LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wil goedkoop aan geld komen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Mendoza

Re: Telfort wil goedkoop aan geld komen

Ongelezen bericht door Mendoza »

Mvw1975 is dus Telfort niets verschuldigd, hij kan dit aantonen, hij heeft schriftelijk bewijs van beëindiging overeenkomst.
Ik zie trouwens nu dat ik de gebruikersnaam steeds fout had :)

Zover ik kan lezen zijn de gesprekskosten van april berekent maar niet die van mei. Misschien zijn die er ook niet maar het ligt wel voor de hand omdat het abbo afliep per 1 juni. Zou dus kunnen dat er ook nog gesprekskosten betaald moeten worden.

Ik zal overigens zeggen dat het niet netjes is dat kosten onterrecht gefactureerd zijn, maar er word wel direct van een mug een olifant gemaakt.
Ik heb destijds dezelfde procedure gevolgd als Mvw1975. Dat leverde wel onterechte facturen, aanmaningen en onnodige stress op, maar ik kon niet meer bestolen worden door een bedrijf waar ik nooit klant van geweest ben.
jouw situatie is totaal niet vergelijkbaar, mvw heeft telfort niet de kans gegeven om te verrekenen. In jouw geval had ik ook direct de incasso gestorneerd en het rek.nr. geblokkeerd.

Maar goed concreet gezegd, ik zou er voor kiezen om het te laten incasseren en vervolgens terug te laten betalen of te verrekenen.

Jullie kiezen ervoor om je (mogelijk) ellende op de hals te halen.

Een ieders goed recht ;)

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn problemen zijn opgelost dankzij directeur klanten contact KPN die destijds een e-mail met een log van het foutenfestival bij Telfort van mij ontvangen had.

Na 3 x bemiddelen door KPN klantencontact is een correcte opzegging 12move per migratiedatum naar Telfort gerealiseerd ( pas bij de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst kwam ik erachter dat mijn gebruikersnaam veranderd was in REMOVED enz)
+ is men er uiteindelijk in geslaagd om geen onterechte facturen meer te sturen. Dat was ook een erg moeilijk onderdeel v.h. probleem want zelfs na 1ste brief dat ik niet meer lastig gevallen zou worden door onterechte dreigbrieven viel er toch weer een dreigbrief op de mat.

Hopelijk is de administratie bij Telfort nu wel beter georganiseerd want hoe ik b.v zou moeten inloggen ( dat had ik toch zelf gedaan volgens Telfort in de maanden nadat door KPN de analoge lijn was opgeheven) zal een mysterie blijven. ;)

marsa

Ongelezen bericht door marsa »

Hier hetzelfde probleem als topic starter

4 maart abonnement bij telfort beeindigd en direct incasso stop laten zetten
7 maart mailtje met rekening van telfort met abo kosten van 1 t/m 30 april en belkosten tot en met 3 maart
16 maart brief van telfort omdat ze niet konden incasseren en ze zouden het ca. 23 maart nogmaals proberen, hierover gebeld en het e.e.a uitgelegd, kreeg als antwoord dat ik maar moest betalen het zou achteraf wel geregeld worden. Uiteraard niets betaald.
1 april brief van telfort binnen 7 dagen betalen anders gaat de vordering naar een incassoburo. Webformulier ingevuld op de site van telfort en weer het e.e.a. uitgelegd en doorgegeven dat ik alleen de belkosten die dag zou betalen.
2 april mailtje gehad van Telfort, waarin ze toegeven een fout te hebben gemaakt en dat ze een correctie gingen maken moest maar even afwachten.
7 april mailtje van telfort met een rekening, ik denk de correctie maar helaas een nieuwe rekening voor de abo kosten van 1 t/m 31 mei !!!!
5 mei brief van Intrum justitia telfort had de vordering uit handen gegeven, dit terwijl mij gevraagd was gewoon af te wachten, of ik even binnen 7 dagen € 119,00 wilde betalen. Gelijk gebeld met intrum en weer alles uitgelegd en moest het mailtje van telfort waarin zij aangeven een fout te hebben gemaakt naar hun doorsturen.
6 mei gebled met intrum of mijn mailtje was aangekomen en wat te doen, mailtje was aangekomen en moest maar weer afwachten.
27 mei brief van intrum met nu een "aankondiging dagvaarding"...

Ik wacht maar af wat er nu gaat gebeuren, maar zie het met vertrouwen tegemoed.

Voor de rest wens ik iedereen sterkte met deze........ (vul zelf maar in)

TdeHond

Met ingang van welke datum is het abonnement beëindigd en heeft u daar liefst een schriftelijke bevestiging van?

Al een schriftelijk aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging gestuurd waarin u Telfort attent maakt op
1. datum van beëindiging overeenkomst met liefst kopie van brief bevestiging einde contract als bijlage bijvoegen.
Aangeven dat u bezwaar maakt tegen het feit dat Telfort uw opzegging niet naar uw wens verwerkt heeft.
2. bezwaar tegen foutieve facturen
Aangeven wat naar uw inzicht betaald moet worden ( gesprekskosten in de maand na einde overeenkomst) en deze dan ook voldoen.
Kopie van betaalbewijs als bewijs mee sturen.

Als u bewijsmateriaal heeft van opzegging per datum.. + betaalbewijs van wat u moet voldoen kunt u een incassoprocedure afwachten tot rechtzaak of bij zowel Telfort als incassobureau aangeven dat u de problematiek rond opzegging per ... + foutieve facturen wilt voorleggen bij de geschillencommissie telecommunicatie.

Vergeet geen klacht in te dienen bij Consuwijzer in de hoop dat OPTA eens nader gaat spitten in de administratie van Telfort.

aomm

Ongelezen bericht door aomm »

Na een en al problemen abonnement telfort internet en telefonie beeindigt.
D.d. 8 april een brief ontvangen van telfort dat per 28 april de verbindingen zouden worden afgesloten. Prima, daar zijn we dan vanaf dachten wij. Half april abonnementskosten maand mei afgeschreven van onze bankrekening. Mail naat Telfort gestuurd en daar melden ze ons dat dit kan gebeuren, de factuur wordt al eerder gemaakt. Ok, daar kunnen we inkomen en omdat er een eindafrekening zou volgen hebben we het laten gaan. Half mei echter weer een afschrijving (we hadden ondertussen met de rode intrekkingskaart de automatische betaling ingetrokken) weer een afschrijving abonnement maand juni.
Uiteraard meteen deze betaling gestorneerd en een berichtje naar telfort gestuurd dat er geen abonnement meer is en dat we de automatische betaling hadden ingetrokken. Antwoordt van telfort (binnen een half uur) dat we dat zeker niet moesten storneren omdat het betalingsverkeer dan in de war zou raken!!!!!!!
Hier hebben we maar niet op gereageerd.. Nu 8 juni wederom een bedrag van onze bank afgeschreven. Weer gestorneerd natuurlijk en we gaan nu een klacht bij de bank neerleggen, ongeoorloofd afschrijven van onze bankrekeningnummer.
Weer een berichtje naar telfort gestuurd en afwachten wat er gaat komen.

Dus: abonnement beeindigt bij telfort houd in dat je je bankrekening extra in de gaten moet houden.
Jammer dat ze ons geld van mei nog hebben zitten, volgens mailbericht van telfort zou de eindafrekening in juni plaatsvinden... we zijn benieuwd!

mbvanhooff

Ongelezen bericht door mbvanhooff »

In december 2008 geïnformeerd wanneer ik mocht opzeggen. Tweemaal toe een schriftelijke bevestiging van twee verschillende medewerkers dat mijn abonnement was afgelopen en ik per maand mocht opzeggen vanaf april. Overgestapt en nu bericht gekregen dat ik pas in November mocht beëindigen... Met de vriendelijke excuses maar zonder enige toe gemoet komen van Telfort.

Inmiddels gestopt met betalen en krijg op mijn uitgebreide mails en brieven standaard teksten terug die nooit goed antwoord geven op mijn vraag. Inmiddels van Juridisch loket begrepen dat de mailtjes van de klantenservice bindend zijn en dat Telfort geen poot heeft om op te staan. Maar ze blijven natuurlijk geld afschrijven, kijken wie de langste adem heeft.

Inmiddels bij Tele2 eindelijk een telefoon die wel werkt, zelfde toestel, zelfde KPN lijn... erg bijzonder. NEEM GEEN TELFORT!!!

Maak gebruik van de wetswijziging per 1 juli 2009. Geen jaarcontracten maar maandelijks opzeggen na afloop van de eerste termijn!! tijd om over te stappen!!!!

TdeHond

@ aomm
Selectieve blokkade op Green ISP BV/ Telfort laten zetten door uw bank.
Zodra deze effectief is kan er niet meer geïncasseerd worden.

Het verbaast mij dat de administratie van Telfort, m.n. de afdeling financieën er zo'n puinhoop van blijft maken met alle ongemak van dien voor gedupeerde ex klanten.

TdeHond

@ mbvanhooff

Het probleem bij Telfort is dat zij met hun eigen e-mails "niets kunnen". Vandaar dat ik altijd hamer op een brief waarin bevestigd wordt dat de overeenkomst beëindigd wordt met daarin ook de datum einde contract vermeld.

Stuur hen een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging.
Voeg bij afdrukken van de e-mails waaruit blijkt dat uw abonnement beëindigd is.
Vraag om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst per datum die in de mails staan.
Kopie van brief + verzend en ontvangstbewijs goed bewaren in map Helfort.

Geeft aan dat als u niet uiterlijk binnen 4 weken een schriftelijke ( snail mail) bevestiging heeft ontvangen u naar de Geschillencommissie Telecommunicatie stapt.

Mocht Telfort ook uw brief negeren stap dan naar de Geschillencommissie.

Sterkte. Dit wordt een oefening van geduld.

TdeHond

Toevoeging:
Even klacht indienen bij Consuwijzer over deze vaker voorkomende gang van zaken bij Telfort.
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

aomm

Ook wij hebben een klacht gedeponeerd bij Consuwijzer.nl

aomm

Vandaag bericht ontvangen dat binnen 30 dagen de eindafrekening wordt afgehandeld.
Alleen is nu beeindiging abonnement 2 weken later dan ze per brief hebben aangegeven.
Brief Telfort d.d. 8 april met bevestiging einde abonnement per 28 april, nu weer een bericht einde abonnement per 12 mei. Is natuurlijk ook een manier om zo minmogelijk geld retour te storten.
In de ochtenduren van 28 april is internet en telefoon afgesloten door helfort, sorry telfort.
Dus hoe ze nu weer een een datum 2 weken later komen is voor mij een raadsel!!!!
Wordt zeker vervolgt helaas.

TdeHond

Ik zou geen genoegen nemen met einde abonnement 2 weken later als in de oorspronkelijke brief is vermeld.
Het blijft tobben met Telfort.

aomm

Nu na maanden is het probleem opgelost. Ik heb echter nog steeds de beloofde eindafrekening op papier nog niet ontvangen maar het teveel betaalde is in 2 keer terug gestort. Ze hebben nog even tegen gestribbeld maar na 3 extra mails alles goed gekomen.
Joris van Telfort webcare bedankt.

We gaan nu weer opnieuw beginnen, mijn zoon heeft nu het zelfde probleem met zijn beeindiging abonnement Telfort.

TdeHond

Succes bij de afhandeling van de opzegging van uw zoon bij Telfort.

fijn dat uiteindelijk uw probleem opgelost is.

WGC

Ongelezen bericht door WGC »

Dames en heren, dat Telfort snel aan geld wil komen verklaart zich ook uit het feit dat hen per 26-05-2009 een dwangsom van vijf miljoen Euro is opgelegd door de toezichthouder, Agentschap Telecom te Groningen!
Het blijkt dat Telfort onvoldoende gebruikt maakt van de aan hen toegewezen UMTS frequenties en daardoor dus ook hun netwerk niet volledig uitrolt (plus het daaraan verbonden serviceniveau biedt) .....
Als blijkt dat Telfort na drie maanden nog steeds in gebreke is gebleven dan moeten ze opnieuw een dwangsom van vijf miljoen betalen ......
Eén en ander is na te lezen op de site van het Agentschap Telecom (Ministerie van Economische Zaken) maar op de Telfort site wordt hierover natuurlijk helemaal niet gerept .....
De klantenservice van deze provider reageert bij mij ook niet op mijn vragen op het ingezonden online formulier (heb ik inmiddels al twee keer verzonden!), alhoewel ze op hun site vermelden dat je binnen twee werkdagen antwoord krijgt ....
Verder ontving ik in de afgelopen tijd wél informatie over diverse tariefsverhogingen maar als je dan de commercieel directeur, Sander Gielen, hierover schriftelijk benadert vindt hij het kennelijk niet nodig je hierop fatsoenlijk te antwoorden.
Wát een provider ......!!

Gesloten