LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Ik ben ook al tijden bezig om een unlock code te krijgen voor mijn telefoon.
Ik krijg die code gewoon niet. al 3 keer gebeld en elke keer hetzelfde antwoord: on line de code aan vragen het kan niet anders. en wij kunnen zelf ook niet nazien of het gelukt is.
Een keer werd ik in de wacht gezet omdat ze het aan haar collega moest vragen hoe het zat, en wat denk je? na 10 minuten gewacht te hebben, tuut tuut tuut!!!!
Zo wordt je dus behanderld door KPN. Behalve als je je abonnement verlengt dan zijn ze heel aardig!
Naar prima foon winkel gaan heeft ook geen zin dat heb ik ook al gedaan en daar krijg je ook het standaard antwoord: online aanvragen.
Grrrrr.......
Ik krijg die code gewoon niet. al 3 keer gebeld en elke keer hetzelfde antwoord: on line de code aan vragen het kan niet anders. en wij kunnen zelf ook niet nazien of het gelukt is.
Een keer werd ik in de wacht gezet omdat ze het aan haar collega moest vragen hoe het zat, en wat denk je? na 10 minuten gewacht te hebben, tuut tuut tuut!!!!
Zo wordt je dus behanderld door KPN. Behalve als je je abonnement verlengt dan zijn ze heel aardig!
Naar prima foon winkel gaan heeft ook geen zin dat heb ik ook al gedaan en daar krijg je ook het standaard antwoord: online aanvragen.
Grrrrr.......
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
@JelmerBV
Heb jij toevallig al de Simyo kaart geprobeerd te gebruiken in het Hi/KPN toestel? Volgens mijn info zou dit namelijk zelfs met simlock moeten werken.
KPN lockt haar toestellen namelijk op netwerkniveau, en sinds de Simyo kaarten ook op het KPN netwerk hangen én dezelfde nummerrange hebben, is er een zeer grote kans dat er geen unlock voor nodig is.
Heb jij toevallig al de Simyo kaart geprobeerd te gebruiken in het Hi/KPN toestel? Volgens mijn info zou dit namelijk zelfs met simlock moeten werken.
KPN lockt haar toestellen namelijk op netwerkniveau, en sinds de Simyo kaarten ook op het KPN netwerk hangen én dezelfde nummerrange hebben, is er een zeer grote kans dat er geen unlock voor nodig is.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Is dat zo? Maar dat geldt niet voor Telfort wel? Interesting.KPN lockt haar toestellen namelijk op netwerkniveau, en sinds de Simyo kaarten ook op het KPN netwerk hangen én dezelfde nummerrange hebben, is er een zeer grote kans dat er geen unlock voor nodig is.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Telfort is een verhaal apart. Toestellen bij Telfort kunnen enkel gebruikt worden met prepaidkaarten van Telfort, en soms zelfs enkel met het kaartje dat in de doos zit. Het is wel altijd mogelijk het nummer + tegoed over te zetten in zo'n geval. Ook qua klantenservice en technische dienst is Telfort nog geheel apart, ik denk dat dit ook zo is opgelegd door de Opta.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 okt 2008 18:26
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Ook ik ben zeker al 4 maanden bezig met het aanvragen van een unlockcode voor mijn Nokia 6233. Werkelijk alles heb ik al geprobeerd.
Het formulier voor het aanvragen van de unlockcode die op de Hi site staat heb ik bijna dagelijks ingevuld.
Ook nog eens apart naar de klantenservice gemaild. Ze gaan het uitzoeken en u hoort nog (niet dus)
Als gevolg van mijn vraag aan de klantenservice ook nog een enquetteformulier ontvangen met de vraag hoe het contact met de klantenservice was verlopen. Daarin heb ik ook meteen mijn onvrede geuit en gevraagd wanneer mijn probleem nu eindelijk eens opgelost kon worden. Ook nooit meer van gehoord!
Het gewone papieren formulier wat ik bij de aankoop van mijn toestel had ontvangen voor het aanvragen van de unlockcode ook nog eens opgestuurd, maar ook daar geen enkele reactie op.
Vanmiddag langs een duister winkeltje geweest om het daar te proberen. Het kon wel, maar zou dan wel 35,- gaan kosten.
Uiteindelijk niet gedaan, want het is toch een hoop geld voor iets dat Hi gratis zou moeten leveren.
Ben toen meteen maar eens langs de Primafoonwinkel op de Korte Lijnbaan in R'dam geweest. Daar bleef het onsympatieke personeel echter gewoon volhouden dat het heel simpel via de klantenservice te regelen was, want zo zeiden ze ook nog dat hadden ze immers pas zelf ook nog gedaan op die manier.
Om deze moeite voor mij ook te doen zat er uiteraard niet in, maar ik mocht dan wel gebruik maken van de telefoon in de winkel om naar de klantenservice te bellen.
Krijg ik weer zo'n onnozele van de klantenservice aan de lijn met een lulverhaal dat het probleem niet bij hun ligt maar bij Nokia, omdat deze de software veranderd zouden hebben (nou deze hadden we nog niet gehoord ja hoe verzin je het!!!), maar... zo verzekerde hij me als ik het nu opnieuw thuis weer zou proberen om het formulier online in te vullen zou ik binnenkort echt wel snel bericht moeten krijgen. Ja hoor!!
Mijn beklag ook nog gedaan bij dat onsympathieke personeel van de Primafoonwinkel.
Het is gewoon schandalig iedereen staat gewoon keihard tegen je liegen.
Ik weet niet of er iemand bezig is om alle klachten te verzamelen, maar ik sta er in ieder geval voor open om samen iets te ondernemen.
P.Schallenberg
Het formulier voor het aanvragen van de unlockcode die op de Hi site staat heb ik bijna dagelijks ingevuld.
Ook nog eens apart naar de klantenservice gemaild. Ze gaan het uitzoeken en u hoort nog (niet dus)
Als gevolg van mijn vraag aan de klantenservice ook nog een enquetteformulier ontvangen met de vraag hoe het contact met de klantenservice was verlopen. Daarin heb ik ook meteen mijn onvrede geuit en gevraagd wanneer mijn probleem nu eindelijk eens opgelost kon worden. Ook nooit meer van gehoord!
Het gewone papieren formulier wat ik bij de aankoop van mijn toestel had ontvangen voor het aanvragen van de unlockcode ook nog eens opgestuurd, maar ook daar geen enkele reactie op.
Vanmiddag langs een duister winkeltje geweest om het daar te proberen. Het kon wel, maar zou dan wel 35,- gaan kosten.
Uiteindelijk niet gedaan, want het is toch een hoop geld voor iets dat Hi gratis zou moeten leveren.
Ben toen meteen maar eens langs de Primafoonwinkel op de Korte Lijnbaan in R'dam geweest. Daar bleef het onsympatieke personeel echter gewoon volhouden dat het heel simpel via de klantenservice te regelen was, want zo zeiden ze ook nog dat hadden ze immers pas zelf ook nog gedaan op die manier.
Om deze moeite voor mij ook te doen zat er uiteraard niet in, maar ik mocht dan wel gebruik maken van de telefoon in de winkel om naar de klantenservice te bellen.
Krijg ik weer zo'n onnozele van de klantenservice aan de lijn met een lulverhaal dat het probleem niet bij hun ligt maar bij Nokia, omdat deze de software veranderd zouden hebben (nou deze hadden we nog niet gehoord ja hoe verzin je het!!!), maar... zo verzekerde hij me als ik het nu opnieuw thuis weer zou proberen om het formulier online in te vullen zou ik binnenkort echt wel snel bericht moeten krijgen. Ja hoor!!
Mijn beklag ook nog gedaan bij dat onsympathieke personeel van de Primafoonwinkel.
Het is gewoon schandalig iedereen staat gewoon keihard tegen je liegen.
Ik weet niet of er iemand bezig is om alle klachten te verzamelen, maar ik sta er in ieder geval voor open om samen iets te ondernemen.
P.Schallenberg
Laatst gewijzigd door p.schallenberg op 13 nov 2008 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
I know, ik werk zelf ook bij KPN Ik vroeg het me alleen af naar aanleiding van wat je zei over Simyo, dacht namelijk dat de simlock echt alleen KPN/Hi kaartjes pikte.Telfort is een verhaal apart. Toestellen bij Telfort kunnen enkel gebruikt worden met prepaidkaarten van Telfort, en soms zelfs enkel met het kaartje dat in de doos zit. Het is wel altijd mogelijk het nummer + tegoed over te zetten in zo'n geval. Ook qua klantenservice en technische dienst is Telfort nog geheel apart, ik denk dat dit ook zo is opgelegd door de Opta.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Ook Debitel KPN abonnementen gaan er zonder probleem in.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Heb een abonnement bij HI. Die heb ik 11 augustus opgezegd en zou dus 11 november afgelopen zijn (ivm 3 mnd opzegtermijn). Ik wil mijn telefoon simlockvrij laten maken (heb hem langer dan een jaar), maar door fouten bij HI in het systeem zou dat 2 maanden duren aldus HI. Nouja, dat vind ik al raar, maar ga wel naar de markt hiervoor.
Nu het raarste: Ik heb een abonnement bij Telfort genomen per 11 november. Ik heb bij Telfort nummerbehoud aangevraagd. Nu krijg ik van telfort te horen dat HI de gegevens niet wil vrijgeven hiervoor. Dus HI opgebeld. Zegt de mevr aan de lijn dat omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd mijn abonnement bij HI 3 maanden langer voortduurt. Hier heb ik helemaal niet omgevraagd, wil van het HI-abonnement af! Zit nu met dubbelabonnement. Heb een bewijs dat ik het heb opgezegd, maar dat komt volgens die mw te vervallen omdat het is afgekeurd??? Mevr aan de lijn bij HI werd nog onvriendelijk ook zeg. In tegenstelling van meneer van Telfort, deze probeert nu met HI te regelen dat zij het nummer vrijgeven. Ik hoef al niet eens meer nummerbehoud, wil van dat abonnement van HI af! Ik heb nergens een handtekening gezet, dan kunnen ze mij toch niet verplichten nog 3 maanden langer een abonnement te hebben?
Maar goed voor het simlockvrij maken ga ik wel even op de markt kijken, daar schijnen ze het voor 15 e te doen. Van Hi hoef ik kennelijk niks meer te verwachten.
Nu het raarste: Ik heb een abonnement bij Telfort genomen per 11 november. Ik heb bij Telfort nummerbehoud aangevraagd. Nu krijg ik van telfort te horen dat HI de gegevens niet wil vrijgeven hiervoor. Dus HI opgebeld. Zegt de mevr aan de lijn dat omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd mijn abonnement bij HI 3 maanden langer voortduurt. Hier heb ik helemaal niet omgevraagd, wil van het HI-abonnement af! Zit nu met dubbelabonnement. Heb een bewijs dat ik het heb opgezegd, maar dat komt volgens die mw te vervallen omdat het is afgekeurd??? Mevr aan de lijn bij HI werd nog onvriendelijk ook zeg. In tegenstelling van meneer van Telfort, deze probeert nu met HI te regelen dat zij het nummer vrijgeven. Ik hoef al niet eens meer nummerbehoud, wil van dat abonnement van HI af! Ik heb nergens een handtekening gezet, dan kunnen ze mij toch niet verplichten nog 3 maanden langer een abonnement te hebben?
Maar goed voor het simlockvrij maken ga ik wel even op de markt kijken, daar schijnen ze het voor 15 e te doen. Van Hi hoef ik kennelijk niks meer te verwachten.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
inderdaad het telefoonpersoneel van HI is ronduit onbeschoft! Ik zei dat ik een klacht wilde indienen hierover werd ik keihard uitgelachen. En aan het einde zei ze nog wel: 'Ben u zo geholpen? Toen zei ik: 'nee', zegt de mevr 'fijne dag nog' en hing op.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Oh misschien dat het komt dat je een ouder KPN toestel heb. Ik moet die dingen dus verkopen, maar tot nu toe gingen alle exotische kaartjes er nog in. Dus ik hou de theorie toch nog maar ff aan dat het mogelijk is.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Het aanvragen van een unlockcode wordt doorgezet naar de fabrikant als je provider die niet zelf kan opvragen.
want die kan alleen de unlockcode voor het toestel vrijgeven.
Het ligt dus aan de fabrikant als je de code niet op tijd hebt.
Ook ik heb een unlockcode aangevraag en niet op tijd gekregen.
En dit verhaal werdt mij medegedeeld.
Voor een nokia code moet je nog langer wachten omdat er iets defect is in het systeem van nokia.
Overal wordt er tegenwoordig gebruikt gemaakt van techniek en ook dat kan je in de steek laten.
Waardoor je dus wat langer op een code moet wachten.
Wacht rustig verder en **** die mensen de de klantenservice niet af.
Zij kunnen er ook niets aan doen dat er iets defect is.
want die kan alleen de unlockcode voor het toestel vrijgeven.
Het ligt dus aan de fabrikant als je de code niet op tijd hebt.
Ook ik heb een unlockcode aangevraag en niet op tijd gekregen.
En dit verhaal werdt mij medegedeeld.
Voor een nokia code moet je nog langer wachten omdat er iets defect is in het systeem van nokia.
Overal wordt er tegenwoordig gebruikt gemaakt van techniek en ook dat kan je in de steek laten.
Waardoor je dus wat langer op een code moet wachten.
Wacht rustig verder en **** die mensen de de klantenservice niet af.
Zij kunnen er ook niets aan doen dat er iets defect is.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Mijn Nokia N70 toestel was meer dan 1 jaar oud en dan kan je deze kosteloos laten unlocken via een online aanvraag.
Ik heb het formulier 2x ingevuld. Daarna heeft een KPN-er van de helpdesk dit voor de 3de keer ingevuld.
Toen de helpdesk een paar keer gebeld. Ik kreeg tot 2x toe, een zeer onbeschoft antwoord, zo in de lijn van: "U vult het formulier maar nog een keer in, en dan gaat hopelijk alles goed." of "Ik schakel U niet door naar mijn manager voor dit soort onbelangrijke dingen. Ik bepaal wat er hier gebeurt en niet U."
Na 2 maanden nog niks vernomen.....
Paul
Ik heb het formulier 2x ingevuld. Daarna heeft een KPN-er van de helpdesk dit voor de 3de keer ingevuld.
Toen de helpdesk een paar keer gebeld. Ik kreeg tot 2x toe, een zeer onbeschoft antwoord, zo in de lijn van: "U vult het formulier maar nog een keer in, en dan gaat hopelijk alles goed." of "Ik schakel U niet door naar mijn manager voor dit soort onbelangrijke dingen. Ik bepaal wat er hier gebeurt en niet U."
Na 2 maanden nog niks vernomen.....
Paul
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Ik ben benieuwd of iemand van jullie uiteindelijk een unlock code heeft gehad. Ik heb dezelfde problemen en wacht al 4 maanden met elke keer dezelfde lulverhalen. Ik heb inmiddels rechtbijstand ingeschakeld, kijken wat zij te melden hebben.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Uiteindelijk in april 2009 de unlock-code ontvangen met een begeleiden schrijven.
Vanwege server problemen waren er een paar weken lang geen unlockcode-aanvragen verwerkt.....
Dan zou er toch een lampje moeten gaan branden...
Vanwege server problemen waren er een paar weken lang geen unlockcode-aanvragen verwerkt.....
Dan zou er toch een lampje moeten gaan branden...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 mar 2011 19:46
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Het blijft ellende met Hi, ik heb eind januari de unlock code aangvraagd voor mijn 2 jaar oude mobiel. Na diverse dure telefoontjes is het nog niet gelukt. Klant vriendelijk word je niet geholpen. Wat een onbeschofte dame. Het zou tussen de 3 en 6 weken duren. Sinds 14 maart heb ik een nieuw abonnement maar kan het dus niet gebruiken. Dank u KPN. Moet Tros Radar u maar weer een keer aan de schandpaal nagelen.
Re: Aanvragen unlockcode Hi/KPN Mobile... (Klacht/vraag)
Heel vervelend, ik heb ook inmiddels tig keer een formulier ingevuld, maar nooit een unlockcode mogen ontvangen. Nu maar via een unlockwinkel gedaan, koste mij een tientje.. maar geen ergenis, bedankt Hi!