LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concept brief betalen onder protest

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wilhelmus

Concept brief betalen onder protest

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

[quote]

Luc

Geplaatst op 11 Jul 2003 00:30 door Luc

--------------------------------------------------------------------------------

Belangrijk!

Geplaatst op 11 Jul 2003 00:02 door W.Klercken

--------------------------------------------------------------------------------

Op het nieuwe antwoordformulier na beeindiging van je contract wordt je er ingeluist door Dexia.

Ze gebruiken dezelfde construktie als het Dexia- aanbod!!!

Je hebt drie keuzemogelijkheden!!

Daarnaast betekent ondertekening dat je afziet van verdere juridische stappen tegen de bank!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Einde verhaal dus als je tekent!!

Degeen die hun rechten niet willen verliezen en toch willen betalen die kunnen niet meer onder protest en met voorbehoud van alle rechten op het formulier plaatsen.

Deze opmerking maakt het formulier ongeldig alle gevolgen zijn dan voor jou, want je hebt het formulier zelf ongeldig gemaakt met je opmerking.

Gewoon in een begeleidende aangetekende brief erbij, waarin we stellen dat deze brief onverbrekelijk is verbonden met de indiening van het genoemde formulier, en dat zonder de in de begeleidende brief met daarin genoemde argumenten( Bijv als de rechter een vernietigende uitspraak doet tegen Dexiabank ).het formulier en de brief niet los van elkaar gezien mogen worden en opgevat.
Dus het desbetreffende keuzeformulier niet meer naar het opgegeven antwoordnummer van Dexia zenden, maar gewoon aangetekend (met ontvangstbevestiging) met een brief waarin je alles schrijft wat je kwijt wilt.
Het verstandigst is deze begeleidende brief op te stellen met een advocaat die deze brief voor jouw als cliënt ook tekent.

[quote]

Hallo,

Voordat iemand gaat roepen heb je wel gezocht, ja ik heb gezocht lang en veel.

Ik wil graag weten of iemand een brief heeft geschreven, waarin je dus onder protest betaalt met voorbehoud van alle rechten, en hoe hierop is gereageerd. Tevens vraag ik me af of je dan wel een keuze mag/kan invullen dat wordt namelijk niet duidelijk vermeldt in het bovenstaande stuk.Of weet iemand waar zo'n brief te vinden is?

Ik volg dagelijks dit forum en denk dat er veel mensen zijn die hiermee zitten.

Vast bedankt, Wim

Gast

Re: Concept brief betalen onder protest

Ongelezen bericht door Gast »

Wim,

Ik zou er nog maar heel goed over nadenken of je wel gaat betalen? Kans is dan dat je nooit je geld meer terugziet, maar goed ik kan niet jouw situatie inzien...dus beslis goed zou ik zeggen!

Wilhelmus

Dank je Gast,

Deze brief heb ik ook gevonden maar dit is een brief nadat er al een keuze gemaakt is en niet een begeleidende brief om evt. in plaats van of met het keuze formulier mee te zenden

Wim

Wilhelmus

Gast,

Wat en waar is iets te vinden op deze site?

Wim

JH

Ongelezen bericht door JH »

Wilhelmus

Het keuze formulier is bedoeld om aan te geven wat de lessee wil.
verkoop, aankoop of verlenging. Er wordt gevraagd naar twee handtekeningen, in het geval van vernietiging NOOIT tekenen door beiden. Verder in een aparte brief vermelden dat onder protest en met behoud van alle rechten wordt betaald ingeval van verkoop en restschuld. De inhoud van deze brief is afhankelijk van een ieders individuele situatie.

En Gast, of je nu wel of niet overgaat tot betalen moet een ieder zelf bepalen. Wellicht ziet men er niets meer van terug, maar niet betalen lost in dat geval ook weinig op. Kosten lopen alleen maar op met incasso's, dagvaardingen, advocaten en zo en uiteindelijk kun je dan toch betalen.
Innerlijke rust in de tent is belangrijker dan confrontaties met incassobureaux, deurwaarders en dagvaardingen maar dat is voor een ieder persoonlijk
Allen sterkte

Wilhelmus

JH,

Ik ben het contract alleen aangegaan, mijn vrouw (heeft vernietigd) tekent niet mee. Moet ik wel tekenen en mijn keuze kenbaar maken, natuurlijk met een schrijven daarbij, met betrekking op behoud van rechten en onder protest?

Wim

P.s. Is er hier een voorbeeld van?

Gesloten