LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mar42 »

:wink: :wink: oke mooi zo en graag gedaan hoor als ik kan helpen kan ik het niet laten, hoop voor je dat het snel opgelsot word en uiteraard je geld terug krijgt :D :D

cathy1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cathy1967 »

je kan me dus ook gewoon mailen toch?
advies altijd welkom

groetjes

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Cathy1967,
Vergeet bij de geschillencommissie niet dat je een beroep doet op de wet OHP!
Dat is letterlijk het ENIGE wat daar kans maakt.
Ik hoop echt dat naast het vrijwel zeker gelijk hierop, dat de consumentenbond er echt die schadevergoeding doorheen krijgt bij de consumentenautoriteit!

Gelukkig wordt eraan gewerkt nu.
1500 klachten in behandeling. Dat is niet mis.
Plus 2 miljoen slachtoffers binnen EEN jaar in nederland. Dat is ook niet mis.
Vrijwel alle slachtoffers van die criminele NEM natuurlijk.

Danielb
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 00:43

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Danielb »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de NEM.

Ik werd om 9 uur sochtend's op mijn mobiel gebelt door 1 van hun call medewerkers en ze probeerden mij te helpen overstappen naar hun.
Ik heb die jongen haar fijn uitgelegt dat ik uitwonend ben maar nog wel thuis sta ingeschreven en dus helemaal geen stroom betaal.
Dat kon die wel begrijpen maar vroeg aan mij of die wat vragen toch nog even met me kon doornemen, Ik dacht nou okee schiet maar op dan..
Nu blijkt dat ik ineens een mondeling contract heb afgesloten met de NEM..

Dat bleek omdat me ouders aan brief kregen aan mij gericht dat ik meterstanden moest invullen.. Toen ben ik gaan bellen naar hun klantenservice na 20 wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn, En heb ik het hele varhaal uitgelegt. Volgens hem hoefte ik alleen maar een brief te sturen naar het hoofdkantoor van de NEM.
Zo gezegt zo gedaan.

Na een paarweken was mijn contract beeindigt :D .
Even later krijg ik een eindafrekening noto met een bedrag van 286 euro en nog wat cent, Met betrekking van het gas en electra dat ik heb verbruikt terwijl me ouders nooit een switch hebben gemaakt met hun oude nu nog energie leverancier..

Plus de kosten voor het beindigen van me contract..

Hoe komen hun dat aan die standen en kosten...

Heeft iemand hier evaring mee of enige informatie die jullie met mij willen delen...

Met vriendelijk groet een gedupeerde door de NEM...

Regina M
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2009 14:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Regina M »

Nog een slachtoffer van de NEM! Hallo allemaal.
Hier mijn verhaal : Ik ben al een poosje bij de NEM en dat ging tot een half jaar geden wel goed .Toen miste ik een maandtermijn en hoe dat is gebeurd weet ik nog niet , maar goed .Ik kreeg heel snel een boete en ik heb betaald , ik was immers in gebreke gebleven! Het geld werd eind januari van mijn rekening geschreven , tegelijk met de rekening van januari zelf .
Tot mijn verbazing kreeg ik in februari een brief van : jawel, channock chase !! Daarin werd mij gesommeerd om alsnog(weer ) te betalen . Ik gebeld en uitgelegd dat ik al had betaald , maar de NEM had nogal moeite met het vinden van het bedrag .Uiteindelijk na vele telefoontjes en brieven kon men idd achterhalen dat ik had betaald .Restte mij dan alleen nog de incassokosten !!!!!!
Ik ben dus niet van plan om incasso kosten te betalen over een bedrag wat al was betaald voordat het incasso buro was ingeschakeld.
Nu dreigd men met afsluiting indien ik niet binnen 2 dagen betaal !
Mag de NEM dit doen , ik loop immers niet achter met mijn maandelijkse termijnen ?Wat kan ik zelf verder doen ?
Ik heb verleden week mezelf weer aangemeld bij mijn oude leverancier, maar dat gaat nog wel even duren !
Heeft iemand tips ?

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy »

Ook ik ben belazerd door de NEM, ik ben na 4 maanden weer naar Eneco teruggegaan. Ik wou geen klant worden bij de NEM maar zij wilden dat graag. Ik bleef maar steeds NEE zeggen tijdens de bandopname maar ze namen er geen genoegen mee en riepen een manager die me iets ging uitleggen. Omdat ik te aardig was om de hoorn niet op te hangen heb ik gezegd vooruit dan maar. Nu willen ze dat ik 200 euro betaal voor de contractbeeindiging maar dat ga ik echt nooit doen, ze kunnen het vergeten.

Ten eerste wou ik geen klant worden bij de NEM maar dat wilden zij heel graag, ik weigerde 2 keer bij de bandopname. Ten tweede: Ze beloofden dat ik 10% minder zou betalen maar ik merk dat het duurder is omdat mijn verbruik heel laag is. Ten derde het zou heel makkelijk zijn omdat ik 1 gezamelijke rekening zou ontvangen, maar het klopte niet. Ik ontving ook van de ENECO andere rekeningen. Ik ben aardig maar als iemand mij op deze manier wil bestelen dan zou ik die personen graag in elkaar willen slaan.

Ik wou helemaal niet bij ENECO weg, ik was bij hun tevreden, natuurlijk heb ik een paar kieer extra moeten betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar ik werd wel eerlijk behandeld en werd nooit onterect bestolen.

NEM verdient het geld door haar klanten te bestelen en leugens vertellen. Stap nooit over van de grotere Energiemaatschappijen (zoals ENECO, ESSENT, NUON) naar de kleinere die je alleen maar willen bestelen.

De overheid is hieraan ook schuldig want ze laten het zomaar toe. Als de overheid maar belastingcentjes binnenkrijgt dan is het goed net als met de softdrugs waarbij ze enorm eel belastinggeld ontvangen.

HANG GELIJK DE HOORN OP ALS JE DOOR DE CALLCENTERS BENADERD WORDT !!

Speedyboy
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Speedyboy »

Wij als gedupeerden moeten het samen tegen NEM opnemen.

Als je zo vaak tijdens de bandopname weigert dan moet het toch bij de NEM duidelijk zijn dat je geen klant wilt worden. Ik zei dat ik eerst op internet wou kijken wie ze waren omdat ik het niet vertrouw maar ze waren zo AGRESSIEF met hun verkooptruck en namen er geen genoegen mee. Ze wilden ten koste van alles dat ik onmiddelijk contract afsluit omdat ze wisten dat ik die dag op vakantie ging en geen tijd had om binnen 7 dagen alles uit zoeken.

NEM HEEFT HET SLIM AANGEPAKT OM GEEN VESTIGING VOOR DE BEZOEKERS TE HEBBEN OMDAT ZE WETEN DAT DIE OVERSPOELD ZOU WORDEN VANWEGE HUN WANPRAKTIJKEN.

Word GEEN KLANT bij de Nederlandse Energie maatschappij of STOP tot het nog kan!! Bij hun ben je geen klant maar een nummer warop er gescoord wordt !!

pablo greven
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 20:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pablo greven »

De ervaring met de NEM is verschrikkelijk slecht.
De NEM verkoopt een contract en geeft aan zij de opzegging met de vorige energie leverancier zullen regelen. Indien er echter nog een contract loopt met de vorige leverancier dan kan je een boete krijgen van 2x €250 vanwege contractbreuk. Is dit het geval dan zegt de NEM dat dit je eigen schuld is omdat je dat zelf had moeten uitzoeken. Op alle klachten verstuurd via hun klachten formulier wordt niet gereageerd.
Mensen, kijk uit, de verkoop is agressief en voor dat je het weet zit je vast aan een verkeerd contract! Na maanden van schrijven en bellen heeft men de fout eindelijk toegegeven en ik ben weer terug geplaatst naar de vorige net leverancier.
Na 2 dagen ontvang ik een brief met "gefeliciteerd" met uw aanmelding bij de NEM. ???????????????????????????????????
Zonder toestemming wordt het contract met mijn eigen leverancier weer stopgezet en de maandelijkse kosten worden automatisch, en dus ook zonder toestemming, van mijn rekening gehaald.
Afijn, de rekening heb ik geblokkeerd, maar de NEM blijft aanmaningen sturen en reageert niet op klachten en brieven.
Dit loopt inmiddels alweer 5 maanden en ben inmiddels bereid om het via een advocaat te regelen.

Succes NEM, met de verkoop van nieuwe contracten!

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

Hallo
ik ben zelf ook slachtoffer van ze geworden zij zouden goedkoper zijn dan essent etc, mijn man vond het een goede aanbieding en heeft ja gezegt(stom stom stom)
onze eerste maand rekening was 87 euro vonden wij wat weinig met 4 in huis dus wij op gebeld zet hem maar op 200 zitten we altijd goed betaalde we ook bij essent,..
toen wij ons eind afrekening kregen vielen we van ons stoel we moesten nog eens 1140 euro bij betalen!!
ik er heen gebeld enige wat je hoort u heeft een 3 jaar contract, en u moet dit betalen ons maakt het niet uit dat u denkt dat het niet klopt,..
Nou willen we overstappen terug naar essent, nu maakt die boete van 200 ook weinig meer uit,.. maar we hoorde nu omdat zij via netwerk van essent gaan, het net werk van essent kunnen afsluiten is weet iemand of dit waar is want hier in de omgeving gaat volgens mij alles via dat netwerk
wie zou mij kunnen helpen


Groetjes Froukje

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eentje »

Froukje,

De NEM kan het netwerk van Essent (Enexis) niet afsluiten, de NEM is daar gewoon een klant, meer niet.

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

Hallo
oke dank je wel dus ik zou zonder problemen overkunnen stappen?
dat maakt me wel een stuk rustiger heb hier 3 kindjes (5jaar(1jaar(en 5 maandjes) dus ik wil ze niet in een huis zonder gas en licht zitten


Groetjes Froukje

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eentje »

Je zit natuurlijk wel aan de ontbindende voorwaarden van de NEM vast... dus contractbreuk, boetes en eventueel afkoop van het resterende contract, maar je zou normaal gesproken over kunnen stappen als dat allemaal geregeld is.

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

hello

ik heb net besloten om een spoed overstap te maken,..
bij nem zeiden ze al dat het 50 euro per half jaar was, en dus kwam dat op 200 euro die overigens vergoed wordt door oxxio(Zo heeft die mevr me verteld heb het op genomen hihi)
en binnen 10 dagen ben ik bij oxxio, en weg bij nem en kom er nooit weer!
wil dit gezeur niet weer hebben, en ben ook heel duidelijk geweest naar oxxio toe, daar zou ik weer 200 betalen in plaats 300 in de maand, die ik bij de nem betaal!vind het een beetje associaal dat ze je zo kunnen vernaggelen als bij nem,toen ik oxxio belde en het verhaal vertelde en niet eens de naam van nem erbij zeiden zij al ow nem zeker?
is toch erg??


denk ik meld het hier even

groetjes van Froukje

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door eentje »

Vraag nog wel even een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken.

stofzuigertje

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Fraukje,

doe nooit zaken per telefoon en ophangen en info filter want dan bellen ze stukken minder.

als iedereen zou weigeren per telefoon iets te nemen, ook als je het graag zou willen zijn we hier vanaf.

Als je iets wilt kun je dat ook zelf bellen of online regelen dus blijf altijd nee zeggen.

zjwaemke
Berichten: 119
Lid geworden op: 22 mar 2008 02:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zjwaemke »

voor mensen die onder een contract uitwillen, zonder boete!

@ allen (o.a. Froukje83)

Er is eigenlijk een heel simpele manier om van je contract af te komen, bij elke levernacier. Het is zeker niet netjes, niet de bedoeling en je moet het niet aan de grote klok hangen bij je levernacier. Maar door middel van een naamswijziging kun je van je contract afkomen, bij welk energiebedrijf dan ook.

Meldt je onder een andere naam (bijv de naam van je vrouw) bij een andere levernacier. Deze mag jou direct aanmelden. Niemand komt erachter dat jij dat bent. De levernacier kan hoogstens controleren wie de nieuwe eigenaar op jou adres is. Dit is dan jou vrouw, maar dat weten zij niet.

Mocht de NEM vragen waar je naartoe verhuisd, zeg je maar dat je ergens gehuurd zit waar de energiekosten in de huur zitten.

100% zeker dat dit werkt hoe lang je contract ook loopt!
Laatst gewijzigd door zjwaemke op 13 jun 2009 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Froukje83
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009 09:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Froukje83 »

zjwaemke


Geplaatst op 12 Jun 2009 23:22 door zjwaemke


--------------------------------------------------------------------------------

voor mensen die onder een contract uitwillen

@ allen (o.a. Froukje83)

Er is eigenlijk een heel simpele manier om van je contract af te komen, bij elke levernacier. Het is zeker niet netjes, niet de bedoeling en je moet het niet aan de grote klok hangen bij je levernacier. Maar door middel van een naamswijziging kun je van je contract afkomen, bij welk energiebedrijf dan ook.

Meldt je onder een andere naam (bijv de naam van je vrouw) bij een andere levernacier. Deze mag jou direct aanmelden. Niemand komt erachter dat jij dat bent. De levernacier kan hoogstens controleren wie de nieuwe eigenaar op jou adres is. Dit is dan jou vrouw, maar dat weten zij niet.

Mocht de NEM vragen waar je naartoe verhuisd, zeg je maar dat je ergens gehuurd zit waar de energiekosten in de huur zitten.

100% zeker dat dit werkt hoe lang je contract ook loopt!




hoi hoi

zo had het ook gekunt
maar het feit blijft dat ze nu ineens 1200 euro willen hebben en ik het niet in 1x kan en wil betalen, dus wij moesten zowieso snel handelen ivmm afsluiting,want daar zijn ze volgens mij ook wel rap mee,daarom heb ik gezegt ik stap over naar oxxio, en oxxio heeft mij gezegt dat ik een formulier krijg, dan zou ik die met de boete terug moeten sturen naar oxxio en dan betalen hun de boete, omdat wij daar nog nooit lid zijn geweest.. dus ik denk dat dat wel goed geregeld is daarzo, en anders zien we wel weer verder we zitten er maar een jaar aanvast daar dus dan kunnen we altijd weer overstappen maar ik zou nooit meer een 3 jaar vast contract nemen, daar heb ik wel van geleerd en die nem is gewoon een smerig bedrijf, want ik heb om de telefoon log en alles gevraagt en die zou ik krijgen, maar nee die heb ik nog steeds niet gekregen zo zie je maar hoe smeriger hoe sneller zij mensen krijgen hier bij die bedrijven ik vind dat die reclame ook niet kan van DOEN, zodra die op de tv is dan gaan mijn haren al rechtoverend staan stelletje gal bakken daar
sorry mensen maar ze maken me echt pissig daar

Willie5
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2008 21:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Willie5 »

Het is ze weer gelukt, de schurftige hondjes van de NEM: gisteren heeft mijn 84 jarige moeder via de telefoon ingestemd met het overzetten van haar Nuon relatie naar een NEM contract. Dom van haar natuurlijk maar ja een vasthoudende jongeman aan de andere kant van de lijn die vertelde dat de NEM gewoon bij de Nuon hoort en dat ze gewoon alleen maar tijdens de opname hoefde te zeggen dat ze ook graag 22% korting wilde en dus NEM klant werd. Waarom die jongeman dan per se haar gironummer wilde weten? Dat wisten ze toch al, als onderdeel van de Nuon? "Ja, mevrouw maar ik heb dat niet bij de hand en het is handiger als u dat even doorgeeft."
Eigenlijk voelde mijn moeder tijdens het hele gesprek nattigheid (ze is niet incontinent) maar ze heeft zich gewoon in 15 minuten laten omlullen door een bijdehand huftertje.
Aan mij nu de naargeestige taak om aangetekende brieven te schrijven en versturen, te dreigen met allerlei soorten verbaal, juridisch (en misschien ook wel fysiek) geweld. M. de Hond sucks!

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

sorry voor de spelfouten, iets te snel getypt.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door flepp »

Simpel waneer je telefonisch benaderd wordt om over te stappen naar een zogenaamde goedkopere maatschapij NIET DOEN verbinding direct verbreken .

Gesloten