LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Heraut
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:54

Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door Heraut »

Na een lang en teleurstellend telefoongesprek met de Engels sprekende helpdesk (0900 265 8020) van Easyjet blijkt het volgende:

Easyjet zegt de vliegtax niet te kennen, en dus niet van plan te zijn deze terug te betalen! Ik denk dat Easyjet de mensen van de helpdesk bewust niet op de hoogte brengt!

Ik heb 8 tickets geboekt, waarbij ik het recht heb op terugbetaling van 8 x EUR. 11,25. Echter Easyjet geeft absoluut geen thuis.

Trosradar, kunnen jullie hier aub meer ruchtbaarheid aan geven? Ik denk dat Nederlanders massaal benadeeld worden.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door The Sandman »

Zie dit topic:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 3&start=15

JE gaat te snel!! Er is nog helemaal niets vast dat men NU moet uitbetalen.

En dus doet Easyjet NIETS fout (nog niet).

koekeloer
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:15

Re: Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door koekeloer »

mijn antwoord van easyjet, ze willen niet terugbetalen:

Thank you for contacting us.

I would like to inform you that we would be more than happy to assist you.

However, having checked our records, I regret to inform you that we have not received any information in regards to the discount in the tax from government till yet and this discount is valid on the bookings been made after 01 July 2009. So, we would not be able to refund the tax, as your booking been made in May 2009.

Thank you for taking the time to contact us, if you need any further assistance please do not hesitate to contact us and we will be more than happy to assist you further.

Yours sincerely,

Richa Tiwari
Customer Experience Champion


koekeloer
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:15

Re: Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door koekeloer »

De link naar deze website geeft geen info. Het betreft hier een dienst waarvan niet te vinden is wat het kost etc.

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door mcat »

Je kunt alleen je vliegtax voor reizen na 1 juli a.s terugkrijgen als je deze betaald hebt. Je zou dus op je bevestiging moeten kijken of je deze vliegtax betaald hebt. Nu zijn de belastingen en heffingen van Easyjet niet uitgesplitst, maar of je deze betaald hebt, kun je achterkomen door te kijken wat het bedrag aan heffingen/belastingen is als je nu zou boeken voor dezelfde bestemming. Alles wat nu geboekt wordt voor vertrek na 1 juli zit geen vliegtax meer bij.
Heb je geen vliegtax betaald, dan kun je ook niets terugkrijgen.

Heraut
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2006 16:54

Re: Easyjet weigert vliegtax terug te betalen!

Ongelezen bericht door Heraut »

Ik kan inmiddels uit eigen ervaring zeggen dat je op de volgende wijze de teveel betaalde vliegtax eenvoudig terug kunt vragen bij Easyjet:

1. Stuur een E-mail in het Engels naar [email protected]
2. Stuur de volgende gegevens mee:
- booking confirmation number
- e-mail address used at the time of booking
- postal address given at time of booking
- passengers’ full names
- flight numbers and destinations

succes!

Gesloten