LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7 jaar weg uit nederland

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dimitri1974

Re: 7 jaar weg uit nederland

Ongelezen bericht door dimitri1974 »

zo dat is een heel verhaal zou graag in contact komen met jullie
misschien kunnen jullie me uitleggen hoe en welke weg ik kan en moet bewandelen beetje link om mijn mail tte geven op een openbare website maar dat risico neem ik maar [email protected]
hier kan ik mijn telefoon nr geven let er even op iets ter herrinering op te zetten dat ik zeker weet dat jullie het zijn iav

mar42

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoi Dimitri ik heb je een mail gestuurd :wink: :wink:

dimitri1974

ontvangen bedankt

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Even enkele opmerkingen.

Nogmaals, dat je je hebt uitgeschreven betekent niet dat je niet meer belastingplichtig bent in Nederland. Als voorbeeld kun je ook kijken naar mensen die vlak over de grens in Duitsland wonen, maar hun werk en overige leven nog gewoon in Nederland hebben. Ook deze mensen kunnen gewoon voor de Nederlandse belastingen belastingplichtig zijn. Net als bv. mensen die voor Shell een tijd in Venezuela of een ander olierijk buitenland werken.

Het is dus goed mogelijk dat je dus gewoon belastingplichtig bent geweest. Dat je voor de belastingdienst 'onvindbaar' was, ontheft je niet van de belastingplicht. Het is (bot gezegd) je eigen schuld dat je geen nieuw adres aan de belastingdienst en andere instanties hebt opgegeven voor tussentijdse correspondentie.

Waar je geboren bent is wat anders dan je nationaliteit. Dat je dochter in Nederland geboren is, betekent dus niet per definitie dat ze Nederlandse is. Dat ze geen paspoort kreeg, kan daarmee samenhangen.

Zou ze wel Nederlandse zijn, dan zou ze in het buitenland in het bezit moeten zijn van een geldig Nederlands paspoort, of bijgeschreven moeten zijn op een paspoort van de ouders. Het zou dan ook vreemd zijn dat je in het buitenland een paspoort zou moeten krijgen, omdat je dan per definitie al een paspoort zou moeten hebben...

Verder heb je natuurlijk veel domme pech gehad, en niet altijd even handig gehandeld. Maar dat ontheft je niet van de plicht om je belastingen te betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Visa en fraude, is in dit soort landen normaal en jij bent als hoofdverantwoordelijke aansprakelijk dus volgens hun regels die jij blijkbaar niet wist dus strafbaar.
Niet leuk, maar het is daar geen Nederland.

2 Emigreer naar Spanje en verlies je Nederlanderschap.
Als Spaans staatsburger kun je iedereen hier bezoeken.
Vraag online per E mail uit Spanje opgave van de gevraagde bedragen en je kunt rustig de fouten corrigeren en melden.

3 Heb je bewijs van uitschrijvingen en zo?

4 Leuk als je iemand wilt helpen maar misbruik door mensen die jij hielp komt helaas erg vaak voor, dus wees voorzichtig, en denk niet te Nederlands want die wetten en regels gelden daar niet.

5 Draag je geld op verschillende plaatsen en zorg voor een portemonnee gevuld met kranten en enkele waardeloze biljetten uitsteken, een briefje van 5 dubbel gevouwen lijken er tenslotte 2 en een dikke goed gevulde knip met rotzooi zien ze later wel....

6 Als toerist in Aruba ben je een makkelijk slachtoffer, veel geld is gezien en een knipoog naar buiten en ze weten wie veel geld heeft.
Zo doen ze dat.

mar42

Hoi dimitri,

ben je al wat wijzer geworden????????

alexandrea-polowitzka

Ongelezen bericht door alexandrea-polowitzka »

Ik denk dat Dimitri wedergekeert is na het buitenland .

dimitri1974

hoi ja ik ben zeker veel wijzer geworden heb gisteren de gesprekken met sp gehad en ben in gesprek met de belasting
heb veel aan je tips gehad dankjewel

mar42

:wink: :wink: goedzo dimitri daar ben ik blij mee dat ik jou in ieder geval heb kunnen adviseren en helpen

Gesloten