LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarder niet op komen dagen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
miranda018
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 07:41

deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door miranda018 »

ik heb een vraagje.

ik heb (net als half nederland) schulden.
nu zou op 9 juni beslag worden gelegd op de inboedel.
mijn vriend is hoofdhuurder staat ook in huurcontract.
hij heeft alles betaald ook veel via marktplaats waar je geen bonnetje krijgt als je daar iets koopt.
ik ben wat later bij hem ingetrokken.
nu wil dus die deurwaarder beslag leggen wat hij dus volgens mij niet kan omdat mijn vriend de hoofdhuurder is.
ben met schuldhulpverlening bezig en heb paar jaar terug al in wnsp gezeten maar door scheiding weer in schulden geraakt.
moest van deurwaarder bewijstukken opsturen naar hun( kopie van huurcontract en bewijs dat ik met schuldhulpverlening bezig ben)
nuu beweren hun nog steeds deze stukken niet te hebben ontvangen
ik heb ze afgelopen vrijdag op post gedaan en het is nu al donderdag.
maar de deurwaarder is niet geweest op de 9e.( heb wel hele dag zitten wachten!!)
zouden ze die stukken dan gewoon hebben en dat ze weten dat ze niet aan de inboedel kunnen/mogen komen?
hopelijk weet iemand me iets meer te vertellen want van die deurwaarders krijg ik geen normale reactie.

liefs miranda

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Mili0w »

Als de deurwaarder niet is komen opdagen kun je er wellicht vanuit gaan dat deze de papieren heeft ontvangen.

Je kan altijd ter controle alsnog even contact opnemen met de betreffende deurwaarder.

Ook zeg je dat je samen woont met je vriend en de spullen in zijn huis door hem zijn gekocht. In feitte hoop je dat als er beslag word gelegd deze spullen buiten beschouwing worden gelaten. Helaas kan dit niet, mits er en bon op naam is, het betaald is met zijn betaalrekening en dit aantoonbaar is. Maar ook dit bied geen garantie, de deurwaarder staat in zijn recht om er beslag op te leggen(maar nog niet te verkopen) Als er beslag is gelegd kan je partner het beslag aanvechten bij zowel de deurwaarder als bij de rechter, uiteraard wel met de onderbouwende documentatie.

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Mili0w »

Daarbij wil ik toevoegen, dat de beslaglegging wellicht ingaat vanaf de 9 juni 2009 en vanaf dat ieder moment kan worden uitgevoerd.

Je zou eventueel als het niet te ver weg, het door jou toegestuurde document ook persoonlijk kunnen overhandigen en/of aangetekend versturen. Wil je alsnog voorkomen dat er beslag word gelegd dan zou je een betalingsregeling kunnen afspreken van een minimaal bedrag, zeg 25 euro tot de schuldhulpverlenings instantie de zaak overneemt. Meestal word dit wel gewaardeerd.

Ook is het verstandig dat je vriend de marktplaats transacties goed nakijkt d.m.v. mail o.i.d.

Want naar mijn mening is een mail waarin de verkoper en koper beiden tot een koop komen ook een koopovereenkomst.

miranda018
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 07:41

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door miranda018 »

zo krom is nederland dus weer.
jij zegt dit en bij schuldhulpverlening zeggen ze datze geen poot hebben om op te staan omdat het zijn huurhuis is...
pffff :(
vindt alleen vreemd dat ik vanaf maandag al aan het mailen ben 2x per dag om te vragen of ze de stukken al binnen hebben en dan zeggen dat ze nog steeds niks hebben terwijl ik ze vrijdagochtend op bus heb gedaan.
kreeg 2 dagen lang niet eens antwoord terug.
moet uitkering terugbetalen had volgens het cwi niet gesolliciteerd..
als zon kwakzalver zegt dak niet ben geweest dan hang je al he.
of beetje stennis gaat schoppen omdat hun moeilijk doen over 2 kinderen(nu 3) waarvan dr toen al een naar school ging.
ik heb allematatie 120 per maand en 125 van belasting kinderkorting.
mijn vriend is kostwinner en ik ben full time huisvrouw en heb dus nu ook geen inkomen meer door de een of de ander.
terwijk ik keurig overal verscheen voor werk.
heb nou eenmaal beetje arrogante uitstraling.
mag je daar op aangekeken worden?
kijkt me niet.
denk niet dat ze nog komen want als ik in gebreke zou blijven zouden ze alsnog deze week komen.
die week is nu bijna om.
beetje bluffen erg stoer maar mensen die krom moeten liggen en zich kapot werken om te eten enzo zijn de dupe hier in nederland gaat goed met dit vervelend land hoor
als ze zeker weten dat ze in hun recht staan hadden ze al hier geweest...
en die papieren hebben ze allang binnen weet k zeker.
bedankt voor je reactie was niet waar ik op hoopte maar ben wel wat wijzer nu...

liefs miranda

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Mili0w »

Beste,

Sorry dat je niet het antwoord krijgt waar je op had gehoopt.

Wellicht heb ik nog een tip voor je! Bij de belastingdienst kun je een toeslag aanvragen, doordat jij geen inkomen hebt en je partner wel kun je evt geld van de belastingdienst krijgen. inkomensafhankelijk combinatiekorting heet het, doordat ik je persoonlijk situatie niet ken weet ik niet als deze op jou van toepassing is, echter je kan kijken naar de voorwaarden als deze wellicht op jou van toepassing is.

Ook raad ik je aan een klacht in te dienen bij het CWI als je er van overtuigd bent dat een medewerker van het CWI jou injuist heeft behandeld.


Betreffende de deurwaarder; meestal staat er bij de contact gegevens van de deurwaarder een email adres, (als je de beschikking hebt over een scanner) daar kun je het ook naar toesturen met een ontvangstbevestiging. Veelal krijg je een automatisch bericht terug van de deurwaarder dat ze het bestand hebben ontvangen.

Ook raad ik je aan het niet te laten 'rusten' en af te wachten totdat je iets hoort van de deurwaarder, meestal gaat dit gepaard met onnodige hoge kosten en veel stress, die je wellicht niet kan gebruiken.

Over de beslaglegging op de inboedel weet ik haast zeker dat het juist wat ik zeg. Ik ben dit al tegen gekomen in vergelijkbare situatie waarin een van de partners(zonder schulden) een lijst had opgesteld met goederen die van hem/haar waren plus alle daarbij behorende bonnetjes op naam. De deurwaarder heeft wel beslag gelegd op deze spullen echter naar dat de partner de beslaglegging heeft betwist heeft deze niet doorgezet. Uiteraard wel op de spullen die van de schuldenaar waren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt..

mvg

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste Vriend van Miranda018

Dumpen die handel, problemen tot je pensioen

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door mar42 »

en als je nou dingen hebt geerfd van je ouders die al 10tallen jaren oud zijn en waarvan je dus geen bon hebt dan ben je dus de sigaar zoals ik dat lees, zou het niet zo zijn dat hun moeten bewijzen dat de goederen niet van mij zouden kunnen zijn , het is maar een vraag hoor :wink: :wink:

Mili0w
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2008 23:28

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Mili0w »

Er zijn genoeg mensen die hun spullen voor het beslag elders neerzetten..

Hoe het met erfstukken gaat weet ik niet, doordat ik het niet ben tegengekomen. Naar mijn inziens zijn de spullen van jou en dus ook onderhevig aan beslag, tenzij aan aantoonbaar met notariële akte dat het een erfstuk is..

Zo denk ik erover..

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door mar42 »

ja dat kan dus niet omdat de erfenis is verdeelt zonder tussenkomst van een notaris, dus kan je niks bewijzen dus en moet je dan maar je spullen ergens neer gaan zetten bij de buren in de tuin bv ofzo :wink: :wink:
maar bedankt voor je uitleg

miranda018
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jun 2009 07:41

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door miranda018 »

en bedankt voor deze verhelderende mededeling. dumpen nee hij dumpt me niet hij helpt me dat is wat je in een relatie doet.

hopie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2011 17:06

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door hopie »

gister ook een hele dag gewacht op een deurwaarder niet geweest.
maar als die komt wat kan hij dan meenemen ik heb een huurcontract incl inboedel aangezien ik zelf nog niks had.dit staat ook op papier

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Miranda,

als je met de deurwaarder mail contact hebt, kan je natuurlijk ook de documenten (laten) inscannen en deze dan per mail sturen.
Zet er een ontvangst en leesbevestiging op - en klaar.

Of inderdaad, zoals gesuggereerd, aangetekend verzenden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef:@ Miranda,

als je met de deurwaarder mail contact hebt, kan je natuurlijk ook de documenten (laten) inscannen en deze dan per mail sturen.
Zet er een ontvangst en leesbevestiging op - en klaar.

Of inderdaad, zoals gesuggereerd, aangetekend verzenden.

Hoi,jij reageert op een vraag van 13juni 2009,
Ik denk dat ,dat nu(na 2 jaar)wel opgelost is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Oeps.

ik zag dat er een bijdrage recent was gedaan.

Maar omdat TS dan niet meer reageert, zal de PC wel in beslag genomen zijn :)

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: deurwaarder niet op komen dagen

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, hoe zit dat eigenlijk met beslaglegging. Kan er beslag gelegd worden op spullen die aantoonbaar, met koop-/verkoop- overeenkomst, al of niet met notariële acte ,niet op jouw naam staan? Ook laten we de Pauliaanse vordering hier even achterwege. Je bent dus houder van een aantal spullen en niet eigenaar. Mag er beslag op worden gelegd? En wie moet er dan naar de rechter stappen? Een goede vraag voor de juristen op dit forum?

Gesloten