LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
joans
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2004 23:32

Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ongelezen bericht door joans »

Hallo,

Even een vraag, zit nu toevalig even naar de bon te kijken die ik vanmiddag gekregen heb in de bouwmarkt Gamma te Boxmeer.

Zie nu opeens dat de bon uitsluitend (vandaag) 17-01-2004 in te leveren is.

Het gaat hier om een bedrag van € 117,40

Is dit zomaar toegestaan ? Ben ik nu mijn spullen en mijn geld kwijt ?

MVG Joan & Susan

Verkeerde Topic

Re: Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ongelezen bericht door Verkeerde Topic »

Ik wist niet dat Gamma ook van de overheid is.Verkeerde topic dus.

Gast2810

Re: Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ongelezen bericht door Gast2810 »

Bij de gamma krijg je een bon, wanneer je spullen retourneert. Deze bon kun je direct bij de kassa afgeven, waar je het bedrag contant terug krijgt. Gezien jullie err waren, jullie hebben die bon immers gekregen, hadden jullie dit kunnen doen.

Wat jullie kunnen doen, is maandag naar de gamma gaan en proberen de bon alsnog te verzilveren. Met enige coulance doen ze dat wel. Pas wanneer ze dit dan weigeren, hebben jullie een reden om een discussie te starten (in het juiste subforum dan), nu i.i.g. nog niet.

Gast

Re: Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Verkeerde topic,

Het gaat hier om Overheid / regelgeving.

De vraag gaat toch duidelijk over regelgeving.

Waar anders op dit forum zou je juridische vragen moeten stellen?

Lijkt mij dus de goede topic. Je raaskaalt maar wat.

Toolboy1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 09:12

Re: Geld TerugBon Gamma Boxmeer (Uitsluitend vandaag geldig?)

Ongelezen bericht door Toolboy1 »

De tekst op de kassabon is bedoeld als incentive voor de klant, om toch maar het bonnetje dezelfde dag in te leveren.
Het systeem van de bouwmarkt houdt precies bij of een bonnetje al ingeleverd is of niet, maar de bouwmarkt moet hier een hele administratie van bijhouden.
Gezien het arbeidsintensieve gehalte van deze administratie (met name van NIET ingeleverde bonnen), helpt u de bouwmarkt heel erg indien u de geldterugbon meteen verzilverd.

De bouwmarkten zullen over het algemeen niet moeilijk doen als u het een keertje vergeet in te leveren. Het blijft tenslotte uw geld.

Gesloten