar een nieuwe energieleverancier, omdat ik vind dat Oxxio dan in gebreke is gebleven m.b.t. het corrigeren van onze jaarafrekening.

Met vriendelijke groet,

Antwoord van 14-12-09:

Geachte heer, mevrouw (naam stichting verkeerd gespeld),

In uw mail van 12 december vraagt u waarom het zolang moet duren voordat u de correctie ontvangt van uw jaarrekening.
Allereerst mijn excuses voor het ongemak en het lange wachten.
Ik heb vandaag naar u de kopieën verzonden deze zal u één deze dagen van ons ontvangen.

Mijn antwoord van 18-12-09:

Geachte mevrouw XXXX,

Ik heb de kopie van de afrekening 2007/2008 ontvangen, maar helaas betreft het de jaarafrekening van de stroom die reeds in mijn bezit was. De afrekening van het gas, die waar ik om vroeg, heb ik helaas niet ontvangen. Ik zal vandaag nogmaals onze postbus legen. Mocht ik de afrekening 2007/2008 over het gas inmiddels ontvangen hebben, kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen. Mocht ik deze niet ontvangen hebben zult u begrijpen, dat ik morgen op zoek ga naar een andere energieleverancier.

Met vriendelijke groet,

Antwoord van Oxxio van 28-12-09:

Geachte mevrouw XXXX,

U heeft aangegeven een kopie van de gas afrekening 2007/2008 te hebben opgevraagd, maar deze tot op heden niet te hebben ontvangen.

Na controle van onze administratie is gebleken dat de gecorrigeerde gas afrekening wel in het systeem stond, maar door een systeem fout niet naar u is verzonden.
Daarnaast is gebleken dat de correctie heeft plaatsgevonden op de afrekening over de periode 2008/2009.
Inmiddels hebben wij de correctie ook uitgevoerd op de afrekening van 2007/2008.
U kunt de gecorrigeerde afrekeningen binnen twee weken verwachten.
Onze excuses voor de lange doorlooptijd, dit komt doordat er nog een aantal controles uitgevoerd dienen te worden. Dit proces kunnen wij helaas niet versnellen.

Mijn antwoord van vandaag, nadat de twee weken (die Oxxio zelf heeft gesteld nodig te hebben voor de verzending) zijn afgelopen:

Geachte heer/mevrouw,

Na wederom twee weken geduldig wachten moet ik helaas constateren dat ik tot op vandaag geen afrekening van het gas over 2007/2008 heb ontvangen.
Ik vind het zwaar teleurstellend dat Oxxio zich wederom niet (aan de door uzelf gestelde) termijn van afhandeling houdt.
Ik ben inmiddels meer dan 13 maanden om de corrigeerde rekening toegestuurd te krijgen.
Ik vind dat ik deze kwestie geduldig en beleefd ben gebleven, maar mijn geduld begint nu op te raken.
Ik heb zelf meerdere malen contact gezocht met Liander en ook met uw klantenservice.
Daarom heb ik contact opgenomen met de Nuon, die ons binnen enige tijd van energie zal gaan voorzien.
Ik verwacht per ommegaande de aan mij beloofde afrekening gas over 2007/2008 en het daaruit volgende aan ons verschuldigde bedrag.
Tevens verwacht ik zonder overstapboete te kunnen overstappen, aangezien mijn inziens nu onomstotelijk is vast komen te staan dat Oxxio niet aan haar beloftes voldoet.
Een kopie van deze mails zal ik plaatsen op het Radar forum, van waar deze klacht origineel bij u terecht is gekomen, om aan te tonen dat het probleem nog steeds niet is opgelost.

Met inmiddels iets minder vriendelijke groet,

Als het niet gauw opgelost wordt, zal ik denk ik de rechtsbijstand er maar eens op zetten, want ik ben er nu wel zo ontzettend klaar mee!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mocht je een nieuwe energieleverancier zoeken, kijk dan eens bij Dong. Ik zit er vanaf oktober, tot nu toe gaat alles goed.

VioletPrue

Ongelofelijk, 22 minuten na mijn laatste e-mail kwam dit binnen van Oxxio en wel van de jongeman die altijd zo vriendelijk is aan de telefoon:

Geachte heer, mevrouw (naam stichting),

In uw mail van 11 januari jl. geeft u aan dat u te lang al bezig bent om een correctie te krijgen op de afrekening. Tevens heeft u zich aangemeld bij een andere leverancier en verwacht u geen overstap boete.

Afrekening
We hebben de afrekening opnieuw opgemaakt voor u over de periode 2007 tot 2009. We zullen de factuur per post naar u toe laten komen, u kunt deze binnen 3 dagen verwachten.

Boete
We zullen u geen opzegvergoeding/boete in rekening brengen als u overstapt naar een andere leverancier.
We willen u hierbij nogmaals onze excuses aanbieden voor de looptijd van deze zaak.

Ik wacht af, maar word toch weer gematigd optimistisch?!?
En Witte Angora, bedankt voor de tip, maar ik heb de stichting al bij Nuon aangemeld.
Je betaald wat meer, maar als daar iets fout gaat, wordt het heel snel opgelost is mijn ervaring.
Maar bedankt!!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik help het je hopen, ik heb andere ervaringen bij de Nuon, maar goed, fouten worden overal gemaakt zullen we maar zeggen.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Beste VioletPrue,

Uw forumbericht van 11 januari jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

VioletPrue

Beste Fabiënne,
De situatie is al uitgezocht en één van de medewerkers heeft beloofd dat ik binnen 3 dagen de afrekeningen alsnog in huis heb.
Ik heb mijn klachten allemaal via het mailadres van Oxxio gemeld.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

@ VioletPrue Goed om te horen. Het aanbod blijft staan, indien u hier alsnog gebruik van wilt maken.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
'De Oxxiomedewerker'

Gesloten