Bij dezen mijn bijdrage aan deze thread. Zelf ben ik werkzaam in IT.
Notebook HP TX200ed, nieuwprijs +/- E1100,- 1 jaar en 2 maanden oud
Euvel: keyboard hapert, gedraagt zich spontaan alsof CTRL-toets is ingedrukt.
De emailsupport van HP is goed en vriendelijk, de technische reparatiedienst lijkt echter het tegenovergestelde te zijn. Mijn laptop gaat nu voor de 3e keer naar de reparatiedienst en mijn humeur is dalende.
1e reparatie
Van te voren al legio zaken geprobeerd om het probleem te verhelpen, o.a. met een Linux-CD opgestart, ook onder Linux gedraagt de notebook zich hetzelfde. Conclusie van emailsupport en mijzelf: hardwareprobleem. Laptop op verzoek van emailsupport opsturen dan maar. Duidelijke instructies gekregen, o.a. dat de koerier die het apparaat komt ophalen verpakkingsmateriaal meeneemt. Op zich te gek dat het notebookje opgehaald wordt, niets dan lof voor deze service. Wel een beetje zuur dat de koerier zegt van de genoemde verpakking niets te weten, en verzoekt dan ook of de laptop even ingepakt kan worden. In allerijl het apparaat ingepakt, komt het toch nog goed. Ruim een week later laptop terug ontvangen, en wat denk je? Herinstallatie uitgevoerd. Nutteloze tijdsbesteding, aangezien van te voren al software als oorzaak uitgesloten was.
2e reparatie
Emailsupport nog maar eens uitgelegd dat het probleem (uiteraard) niet verholpen was, gaarne poging 2 uitvoeren. Excuses van emailsupport gehad - de beste man/vrouw aldaar viel niets te verwijten, maar goed - en de laptop opnieuw opgestuurd op verzoek dan emailsupport. Wat wijzer van de vorige keer is de notebook dit keer van te voren al ingepakt. Koerier komt aan de deur met verpakkingsmateriaal en meldt dat enkel zijn verpakkingsmateriaal goed is. Vooruit dan maar, notebook weer uitgepakt en met koerier meegegeven in de speciale verpakking.
Telefoontje van klachtenafdeling gehad met de mededeling dat ze hopen dat de laptop na deze reparatiepoging wel zal functioneren. Kon niet anders zeggen dan dat ik het er mee eens was. Kennelijk heeft de klachtenafdeling niet hard genoeg gehoopt, zo blijkt later. Weer ruim een week later het apparaat retour gekregen. Reparatiedienst meldt dat ze dit keer geen storing hebben kunnen constateren. Laptop functioneert (uiteraard) nog steeds niet naar behoren. Als extraatje werken nu ook de toetsen <T> en <tab> niet meer. Ik begin me nu af te vragen hoe de technische dienst van HP het functioneren van het apparaat test.
3e reparatie
De derde reparatiepoging komt er nu aan, de notebook wordt komende week weer opgehaald. Ik ben nu erg benieuwd wat voor verpakking er dit keer gebruikt moet worden, en wat de uitkomst bij de technische dienst zal zijn
Het maakt allemaal nogal een rommelige en ongeïnteresseerde indruk bij HP, op emailsupport na, dat snel en adequaat reageert.
Wees op uw hoede voor de reparatiedienst. Het hele traject er omheen is erg goed geregeld maar de technische kennis of het vermogen logisch te denken is blijkbaar niet aanwezig bij degenen die het uiteindelijk moeten doen.
Mijn volgende notebook wordt in ieder geval geen HP meer. Als de 3e poging ook niets oplevert beloof ik u en HP nooit meer iets van HP te kopen, en dit anderen ook bij iedere mogelijkheid die zich aanbiedt af te raden.
Drie keer is scheepsrecht!