LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
defqononefan
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 18:15

Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door defqononefan »

Komende Zaterdag 25 April begint de officiele kaartverkoop van Defqon.1

Q-dance heeft haar best gedaan om zoveel mogelijk echte liefhebbers aan kaartjes te laten komen. Een van die manieren was dmv. een pre-order, men kon met een toegezonden code alvast kaartjes bestellen.

Inmiddels zijn er veel mensen die klagen over dat hun code niet werkte, Q-dance & Ticketonline lijken het probleem in de doofpot te willen stoppen.

Ook was er op 18 April een andere mogelijkheid om kaarten te bestellen, via een link op djguide.nl kon men op Ticketonline.nl kaarten bestellen voor Defqon.1
Dit ging al snel rond en duizenden fans kochten zo hun kaarten, telefonisch hadden medewerkers van Ticketonline gezegt dat deze manier gewoon legaal was. Na een paar uur maakte ze pas bekend dat het niet de bedoeling was en gaven Q-dance & Ticketonline het bericht dat deze kaarten zouden worden geannuleerd.

Vele mensen zijn nu in het bezit van kaarten die zouden worden geannuleerd en men zou het geld terug krijgen. Het probleem is echter dat er vele valse kaarten in omloop zullen komen en er talloze mensen zijn die aankomende Zaterdag geen kaarten zullen kunnen kopen omdat hun geld dan nog niet terug is gestort.

De consumenten hebben een overeenkomst gesloten met Ticketonline, nu wil Ticketonline deze overeenkomst blijkbaar annuleren.

Wij consumenten vinden het jammer dat deze fout van Ticketonline niet wordt erkent en wij de dupe worden van hun fout.

Een nieuwsbericht over het gebeuren:

http://www.musicincontrol.nl/index.php/ ... ls-geplant

*inmiddels krijgen mensen wel al nieuwe code's toegezonden*

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door flappie »

Op de site van q-dance wordt geen woord geroepen over het terug betalen van de eventuele geannuleerde tickets.

Blijkbaar zijn we als consument het geld dus ook kwijt.

robbijvoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 18:50

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door robbijvoet »

Ook ik zit met dit probleem.
18-04-2009 zou de voorverkoop voor vaste klanten beginnen. Toen ik ging kijken hoe het precies in zijn werk ging kwam ik uit op een link waar ik via TO kaarten kon kopen. Dit vond ik raar omdat het alleen voor de vaste klanten zou zijn. En Q-dance zou bepalen of je wel of niet een vaste klant was en je een code toesturen. Ook heel raar omdat ze dit moeilijk kunnen na gaan. Vaak koop ik namelijk mijn kaarten bij de Free Record Shop en dat kan je niet registreren. Maar ja dus ik blij omdat je gewoon kaarten kon kopen.
Ik dacht nog aan fraude maar alles zag er toch echt goed uit en heb daarom ook kaarten gekocht via TO. Ik heb bevestiging gehad van mijn bestelling, ik heb betaald en mijn kaarten zelfs toegezonden gekregen van TO.

Nu lees ik een dag later dat de Pre-order actie niet ging als het moest gaan en dat de tickets wel even geannuleerd gaan worden. Maarja wat heb ik fout gedaan? Ik bestel tickets, betaal ze en krijg ze.

Er bleek een fout te zijn gemaakt bij TO, je kon ook zonder deze code bestellen. Dit wist ik niet toen ik mijn kaarten had besteld en betaald. Overgens heb ik geen fraude gepleegd maar via de officiele manier namelijk ticketonline kaaten gekocht.

Nu is dan ook mijn vraag, mag mijn bestelling zomaar geannuleerd worden? Ik heb naar mijn weten toch niet verkeerd gedaan. De fout ligt bij TO en niet bij mij als consument?

Eyres26
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2009 21:07

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door Eyres26 »

Ook is er afgelopen zaterdag iets fout gegaan met de pre oder. Zonder code kon je namelijk ook kaarten bestellen. Deze kaarten blijven wel geldig. Vandaag was dus de verkoop. Een uur bij Free Record Shop gestaan maar die konden geen kaarten verkopen omdat zij simpel weg niet door de drukte op de site van Ticket online kwamen. Heel Slecht van Ticket online!!

DaSanniej
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 12:38

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door DaSanniej »

@ robbijvoet, Het is helemaal niet raar, hoe q-dance de vaste klanten bepaalt. Er werd een selectie gemaakt uit diegene die 3x of vaker naar een q-dance feest zijn geweest en hun kaarten bij ticketonline hebben gekocht! Tuurlijk is het dan wel *** as je altijd je kaartjes bij de FRS koopt.

Maar ik vind wel dat q-dance en ticketonline het beter hadden kunnen regelen, ik heb tot nu toe stuk of 5 edties meegemaakt, maar ik denk da dit toch wel een van de ergste was, met betrekking tot de (voor)verkoop.

ver
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 21:39

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door ver »

Ik vond het echt heel waardeloos geregeld. en ik snap niet dat er verder niks over gezegd wordt. alsof het normaals is dat je uren bij de FRS staat en er niks uitgedraaid wordt. Op een gegeven moment is het een 'good luck' spelletje.... wie komt er als eerste door de site heen. ik ben van half 12 tot half 5 bezig geweest om 4 kaartjes te kunnen bemachtigen. het duurde zeker tot kwart voor 3 voordat ik uberhaupt ticketonline door was, en toen (ik overdrijf niet, na 5000 X op verder geklikt te hebben) geen enige resultaat geboekt te hebben!

toen ben ik maar gegaan. aangekomen bij degene bij wie ik op bezoek ging, ook nog 3 kwartier geprobeerd. toen gaan stappen , na het stappen ook nog een half uur op verder staan klikken.... en toen sochtends, en toen stond er ineens dat het niet meer nodig was.

volgens mij wisten ze zelf niet meer waar men aan toe was. overal uitverkocht te plaatsen terwijl mensen 's nachts nog aan kaartjes konden komen dat al ten eerste.... ik snap niet dat zo'n organisatie als q-dance er nog mee samen wil werken. en het moment dat de kaartverkoop startte om 13u, kon men al wel voor 120 euro kaartjes kopen bij o.a. ticketunlimited. dus men sponsored wel degelijk handelaren die bijna het dubbele ervoor vragen, want die hebben voor de verkoop al kaartjes. nou dat moet toch ook niet kunnen. en daar kwam ik gek genoeg wel in 1x doorheen!


Ik vind het ontzettend waardeloos, en het is al vaker gebeurd, en er wordt nooit iets aan gedaan.

Het leuke is nog dat de kaartjes niet eens voor mezelf waren, maar voor mijn zusje die op dat moment op vakantie was.....plus dat ik mijn hele middag nog kwijt was ook.... omdat ik mijn zusje niet teleur wilde stellen.

Martijn085
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 21:19

Re: Kaartverkoop Defqon.1, Klachten!

Ongelezen bericht door Martijn085 »

25 April ben ik ook achter mijn laptopje gaan zitten met 2 telefoons in de hand om proberen kaarten te bemachtigen voor het feest Defqon.1

Met bellen kwam je er eigelijk niet door heen, naar tientallen keren te hebben geprobeerd heb ik dat maar opgegeven en heb geprobeerd om het via de website van TO te doen.

Ook via de website kwam je er bijna niet door heen!
Na een aantal uren duizende keren op de link heb geklikt kon ik eindelijk 4 kaarten bemachtigen!

Ik heb de kaarten betaald via ideal en zag op de bankrekening dat alles keurig was afgeschreven! Ik ging er dus vanuit dat alles was geregeld en dat ik 13 juni lekker kon gaan feesten.

Vandaag 9 juni begon ik mij toch af te vragen waar mijn kaartjes bleven omdat het al bijna zover is.
Daarom besloten om even te bellen met TO om te vragen waneer ik mijn kaartjes kan verwachten.

Gelukkig had ik dit keer zonder enige wachtijd een medewerker aan de lijn :P, de medewerker vroeg mij om mijn postcode, naam etc. om te kijken of ik wel had geboekt, vol vertrouwen gaf ik mijn gegevens maar tot mijn verbazing zij deze medewerker dat mijn gegevens niet bekend waren!

Omdat mijn gegevens niet bekend waren kwam de medewerker ook maar meteen met de vraag wat mijn bankrekening nummer was zodat TO het geld terug konden storten.

Blijkbaar had deze persoon verder geen zin om mij verder te helpen om te kijken waarom mijn gegevens niet bekend waren, belachelijk, ik heb toch betaald voor 4 kaartjes, volgens mij heb ik hier dan ook gewoon recht op! Nadat ik had verteld dat ik het hier niet mee eens was heb ik later nogmaals gebeld met TO.

Dit keer kreeg ik een medewerker aan de lijn die gelukkig toch al iets meer voor mij wou betekenen, deze medewerker kon ook helemaal niks terug vinden.
Ik heb deze medewerker mijn gegevens opnieuw gegeven met daarbij het factuurnummer zodat de medewerker dit kon doorsturen naar de afdeling betalingen.
De medewerker beloofde mij hier over een uur terug over te bellen wat de status was.

Natuurlijk werd ik niet terug gebeld dus ben ik zelf maar weer gaan bellen, dit was 2 uur later.
Ook deze medewerker kon geen gegevens terug vinden terwijl de vorige werknemer alles had genoteerd! Ik heb weer alles moeten uitleggen en ook deze medewerker kon weinig voor me doen. Ik heb weer al mijn gegevens moeten door geven en deze medewerker zou dit met spoed doorgeven aan de afdeling betalingen.
De medewerker vertelde mij dat de afdeling betalingen mij vanavond nog terug zou bellen omdat zij tot 10 uur aanwezig zijn, zouden ze mij niet terug bellen moest ik het om half 10 nog maar eens proberen.

Natuurlijk nog steeds niks gehoord dus nog maar een keer zelf gebeld! Dit keer kon de medewerker wel mijn gegevens vinden maar verder niks over kaartjes die waren besteld. Ik heb ook aan deze medewerker het verhaal uitgelegd en deze vertelde mij dat de afdeling betalingen mij voor donderdag terug ging bellen, omdat zij vanavond niet meer aanwezig zijn. Heel raar dat de vorige medewerker mij vertelde dat ze tot 10 uur aanwezig zijn.

Allemaal waardeloos dus! Je hebt keurig netjes betaald & vervolgens weet TO nergens wat van!
Ik moet nu gaan wachten tot ik antwoord krijg van de afdeling betalingen, zij gaan kijken of hun de betaling wel hebben ontvangen en daarmee gaan ze besluiten of ik mijn kaartjes ga krijgen of dat ik mijn geld terug krijg.

Word vervolgd.... morgen ga ik WEER proberen contact te krijgen met de wel heel bijzondere afdeling "betalingen".

Gesloten