Beetje een lang verhaal maar misschien kan iemand mij helpen.
Afgelopen maart heb ik een schade gevalletje gehad in een inrit van een appartementen complex in Tilburg ik reed binnen en een andere persoon reed op het zelfde moment naar buiten op de zelfde rijbaan de tegenparty rijd vervolgens tegen de muur aan (dit kwam mede omdat er zand op de grond lag de garage wordt nauwelijks schoongemaakt en het is er dus spekglad.)
Nu onstond er een discussie over de schuld vraag (beide hadden rood) voor het stoplicht.
Ik heb vervolgens op hun verzoek een schade formulier ingevuld en dat is opgestuurt naar de verzekering op dat schade formulier geven zij aan wie er schuldig is (ik dus volgens hun want ik rij door rood en hun door groen) Ik geef aan dat hun nooit groen gehad kunnen hebben aangezien het rolluik niet geheel is geopend (het stoplicht gaat enkel opgroen wanneer de deur volledig is geopend en dat was die niet). en dat er dus geen groen geweest kan zijn en beide partyen dus fout zaten.
Nu vroeg mijn verzekeraar Centraal Beheer om een nadere schriftelijke verklaring hier is eenige tijd over heen gegaan (vakantie enz) en op 1 juni kreeg ik een brief dat ik het voor 5 juni moest verzenden anders zou de schade worden afgewikkeld aan de hand van het schade formulier.
Ik heb daarop op 3 juni de brief smiddags gepost in de brievenbus (netjes toch nog op tijd zou je denken)
Wat schetste echter mijn verbazing vandaag 11-06 toen ik belde over de stand van zaken dat de brief pas 10-6 bij de betreffende afdeling is binnengekomen er van uitgaand dat de brief 4-6 of uiterlijk 5-6 is bezorgd bij CB kom ik tot de conclusie dat de brief minimaal 5 dagen in de organisatie van CB heeft rond gezworven.
Dus door de trage post verwerking en weet ik wat voor andere redenen van CB is mijn schade aan de hand van het schade formulier afgewikkeld waar heel duidelijk op staat dat het nooit groen kon zijn voor de tegen partij dit is door beide partijen ondertekend.
Wat is de visie van CB hier op: ik ben aansprakelijk.... ongeloofelijk er is niemand geweest die de situatie heeft bekeken, mijn brief is door een interne fout bij CB te laat op het bureau van de behandelend medewerker gekomen.
Ik ben niet vanplan om door een fout van een ander (in dit geval CB) meer te gaan betalen en indien dat wel moet zal dat zeker niet aan CB zijn ik ga dus overstappen.
Conclusie neem niet te snel een goedkope beterbewust autoverzekering van Centraal Beheer want als je iets hebt laten ze je gewoon stikken!.
Omdat de situatie bij de inrit dermate onveilig is (je moet in een bocht naar beneden rijden waarbij je totaal geen zicht hebt of er iemand aan komt, er hangen wel 2 spiegels maar die werken alleen als je van beneden naar boven rijd) heb ik besloten om bij het in en uitrijden van de garage mijn claxon te gebruiken tot ik boven of beneden ben, volgens de woningstichting zou dit "ontoelaatbaar gedrag" zijn.
Mijn vraag is:
- Wat kan ik doen om de schade alsnog niet te hoeven betalen. Ik ben immers niet de veroorzaker.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat de woningstichting (ik ben huurder) er voor zorgt dat de situatie veiliger wordt?.
Jeroen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Centraal Beheer.
Re: Centraal Beheer.
Ik denk dat je hun moet melden dat je de brief aan de hand van de datum waarop deze brief is opgesteld op tijd is geweest en dat je niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor de trage werking van hun postkamer en dat je ervan uit gaat dat dit toch wel een vertraging van hun zijde is, of het helpt weet ik natuurlijk niet
Als beiden rood hadden, wordt het een fifty fifty schade. Dat wil zeggen dat de ene partij de helft van de schade van de andere partij betaalt en omgekeerd.
Dat houdt in dat de schade van de tegenpartij alsnog ten laste van je no-claim gaat.
Vladja
Dat houdt in dat de schade van de tegenpartij alsnog ten laste van je no-claim gaat.
Vladja
-
Beste Jeroen,
De procedure bij financieële instellingen is als volgt. Je dient een officieële klacht in te dienen bij de klachten afdeling van Centraal Beheer. Doe dit bij voorkeur aangetekend met ontvangst bevestiging. Zij zijn verplicht hier schriftelijk op te reageren. Wanneer je antwoord niet bevredigend is kun je een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financieële Dienstverlening in Den Haag. CB is hier ook bij aangesloten. Alle informatie over deze procedure kun je vinden op www.kifid.nl
Je kunt de klacht hier pas indienen als CB schiftelijk heeft gereageerd.
Veel succes.
met vriendelijke groet
Hink
De procedure bij financieële instellingen is als volgt. Je dient een officieële klacht in te dienen bij de klachten afdeling van Centraal Beheer. Doe dit bij voorkeur aangetekend met ontvangst bevestiging. Zij zijn verplicht hier schriftelijk op te reageren. Wanneer je antwoord niet bevredigend is kun je een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financieële Dienstverlening in Den Haag. CB is hier ook bij aangesloten. Alle informatie over deze procedure kun je vinden op www.kifid.nl
Je kunt de klacht hier pas indienen als CB schiftelijk heeft gereageerd.
Veel succes.
met vriendelijke groet
Hink