LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij Telfort kun je niet opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mneur

Bij Telfort kun je niet opzeggen

Ongelezen bericht door mneur »

eeds lange tijd ben ik ontevreden over de internet/telefonie dienst die Telfort levert. Mijn 20Mbit abonnement levert te nauwernood 8,5 megabit en de bijbehorende telefonie laat veel te wensen over. Het telefoonsignaal valt soms gewoon weg en mensen kunnen mij regelmatig niet bereiken. Heb van alles geprobeerd, complete verbouwingen zijn er aan te pas gekomen. En dan ben ik nog wel werkzaam in de automatisering en begrijp ik heel goed waar het over gaat.

Vandaag had ik er genoeg van en besloot op te zeggen. Immers, zo dacht ik, het automatisch verlengen mag tegenwoordig niet meer, dus ik kan er van af. MIS!!

Ik kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat Telfort mijn internetabonnement 10 dagen geleden gewoon weer opnieuw met 1 jaar heeft verlengd! Het automatisch verlengen is dus helemaal niet verboden :-( Alleen de opzegtermijn wordt per 1 juli 2009 aangepast.

Dit is nu al de derde keer dat ik te laat ben om op te zeggen! Eigen schuld zou je kunnen zeggen, maar met al die abonnementen en diensten van tegenwoordig is het bijhouden gekkenwerk geworden. Bovendien is er ook nog eens sprake van allerlei providerwijzigingen, ondoorzichtige algemene voorwaarden, gekmakende informatiewebsites, onduidelijke tariefsstructuren, wachtwoorden invoeren, onbereikbare klantenservices etc. etc.
Dat ontneemt je in ieder geval de motivatie om er eens even lekker mee aan de slag te gaan.

Goed, er valt niks meer aan te doen. Om te voorkomen dat het me weer gebeurt besloot ik alvast mijn opzegging, met inachtneming van de nog lopende contractperiode, in te dienen. Na 1 juli heb ik immers één maand opzegtermijn, dus de schade is te overzien.

Op hun website is, na een dik half uur zoeken, geen formulier of adres te vinden waarmee je schriftelijk kunt opzeggen. Wel krijg je een perperduur 0900 opzeggingsnummer waar je zowel internet als mobiele telefonie kunt opzeggen a raison van € 0.30,- per minuut met een maximum van € 15,-.

Jongens jongens, het is toch te gek voor woorden dat je moet betalen om op te mogen zeggen. Dit zou gewoon online moeten kunnen, zoals dat bij het aanvragen van abonnementen kennelijk wel kan.

Maar goed, ik bel 0900 9596. Enige euro's armer, krijg ik iemand aan de telefoon en ik vertel dat ik mijn internetabonnement wil opzeggen. Na invoeren van mijn gegevens zegt de overigens vriendelijke mevrouw: "Helaas, opzeggen kan niet mijnheer". Toen ik vroeg waarom niet, zei ze dat de wet pas op 1 juli verandert wordt en het opzeggen pas daarna kan worden geregistreerd.
Dat is toch te zot voor woorden. Toen je een opzegging nog per brief kon indienen, kon je dat op ieder gewenst moment doen. Nu ben ik de dupe van hun rigide klantonvriendelijke automatisering!

OK discussieren heeft geen zin. ik vraag haar in plaats daarvan of ze dan onze mobiele abonnementen kan beëindigen. "Sorry mijnheer kan ik niet" zegt de mevrouw. "Waarom niet?", vraag ik inmiddels een beetje prikkelbaar. Omdat u dan de afdeling opzeggingen telefonieabonnementen moet bellen.
Ik breng nog in, dat er maar 1 telefoonnummer bestaat voor opzeggingen en dat ik dat gebeld heb en dus niet begrijp waarom ik dat zelfde nummer nu opnieuw moet bellen. Helaas het heeft geen zin. Ik moet opnieuw bellen. Weer opnieuw kosten maken dus.

Opnieuw gebeld en weer de nodige tijd in de kostbare wacht gehangen. Krijg ik een zeer assertieve mijnheer aan de telefoon die mijn telefonieabonnementsgegevens opzoekt. Tot mijn schrik blijk ik maar liefst 3 maanden opzegtermijn te hebben. Ook hier kan het ondanks dat het op 1 juli verandert niet op voorhand opgezegd worden. Het kan, maar dan kost het mij 3 maanden opzegtermijn. Nadat de medewerker de validiteit van mijn redenen om op te zeggen ook nog in twijfel trekt, hang ik boos op.

Er rust dus op 1 juli 2009 een belangrijke taak op mijn schouders. Het zal een zware bevalling worden. Ik voorzie nu al dat op de bewuste dag enkele duizenden mensen de telefoon zullen grijpen om eindelijk van hun juk verlost te raken. Maar ik laat er niks meer tussen komen. Ik ga alle afspraken voor 1 juli 2009 schrappen, vakantie uitstellen, de kinderen elders onderbrengen, de bel gaat uit en de deur gaat op het nachtslot. Hoe dan ook gaat Telfort er uit en komt er bij mij nooit meer in!!!

Ik tel de seconden af...

alfatrion

Re: Bij Telfort kun je niet opzeggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom doe je dat niet gewoon per brief? Als ze niet reageren dan stuur je een aangetekende brief. En na de vervaldatum laat je alles terugstorten en kun je kragen bij de consuwijzer en aangifte doen van diefstal bij de politie.

mneur

Ongelezen bericht door mneur »

Ik weet niet of je al een beetje hebt kunnen lezen over de ervaringen van mensen die het per brief porbeerden.
Op niet aangetekende brieven wordt niet gereageerd. Op aangetekende brieven met ontvangstbevestiging ook niet. Er bestaat bij deze organsatie geen enkel besef van fatsoen en dat gaat pas veranderen als de leiding wordt vervangen vrees ik.

Een aangetekende brief is, naar ik begrepen heb ook geen wettig bewijs van opzegging. De inhoud is immers niet notarieel vastgelegd. Ze kunnen dus altijd zeggen dat de envelop geen relevante inhoud bevatte.

Wat ik vanmiddag op de diverse fora over Telfort heb gelezen doet mij vrezen dat die weg vruchteloos is en louter frustratie op zal leveren. Ik ga ze gewoon op 1 juli bellen en dan hoop ik van ganzer harte dat ik van ze af ben. Ik zal dan ook een ieder aanraden om je heil elders te zoeken. Goedkoop is in dit geval duidelijk duurkoop!

paulhendrik

Ongelezen bericht door paulhendrik »

Ik heb met dezelfde situatie te maken. Mijn internetabonnement bij Telfort (destijds afgesloten bij Tiscali) blijkt enkele maanden geleden automatisch met een jaar verlengd te zijn. Ik vind het erg flauw, zeker daar Telfort nu niet meer met dergelijke abonnementen werkt.
Ik heb alleen de vrees dat per 1 juli niets verandert aan het feit dat ik aan het abonnement vastzit tot (in mijn situatie) februari volgend jaar. Mijn indruk is dat het alleen gaat om de opzegtermijn voor abonnementen waarbij geen contractuele einddatum is vastgesteld.
Bij Telfort vroeg ik dat na en zei de mevrouw die ik sprak dat het nog niet bekend is of dit per 1 juli ook verandert?
Of loop ik achter qua informatie?
Groet,
Paul

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

volgens mij is er al een vervanging in de leiding van klantencontact Telfort, want als ik het goed begrepen heb is er nu een mannelijke directeur i.p.v. vrouwelijke directeur klantencontact.

Een aangetekende brief ( liefst met ontvangstbevestiging) is wel degelijk een wettelijk bewijs dat u opgezegd heeft. U moet alleen in de brief zetten dat u binnen 10 werkdagen een SCHRIFTELIJKE bevestiging einde overeenkomst wilt hebben met daarin vermeld de einddatum v.h. contract. En er achter aan gaan als Telfort zoals bij mij weigert een schriftelijke bevestiging te sturen.
Vergeet ook niet om uw toestemming tot automatische incasso per .... in te trekken omdat Telfort erg veel moeite lijkt te hebben met het stoppen van de a.i.'s na beëindiging overeenkomst.

Kopie van brief, + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

U heeft dan altijd bewijs t.a.v. uw bank dat Telfort onterechte incasso's doet, mocht het weer fout gaan bij de afdeling financieën.

Als u telefonisch opzegt dan ook staan op toesturen v.d. schriftelijke bevestiging einde overeenkomst. Als het Telfort lukt hieraan te voldoen dan is zenden van een aangetekende brief niet nodig.

Maar wie weet worden de medewerkers op de afdeling financieën ook vervangen en gaat het daar beter met de afwikkeling van dit deel van opzeggen.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Er bestaat bij deze organsatie geen enkel besef van fatsoen en dat gaat pas veranderen als de leiding wordt vervangen vrees ik.
Niet alleen de leiding, maar ook de moedermaatschappij vrees ik.
KPN, Digitenne, HetNet, Telfort, over allen lees je dezelfde problemen, elk bedrijf wat ze overnemen wordt geinfecteerd met de KPN chaos en klant(on)vriendelijkheid.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het zou fijn zijn als de directeur klantencontact KPN weer eens uitgenodigd wordt om met name de lang lopende problemen bij KPN en KPN dochters op te lossen.

Wijzigingen in Telecommunicatiewet

Gepubliceerd op vrijdag 31 maart 2006 om 15:51
Organisatie: Ministerie van Algemene Zaken

De ministerraad heeft op voorstel van minister Brinkhorst van Economische Zaken (EZ) ingestemd met een
aantal wijzigingen van de Telecommunicatiewet. De wijzigingen houden verband met de instelling van een
antenneregister, de uitbreiding van het verbod op het verzenden van ongevraagde elektronische
communicatie en het tegengaan van stilzwijgende verlenging van langdurige contracten in de
consumentenmarkt.

Zo krijgt op de eerste plaats het antenneregister een wettelijke basis door dit register te verankeren in de wet
op de telecommunicatie. Het antenneregister geeft burgers of andere geïnteresseerden actuele en complete
informatie over antennes, antenne locaties, toepassing en zendkarakteristieken. Op dit moment is er al een
antenneregister gebaseerd op een convenant tussen de overheid en vergunninghouders van mobiele
telecommunicatie. Door het antenneregister een wettelijke basis te geven, wordt het mogelijk om ook andere
antennes dan voor mobiele telecommunicatie op te nemen. Bovendien wordt de minister van EZ in staat
gesteld om aanvullende eisen te stellen aan de juistheid, volledigheid en actualiteit van de verstrekte
gegevens.

Daarnaast wordt de stilzwijgende verlenging van langdurige contracten in de telecommunicatiesector
aangepakt. Stilzwijgende verlenging van contracten is een onnodige en onredelijke overstapdrempel en
beperkt de keuzevrijheid. Dit is nadelig voor de consument. Maar ook innovatieve ondernemers en nieuwe
toetreders worden benadeeld omdat zij minder mogelijkheden hebben om klanten te werven als het
overstappen wordt bemoeilijkt. Dit beperkt innovatie en concurrentie in de telecomsector. In een voorstel tot
wijziging op de Telecommunicatiewet wil de minister van EZ regelen dat voor contracten van bepaalde of
onbepaalde tijd altijd een opzegtermijn van maximaal 4 weken geldt. Overeenkomsten van een bepaalde
duur kunnen maximaal voor een periode van twee jaar worden aangegaan. Consumenten kunnen de
overeenkomst dan wel na verloop van één jaar opzeggen. Daarbij geldt wel dat de consument gehouden kan
worden om de redelijke kosten aan de aanbieder te vergoeden, bijvoorbeeld de resterende
abonnementskosten. Deze regeling geldt alleen voor contracten in de telecommunicatie sector en geeft meer
consumentenbescherming dan het burgerlijk wetboek.

Ten slotte komt er een verbod voor ongevraagde spam, sms’jes, faxen en andere soorten elektronische
communicatie zonder voorafgaande toestemming van bedrijven. Ongevraagde elektronische berichten voor
marketingdoeleinden zijn al bij wet verboden als het gaat om berichten naar burgers (natuurlijke personen).
De nieuwe wijziging zorgt ervoor dat deze regeling ook geldt voor ongevraagde berichten tussen bedrijven
(rechtspersonen).

De ministerraad heeft ermee ingestemd dat het wetsvoorstel voor advies aan de Raad van State zal worden
gezonden. De tekst van het wetsvoorstel en van het advies van de Raad van State worden pas openbaar bij
indiening bij de Tweede Kamer.

© 2004 - 2009 Rechtennieuws.nl Alle rechten voorbehouden. -http://rechtennieuws.nl