LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KARWEI

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
zonnebloem54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 15:27

KARWEI

Ongelezen bericht door zonnebloem54 »

Bij de karwei, houden ze er wel een hele rare methode van reclame maken op na.

Ze geven een folder uit , met daarin producten die in de aanbieding zijn. Heel mooi natuurlijk, voor al als je wat nodig hebt.

laatst zaterdag kwam ik bij karwei om een ombouw voor de klikobak te kopen, zegt de verkoper tegen me. Mv het komt in de folder, dus ik zou het volgende week kopen , want dan heeft u korting

Dus ik vol goede moed de week erop naar de winkel terug. Om die ombouw dan ook te kopen met korting. Nou vergeet het dus maar. De kliko ombouw stond zeker in de folder maar voor de oude , vertrouwde prijs zoals die al een heel jaar te koop staat.

Helaas had ik er 1 nodig , dus wel gekocht. Maar op de kassa bon staat AKTIEPRIJS .. nou niets aktie prijs dus..

Gewoon misleiden van de consument.

Intergamma , het overkoepelend orgaan, van de Karwei, en Gamma, geeft aan dat ze dit wel vaker deden
Gewoon om extra te verkopen, Er wordt niet nagedacht dat een aktie prijs, niet dezelfde prijs is , maar een goedkopere prijs.

Blijkbaar maken ze er een sport van om consumenten te misleiden en voor te liegen. Dus wil iedereen ook echt waarschuwen voor de folders van Karwei. Maar ws zal het ook dan wel om de folders van de Gamma gaan

Bekend voorbeeld van hen is ook de verf met het merk FLEXA. Ook die doen ze zo genaamd in de aanbieding. En dit is echt niet zo. want het is een gewone prijs die je betaald

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: KARWEI

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik dit zou ontdekken koop ik daar voorlopig niets meer, en binnen 30 dagen mag het terug!

Hornbach is meestal goedkoper, maar is niet overal helaas.
Succes.

lowietje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mar 2007 15:47

Re: KARWEI

Ongelezen bericht door lowietje »

Hallo,

Ik probeer met dit stukje niet de bouwmarkten zwart te maken, maar wil hiermee waarschuwend zijn.

Ik zal hieronder een paar punten aanhalen en daar uitleg bij geven.

1) de bouwmarkten zijn goedkoop want ze kopen groot in.

- Dit is onjuist. eigenlijk kopen ze kleiner in, ze hebben alleen de artikelen die snel verkopen, dus geen breed assortiment. de meeste zelfstandige winkels zijn aangesloten bij inkoop combinaties die groter zijn dan een intergamma. door deze inkoopcombitie kunnen ze direct kopen bij b.v. Stanley, Irwin, Altrex, Knauf, Histor(sigma) enz.enz

2) wat in de folder staat is goedkoop

- Dit is vaak waar, Alleen is niet alles op vooraad. B.V. de nieuwe bosch machine PMF 180E Multi. deze is zelfs niet door bosch nog te leveren. En ook vaak wat meneer zonnebloem zegt, dat ze allen het woord aanbieding of actie erbij zetten maar vergeten de prijs in de actie te doen.

3) Ik heb een artikel bij de bouwmarkt gekocht, deze is goedkoper dan bij de vakhandel.

- Natuurlijk kan dat, vergelijk alleen wel 2 dezelfde artikelen met elkaar. dus geen appels met peren.
Een rode waterpomptang hoeft niet het zelfde tezijn als een andere rode waterpomptang, vergelijk daarom merken en siries met elkaar.

4) Ik heb knauf roodband gekocht bij de bouwmarkt maar deze werkt niet zo lekker als die ik bij de vakhandel heb gehaalt.

- Helaas is dit waar, er zijn bepaalde producten die worden speciaal gemaakt voor de bouwmarkt. Om de prijs dan aantrekkelijker te maken halen ze ook iets van de kwaliteit af. Ik weet dat dit het geval is bij knauf roodband. de meng verhouding van de poeder is anders dan dat je hem bij de vakhandel haalt. dit geld ook voor sommige Stanley producten. Andere merken doen hier ook aan mee het is alleen moeilijk te achterhalen welke dit zijn.

5) Ik heb cv buis gehaald maar het voelt zo licht aan.

- De bouwmarkten verkopen inderdaad loodgietrs buizen die duner zijn dan gebruikelijk.
de cv pijp is ongeveer een 0.5 mm dunner als normaal wat betekend dat deze niet 25 jaar mee gaat maar tussen de 15 en 18 jaar.
dit zelfde geld voor koperbuis. tevens is de legering van het koper ander zodat deze moeilijk (lees rot) te buigen is.

6) de dingen die ik in hetfoldertje kocht zijn goedkoop, maar de rest is duur.

- Dat klopt, de aanbiedingen in het foldertje zijn lokkertjes, de artikelen die je los koopt zijn vaak duurder dan de advies verkoop prijs.
op zich is het lochies dat ze niet goedkoop kunnen zijn. ik zal hier een simpel rekensommetje geven.
de bouwmarkten hebben vaak 10.000 m2. de gemiddelde m2 prijs is 250,00 euro. tevens hebben ze ongeveer 20 man in vaste dienst dit met een bruto salaris van 1500 euro.
10.000 m2 x 250.00 = 2.500.000,00
20 x 1500 = 30.000,00
totaal is dit 3.530.000,00
dit moeten ze omzetten per maand en dan hebben we het nog niet eens over inkoop kosten, gas en licht, belastingen dus laat staan over winst.
nu begrijpen julli eook waarom ze alleen het gangbare verkopen en op de losse artikelen veel winst willen maken.

nogmaals dit artikel heb ik niet geschreven om de bouwmarkt zwart te maken, maar om de winkel formule te tonen en julli ete waarschuwen voor bepaalde dingen. let wel op dat niet alleen de bouwmarkten van deze formule gebruik maakt maar alle groete winkel ketens. (malro, office centre, mediamarkt, enz enz.)

gr.

Toolboy1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 09:12

Re: KARWEI

Ongelezen bericht door Toolboy1 »

@lowietje (en alle andere belangstellenden)

Ik weet niet wat uw connectie is met de bouwmarkt, maar ik wil graag uw reacties nuanceren.

ad 1) Afhankelijk van het soort artikel (regulier of actiematig) is dit vaak wel waar. Het hoofdkantoor kan voor minimaal 80 en maximaal 350 bouwmarkten tegelijk inkopen (i.h.g.v. Intergamma). Dit levert gehdi inkoopvoordeel op.

ad 2) De folder wordt gebruikt om aanbiedingen te doen (van/voor prijzen) en de klant te informeren (slechts prijzen). De klant wordt nooit bewust misleid, want hij/zij kan altijd zien of een artikel goedkoper is in de krant of niet. De kassa kent maar een regel om aan te geven dat een artikel in de krant staat (aanbieding geldig tot ...) en print deze altijd als het artikel in de krant staat. Op de kassabon staat dan weer oof de klant goedkoper uit is (lagere prijs) of niet.

ad 3) helemaal mee eens

ad 4) Ik weet niet of dit waar is. Kan me haast niet voorstellen dat de leverancier/producent zijn naam te grabbel gooit, want de klant ziet het verschil niet aan de verpakking.

ad 5) zie 4

ad 6) Voor het eerste gedeelte zie antwoord 2.. Voor wat betreft de grootte. De grootste bouwmarkt die wij hebben is op diit moment 8000m2 en daaronder gaat het meteen terug naar 6000m2. Een gemiddelde bouwmarkt heeft 50-60 man in dienst, waarvan ong 20 fulltimers en de rest part-time/vakantie krachten.

namens een oud medewerker van een Gamma bouwmarkt.

Gesloten