LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Carglass

Andere onderwerpen over auto en vervoer
yvette1a
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2009 12:15

Carglass

Ongelezen bericht door yvette1a »

Beste lezer,

Carglass is druk bezig met reclamering. Op de radio en t.v.
Binnenkort verschijnt er een nieuwe commercial van Carglass op tv...

Enkele weken geleden maakte ik een internetafspraak bij Carglass Dordrecht voor het repareren van een klein sterretje in mijn voorruit. Die dag was het rond de 24graden. Mijn auto had de hele dag buiten gestaan en aan het eind vd middag ging Carglass mijn ruit repareren. Al na 10 minuten kreeg ik te horen dat de ruit was doorgescheurd. Enigszins verbaasd vroeg ik hoe dit kon gebeuren. 1 op de zoveel ruiten kan idd doorscheuren maar de reparateur gaf aan dat de ruit eigenlijk nog te warm was, nl 30gr. De maximum temperatuur mag 29gr zijn. Ze hadden de ruit moeten koelen en dat was onvoldoende gebeurd. sDe ruit moet in zijn geheel vervangen worden en hier moest een nieuwe afspraak voor worden gemaakt. Ik was hier uiteraard niet blij mee. Ieder werkend mens realiseert zich dan meteen dat dit vrije uren gaat kosten. Carglass Dordrecht stond er ook op dat ik op zou draaien voor de kosten van het eigen risico van de ruit. Dat de ruit nog te warm was voor de reparatie ging er bij Carglass niet in. De klant mag voor de kosten opdraaien...Ik ben naar huis gestuurd met een gescheurde ruit. De maandag erop (5 dagen later) hadden zij pas tijd voor de vervanging van de voorruit. De afspraak stond gepland op een maandag 1515 uur. Om 1450 werd ik gebeld terwijl ik in de auto zat op weg naar Carglass. De afspraak kon niet doorgaan want de nieuwe tv-commercial werd opgenomen!!! Ik heb aangegeven dat dit niet mijn probleem was en ik al reeds op weg was. Ik bleef voet bij stuk houden en gaf aan dat het toch vreemd was dat de klant gedupeerd werd omdat er zo nodig een commercial van €90.000 werd opgenomen. Uiteindelijk mocht ik dan toch langskomen.
Mijn ruit werd vervangen...tot dusver nog niets aan de hand (behalve de rekening die ik mocht betalen). Die avond zat ik in de auto toen het plosteling heftig begon te regenen. Ik reed op de snelweg. Het kwam met bakken uit de hemel. Wat schets mijn verbazing? Mijn ruitenwissers deden het niet meer!!! met gevaar voor eigen leven de auto aan de kant gezet en 2 uur gewacht!!!! De volgende ochtend direct Carglass Dordrecht gebeld, vrij genomen van mijn werk etc. Ze hebben iemand langsgestuurd van Carglass Capelle a/d Ijssel en die concludeerde dat het motortje defect was. Conclusie: de auto moest maar naar de dealer en dat mocht ik zelf regelen. In totaal heb ik 5 keer moeten bellen naar Carglass Dordrecht! Eerst werd mij een vervangende auto beloofd. Carglass Dordrecht zou mijn auto op laten halen en laten repareren. Uiteindelijk krabbelde Carglass Dordrecht terug en hebben ze mij nooit meer teruggebeld!!! Daar zat ik dan..
Zelf maar customer service gebeld en situatie uitgelegd. Inmiddels al een halve dag verder! Zij betreurde het indicent en zeiden mij per email toe dat ik de auto bij de dealer mocht laten repareren op hun kosten.
Lastig, want het regende nog steeds. Hoe krijg ik de auto veilig bij de dealer??? Maar ook dat was blijkbaar mijn probleem...
Na vele uren van wachten en regelen, stonden er ineens weer twee heren van Carglass Capelle a/d Ijssel voor de deur. Zij hadden het verhaal van de reparateur die die morgen was langsgeweest gehoord en wilden toch nog graag even zelf kijken. Inmiddels was het al 1330!! Wat blijkt???? Carglass Dordrecht was vergeten de stekker erin te doen!!!


Ik heb een officiele klacht ingediend bij het hoofdkantoor. Aangegeven dat ik de dag die ik heb vrij moeten nemen gecompenseerd wilde hebben. Tevens aangegeven dat de manier van optreden van Carglass Dordrecht beschamend was. Als reactie krijg ik een korte excuus mail met een licht verwijtende toon. Ik moest nl wel begrijpen dat een dag vrij niet in aanmerking kwam voor vergoeding. Ook dit was weer het probleem van de klant. Uiteraard kwam het eigen risico vanwege de ellende wel te vervallen. Ach, een schamel bedrag van €67. De rest is gewoon door Carglass gedeclacleerd bij mijn verzekeraar! (die inmiddels wel door mij op de hoogte is gesteld).

Dus lieve lezer: als u de nieuwe commercial van Carglass op tv langs ziet komen...denk aan mij en laat alstublieft uw sterretje in uw voorruit bij de concurrent repareren! Dat scheelt u wellicht veel ellende.

Met een vriendelijke groet,
Yvette

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

67 euro... dan heb je toch ruim een dag uitbetaald gekregen.... Niet zeuren dit kan altijd gebeuren.... Je had het ook zelf kunnen testen voordat je wegreed. Waar gaat het om zeg. Ik loop altijd alles na wat er gedaan is met mijn auto.. daarom blijf ik er ook bij. Een garage waar ik niet bij mag zijn die vertrouw ik op voorhand al niet. Oke soms ontkom je er niet aan, maar jij had makkelijk kunnen werken je had namelijk gewoon een deal kunnen sluiten met je werkgever of een taxi kunnen bellen. Ook had je een afspraak kunnen maken om het bij jou op je werk te laten doen of in het weekend....

Niet zo gek dat zij het niet uitbetalen. Ik vind dat zij het nog netjes hebben opgelost. Je krijgt het eigen risico terug.. hadden zij niet hoeven doen. Je bent niet de enige op de wereld hoor.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Trouwens het eigen risico van de verzekering krijgen zij ook niet hoor. Deze komt gewoon uit jouw portemonee. Zij hebben nu de eigen risico vergoedt aan jou. Dus zij zijn 76 euro kwijt, plus onkosten om jouw klacht te behandelen etc. De fout zit bij hen en die nemen zij op zich. Rest is gewoon eigen verantwoording.

yvette1a
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2009 12:15

Re: Carglass

Ongelezen bericht door yvette1a »

Beste Maarten,

Ik denk dat je mijn mail niet goed hebt gelezen maar goed. En wat die € 67,- betreft. Dat is mijn uurloon.

Het gaat erom dat Carglass Dordrecht de klacht zèlf niet heeft opgelost. Gelet op je uitlatingen in je mail zou ik bijna denken dat je zelf werkzaam bent bij Carglass.

Ze hebben mij uiteindelijk niet eens meer teruggebeld en laten staan. Stel je eens voor wat er op de snelweg had kunnen gebeuren? Heb je daar wel eens aan gedacht?
Daar ging het om. Iedereen kan een fout maken, dat snap ik zelf ook wel. Erkennen van de fout en adequaat oplossen is een tweede en ik ben van mening dat dit niet gebeurd is.
Jammer dat je je op zo uitlaat in de mail jegens mij, heb ik volgens mij niet om gevraagd. Succes met je reacties op andere forums/mailtjes.
Groet
Yvette

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Beetje geld kwijt terwijl je het zelf had kunnen voorkomen. Niet zo aanstellen hoor er zijn ergere dingen. Het feit waarom ik mij zo uitlaat is dat heel je verhaal nergens over gaat. Dit komt vaker voor en tja nu treft het jou. Tuurlijk leuk is het niet, maar nogmaals zij hoeven jou niet volledig schadeloos te stellen. Kom op zeg.. jij neemt vrij van je werk.. je kan het ook anders doen. Je auto is netjes opgelost, je bent alleen werktijd kwijt.. zonde maar ja...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Yvette,

Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest om bewust dat stekkertje van de ruitenwissermotor te vergeten aan te sluiten,

Zelf eens meegemaakt bij montage van nieuwe banden, wat heeft die wagen een herrie, en wat dweilt ie!, o jee!, vergeten wielbouten aan te draaien! :shock:

Lekker wanneer je er pas achter komt op de snelweg...

Direct zelf de wielbouten aangedraaid en terug naar de garage, de fout werd erkent, en direct nieuwe wielbouten besteld, en het probleem was uit de wereld, mede door snel ingrijpen van mezelf is er schade aan de velg voorkomen,


Uw probleem is hersteld door Carglass, en alles werkt weer naar behoren,

In mijn situatie liep dit buiten mijn werktijd om, fouten worden er nu eenmaal gemaakt,

Wel in mijn werktijd gebeurde het volgende, ik reed met mijn auto naar de stoplichten en daar was iemand met een bosmaaier bezig onkruid te verwijderen bij de palen,

Een steen werd door de maaier gegrepen, en sloeg bij mij door de zijruit heen, bovenwonder niet tegen mijn hoofd aan, dan was het voor mij richting ziekenhuis geweest!,

Na een gesprekje met de man kreeg ik een formulier mee van het bedrijf waar hij voor werkte, alles is goed verlopen, aan manuren van mezelf dácht ik niet eens aan!, deze man deed zijn werk en deed dit niet expres!,

Het regende behoorlijk, dus de wagen buiten in de regen laten staan was geen optie, dus direct naar Carglass gegaan, en had boven wonder nog een ruitje liggen voor mijn wagen, deze is direct geplaatst, en ik kon weer naar mijn werk rijden,

dit akkefietje kostte mij wel 2 uren van mijn werk!, dus deze uren werden niet uitbetaald, dus pech voor mij!,

Het zijn vervelende dingen, maar ook mij heeft dit geld gekost aan uurloon,

Ik heb niet zitten zeuren om die centen, niemand kon hier wat aan doen, ook die man niet met zijn bosmaaier, hij zag die steen niet liggen en maaide deze door mijn raam heen, gelukkig niet tegen mijn hoofd aan, dan was er meer schade geweest...,


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

marnixlv
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 08:51

Re: Carglass

Ongelezen bericht door marnixlv »

In de categorie leugen en bedrog.... CARGLASS.

Uitgebreide tv-reclames over levenslange garanties op hun reparaties, maar toch voel je al een addertje onder het gras... Toch eens op de website kijken, maar daar kun je niets vinden... Nu word je echt nerveus. Dan maar bellen en wat blijkt... Garantie geeft recht op korting bij doorscheuren. Je hoeft dan niet te betalen voor de oorspronkelijke reparatie. Big whoop. Daar heeft alleen de verzekering iets aan. Ik hang toch voor mijn eigen risico. Het letterlijke commentaar van de callcentermedewerker: ja, maar als u WA verzekerd bent, dan levert het u wel wat op...

Kijk, nou gaat het me er niet om dat als een sterretje ondanks reparatie doorscheurt, dat dat mijn schade is. Ik vind het ook heel redelijk dat dat mijn risico is. Maar noem het dan geen garantie.... Het is niet meer dan fatsoenlijke service dat wanneer je reparatie geen effect heeft, je ook de kosten van die reparatie niet in rekening brengt.

Erger nog, is dat ze hun eigen monteurs niet goed voorlichten over dat prachtige garantiesysteem van ze. De man die onze reparatie uitvoerde meldde ons namelijk, dat bij doorscheuren, Carglass gratis de ruit zou vervangen. Kijk, dat is een garantie. Dan laat je zien dat je vertrouwen hebt in die geweldige HPX2 hars van je. Maar ja, mondelinge toezegging hè, daar kom je niet ver mee. Ik laat het er bij zitten, maar Carglass moet eens aangesproken worden op hun terminologie. Het is geen GARANTIE, het is een in de meeste gevallen volstrekt NUTTELOZE KORTING.

ChrissieHerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 13:49

Re: Carglass

Ongelezen bericht door ChrissieHerk »

Ja, leuk die misleidende reclame van Carglass.
Je laat een monteur komen om een sterretje te laten harsen.
Vervolgens veroorzaakt de monteur een scheur, waardoor er een barst in de ruit ontstaat.
Vervolgens krijg je de rekening gepresenteerd a raison van euro 450,00.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Carglass

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Carglass zijn een stel prutsers met kwalitatieve slechte ruiten.

Sterker nog de ruit van mijn wagen (VW Corrado) kon men geeneens vervangen is expertise voor nodig ?!?!?! naja dealer laten doen met de orginele ruit altijd beter dan dat gerecyclede potgroenteglas van carglass.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Mallemalle »

toch ben ik blij met car glass waar ik mening ruit van langvergeten oldtimer/klasseieker auto's tegen redelijke prijzen heb kunnen bestellen

(opel Admiral, opel Commodore, etc)

met reparatie geen ervaring, wel viel het me op dat ik de laatste weken zeker 3 keer ben benaderd op een parkeerplaats door carglass of ik toevallig een ster in de voorruit had

stofzuigertje

Re: Carglass

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Persoonlijk betere ervaring met concurrent die niet dure reclame maakte,
www.autoruitexpress.nl
Zij vervangen zonder eigen risico ramen en de Pilkinton ramen worden door de meeste gebruikt, net zo goed als originele en vele dealers plaatsen deze ook.

Helaas veroorzaken slecht opgeleide medewerkers veel schade die niet nodig is bij verwijderen of plakken deze scheef dus lekkage!
Carglass heeft als norm binnen 35 minuten plaatsen en dan krijg je die vergeten stekkers...

De 2 grootste maken zoveel reclame en door geen 24 uurs service te geven kan de door mij genoemde goedkoper werken en nog netjes ook.
De meerprijs voor groene zon band die ik na breuk wilde koste ook niets extra, want dit kost bij tijdig opgeven nauwelijks meer!

patjuh83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2009 20:02

Re: Carglass

Ongelezen bericht door patjuh83 »

Ik heb 2 keer mijn voorruit (Stilo SW) laten vervangen door Carglass.
De eerste keer op locatie door Carglass Spijkenisse, perfect geplaatst behalve dan dat mijn spiegel daarna trilde, de spiegel zelf weer even afgehaald en trilvrij terug geplaatst geen probleem verder, 70 euro eigen risico betaald en klaar.

De tweede keer laten doen bij Carglass Capelle aan den Ijssel, wederom perfect geplaatst met volledig zicht op de werkplaatsvloer, duurde wel iets langer dan voorzien want ze begonnen er iets later aan, kan gebeuren.
Ruit is geplaatst 1 dag voor ik naar Italië zou gaan.
De rekening zou opgestuurd worden want op zaterdag konden ze niet om een verificatie vragen, geen probleem ik zie de rekening tegemoet.
Terug van vakantie ligt de rekening op me te wachten, ik maak hem open en tadaa!! voorruit incl. alle bijkomende kosten door u te betalen ca. 398 euro WTF!!! dacht ik, en meteen Carglass Capelle gebeld kreeg te horen dat mijn auto niet verzekerd was op het moment dat ik de voorruit liet vervangen, ik melde dat ze 70 euro konden krijgen en de rest lekker bij mijn verzekeringsmaatschappij konden halen klaar uit!
De vriendelijke telefoniste van het filiaal zelf heeft mij gevraagd om zelf even contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij en te vragen of zij dan Carglass uitsluitsel konden geven.
Dit heb ik direct gedaan en mijn tussenpersoon (Idepender.nl) melde mij dat de auto inderdaad voor een periode van 5 dagen niet verzekerd is geweest, vreemd want ik betaal toch echt voor de hele maand.
Kortom het betrof hier geen fout van Carglass maar van de verzekeringsmaatschappij waarbij ik mijn verzekering al wel had opgezegd voordat ik de ruit liet vervangen wegens een eerder geschil met deze Reaal regelt het allemaal.(ondanks all risk verzekering ruim 2 en halve week moeten wachten op mijn centjes, terwijl het ging om een verhaalschade) (motorrijder achterop geknald)

Eventuele volgende vervanging gewoon weer door Carglass.

patjuh83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2009 20:02

Re: Carglass

Ongelezen bericht door patjuh83 »

RTD-Z schreef:Carglass zijn een stel prutsers met kwalitatieve slechte ruiten.

Sterker nog de ruit van mijn wagen (VW Corrado) kon men geeneens vervangen is expertise voor nodig ?!?!?! naja dealer laten doen met de orginele ruit altijd beter dan dat gerecyclede potgroenteglas van carglass.
stofzuigertje schreef:Persoonlijk betere ervaring met concurrent die niet dure reclame maakte,
http://www.autoruitexpress.nl
Zij vervangen zonder eigen risico ramen en de Pilkinton ramen worden door de meeste gebruikt, net zo goed als originele en vele dealers plaatsen deze ook.

Helaas veroorzaken slecht opgeleide medewerkers veel schade die niet nodig is bij verwijderen of plakken deze scheef dus lekkage!
Carglass heeft als norm binnen 35 minuten plaatsen en dan krijg je die vergeten stekkers...

De 2 grootste maken zoveel reclame en door geen 24 uurs service te geven kan de door mij genoemde goedkoper werken en nog netjes ook.
De meerprijs voor groene zon band die ik na breuk wilde koste ook niets extra, want dit kost bij tijdig opgeven nauwelijks meer!
Originele ruiten bestaan niet net als heel veel ander "originele" onderdelen voor auto's.
Pilkington is 1 van de grootste ruit fabrikanten Carglass besteld hier een ruit en dan staat er gewoon Pilkington in, als Mercedes of BMW of Citroën of welk merk dan ook deze ruiten bestellen bij Pilkington of een andere leverancier zorgt Pilkington ervoor dat er een merklogo in komt te staan van het desbetreffende automerk.
De kwaliteits ruiten waar jullie het over hebben zijn gewoon hetzelfde alleen dat logo voegt voor sommige mensen een "fantoomkwaliteit" toe.

Als ik zelf voor de kosten zou moeten opdraaien voor een ruitvervanging buiten mijn eigen risico zou ik persoonlijk niet naar een Carglass gaan want daar vindt ik ze te duur voor ik zou dan bijv. naar Auto Baan Glas gaan in Rotterdam veel goedkoper en dezelfde kwaliteit ruiten maar dan zonder de extra "fantoomkwaliteit"

Miex
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:50

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Miex »

Ikzelf heb een hele goede ervaring met Carglass. Een steentje tegen de voorraam gekregen, de volgende dag was het een enorme scheur. Carglass is dezelfde week aan huis komen repareren. Verzekerd bij Interpolis met beperkt casco, ook geen eigen risico.

Prima service!!

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Gurbe »

Dat ben ik zeker niet eens Patjuh, ik heb meerdere malen mee gemaakt dat de vervangings ruit niet warmte werend was(niet orgineel)en de orginele dus wel, en de klant dus weer de duppe(en veel ongemak). Een orgineel raam is gemaakt naar de specificaties van het desbetreffend merk, een imitatie raam niet, en dat is niet alleen maar een kwestie van een logo.

patjuh83
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 aug 2009 20:02

Re: Carglass

Ongelezen bericht door patjuh83 »

Gurbe schreef:Dat ben ik zeker niet eens Patjuh, ik heb meerdere malen mee gemaakt dat de vervangings ruit niet warmte werend was(niet orgineel)en de orginele dus wel, en de klant dus weer de duppe(en veel ongemak). Een orgineel raam is gemaakt naar de specificaties van het desbetreffend merk, een imitatie raam niet, en dat is niet alleen maar een kwestie van een logo.
Als je bij Carglass een afspraak maakt dan vragen ze of er een warmtewerende ruit in zit, natuurlijk weet niet iedereen hoe ze daar achter kunnen komen en dan zal Carglass er normaal gesproken achteraan gaan via bijv. de importeur van het betreffende merk.
Het kan dus voor komen dat er een niet warmtewerende ruit wordt geplaatsd, alleen het feit blijft dat originele ruiten niet bestaan, want deze komen allemaal uit dezelfde fabriek bij bijv. Pilkington.

RubensDP
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:27

Re: Carglass

Ongelezen bericht door RubensDP »

De zijruit van mijn wagen moest vervangen worden. Aangezien mijn vaste garagist geen vervangwagen had en de ruit moest besteld worden, ben ik maar naar Carglass gegaan. Ik deed dit enkel en alleen omdat het putje winter (minder dan 0°C) was en ik elke dag met mijn wagen naar mijn werk moet. Na het plaatsen van de plexi vervangruit, kwam de "hersteller" me melden dat er een deuk in mijn zijdeur zat, maar dat deze er al in zat voor het plaatsen van de plexi vervangruit. Verwonderd ging ik kijken, aangezien mijn wagen perfect in orde was, en wat merkte ik op dat er niet enkel door de "hersteller" een deuk was gemaakt in de rubberen beschermingsrand rond de zijruit, maar dat hij ook nog eens was uitgegleden over de zijkant van de deur met zijn schroevendraaier en er een diepe kras op had gemaakt! Ik maakte er hem merkzaam op dat zowel de deuk als de diepe kras nog niet aanwezig waren doch deze beweerde dat dit wel het geval was en nam er snel een formuliertje waar hij deze laatste beschadiging nog snel bijschreef.
Een dag later merkte ik ook op dat er lichte krassen bovenop mijn dak zaten! Ik vroeg me af hoe deze er in hemelsnaam op gekomen waren, want het waren perfect parallelle krassen, en op dat moment schoot me te binnen dat ik de "hersteller" de darm van zijn stofzuiger op mijn dak had zien leggen en dat deze zo mijn wagen aan het stofzuigen was. Ik heb toen ook onmiddellijk met de klantendienst contact opgenomen en deze verzekerde me dat dit wel vergoed zou worden, zodra hun expert de schade was komen vaststellen. Nu is de expert inmiddels langsgeweest, heeft de schade geconstateerd en wat zegt Carglass nu denk je? Dat al deze beschadigingen reeds aanwezig waren voor de herstelling en ik dus geen recht op enige vergoeding. Dit stelletje hufters zal ik bij iedereen die ik ken afraden en mijn rechtsbijstand is inmiddels ook op de hoogte van deze zaak. Hopelijk wordt mijn wagen alsnog in originele staat hersteld! Carglass NOOIT MEER! !! ECHTE PRUTSERS!!!!

Ducatista
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2010 16:44

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Ducatista »

Veel mensen denken dat er slechts 1 bedrijf bestaat in Nederland dat autoruiten repareert of vervangt. Bij Carglass betaal je echter een gedeelte van het eigen risico zelf. Ook komen ze niet altijd langs en moet je naar een filiaal.

Als je de ruit laat vervangen bij Correct Autoglas nemen zij het gehele eigen risico voor eigen rekening en de afhandeling vindt ook direct met de maatschappij plaats.
Bovendien komen ze aan huis of werk langs en kost het dus geen tijd.
http://www.correctautoglas.nl

Overigens bieden beide herstellers dezelfde ruiten: Pilkington of Sekurit (deze worden ook gebruikt door de fabrikant bij de eerste montage).

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Carglass

Ongelezen bericht door Powergummetje »

CarGlass, ...... WHAAAAAAAAAAAAA, ik krijg er nog moordneigingen van, wat een stelletje prutsers zijn dat.
Laat je je ruit vervangen, krijg je er gratis schade bij.
Ik laat me er verder niet over uit, want de ergernis die ik er van heb gehad begint weer te borrelen.

Nooit, NOOIT meer Carglass :evil:

hrcanda
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 17:13

Re: Carglass

Ongelezen bericht door hrcanda »

Ook ik ben onlangs beetgenomen door Carglass met een doorgescheurde voorruit, hieronder mijn verhaal:

Wegens een sterretje in mijn voorruit kom ik bij Carglass Amersfoort. Daar meldt een medewerker mij dat het sterretje geharst moet worden. Omdat mijn autoverzekering ruitschade niet dekt, informeer ik vooraf naar de kosten hiervan; de kosten bedragen 92 euro. Ik ga hierop akkoord met de reparatie, waarna de monteur de auto de werkplaats inrijdt.

Even later komt de monteur naar mij toegelopen in de wachtkamer met de mededeling: 'Uw ruit is doorgescheurd bij de reparatie'. Ik ben hier nogal over verrast, maar ik neem aan dat Carglass dit door hun toedoen ontstane probleem ook zal oplossen. De medewerkster aan de balie geeft aan dat ze als gevolg van het doorscheuren de voorruit moeten vervangen; hier zal een afspraak voor moeten worden gemaakt. Ik overleg haar mijn groene kaart en informeer welke kosten hier voor mij aan verbonden zijn. Zij bevestigt dat dit alles verzekeringswerk is, en dat het vervangen van de voorruit mij persoonlijk geen kosten brengt.

Volgens afspraak laat ik de week erop mijn voorruit vervangen. Hierna krijg ik echter tot mijn verbazing een factuur van 502 euro gepresenteerd! 'De kosten voor het vervangen van de voorruit komen voor uw rekening!' Dit staat volkomen haaks op hetgeen de baliemedewerkster mij misleidend had toegezegd bij het maken van de afspraak.

Volgens hun eigen uitleg vertellen ze iedere klant voorafgaand aan het harsen, dat dit het risico met zich meebrengt van doorscheuren van de ruit. Ik heb hier echter geen enkele informatie over gehad. Was mij dit verteld, had ik met mijn WA-verzekering zeker niet het risico willen lopen om achteraf geconfronteerd te worden met onbekend hoge kosten. Voor hetzelfde geld brengen zij mij voor die ruit achteraf niet 502, maar zeg 50.000 euro in rekening! Elk bedrag zou ik in deze situatie verplicht zijn te voldoen. Zo'n transactie zou ik nooit aangaan. Zowel de monteur als de baliemedewerker verklaren echter leugenachtig dat zij mij dit vooraf wel hebben gemeld!! TE GEK VOOR WOORDEN

Vestiging Amersfoort: echt beschamend

Ik ga de factuur dan ook zeker niet voldoen
Laatst gewijzigd door hrcanda op 13 mei 2010 10:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten