LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 jaar weg uit nederland

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
mar42

Re: 7 jaar weg uit nederland

Ongelezen bericht door mar42 »

:wink: :wink: in ieder geval succes en hoop voor je dat je geholpen word en ditmaal goed en dat je dan je kids eens een keer al is het maar een ijsje kan geven.
Ik kan me enigzins voorstellen hoe je je voelt om keer op keer nee te moeten zeggen tegen je kids en dat is niet te verkroppen.
Maar geef niet op blijf vechten voor je gezinnetje hoe moeilijk het soms ook is dat doe ik zelf ook hoe zwaar het soms is en makkelijk het is om het bijltje erbij neer te gooien en iedereen de klere te laten krijgen, maar blijf toch vechten voor je recht. :wink: :wink:

dimitri1974

Ongelezen bericht door dimitri1974 »

weet jij waarom die man die me aanschrijft zo,n eikel is ??
hij kan niet eens de juiste info vinden wha wha
en bedankt voor je begrip ik neem aan dat je zelf ook wel iets meegemaakt hebt ik waardeer je steun enorm thanks

mar42

ja idd ik zit in zo'n zelfde situatie qua belastingdienst als jij al 4 jaar lang dus weet hoe zwaar het is vooral daar ik enige duizende euro's terug moet krijgen van de belastingdienst en dit loopt nu via de ombudsman idd, ik ben zelfs al bij de 2de kamercommissie geweest met mijn probleem en via hun heb ik mijn recht en mijn gelijk gekregen, alleen het zotte is de belastingdienst wil en doet hier niks mee terwijl het een bindend advies is geweest.
En ja ook ik zou best wel eens het bijltje erbij neer willen gooien en de hele boel verkopen huis en zaak om van het gezeik af te zijn, maar ik weet dat ik in mijn recht sta dus knok ik door tot het bittere eind. :wink: :wink: en ga door tot ik mijn geld terug heb.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je schulden hebt van voor je weg ging en deze niet inbaar waren omdat je niet te vinden was blijven ze wel langer dan 5 jaren staan.
U had een correspondentie adres moeten hebben.

Als je hier iemand hoor klagen over taalgebruik, gewoon negeren, iedereen kan niet perfect Nederlands beheersen en na lange tijd weg vergeet je wel eens wat.

Als Nederland niet helpt is België soms een alternatief, je begint met lege schone leven en hoewel vele dingen anders geregeld zijn ben je dan vaak beter af.
Als Nederlander mag je in Elk Europees land gaan wonen en gezien de manier waarmee we hier werken en de telkens aangepaste regels is nieuw beginnen elders soms makkelijker en beter.

Zonder alle feiten kunnen we nooit een betrouwbaar antwoord geven en eventueel kunt het ook bij Vara-Kassa proberen waar diverse zeer goede juristen zitten, die op dit soort problemen meer weten.

dimitri1974

dankjewel stofzuigertje leuke nickname
ik heb ook al een oprot plan maar ik ben niet zo van het weglopen
ik heb rechten en wil daar graag gebruik van maken ik heb op je advies een mail geschreven naar kassa nu afwachten
het is van de gekke dat mensen uberhoupt op je spelling letten en niet op de inhoud ik begrijp voor degenen die nooit wat meemaken dit verhaal ongeloofwaardig is maar geloof me dit is nog maar het tipje van al de problemen die er aan vasthangen

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Beste Dimitri:

het feit dat je mij een eikel noemt zegt mij genoeg over je intellectuele bagage. Ik zal me onthouden van vergelijkbaar commentaar, ik ga er maar vanuit dat je niet beter weet en schijnbaar geen opvoeding hebt genoten. Typerend voor jouw generatie....

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Zo dhc weer een ander slachtoffer gevonden om op neer te praten , denk JE niet dat het verstandiger is gewoon eens lekker niet te reageren op artikelen..

Vind JE nogal storend hier op het forum zonder enig respect voor anderen.
En of je nou uit 1974 komt of zoals JIJ uit 1930 maakt niks uit ,respect moet je verdienen en dat doe JIJ op deze manier van niemand niet.

zo kom maarop met je tegen antwoord want wijselijk JE mond houden is er toch niet bij :)

dimitri1974

die dhc zou je toch van dt forum of kunnen moeten krijgen
weer iets leuks te doen uitzoeken hoe we deze slecht gemanierde man uit deze site kunnen weren
bedankt voor de melding dacht even dat het echt aan mij lag voelde me al erg slecht door zijn benaderingen

RTD-Z

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Gewoon een forumklacht indienen Dimitri bovenin de grijze balk rechts ..

Ja deze meneer is erg onsypathiek en respectloos aanwezig ,moet een minimaal 50+er zijn maar manieren helaas..

suc6 met invullen vh formulier :D

dimitri1974

heb de klacht ingestuurt bedankt voor je tip
een lastige man die dhc geen plezierige man zal vast eenzaam en gefrustreert door het leven gaan om op mijn details te letten over mijn schrijven somige mensen vergeten dat het gaat om de inhoud
en niet om de spelling

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Of je belasting moet betalen of niet staat los van of je ingeschreven staat of niet. Als voorbeeld, iemand die vanuit Nederland een paar jaar ontwikkelingswerk doet in het buitenland, kan best Nederlands belastingplichtige zijn, ook al is hij een paar jaar niet in het land.

Heb je in die 7 jaar ook in het buitenland belasting betaald? In het algemeen hoef je niet dubbel belasting te betalen, dus misschien dat je de belasting die je al hebt betaald kunt verrekenen met de nog te betalen belastingen. Dat zou je in elk geval kunnen bekijken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was het een voorlopige of definitieve aanslag en kloppen de gegevens van jou inkomen wel?

Dus kijk of dit klopt en anders aanpassen.
Als ze geen aangifte kregen word er vaak geschat wat meestal erg aan de hoge kant is.

Zonder gegevens uit aanslag kan ik niets beoordelen.
Ook langs gaan en je inkomsten daar laten zien voor zover er gegevens zijn is vaak voldoende.

Door op bepaalde leden hier niet te reageren stoppen ze van zelf wel eens.

mar42

Als je in het buitenland woont ben je uit geschreven in nederland en ben je geen bewoner van nederland meer.
:wink: :wink:

dimitri1974

ik ben in 2000 vertrokken naar spanje (netjes uitgeschreven )
ben 1 jaar later voor 6 maanden terug geweest in nederland om papieren te regelen voor mijn vriendin (colombiaaanse )zij kon niet aarden hier we zijn in 2002 vertrokken officieeel naar colombia (netjes uitgeschreven )in colombia was ik op slag verlieft op dit land met haar schoonheid en besloot mensen te helpen via de katholieke kerk huizen bouwen infra en werkte samen ambasade,s waar ik toestemming van had om visa,s te regelen voor mensen die gemotiveert waren te werken in nederland spanje en duidsland helaas ik had 20 mensen voor me werken die vonden dat ze achter mijn rug om geld moesten vragen voor die visa,s geen probleem tot er ineeens wel 20 politie mensen voor de deur stionden ik werd gearresteert ben op tv geweest in heel zuidamerika waar een soort van opstand ontstond tegen mijn arrestatie toch werd ik 9 maanden vast gehouden waar ik heel veel heb meegemaakt want een colombiaanse gevangenis is geen nederlandse het is er echt niet normaal dood en verderf is daar gewoon 9 maanden heb ik me zo onveilig gevoeld dat ik in een soort roes hheb geleeft (geen hulp van nederlandse regering totaal aan mijn lot overgelaten de nederlandse consul heeft buiten de regering er alles aan gedaan me vrij te krijgen en de veroordeling van schrik niet 12 jaar was weg ik was vrij gesproken maar toen begon de elende mijn dochtet=r in nederland geboren kreeg geen paspoort en ik wou dus niet weg zonder mijn dochter en vriendin pech het lukte echt niet en ze wouden mij ook geen paspoort geven ik zwierf toen 8 maanden in colombia rond en al mijn spaarcenten gingen naar de maan een maal een route uitgevogelt kwam ik in venazuela waar ik uitstekend door de bevolking werd geholpen want ook hun kenden mijn gezicht van cnn en carocol tv goed eenmaal op hetvliegtuig naar aruba had ik niets meer geen geld helemaal niets eenmaal daar liet een zekere freddy van klm me bellen naar mijn ouders die de moed al op hadden gegeven me ooit nog terug te zien ze stuurde me geld om terug te kunnen naar nederland maar wat gebeurt er ik loop naar buiten van western union en word berooft ik wil aangifte doen bij de politie (bewijs krantenknipsel krant)werd ik vast gezet als landloper 2 weken heb ik dus vast gezeten omdat ik berooft werd begrijpen jullie het ??goed een man uit nederland die daar werkte zocht godzijdank contact met mijn ouders nen ik werd op het vliegtuig gezet naar nederland waar mijn familie niet woond een maal op schiphol een nacht geslapen op de bank daar ging ik naar lanzerotte waar mijn ouder wonen ik heb daar 2 jaar gewoond maar had heel veel psychische problemen op gelopenb van mijn avondtuur maar geen nood een vriendin ziou me helepen ik had ondertussen gewerkt en wat geld en een eigen zaak (bouwde alleen voor de spaanse regering )deed het goed dus maar verdrukte mijn elende ik onmoete een meisje en was nog bezig met het hierheen halen van mijn dochter wat een eindeloods gevecht bleek te zijn dit meisje lokte me mee naar london waar ik ook een zaak begon ook dit ging goed totdat ze mijn hele bank rekening plunderde en er vandoor ging ik moest naar nederland met 125 euro in de zak dit heb ik overleeft maar na 6 maanden nederland kreeg ik ineens deurwaarders brieven van de belasting enz ik storte in en kwam 3 weken in het zieken huis waar ze me met vanalles diognoseerde behalve dat er naar mijn elende geluistert werd je snapt het al weer een klap ik kwam in bewindvoering en ben ddaar nu 2 jaar in de bewindvoerder doet niets aan de elende want eigelijk heb ik na aftrek van de belastingschuld die onjuist is maaar 16,000 schul die mijn familie meer dan graag wil betalen maar zoals ik zei het is een onrecht wat me is aangedaan in iets waar ik niet foutr in ben en al word het mijn dood ik vecht netzolang door tot ik win want deze regering en de gemeente zwolle kunnen zich niet voorstellen dat dit met me is gebeurt leg mij maar is uit zouden jullie geen problemen hebben ??

mar42

woow dat is een heel verhaal dimitri :cry: :cry:
ja blijkbaar kan je zo met nederlanders omgaan hier in nederland.
en blijf idd door vechten :wink: :wink: geef niet op

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Mooi verhaal, maar je vertelt nog altijd niet waar die aanslag vandaan komt. Die valt nooit zo maar uit de lucht. Ergens moet je die aanslag gkregen hebben (met de reden)

dimitri1974

belasting chckt niet de gba en hebben dus boetes van het nbiet aangifte doen en schattingen gedaan ik heb noooit een brief of bericht ontvangen de inslagen zijn van het inschatten van inkomen en
omzet belasting maar mijn bedrijf en mijn aangiftes hoef ik als ik weg ben helemaal niet te doen vandaar de verwarring

mar42

dat ben ik niet helemaal met je eens daar de belastigdienst giga fouten maakt en mensen dupeerd en valsheid in geschrifte plegen enz enz

dimitri1974

ik had alles netkes afgewerkt in roosendaal maar de belsting zwolle en gemeente zwolle hebben fouten gemaakt ik sta in de gba dat ik in 2003 in zwolle woonde en heb en heb een uitreksel dat weer anders beweert uit zundert (breda )leg mij maar eens uit hoe dat kan nu zegt de gemeente zwolle dat ik een rectificatie (gba herstel)moet aanvragen om dit te herzien weet je wel hoeveel werk ik heb met iedere fout die hun maken en dat terwijl ik een detentie bverklaring heb dat ik in colombia was en spanje en engeland van buitenlandse zaken een eerdere kwijtschelding
vanwege auto belating verifeert mijn verhaal waarom is die dan wel kwijtgescholden en waarom is een eerder schrijven geaccepteert in rozendaal en hier in zwolle niet gelukkig dat ik echt buitenlandse zaken achter me heb en de reclasering buitenland die allen mijn verhaal bevestigen ik heb nota bene bezoek gahad van buitenlandse zaken n colombia die mij achter de tralies hebben zien zitten een persoon hiervan c.cooi heeft me daar samen met de consul uit vrije bewegingen geholpen daar weg te komen

mar42

Dimitri jij en ik weten dat de belastingdienst er een zooitje van maakt en dan vooral met mensen die eigen ondernemer zijn. :wink: :wink:

Zal een heel simpel voorbeeld geven van mijn probleem en waar zij zich achter blijven verschuilen als onschuldig te zijn, aangifte 2002 in 2005 ingediend door een boekhouder van mijn man en mij, die ons in 2005 ook nog eens heeft opgelicht, mijn man heeft de aangifte persoonlijk afgegeven met bewijs van betaling over dat jaar, in 2006 word er executoriaal beslag gelegd op onze woning ivm het niet doen van aangifte 2002 op zowel mijn aangifte 2002 en van mijn man ambtshalve waren dit. In 2005 is mijn teruggave verrekend met de aanslag 2002 van mijn man, dus dat is 1 valsheid in geschrifte, dan nadat wij terecht zijn gekomen bij de 2de kamercommissie vanwege het excutoriaal beslag van 2006 waarin 2007 in mei ons huis per veiling verkocht zou worden, dit is tegen gehouden door de 2de kamercommissie en hebben wij ons gelijk gekregen in nov 2007, in mei 2007 nog een gesprek gehad met de inspecteur en een nieuwe boekhouder, en wat gebeurt er bij binnenkomst daar laat de inspecteur doodleuk en ook nog lachend de aangifte van 2002 van mijn zien en met de vermelding ja ach heeft 2 jaar lang in een dossier bij de belastingdienst gelegen.
En zo gaat mijn verhaal nog wel even door over de belastingdienst en cornuiten, en hier word je echt niet vrolijk van dat kan je van mij aannemen.
Tevens worden er schattingen gedaan vanwege verduistering van administratie door de boekhouder die ons heeft opgelicht, en moeten wij hier dankbaar voor zijn terwijl de schattingen veels te hoog zijn en word er nu geconcludeerd dat zij van de schattingen uit zijn gegaan van de jaren voor 2004, heel onbegrijpelijk terwijl de aangifte van 2002 2 jaar lang zoek is geweest en de daarop volgende jaren nog niet eens ingediend waren omdat wij geen administratie meer hadden.
Ook worden mijn teruggaves van 2003 en 2004 volgens zeggen van de belastingdienst verrekend met wat mijn man moet betalen, ik heb de schikkingen niet gehad en weet dus tot op heden nog steeds niet wat mijn terruggave is geweest over die jaren terwijl zij verplicht zijn dit aan mij te melden en hoe dit verrekend word en is en met welke jaren. Dis is niet gebeurt, ja nu word verteld aan de hand van een overzicht dat dat geld avn mij is geweest, ja me hoela mijn sofienummer staat er niet bij of waar dit geld vandaan komt.
dan over de jaren 2005 en 2006 krijg ik niks terug volgens de belastingdienst ook dit is wederom onverklaarbaar en kunnen zij het niet eens verklaren, als ik in 2002 € 1440,00 terug krijg en in 2007 € 2001,00 terug krijg kan je mij toch echt niet wijs maken dat ik in de tussenliggende jaren nisk tot bijna nihil terug krijg.
Dat nog een extreem voorbeeld over het jaar 2001 had mijn man een netto inkomsten van iets meer dan € 11.000,00 dat je daarvan nog belasting moet betalen dat snapt mijn oma ook nog wel, maar dat je dan uiteindelijk € 12707,00 moet betalen dat klopt niet dan zouden wij dat jaar voor de kat zijn k******** hebben gewerkt en voor de belastingdienst hebben gewerkt.

Zo dit is zo'n beetje mijn verhaal met de belastingdienst en dit duurt al 4 jaar lang zo. :evil: :evil: :evil:

Ze weten zelf niet meer hoe het zit daar. :twisted: :twisted:

Gesloten