LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van UPC naar T mobile wat een drama

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bobvanederveen

Van UPC naar T mobile wat een drama

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Nu al een maand bezig om een simpele simcard van T mobile met extra actietegoed te bemachtigen.
Dat lukt niet, je verbelt tientallen euro's en nog heb je niks. Het is de slechtst mogelijke provider die er maar bestaat

NOOOIT T MOBILE NEMEN< je komt in een duur drama zonder enige positieve afloop :x

gravedigger

Re: Van UPC naar T mobile wat een drama

Ongelezen bericht door gravedigger »

1. Wat is de rol van UPC hier in?
2. Al bij een T-monile winkel langs geweest?

FFF

Ongelezen bericht door FFF »

Waar gaat het dan mis?

UPC gaat helemaal verdwijnen. Je kan naar elke willekeurige winkel gaan en een T-mobile sim met nummerbehoud aanvragen.

In dit geval zou ik het bij een T-Mobile shop regelen, dan weet je zo goed als zeker dat het goed gaat.

Er is ook een speciale website voor UPC klanten. Hier kun je de coupon code invullen uit de biref van UPC, dit is een normale bestelling, waar kan het mis gaan?

Wel even opletten dat je UPC telefoon simlock vrij is!

bobvanederveen

1. gaat het mis met de link die op de UPC site staat. De promotiecode werkt vaak niet
2. Staan er diverse telefoonnummers van T Mobile die niet werken, dwz de mensen daar weten niets van prepaid.
3. Moet je altijd de verkoopafdeling als keuze intikken anders krijg je niemand want ik heb nog geen T mobile telefoonnummer
4. Als je dan na 3 keer een bestelling te hebben gedaan en vele telefoontjes verder eindelijk een bestellingsbevestiging hebt in je mail, dan is deze zelfs na 9 dagen nog niet bezorgd
5. weer gebeld, het is weer onbekend, ik kan weer een 0900 nr bellen en dan nog een voor de koerier...maar ook daar staat geen bestelling
6. ik kan naar de winkel maar verlies dan 15 euro beltegoed die ik in veelvoud al kwijt ben omdat dit weg is na 30 juni (van upc dus)

Met andere woorden, ik ben ongeveer 30 euro kwijt aan telefoneren, 4 uur, veel frustratie en heb nog niets.
Belangrijkste is nummerbehoud ik ga dus maar naar de winkel en probeer met de code daar een nieuwe simcard te kopen
Dan moet ik nog unlocken dus ik ben dan ongeveer 6 weken verder.

WAARDELOOS, echt slecht.

bobvanederveen

Ik vergeet nog te zeggen dat de koeriersdienst die ik nu heel duur gebeld heb ook gewoon een website heeft waar je dit kan opzoeken, maar dit geeft T mobile niet door. Die hebben alleen een moeilijke link die niet werkt voor particulieren :oops:

FFF

Het eerste stukje van uw verhaal is natuurlijk te danken aan de website van UPC.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaas over het feit dat ze direct afscheid nemen van de groep prepaid klanten maar dat zal vast een goede reden hebben...

De enige website die u nodig zou moeten hebben is:
www.t-mobile.nl/upc of het nummer 0800-7123 (gratis!)
Alleen daar kunt u de voucher inwisselen en niet in de winkel.

PS: ik zou u aanraden zsm de unlockcode bij UPC aan te vragen.

Henk25

Ongelezen bericht door Henk25 »

De unlockcode kan je hier gratis aanvragen Dit is een link

Je kan ook een prepaidkaartje van Rabomobiel bij de Kijkshop halen ipv naar T-Mobile te gaan.

bobvanederveen

Leuk dat gratis nummer, dat heb ik al uren gebeld maar helaas, ze kunnen me niet verder helpen want dat is de abonnementsdienst. Dit, omdat ik pertinent weiger het door hen opgegeven 0900 nr te gaan bellen.

Dus er staat nu een bestelling van 30 mei, 15 mei ook al twee bestellingen gedaan voor een simpele simonly met voucher maar zoiets simpels is zelfs teveel gevraagd.

In de winkel weet men ook niks, bv of ik met een nieuwe simcard toch nog het oude beltegoed kan opbellen of het nummerbehoud pas ingaat als ik de nieuwe simcard invoer etc.
Het nummerbehoud moet nl voor 15 juni plaatsvinden en upc kan ik opmaken tot 30 juni en daar staan nog meerdere tientjes op.

Verder moet ik idd unlock aanvragen en als ik dat nu doe, dus voor 15 juni, als ik dat nog redt dan, dan kan ik het beltegoed van UPC niet opbellen.

Met andere woorden T mobile is een drama.
Ze weten weinig
het is een administratieve zooi

Ik had beter afscheid kunnen nemen van mijn mooie nummer dat iedereen kent en 30 juni het restant terug kunnen vorderen, dan zonder mobiel en simonly of heel nieuw gebeuren kopen.....
Het restant krijg je nl niet terug als je gebruik maakt van deze ZOGENAAMDE (nep) actie :roll:

Dit is een heel duur frustrerend drama zo. Ik word er laaiend van.
Wat een beroerd bedrijf, zonder antwoorden, zonder service met veel gedoe en kosten. :cry:

gewoon een simpele prepaid met actie voucher lukt gewoon niet en nu heb ik niets behalve tientallen euro's schade.

bobvanederveen

weet iemand:

-als ik unlock aanvraag kan ik dan nog doorbellen met huidige simcard???

-gaat het nummerbehoud in als ik de nieuwe simcard erinzet?

Nu wordt het pakket nèt bezorgd niet met de koeriersdienst maar gewoon met tnt zelfs dát weten ze dus niet bij T mobile

ONVOORSTELBAAR

Spy21

Ongelezen bericht door Spy21 »

Unlocken heeft niks met je simcard te maken, ga gewoon naar een gsmwinkel waar ze unlocken voor een bedrag of 10 euro... Dat is zo gedaan... Mits het aanvragen gratis is voor jou...

bobvanederveen

Waarom moet ik dan unlocken? om van UPC naar T mobile te gaan? Als UPC toch stopt gaat dat misschien automatisch?

Het wordt nog mooier, niks actie gewoon beltegoed wat ik betaald heb en een beetje extra.

Wat een zooi zeg.

FFF

Haha wat een frustraties en negativiteit.

Unlocken is een handeling in het toestel en gebeurd dus nooit automatisch en heeft ook niets met de sim te maken.

Waarschijnlijk zit er op de sim niet direct 25 euro tegoed maar 15 euro + 10 euro na online registratie, dus wel degelijk 10 euro verschil met een normale aankoop.

Verder kunt u normaal bij nummerbehoud aangeven wanneer dat het moet plaatsvinden. de minimale verwerkingstijd is 7 dagen, er kan altijd wat mis gaan dus de tip voor de 15 lijkt me goed.

Henk25

Bob de unlockcode kan je gratis krijgen van UPC via dit formulier .

Hieronder leest U welke gegevens de klantenservice nodig heeft om de unlockcode voor U op te zoeken. Het is mij ook gelukt, het is niet moeilijk.

Hoe kan ik mijn toestel simlockvrij maken?

Wanneer u uw UPC Mobile toestel simlockvrij wilt maken, kunt u contact opnemen met de UPC Mobile Klantenservice. Dit kan via het contactformulier.

Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:

* Uw mobiele telefoonnummer
* Het IMEI nummer van uw toestel. Het IMEI nummer kunt u vinden door op uw mobiele telefoon * # 0 6 # in te toetsen.
* Het type toestel

Ik kreeg de code binnen een dag, misschien duurt het nu iets langer. Als U dan een andere simkaart plaatst in de telefoon dan vraagt de telefoon om de code die U van UPC krijgt. Daarna kunt U bellen met een simkaart van een andere aanbieder. Het beltegoed blijft staan op de UPC kaart, dus die zoveel mogelijk gebruiken voor 30 juni.

bobvanederveen

Hartleijk dank Henk

Ik stuur nog een formulier naar UPC met deze gegevens :wink:

Weet iemand of het nieuwe nummer pas ingaat op de nieuwe simkaart als ik deze daadwerkelijk in het toestel stop of staat dit als op de nieuwe sim????

Als ie al op de nieuwe sim zit, kan ik tot 30 juni het oude beltegoed opmaken en dan de nieuwe sim pas activeren....zou mooi zijn
maar wil dit nr niet kwijt

bobvanederveen

Nummerbehoud is ook misgegaan

Wat een rotbedrijf

T mobile....pffffff

Ga een dikke klachten brief schrijven dit is echt te gek. Zelfs het direct aangevraagde nummerbehoud, wat voor mij het allerbelangrijkste was, is niet gedaan.

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Nooit meer T mobile

ach ja internet staat vol met klachten over dit bedrijf

bobvanederveen

ook leuk

het formulier voor nummerbehoud kan niet geprint worden.....

Ik kan zelf niet verzinnen hoeveel er hier misgaat. Wat een klungelbedrijf onvoorstelbaar.

In de winkel kunnen ze morgen vast ook niks doen.

bobvanederveen

Het enige wat afgedrukt wordt zijn de voorwaarden...dus om je toch nog wat inkt te laten kwijtraken

Het moet allemaal vooral veel geld frustratie en moeite kosten en niks opleveren bij T mobile denk ik......

FFF

Als je de nieuwe simkaart hebt kan je langs een bij voorkeur T-Mobile winkel.

Daar kan het nummerbehoud aangevraagd worden (dat moet je -om problemen te voorkomen- sowieso nooit online doen!)

De verwerkingstermijn is 7 dagen en op aanraden van UPC moet dat uiterlijk 15 juli gebeuren.

Op het moment dat je de aanvraag nummerbehoud doet kun je een wensdatum aangeven. De eerst mogelijk datum is dus 7 dagen verder als deze niet in het weekend ligt.

Mijn tip, ga naar de T-mobile shop en neem mee:
- legitimatie (rijbewijs, paspoort of id kaart)
- Oude sim kaart (en weet het telefoonnummer van) UPC
- Nieuwe T-Mobile simkaart

Henk25

Raak je dan niet het beltegoed kwijt?

Bob, wat overblijft zou je volgens de mailing van UPC terug kunnen krijgen. Maar meestal raak je alles kwijt als je je nummer meeneemt naar een andere telefoonmaatschappij. :shock: Daarom bel ik het gewoon op en koop ik van een nieuwe sim met een ander nummer, wel zo makkelijk. Niet van T-Mobile. Na een paar dagen kon ik pas my faves (voordeelnummers) instellen, het werkt allemaal erg traag.

FFF

Beltegoed vervalt om het moment dat het nummer over gaat.

Je kan er dus voor kiezen het nummerbehoud later plaats te laten vinden (tot de 30ste).

Je UPC simkaart wordt gedeactiveerd en alles was daar dus op staat ben je kwijt.

Gesloten