LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies nodig

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Saran

advies nodig

Ongelezen bericht door Saran »

Ik zal niet iedereen vervelen met gezeur over de gladde verkopers(ook al begrijp ik niet waarom de keukenbranch zo is geworden)
Ik heb 2 plekken waar ik bezig ben (wooning en engelen). het gaat om de hacker 4030 hoogglans. ik heb de volgende opstelling:
3.50 voorzien van graniet werkblad en lage kasten. de andere kant van de keuken is ook 3.50 en voorzien van hoge kasten(4 * 60cm + smalle kasten met een graniet werkblad van 1 meter.)
Bruto prijs kasten 10.000
Apparatuur Siemens: Bruto 13.000
Graniet bruto 4.500
plaatsing en aansluiten 1.800
Bruto +- 29.500
Netto zou het 17.500 zijn bij de ene. De andere zaak heb ik telefonisch gesproken en die beweerde het voor ong. 16.000 te doen. Ik moet zeggen ik weet niet of het ook de hacker 4030 is, enige wat ik weet is dat het hacker hoogglans gelakt is. Ik wil het graag bij engelen doen omdat ze toch wat betrouwbaarder overkwamen maar is toch wel een prijsverschil van 1.500 ongeveer. Ik heb geen idee of de prijzen echt de bodem zijn of dat ze nog spelletje aan het doen zijn.
Ik stel alle adviezen op prijs!

Alvast bedankt!

janjansssen

Re: advies nodig

Ongelezen bericht door janjansssen »

Terug naar Wooning en zeggen dat je het voor 12500 wel wil doen.
60% korting op de totale bruto prijs is geen uitzondering....

En dan nog verdienen ze er dik aan :)

striker009

Ongelezen bericht door striker009 »

Terug naar Wooning en zeggen dat je het voor 12500 wel wil doen.
60% korting op de totale bruto prijs is geen uitzondering....

En dan nog verdienen ze er dik aan
Wat heeft Saran hier eigenlijk aan??

Ik heb zelf niet zoveel kijk op de prijzen maar weet wel dat dit juist is wat ze willen. De klant een prijs laten roepen, om vervolgens van daar te onderhandelen.

Gewoon ergens een goede offerte laten maken zodat ze met elkaar te vergelijken zijn.

Ps. Wat ben ik blij dat de Tour de France bijna begint, kan Janjansen weer lekker door Frankrijk gaan fietsen.

Saran

Ongelezen bericht door Saran »

Ik heb gezegd dat alle adviezen welkom zijn dus ik mag niet zeuren :)
Ik begrijp gewoon niet dat als ik bereid ben een bedrag van 15.000 te betalen voor een product, dat je dan zo word behandeld. een bruto prijs geven en dan zo naar beneden zakken. dit gebeurt toch ook niet als je een nieuw auto koopt? maar goed, iemand nog een idee wat reeel is voor zo een keuken?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat voor soort kasten heb je? Alleen deurtjes of ook laden/korven? En hoe breed? een kast met korven is nl. een flink stuk duurder dan een kast met alleen een deur. maar los daarvan, ik denk dat je zo 30% van de brutoprijs kunt afhalen, maar dat hangt ook af van of ze die hebben opgehoogd of niet.

In graniet heb je veel soorten en kleuren, en kwaliteitsverschillen. Maar 4500 voor 3½ m is wel erg duur... Daar kan zeker de helft van af en dan heb je nog een prijzige variant. Maar het hangt er ook van af of er bv. een mooie spoelbak bij de prijs in zit etc. Zou dan eerder op 2000 rekenen.

Bij Siemens apparatuur kan er flink wat van de boekjesprijs af, afhankelijk van de soort winkel en hoeveel apparatuur je hebt. Zou dan op 7000 kunnen uitkomen.

Bij elkaar kom je dan, zo uit de losse pols, op zo'n 17.000 uit, bij niet al te scherpe onderhandelingen. Of als eerste reële bod van de winkel.

honest

Ongelezen bericht door honest »

Op kasten bij mandemakers (Wooning is mandemakers) standaard beginkorting is dan al minimaal 40%.
Siemens apparatuur - 50%
Graniet -50%
Montage, laat dit liever door een betrouwbare onafhankelijke monteur doen en reken dan op ongeveer E 150,- tot E 200,- per strekkende meter afhankelijk van of de monteur ook aansluit.
Standaardprijs bij DMG was altijd E 350,- per strekkende meter excl aansluiten.
Bart de Groot uit Oirschot is een hele goede Monteur en monteert door het hele land en kan ook leidingen etc verleggen. (verhuurt of verhuurde zichzelf ook wel eens aan DMG)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

7 meter keuken is ruim genomen € 5000,-- meubelen
Siemens Bruto 13000 is netto ongeveer € 7000,--
Graniet Bruto 4500 (voor 7 meter?) is ongeveer € 2500,--
Montage 140 p.m1 x 7 + 100 aansluiten komt alles totaal op ongeveer € 15.580,-- en dan heb ik ruim gerekend!

Zij geschatte prijzen zodat lades of andere luxe-artikelen (verlichting, quooker, achterwanden e.d....) de prijs kunnen wijzigen!

hopelijk kunt u hier wat mee, groeten....

Laat u nimmer leiden door kortingen, dat zegt NIETS !.

honest

Korting zegt idd niets, je koopt nu eenmaal geen korting maar een keuken.
De reden waarom ik met de kortingpercentages ging gooien is omdat ik lange tijd in dienst van DMG heb gewerkt en zo redelijk op de hoogte ben van de gebruikte kortingspercentages en bij Wooning zijn die zoals genoemd en dan bedoel ik de standaard korting die de verkoper daar dan al mag geven op zijn boekprijs (DMG werkt nu eenmaal met absurd verhoogde boekprijzen).
De korting op Siemens apparatuur zal bij bijna elke zaak wel hetzelfde liggen.
Verder is de globale prijs die genoemd wordt wel een reeele prijs zo'n 15.000 euro afhankelijk van hoe hard je wil onderhandelen (helaas is dat nog altijd nodig) en hoeveel de winkel die week al verkocht heeft.

KP

Ongelezen bericht door KP »

Wegens verhuisplannen en dan weer verbouwingsplannen zijn wij al een tijdje bezig.
Daar we verleden jaar geen aannemer en/of ZZPers bereid bleek te zijn om de verbouwing te realiseren (geen tijd). En ook de keukencentrums die wij bezochten geen personeel of ZZPers hadden die dit konden doen (nu met de “crisis” is dit anders en lijkt het wel of ze in rijen van twee aanbellen). En wij gezien de “crisis” niet gaan verhuizen, de boel weer opgepakt en de eerder ontvangen offertes weer te voorschijn gehaald.
Gezien hebben wij een gelakte hoogglans Rational Cambia (€ 21.000), Ballarina XL 5665 hoogglans lak (€ 19.500), NX501 L111G (€ 19.500), Pronorm LH LH (€ 20.000) en Horst Alfa wit 100 (€ 18.500). Alle geofferde hebben dezelfde opstelling, kasthoogte, korfkasten, apparatuur, keukenblad en Blum hang/sluitwerk! We hebben overigens nog geen voorkeur voor een van de keukens.
Apparatuur: Miele KM5959, DGC RVS 5080, DA279 en G2275SCVi. Liebherr: IKS2450 IGS1113 Winkelprijs bruto € 11.640. Kasthoogte 78 cm, Plint 12, blad 3 cm
• Hoge kast (208) met 5 hoge korven en 2 legplanken.
• Hoge kast met (208) Vriezer en CombiStoomoven.
• Hoge kast (208) met koelkast.
• Bovenkast (78) 2x met elk 2 legplanken en twee spots.
• Hoekkast met Le mans (halve draaiplateau).
• Vaatwasser.
• Spoelkast 60 met emmertje en poetsrekje en 1 ½ spoelbak.
• Onderkast 60 met besteklade en 2 korven.
• Onderkast 100 met besteklade en 2 korven en inductie en wasenkap.
• Bovenblad Graniet (korte zijde 60 br, lange zijde 70 br.) met randafwerking en wandplaat onder wasemkap.

Als het hierboven door zelfstandigste uitgerekend ook voor ons zou gelden dan zijn de bovengenoemde prijzen te hoog?
7 meter keuken € 5000,-- meubelen
Miele Bruto 12000 is netto ongeveer € 6700,--
Graniet 4500 (voor 7 meter?) 2500,--
Montage 140 p.m1 x 7 + 100 aansluiten komt op een totaal van € 15.280,--
Of rekenen wij ons rijk of ….?

Horen graag wat het dan wel zou kunnen zijn?

MvG KP

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 28 aug 2009 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

janjansssen

Ongelezen bericht door janjansssen »

• Hoge kast (208) met 5 hoge korven en 2 legplanken.
• Hoge kast met (208) Vriezer en CombiStoomoven.
• Hoge kast (208) met koelkast.
• Bovenkast (7Cool 2x met elk 2 legplanken en twee spots.
• Hoekkast met Le mans (halve draaiplateau).
• Vaatwasser.
• Spoelkast 60 met emmertje en poetsrekje en 1 ½ spoelbak.
• Onderkast 100 met besteklade en 2 korven en inductie en wasenkap.
• Bovenblad Graniet (korte zijde 60 br, lange zijde 70 br.) met randafwerking en wandplaat onder wasemkap.
Klinkt meer als 5 meter keuken...Ik zeg 12000 euro bij wooning incl montage en aansluiten.
afhankelijk van hoe hard je wil onderhandelen (helaas is dat nog altijd nodig) en hoeveel de winkel die week al verkocht heeft.
En ik zou beginnen bij 10000 euro, en natuurlijk niet vertellen welke offertes je al hebt liggen.

KP

Ongelezen bericht door KP »

Beste heer pfffffffffffff,

Had gezien u dagelijks bijdrage :lol: of :roll: verwacht, maar nee u heeft nog de moeite genomen om een waardevol oordeel te geven over de consument die zoekende is en dat mag.
Echter van u als "deskundige"op het keukenforum hebben wij als consumenten meer aan een waardevol oordeel over de uitgebrachte offertes.

Met vriendelijke groet,

KP

honest

Mielle is meestal wat minder korting op bruto prijzen. (40%)
Hooglans gelakt is altijd duurder dan hooglans folie.

Prijs is natuurlijk afhankelijk van het merk en soort kasten.

Caroline79

Ongelezen bericht door Caroline79 »

Dat was dus het grote voordeel toen ik mijn keuken kocht. Ik kreeg meteen een eerlijke prijs, zonder zenuwslopende onderhandelingen, waarbij ik nog niet wist of ik er nou wel goed aan had gedaan. En de prijs die ik daar kreeg, was ook nog een stuk goedkoper als bij de rest van de keukenboeren waar ik was geweest.

Forumvoorklanten

Ongelezen bericht door Forumvoorklanten »

Ook hier weer volop keukenverkopers bezig met vendetta's
Hoe kun je nu als verkoper een onafhankelijk adbies geven?

Ga je zeggen u moet bij mijn concurrent kopen?

Ga weg van dit forum!

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Gast... ga gezellig door ofzo!

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Radarvoorklanten: welke prijs is reeël voor "KP"?

Gesloten