LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afvalstoffen- en waterschapsheffingskosten voor huurder?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
roosjuh23

afvalstoffen- en waterschapsheffingskosten voor huurder?

Ongelezen bericht door roosjuh23 »

ik heb een tijdje een kamer gehuurd in maarssen (11,5 maand), tegen de tijd dat ik daar wegging ontving ik een rekening van de servicekosten van de huisbaas (deze heeft de woning, een rijtjeshuis, gekocht en verhuurt deze aan ons, we zaten er met zn 4en).

in die rekening kwam het erop neer dat ik mijn borg (= een maand huur) niet terugkreeg, maar zelfs bij moest betalen. zo hoog waren de kosten bij elkaar dus geworden.
de huisbaas zelf zegt dat dit oa komt omdat dit zijn eerste huis is die hij verhuurt en dat hij dus een verkeerde schatting van de servicekosten heeft gemaakt.

begrijpelijk dat de kosten voor water, licht en gas hoog zijn en voor oa mijn rekening, maar ik moest ook veel betalen aan watersschapsheffing en afvalstoffenheffing en rioolrecht.

ik heb bij verschillende instanties geprobeerd na te vragen voor wie die kosten werkelijk zijn, maar niemand kan mij een antwoord met zekerheid geven.

ik ben zelfs naar de huurcommissie gestapt, om het door hen uit te laten zoeken, maar zij belden me later met het bericht dat zij er geen uitspraak over doen.

hopelijk kan iemand me duidelijkheid geven
Laatst gewijzigd door roosjuh23 op 10 jun 2009 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g

Re: afvalstoffen- en waterschapsheffingskosten voor huurder?

Ongelezen bericht door ronald g »

Belastingen en heffingen zijn altijd voor rekening van de ingeschevene, in dit geval u. Behalve als in het huurcontract anders is gemeldt

roosjuh23

in het huurcontract staat wel wat er allemaal onder servicekosten wordt verstaan, hier staan de heffingen niet bij. er wordt dus eigenlijk niets over gemeld in het contract.

sjorsie1982

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Het zijn gewone kosten die iedereen moet betalen. Afval wordt natuurlijk niet gratis opgehaald noch kan je gratis gebruik maken van het riool en wordt water gratis gezuiverd.
Dit zijn gwone standaard kosten en als ze niet in het huurcontract staan moet je deze gewoon betalen.
Ze hoeven niet in je huurcontract te staan.

Normaal krijg jij als huurder persoonlijk de rekening per post en niet de huiseigenaar. Ik snap jouw verhaal dus ook niet dat je dit krijgt van je verhuurder.

roosjuh23

ja, dat vond ik dus ook een beetje vreemd, ik kreeg alleen een lijstje met bedragen, van de huisbaas dus...

verder opzich wel logisch dat de gebruiker de kosten moet betalen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een huis met meerdere personen bewoonde en slechts 1 acceptgiro kreeg moet het wel via de verhuurder.
Dit is geen huurwoning maar huis met onderverhuurde kamers.

De eigenaar moet eerst maar eens bewijs van alle rekeningen laten zien en die daarna pas betalen.

Ook is het per jaar en U woonde korter dus mag U die laatste maand verrekenen.
Hou ook in de gaten dat voor OZB de eigenaar en niet huurder moet betalen en ook voor diverse belastingen een huurders en eigenaren deel is en alleen die huurders deel betalen.

Dus laat hem eerst met de originele rekeningen komen.
Als hij een huis gaat verhuren en niets weet is dat zijn risico.

Gesloten