LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman keukens geen service

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dillenburg63
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2009 22:12

Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door dillenburg63 »

Hiermede wil ik een ernstige klacht indienen tegen uw onbenullige service desk en aanverwante personen.
Op 7-4-2009 wordt mijn keuken afgeleverd door mijn aannemer wordt direct geconstateerd dat het aanrechtblad 1.5 cm te lang is. Direct gebeld met de servicebalie en te woord gestaan door een incompetente vrouwelijke medewerkster die totaal geen technische ervaring heeft. Er wordt via de aannemer een afspraak gemaakt op 16-4-2009 tussen 10 en 14.00 uur. Er komt niemand opdagen en na bellen komt er een monteur om 15u30. Er wordt vergeleken en gemeten en de monteur constateerd ja het blad is 1.5 cm te lang plus dat de kopkant over 15cm onafgewerkt is. Na veel overleg met zijn superieuren krijg ik ineens de mededeling dat er niets aan gedaan wordt omdat ik een goedkeuring had gegeven door een handtekening te plaatsen. Dat de inmeetman een fout heeft gemaakt had ik moeten zien als leek zijnde. Ik werd hier zeer boos over en heb direct de service afdeling gebeld waar ik werd ontvangen door nog meer onbenulligheid en zelfs van leugens werd beticht. Een muurtje zou zijn veranderd en een raam zou na de inmeetdatum aangebracht zijn. Geen van de aantijgingen zijn waar ik heb bewijzen dat e.a. op june 2007 aangebracht zijn. Ik eis daarom ook behoorlijke aandacht voor mijn klacht en reaktie alvorens ik de klacht voorleg aan de geschillencommissie wonen. Ook ga ik te rade bij consumentenbond, eigenhuis en div. websites niet ongenuanceerd maar met bewijzen en feiten.
Met vriendelijke groeten en slechte indruk van uw firma
Laatst gewijzigd door dillenburg63 op 17 apr 2009 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door 16again »

Waar je ook voor tekent op het inmeetformuliertje, fouten bij het inmeten blijven de verantwoording van de keukenzaak.

Waar meer over gesteggeld gaat worden zijn wijzigingen na het inmeten. Vaak zijn andere verbouwingen (plaatsen tegels etc) niet afgestemd tijdens het inmeten, en dan blijkt eea achteraf "ineens" niet meer te passen. Uiteraard is dit wel verantwoording van de koper.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beter te lang als te kort.......nietwaar!? valt toch altijd wel op te lossen? (in overleg met monteur bijvoorbeeld?)

dillenburg63
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2009 22:12

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door dillenburg63 »

Ik heb het hier over de afstand gemeten tussen schoon metselwerk na de sloop van de oude keuken.

Te lang of te kort er valt niet te praten met Brugman service het brengt natuurlijk kosten met zich mee die ze niet willen. Iedere medewerker is kennelijk getraind om de boot af te houden.

dillenburg63
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2009 22:12

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door dillenburg63 »

Zo lost Brugman keukens de problemen op.

Goede middag mevr.

Zoals telefonisch besproken op 29 april jl.kunnen wij het werkblad vermaken geheel op naar uw wens.
Het werkblad wordt vermaakt volgens tekening van uw aannemer

De kosten dienen a contant aan onze koerier betaald te worden
De kosten bedragen 450 euro.

De werkzaamheden die plaats vinden zijn als volgt;
* van 2 werkbladdelen wordt 4,5 cm af gehaald
* het vork gedeelte wordt opnieuw geproduceerd
* aan rechterzijde van vorkgedeelte wordt er een waterkering gezet


Er dient wel rekening mee te houden dat de risico's voor dergelijke werkzaamheden zoals kleur- of structuur-verschillen niet voor onze rekening zijn.
Graag ontvangen wij u akkoord om het in werking te zetten.
Tevens wordt deze mail ook nog ter bevestiging per post aan u verzonden.



Met vriendelijke groet, Voor akkoord,



C. Schapendonk
Brugman Keukens

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Als de keukenleverancier zich heeft vermeten zijn de kosten voor zijn rekening. Ook al heb je een inmeetformulier ondertekend. Hij is en blijft de deskundige partij.

Je moet wel 100% zeker zijn dat je geen aanpassingen hebt gedaan na het meten van het blad. Lees ook de meetlijst van Brugman goed door, zo maak je zeker geen fouten.

Als je dan 100% zeker bent sta je volledig in je recht. Je kunt op eenvoudige wijze het blad laten inkorten door een lokale graniethandel (soms grafsteenhandel). ook het eaan zetten van een nieuwe waterkering is een koud kunstje. Afhankelijk van de kleur zal het kleurverschil meevallen (misschien kun je de oude waterkering hergebruiken, dit is afhankelijk van de verlijming)

Voor dat je alles laat vermaken geef je Brugman een redelijke periode de gelegenheid om het euvel op te lossen. indien zij weigeren geef je aan dat je het zelf gaat oplossen en de kosten op hun gaat verhalen.

Doordat de schade erg laag is kun je vervolgens de kosten middels dagvaarding via kantongerecht zelf verhlen. Dit is eenvoudig. Als je echt in de recht staat zijn de kosten voor dagvaarding voor de verliezende partij.

Kosten dagvaarding zijn meeste € 75,- voor deurwaarden en € 100,- voor rechtbank.

Je mag wel geen fouten maken en doe niets overhaast. Bovenstaand werkt beter dan rechtsbijstanden of Geschillencommissies.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Het gaat hier toch om een houten blad? (er zijn een paar reacties verwijderd denk ik......).

Dan is de 450 euro flink geteld....

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door 16again »

de monteur constateerd ja het blad is 1.5 cm te lang
en
van 2 werkbladdelen wordt 4,5 cm af gehaald
?????

waxinelichtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:02

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door waxinelichtje »

Heb ook zeer slechte ervarting met Brugman keukens. Garantie tot het moment dat de handtekening staat. Begin maar vas met en procedure bij de geschillencommissie. Heb ik ookgedaan. Eén week voordat de zitting plaats zou vinden werd ikin het gelijkgesteld door Brugman en werd de keuken "pas" gemaakt. Het blijft dan echter een keuken die met passtukjes en zaagwerk in elkaar zit. Heb het er verder maar bij gelaten omdat ik het beu was me weer op te moeten winden over de leugens en bedrog van Brugman

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door 16again »

Eén week voordat de zitting plaats zou vinden werd ikin het gelijkgesteld door Brugman en werd de keuken "pas" gemaakt
Als er geschikt wordt ben je het aan de geschillencommissie betaalde klachtengeld kwijt. Neem dus altijd in de schikking mee dat tegenpartij dit klachtengeld ook vergoed.

dillenburg63
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2009 22:12

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door dillenburg63 »

Het aanrechtblad kwam in twee diepte maten aan t.w. 65 en 60 cm.

Wij gaan via de rechtsbijstandverzekering de geschillencommissie inschakelen die betalen ook het klachtengeld.

cheetahke
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2009 16:36

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door cheetahke »

Waar zou het gezegde; 'je kunt l*llen als Brugman' toch vandaan komen? Ook ik heb slechte ervaringen met de service, maar ook met de kwaliteit van Brugman keukens..Heb me er toendertijd bij neergelegd, jong en onverstandig als ik was..Maar dat zou ze nu niet meer lukken. De keuken zit er nu 4 jaar in, op bijna alle deurtjes laat de voorkant los, en ze zitten scheef! En daar betaal je dan bijna €10,000 voor!! Als je belt, zeggen ze; je mag de keuken ook niet poetsen met water of met een of ander spul!
Gebruik extra Cif voor keukens,maar die mag je bij Brugman keukens dus niet gebruiken...laat me niet lachen!!

bryan6
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2009 08:56

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door bryan6 »

ook wij hebben een paar jaar geleden een keuken gekocht bij brugman
het inmeten was binnen een paar minuten gedaan en daar ging het ook al fout,denken wij.
bij levering bleken er kleine bovenkastjes te zij i.p.v. hoge we kregen een verkeerde oven en een paar dagen later kregen we er twee ovens bij,de kleine kastjes werden nooit opgehaald na talloze telefoontjes en na lang zeuren eindelijk de keuken geplaatst door een ander bedrijf.
wij kopen nooit weer bij brugman,ze willen wel verkopen maar na de tijd doen ze verschrikkelijk moeilijk

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door Dilay »

Na een jaar wachten wordt de keuken eindelijk gemonteerd, komt de monteur aan, hij gaat ff alles meten en ja hoor. De ellende is begonnen.. die gast die alles bij ons heeft ingemeten, heeft het ook allemaal verkeerd gedaan. Blad wat te lang is, na wat meet en snijwerk is het gelukkig nog wel goedgekomen.. wat een drama zeg, was daar al zo bang voor en nu is het allemaal gebeurd..

Ik moet wel eerlijk zijn dat we een paar hele kleine dingen missen en hierdoor de montage niet belemmerd wordt. Maar buiten dat om, mag Brugman wat mij betreft beter omgaan met de afmetingen. Zij kunnen als dit goed gebeurd, veel kopzorgen voorkomen. Voor de klant en hunzelf.

mich007
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door mich007 »

Waar zou het gezegde; 'je kunt l*llen als Brugman' toch vandaan komen?
Wil je het echt weten?:

Praten als Brugman betekent 'veel en met grote overtuigingskracht praten'.

Deze zegswijze gaat terug op een historische figuur: pater Johannes Brugman (1400-1473). Hij was een minderbroeder (ook wel minrebroeder), oftewel een franciscaan. De franciscanen vormen een wereldwijde broederschap binnen de Rooms-Katholieke Kerk. De orde is gesticht door Franciscus van Assisi (1182-1226). Pater Brugman stond bekend om zijn vurige preken. Volgens F.A. Stoett is praten als Brugman al sinds de zestiende eeuw een vaste zegswijze.
De hoofdletter van de eigennaam Brugman is behouden gebleven in praten als Brugman, omdat een rechtstreekse als-vergelijking met pater Brugman zelf wordt gemaakt. Anders is dat met de eigennaam Thomas in het gezegde een ongelovige thomas; dit is een algemene aanduiding geworden. In een advies op deze website staan meer voorbeelden van eigennamen die hun hoofdletters verliezen omdat het algemene aanduidingen zijn geworden.


Heeft dus eigenlijk 30x niks met Brugmans keukens te maken, maar leuk dat je je mening even geeft!

cheetahke
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2009 16:36

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door cheetahke »

Was wel een heel toepasselijk gezegde :D

Maar goed dat ik de echte betekenis nu weet :oops: :D

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door hyama »

dilay

hoe bedoel je mijn blad was te lang,was dat mm , cm of meters

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door Dilay »

@Hyama, in cm. Het gaat om een composietenblad, is wel belangrijk dat het goed wordt doorgegeven. 1 deel was lang waardoor je het kon afsnijden, maar dat andere deel was weer te kort. Nu gaan wij de muur wat verdikken, wat mogelijk is en niet lelijk zal zijn, om dit weer passend te maken. Brugman zal natuurlijk voor de kosten draaien. En dat is ook netjes afgesproken.

De klantenservice heeft vandaag contact opgenomen en aangegeven dat de missende artikelen besteld zijn en het verder geregeld zal worden.

Verder ziet de keuken er prachtig uit! Zal foto's plaatsen als het helemaal af is. De vloer etc zit er nog niet in. Is leuker om het in z'n geheel te zien :)

metserke muurke mets
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2008 22:32

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door metserke muurke mets »

hoi, zitten zij ook niet in Heerlen hoensbroek???

ik was van plan om daar een keuken te bestellen ??!!!???

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Brugman keukens geen service

Ongelezen bericht door Dilay »

Vandaag weer gebeld door Brugman, overige gebreken worden ook besteld.. zo te zien gaat het niet verkeerd maar juist goed met de klantenservice van Brugman ;)

Gesloten