LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizing internetprovider Online één groot drama.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
blaauwad

Verhuizing internetprovider Online één groot drama.

Ongelezen bericht door blaauwad »

Wat zijn mijn rechten in deze?

Op 13 april jl mijn verhuizing aangekondigd bij de online helpdesk. Een dag later al schriftelijk bericht dat de oplevering van de verhuizing op 1 mei jl zou zijn. Een week later werd ik gebeld door afd. verkoop van online dat ik een lager maandtarief zou betalen als ik het kontrakt een jaar verlengde. Op dat moment was ik nog tevreden met online dus (helaas) ik heb daar ja op gezegd. Op dit moment ben ik 14 telefoontjes, de nodige faxen, de nodige escalaties verder en heb ik geen telefoon/internet. In al die telefoontjes werd van alles beloofd maar dit allemaal niet nagekomen. Het laatste telefoontje werd mij meegedeeld letterlijk u moet maar even wachten. Hierna direct gebeld met de afdeling abonnementen en geprobeerd op te zeggen. Dit is dus niet mogelijk zeggen zij want ik zit aan de online ellende vast tot 1-09-2010. Op dit moment is er een aangetekende brief in behandeling. In deze brief zeg ik op en verbreek ik mijn kontrakt op grond van niet leveren en het niet nakomen van het kontrakt van hun kant. Op 8 juni ga ik de betaling aan online ook storneren want immers zij leveren niets! In de aangetekende brief heb ik een termijn van reageren gesteld dd van 15 juni is er niet gereageerd dan gaat de livebox bij het klein chemisch afval en beschouw ik mijn kontrakt als verbroken.

Mijn vraag,

Wat zijn mijn rechten in deze? En heeft iemand handige tips?

Alvast bedankt voor uw(jouw) reaktie.

A. den Blaauwen
ONLINE BREEDBAND..... nooit meer!
Laatst gewijzigd door blaauwad op 05 jun 2009 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.

TdeHond

Re: Verhuizing internetprovider Online één groot drama.

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt Online schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke stellen en uiterlijk 10 werkdagen de tijd geven een werkende verbinding tot stand te brengen.
Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Lukt dit Online niet dan zegt u schriftelijk aangetekend liefst met ontvangstbevestiging op per direct kostenloos op, trekt uw machtiging tot automatische incasso per direct in en verzoekt om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging kostenloze opzegging abonnement per direct toe te sturen. Geeft aan dat mocht u geen schriftelijke bevestiging einde contract ontvangen u dit voorlegt aan de geschillencommmissie telecommunicatie.
Geeft tevens aan dat u restitutie wenst van abonnements gelden over de maanden mei, juni en eventueel juli als daar geen dienst tegenover stond.
Bewijsmateriaal weer bewaren.

Leg map aan waarin u een log maakt van wat zich tot nu toe heeft afgespeeld in uw communicatie naar Online toe + kopie brief/brieven + verzend- en ontvangstbewijzen.

Mocht u na een maand geen schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangen kunt u naar de Geschillencommissie toe waar u tevens schadevergoeding vraagt
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

blaauwad

@TdeHond

Eerst bedankt voor de reaktie. Hierbij de inhoud van de tekst van de aangetekende brief,

Online Breedband BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Katwijk aan Zee, 28 mei 2009

Betreft beëindiging internet/telefonie abonnement.

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik per direct mijn internet/telefonieabonnement beëindig. De reden hiervoor is dat Online wanprestatie op wanprestatie stapelt en daardoor is alle vertrouwen verloren in Online. Dit rechtvaardigt daarom ook het verbreken van het lopende contract.

Even alles op een rijtje. Op 13 april ’09 heb ik contact opgenomen met Online over een aanstaande verhuizing. Er is toen overeengekomen dat deze verhuizing op 1 mei ’09 een feit zou zijn, dit is schriftelijk bevestigd. Op 10 mei ’09 ben ik gaan proberen in mijn nieuwe woning en daar was geen internet/telefoon, teruggegaan naar mijn vorige woning en daar bleek dat alles het nog gewoon deed zowel internet als telefonie. Kortom er was niets verhuisd. Op mijn statusoverzicht was dit ook zichtbaar. Uiteraard ben ik dit gaan melden de Online helpdesk. Na 14 telefoontjes, de nodige faxen een brief en nodige escalaties is er nog steeds niets geregeld noch dat ik weet waar ik aan toe ben. Het laatste telefoontje naar de helpdesk waarin men mij meedeelde dat ik maar eens even moest afwachten was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Door alle loze beloftes die men steeds aan mij deed en niet nakwam heeft mijn doen besluiten mijn vertrouwen in Online op te zeggen.

Verder deel ik u mede dat betaling aan Online vanaf heden zullen worden stopgezet immers Online komt niet na wat men beloofd heeft noch wat redelijkerwijs verwacht mag worden. Verder is het ook op zijn plaats om als Online bij te dragen in mijn kosten die ik heb gemaakt in dit traject. Verder heb ik van u ook het adres nodig waar ik de gehuurde livebox naar kan retourneren, en wil ik graag een bevestiging van beëindiging van u ontvangen.

In afwachting van beëindigingbevestiging, voorstel voor bijdrage in de door mij gemaakte kosten, en het adres voor retournering van livebox. U dient te reageren voor 15 juni ’09, is er niet gereageerd dan ga ik er vanuit dat de livebox niet hoeft te retourneren en dat het lopende contract beëindigd is.

Hoogachtend,

Aad den Blaauwen

Uiteraard heb ik deze aangetekend verzonden en een dossier ervan aangemaakt inclusief alle verzend/ontvangstbewijzen. Ik heb eergisteren een mailtje gekregen dat mijn brief binnen vijf dagen in behandeling genomen gaat worden en dan zal worden gebeld. Al met al zit ik gewoon dan 6 weken zonder en ben ik dan al 5 weken bezig. In diverse fora lees ik dat het maanden kan duren. Als mensen dan weigeren te betalen dan met incassobureau's te maken krijgen, hoewel ik weet dat online in gebreke blijft heb ik daar toch geen zin in. Als het niet anders kan dan moet het maar. Verder vind ik wel dat online erg arrogant met mijn klacht omgaat. Namelijk onderwijl is er in de status nog steeds niets gewijzigd. Zou het mijn bedrijf zijn dan zou ik als de 'wiedeweerga' de verhuizing waar het allemaal om te doen was in orde maken. Ik ben al meer dan 10 jaar onder kontrakt bij hun vanaf ISDN daarna de eerste 512kb ADSL verbinding tot de huidige ADSL toe.

Nog een vraag, tav de verlenging van het abo tegen gereduceerd tarief wat kan ik daar aan doen?

Verder wat is wel een goede internetprovider? Andere als tele2 en dergelijke komen er ook niet goed vanaf en ik wil niet van de regen in de drup komen.

Alvast bedankt als u/jij gaat reageren.

mvrgrt,

Aad den Blaauwen

TdeHond

Nog een vraag, tav de verlenging van het abo tegen gereduceerd tarief wat kan ik daar aan doen?
Het lijkt mij dat u uw overeenkomst met Online beëindigt en dat u daarmee dan ook de verlenging tegen gereduceerd tarief bedoelt.

Mocht Online niet accoord gaan met uw opzegging dan legt u dit voor aan de Geschillencommissie en vraagt daar restitutie van abonnementsgelden gedurende de periode dat u geen internet/telefonie gehad heeft.

In principe bent u betalingsplichtig tot het moment dat Online accoord is gegaan met kostenloze beëindiging per direct of dat de Geschillencommissie uitspraak gedaan heeft. Met dien verstande dat u weer restitutie mag vragen conform de wet omdat u geen dienst verleend is gedurende deze periode.

Zou u hier het vervolg willen melden?

blaauwad

Online is een boevenbende.

Het vervolg,

Ik zou teruggebeld worden door online is nu nog (steeds) niet gebeurd, lijkt meer hoelang kunnen we klant aan het lijntje houden. Restitutie over afgelopen maand kon niet ik moest wachten tot ik weer internet had.

Onderwijl komt er nu stoom uit mijn oren, is het weinige haar dat ik heb nog grijzer geworden en heeft de helpdesk mij wederom niet verder geholpen.

Afwachten tot 15 juni dat is mijn ultimatum als die zonder bericht verstreken is dan is mijn kontrakt dus verbroken.

Over het vervolg zal ik jullie op de hoogte houden.

mvrgrt,

Aad den Blaauwen.
Laatst gewijzigd door blaauwad op 08 jun 2009 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond

Weer een provider die niet begrepen heeft hoe je aan klantenbinding doet.
Sterkte met de afwikkeling.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 De Livebox na einde niet inleveren betekende dure rekening dus nooit doen.

2 Soms is stoppen huidige en nieuwe aanvragen goedkoper en foutlozer.

3 Ontbinden overeenkomst mag indien zij niet leveren binnen redelijke termijn dus geef ze max. 2 weken.
De lifebox moet U wel retour zenden in dat geval omdat ze anders hun adviesprijs mogen rekenen, KPN doet regelmatig zelfde....en die zijn duur!

4 Kijk eerst voor U ontbind of er wel betaalbare alternatieven in Uw nieuwe buurt leverbaar zijn via www.internetten.nl want soms is alleen een dure KPN of trage andere mogelijk.

5 Als zij fouten maken kunt U de kosten declareren, als U een fout maakte zoals niet terug sturen Box krijgt U de rekening en verhoging van incasso en die halen ze met heel veel kosten terug.
Dus maak geen fouten want zij hebben meer juristen en ervaring in rekeningen sturen.

blaauwad

@stofzuigertje

Ik was ook niet van plan om de livebox schoenendoos echt bij het KCA te dumpen. Je schrijft wel eens iets in je woede. Verder storneren ben ik ook niet van plan dat levert vaak ook incassoellende op. Wat ik zeer zeker ga doen is wel mijn kosten terugvragen ik heb immers niets ontvangen.

Al met al het blijft geboefte bij Online veel beloven en niets nakomen.

mvrgrt,

Aad den Blaauwen

Machtold

Ongelezen bericht door Machtold »

Niet om te zeuren, maar mijn verhuizing is perfect verlopen!

Ik heb een maand vantevoren met Online gebeld en gevraagd hoe te handelen. Zij hebben een aantekening gemaakt, maar er ook bij verteld dat KPN (via hun loopt mijn adsl telefoonlijn), de verhuizing aan hun doorgeeft.
Ik heb mijn verhuizing bij KPN aangemeld, monteur besteld voor 25 mei (was compleet nieuwe aansluiting) en een week voor uur U nogmaals met Online gebeld en ge-informeerd hoe het ervoor stond. Alles was netjes geregeld door zowel Online als KPN. Verhuizing was aangemeld. Ik had ondertussen ook een brief van Online gehad, dat mijn verhuizing geregistreerd stond. 25 Mei zou mijn oude adres afgesloten worden en daarom kon ik pas de 26e gebruik maken van mijn verbindingen.
Kpn heeft de 25e om 10.30u mijn aansluiting ge-installeerd en om 12u deed mijn aansluiting het, zelfs de telefonie via Online! Perfect dus!

Ook ik had hartkloppingen wat betreft de verhuizing van mijn diensten, maar gelukkig is het bij mij goed gegaan.

Enige rare is, dat ik verhuisd ben buiten netnummer gebied en ik wel nog steeds via Online mijn oude netnummer moet gebruiken :?

blaauwad

@machtold

Het verschil zit hem hierin, ik had mijn lijn ook laten overporteren naar Online. Bij mij zou er dus helemaal geen KPN aan te pas gekomen zijn. Dit blijkt moelijker te zijn dan de een KPN/Online verhuizing.

Onderwijl heb ik wel voor elkaar gekregen dat mijn kontrakt ontbonden is. Nu nog wachten op de bevestiging en daarna kan ik geld gaan terugvragen voor de maanden mei en juni. En dan op zoek naar een betere provider.

Al met al allemaal best wel jammer ik was al 10 jaar klant bij wanadoo/orange/online. Ik had goede snelheid, in alle 10 jaar bijna geen storingen (te tellen op een hand), maar ja na dit dit drama, en twee kennissen van mij zitten met hetzelfde... en ook bij online.

mvrgrt,

Aad den Blaauwen

Machtold

Ik snap je helemaal, na zo'n drama had ik het ook voor gezien gehouden.

Ellende is dat als het eenmaal fout loopt, het fout blijft te moeten lopen bij dit soort bedrijven. En probeer dan maar eens uit die cirkel te komen...heb nu geschil met KPN over digitenne en dat is ook een ellenlange ellende, van kastje naar muur verhalen en maar wijzen naar elkaar....zucht
Dus begrijpen doe ik je helemaal....

blaauwad

@machtold

off topic:
Digitenne hebben wij ook, daar hebben wij sinds de aanschaf van de buitenantenne totaal geen problemen meer mee.

groet,

Aad den Blaauwen

Machtold

Idd off topic:

Maar goed nieuws...sinds gisteren doet het tweede kastje het eindelijk!
Wel raar dat KPN belt dat te melden: NAAR MIJN SCHOONOUDERS! Terwijl ze gewoon het nummer van mijn vaste aansluiting hebben...

Lachwekkend blijven ze wel bij die KPN. Administratie is een apart vak, lol

blaauwad

Het is gewoon een rommeltje bij Online, ik moet weer bellen ze blijven maar in gebreke.

Er is gewoon een maandnota afgeschreven terwijl ik niets heb afgenomen.

Ik zou binnen 5 dagen worden teruggebeld over mijn opzegging uiteraard is dat niet gebeurd!

Maandag met de afdeling abonnementen rondgemaakt de beëindiging van mijn abonnement per 1-7-2009, zou bevestiging van komen en jawel uiteraard niets binnengekomen.

ONLINE HET IS EEN BOEVENBENDE!

mvrgrt,

Aad den Blaauwen

TdeHond

Blijf er achteraan gaan. Stuur desnoods als dat kan via hun site dagelijks een herinnering aan het feit dat u staat op een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst met einddatum daarin vermeld.

Laat door uw bank een selectieve blokkade op hun rekening zetten om verdere afboekingen te voorkomen.

sterkearm

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste klager,

Nimmer de in bruikleen verstrekte Livebox op eigen titel vernietigen of wegmaken!!!!

Lees onderstaand artikel uit het Wetboek van Strafrecht, t.w.:

Artikel 350, lid 1:

Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 2 jaren of geldboete van vierde categorie.

Indien er aangifte wordt gedaan, heb je er een probleem bij!!

De Livebox is niet je eigendom!!!

sterkte en succes :!: :!:

brutus777

Ongelezen bericht door brutus777 »

Nou , heb al sinds tijden dezelfde provider , via wanadoo , toen orange , nu online .
Vrijwel nooit storing , onlangs een probleem met het telefonie gedeelte , echter binnen 3 dagen nieuwe adapter en wat draadjes ontvangen , en opgelost
Onlangs een PRIJSVERLAGING mogen meemaken !!? , nou ik ben prima happy hoor !

blaauwad

@brutus777 Wat je schrijft is off topic. In mijn eerdere commentaar schreef ik dat ik best tevreden was over online als je maar niet gaat verhuizen.
Al met al allemaal best wel jammer ik was al 10 jaar klant bij wanadoo/orange/online. Ik had goede snelheid, in alle 10 jaar bijna geen storingen (te tellen op een hand), maar ja na dit dit drama, en twee kennissen van mij zitten met hetzelfde... en ook bij online.
@sterkearm Zie in mijn eerder geschreven commentaar.
Ik was ook niet van plan om de livebox schoenendoos echt bij het KCA te dumpen. Je schrijft wel eens iets in je woede. Verder storneren ben ik ook niet van plan dat levert vaak ook incassoellende op. Wat ik zeer zeker ga doen is wel mijn kosten terugvragen ik heb immers niets ontvangen.
Het vervolg,

Onderwijl terwijl ik opgezegd had werd mijn status gewijzigd op het internet. Daarna heb ik Online gebeld over hoe en wat. Ik had al opgezegd en had de bevestiging daarvan binnen hoe ging het allemaal verder lopen?

Eerst een goed gesprek gehad met een van de supervisors van Online die bood zijn verontschuldigingen aan vertelde uitvoerig waar het allemaal fout gegaan was. Hierna heb ik besloten toch maar weer in zee te gaan met Online en mijn opzegging te annuleren. Immers ga je naar een ander dan duurt het minimaal zo'n 3 tot 6 weken voor je weer aangesloten bent. Een ander punt is dat alle providers dit soort steken laten vallen. Verder heb is er wel een kostenvergoeding toegezegd en is mijn verbinding verhuisd en werkt goed. De verbinding is wel langzamer dan voorheen maar we zitten dan ook 1km verder van de wijkcentrale dus dat is niet zo vreemd. Gelukkig verhuis je niet vaak dus laat ik het maar bij een incident. Ik denk wel dat mijn niet afhoudende druk het process wel versneld heeft.

Iedereen bedankt voor zijn/haar reakties.

mvrgrt,

Aad den Blaauwen.

sterkearm

Ongelezen bericht door sterkearm »

Beste Blaauwad,

Bedankt voor uw bericht.

Mijn bijdrage moet u zien als consumenteninformatie (ook) aan andere lezers van de Radarsite!

Succes toegewenst met een goede afloop van uw klacht!

Vriendelijk groetend,

sterkearm

joske.d

Ongelezen bericht door joske.d »

Machtold schreef:Enige rare is, dat ik verhuisd ben buiten netnummer gebied en ik wel nog steeds via Online mijn oude netnummer moet gebruiken :?
Ik heb exact hetzelfde!!

Is het bij jou opgelost, Machtold?

Ik vrees dat ik nooit verhuiskaarten kan sturen omdat ik er niet zeker van ben of ik mijn oude nummer behoud, of via mijn nieuwe nummer ga bellen...

Gesloten