LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile opzegging abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dion Snoeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009 18:06

T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Dion Snoeijen »

Goedendag.

Ik krijg het gevoel dat ik voor de gek wordt gehouden door T-Mobile. Ik heb enkele maanden geleden mijn contract opgezegd. Ik dacht zelf dat dit omstreeks Januari moet zijn geweest. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er nog steeds abonnement kosten van mijn rekening gehouden worden.

Hierop heb ik gebeld naar de klantenservice. Ik krijg te horen dat ik pas in Maart heb gebeld om mijn contract op te zeggen en dat hiervoor een bevestiging is toegestuurd. Deze bevestiging heb ik zeker niet ontvangen en om te bewijzen dat ik al eerder mijn contract opgezegd heb moet ik de bevestiging van toen toesturen (deze heb ik ook niet ontvangen).

Daarnaast kan de "helpdesk" medewerker mij ook vertellen dat ik in November gebeld heb, alleen kan hij niet zien waarvoor ik toen gebeld heb...... ik heb nooit om andere redenen contact gehad met T-Mobile.

Op de website staat overigens dat mijn contract al afgelopen is:
Eind datum contracts periode: 23 feb 2009

Al met al, kan iemand me adviseren hoe ik er voor kan zorgen dat dit spelletje niet nog langer met me gespeeld wordt. En of er een manier is het geld dat ik te veel betaald heb terug te krijgen?

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

Tja, als je geen bevestiging hebt ontvangen, dan wordt het vechten tegen de bierkaai.

Je kan natuurlijk wel vragen dat er voor de lopende annulering een bevestiging wordt gestuurd.

En eens vragen wat de mogelijkheden zijn het abonnement te verlagen. Dat scheelt in ieder geval in de kosten. (Mits je dan ook minder belt)

Dion Snoeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009 18:06

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Dion Snoeijen »

Hoi Sprookjesboot.

Ik bel al heel lang niet meer met dit abonnement. Alleen het is nogal vreemd dat zij dus bij machte zijn gewoon geen bevestiging te versturen waardoor er geen bewijs van opzegging geleverd kan worden.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

helaas is het zo dat bij veel telecombedrijven (dus waarschijnlijk ook bij die van jou) vrij duidelijk (althans voor het bedrijf :) ) in de algemene voorwaarden staat dat wanneer het abonnement niet wordt opgezegd deze stilzwijgend door loopt.

Heb je zelf nog enig bewijs dat je de brief verstuurd hebt?

Begrijp ik goed dat je annulering inmiddels wel is goedgekeurd, maar dat je wel nog een opzegtermijn hebt? Of is er nog helemaal geen annulering bij hen bekend?

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste Dion Snoeijen,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Conny
T-Mobile Klantenservice BV

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Mei 2009 19:04 door T-Mobile Webcare

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Die Conny toch, je vergeet zijn Sofi-nummer, bankrekening-nummer, adres van beide ouders enz.Kom op nu, het contractnummer+naam moet voldoende zijn en de vraag op welke fora gepost is op het onbeschofte af.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

Binnen een uur reactie van het bedrijf zelf met een mogelijke oplossing nav een post op een forum. En dan zeuren dat ze even willen verifieren over welke klant het gaat?

Kom nou, je moet klagen wanneer er iets te klagen is, niet omdat het je hobby is.

Dion Snoeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009 18:06

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Dion Snoeijen »

Ik heb even netjes gereageerd op het verzoek van Conny. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst. Ik zal jullie via dit topic op de hoogte houden van de vorderingen.

Sprookjesboot
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2009 18:31

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Sprookjesboot »

zal voor je duimen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 26 Mei 2009 20:02 door Sprookjesboot
Binnen een uur reactie van het bedrijf zelf met een mogelijke oplossing nav een post op een forum. En dan zeuren dat ze even willen verifieren over welke klant het gaat?
Beetje kortzichtig, Conny van het webcare-team heeft echt genoeg aan de naam en het klantnummer. Om ook nog eens te gaan vragen op welke fora je allemaal geklaagd hebt gaat veel te ver. En dan, nu word er binnen een uur gereageerd op een klacht terwijl het steeds met bellen naar de helpdesk niets opleverde.je kunt je afvragen hoe goed dat eigenlijk is. Maar oke, ik hoop voor de topicstarter dat het zo word opgelost.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Moose »

Is gewoon goed hoor, n.a.w klant en mobiel is wat ze vraagt, verder doen ze bij T-Mobile Webcare Team de naam T-Mobile mag niet teveel op allerlei fora een negatieve reclame geven.

T-Mobile Webcare houd zich puur bezig het internet en fora's afstruimen om negatieve publiciteit te voorkomen dat is puur het doel.

Dion Snoeijen
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009 18:06

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Dion Snoeijen »

Ik heb zojuist reactie gehad van het webcare team.

Dat ik mijn abonnement al eerder op heb gezegd kunnen ze niets van terug vinden. Wel zien zij dat er op 21 Maart door drie verschillende medewerkers notities zijn gemaakt en dat de bevestiging van de opzegging wel gemaakt is maar niet verstuurd. Dit hebben ze alsnog gedaan via e-mail en deze heb ik nu ook ontvangen.

Ik ontvang over enkele dagen de laatste factuur en er wordt een maand gecrediteerd.

Daarom wil ik het webcare team bedanken voor dit handelen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door kiz »

en er wordt een maand gecrediteerd.
Ik wil je niet op voorhand bezorgd maken...
In juli 2007 ben ik van provider gewisseld en kreeg ik van T-mobile een creditnota van ca. 12.50 euro. Daar heb ik tot februari 2008 achteraan gebeld, maar nooit die 12.50 ontvangen.
Omdat Orange vorig jaar door T-mobile is overgenomen heb ik mijn abonnement weer overgezet naar T-mobile, maar dat ging niet helemaal zoals het moest; men was vergeten mijn sms-bundel te activeren. Dat zou gewijzigd worden, en ik zou de kosten "sms buiten de bundel" (was een bedrag van 2,50) gecrediteerd krijgen (november vorig jaar). De creditnota netjes ontvangen, maar je raadt 't al... die 2,50 nog altijd niet.

Misschien kan het webcare team zich daar ook 's over buigen? (en zorgen dat het daadwerkelijk wordt betaald...)
Weliswaar gaat 't om "slechts" 15 euro in mijn geval, maar netjes is het niet, en ook niet 't bedrag waar je stappen voor onderneemt. Het blijft echter wel 15 euro waar ik simpelweg recht op heb; T-mobile accepteert het immers ook niet als ik 15 euro te weinig betaal...

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Beste kiz,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je (oude) 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Diana,
Webcare T-Mobile

mcleaver
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2006 15:58

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door mcleaver »

In 2000, heb ik een abonnement genomen bij Ben, samen met mijn vrouw. Vier jaar later is Ben veranderd in T-Mobile en sindsdien zijn onze abonnementen over de jaren niet of nauwelijks veranderd. Ik heb een Relax 300 en mijn vrouw een Relax 100 (SIM-only). Een jaar geleden is er een derde abonnement bijgekomen en hebben we besloten – puur om het gemak – om de abonnementen samen te brengen onder één zakelijk abonnement. Dat is wat makkelijker te overzien, bijvoorbeeld op het net. Maar nog steeds met één Relax 300 en één Relax 100.
In de laatste maanden heb ik mijn kosten astronomisch zien stijgen. Van gemiddeld € 30 per maand tot uitschieters van € 250 per maand! De reden? Door de “overstap” is mijn abonnement zonder mededeling veranderd en betaal ik nu niet meer zes cent per minuut buiten mijn bundel maar € 0,25 per minuut. Verder zijn de minuten ook iets anders geworden. Vroeger betaalde ik per seconde, nu per minuut, dus zelfs verbinding van een seconde (met een antwoordapparaat) is genoeg om weer € 0,25 bij te moet betalen. Terwijl mijn bel gedrag niet veranderd is, heb ik bijvoorbeeld vorige maand 800 minuten gebeld. Volgens mij in de oude situatie was ik nog steeds nauwelijks aan mijn 300 min gekomen. Toen ik vorig jaar mijn abonnementen wijzigden is er met geen woord gerept over zo een ingrijpend verandering. Ik vind dat zuiver misleiding.
Ik verlang van T-Mobile dat mijn abonnementen teruggaan naar de oude situatie met de oude tarieven en voorwaarde. Dus berekend per seconde en zes cent per minuut voor bellen buiten de bundel.

T-mobile laat mij eerst weten dat ze contact opnemen met de verkoper (die natuurlijk mij had moeten melden dat een overstap zeer onvoordelig konzijn). Maar ik hoorde toen niets meer, dus ging ik vandaag weer bellen. Nu krijg ik te horen dat ik wel terug kan van zakelijk naar prive, maar dat ik niet terug kan naar mijn oude tarieven.

sandiam
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2009 19:10

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door sandiam »

Hallo.

Ken je dit, jaren goede klant van Orange,geen problemen,totdat orange overgaat naar T-mobile en of je wil of niet je moet mee....

Direct problemen en dan vooral met de ontvangst, hier in de weide omgeving geen ontvangst meer.Bellen schrijven en steeds wordt er beterschap beloofd maar we zijn nu toch alweer een jaar verder en nog steeds geen ontvangst.

WAt heb je aan een mobile telefoon als je niet meer bereikbaar bent....

Mensen proberen je te bellen maarja geen ontvangst dus je weet van niets, probeer je mensen te bellen..tja lukt dan ook niet.En wel elke maand de maandelijkse kosten moeten betalen want ookal bel je niet het gaat wel door.

Contract was gelukkig bijna afgelopen en gebeld om te vragen hoe ik dat kon opzeggen, een brief schrijven werd mij gezegd en dast heb ik ook netjes gedaan..

Nou je raad het al het contract bleef gewoon doorlopen en wat ik ook probeer ik kom er niet vanaf.Zelfs een aangetekende brief heb ik verstuurd,waarop je briefje thuis krijgt dat ze je hebben geprobeerd te bellen maar me niet konden bereiken...ja raar he ik heb heb toch geschreven dat ik geen ontvangst het.Of ik hun dan wel bellen...ja hoor kost me kapitalen want dat kan weer niet met mijn mobile nummer.

Gek wordt ik ervan. Nu betaal ik dus gewoon de maandelijkse abonee kosten niet meer en heb ik een deurwaarder aan de deur gehad.Ik laat
het voorkomen want het is niet mijn schuld dat hun plotseling geen ontvangst meer hadden,en zij hebben mij een pakket aangeboden dat ik kon bellen/gebeld kon worden en die zijn zij niet nagekomen.

Maargoed gek word ik van die T-mobile..hebben andere die ervaring ook zo?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door kiz »

kiz
Bericht Geplaatst op: 28 Mei 2009
T-Mobile Webcare
Bericht Geplaatst op: 28 Mei 2009 15:51

Beste kiz,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?
Ik heb dezelfde dag mijn gegevens gemaild aan Diana van Webcare T-mobile, zij heeft e.e.a. uitgezocht en mij het volgende laten weten:
Uit onze gegevens blijkt dat u nog een bedrag van 12,70 euro tegoed
heeft van T-Mobile. Helaas is het mij niet duidelijk waarom dit bedrag
destijds niet naar u is overgemaakt. Ik heb uw gegevens doorgestuurd
naar de afdeling Incasso met het verzoek het bedrag van 12,70 euro zo
spoedig mogelijk terug te storten naar rekeningnummer xxxxxxxxx. Houdt u
hierbij echter rekening met een verwerkingstijd van enkele weken. Mijn
excuses hiervoor.

Ook heb ik de betaalgegevens van uw huidige nummer nagekeken. Het blijkt
dat er op 27 november 2008 een creditnota van 2,50 euro is aangemaakt.
Dit bedrag is in mindering gebracht op het totaalbedrag van uw eerste
factuur van 19 november 2008. Het totaalbedrag van deze factuur was
66,21 euro. T-Mobile heeft echter op 28 november 2008 geen 66,21 euro
geincasseerd, maar 63,71 euro. Het spijt me dat dit u niet geheel
duidelijk was.
Omdat ik de betreffende factuur online niet meer kan inzien, is mij een papieren exemplaar van de nota toegezegd, het genoemde bedrag klopt echter met de afschrijving. Is dus opgelost.
Ook heb ik inmiddels 12,70 op mijn rekening gestort gekregen. Is dus ook opgelost.

Leek me wel zo netjes om de afloop hier ook even te melden.

fortpower
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 15:17

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door fortpower »

Na het lezen van diverse verhalen op dit forum, leek me het de juiste plaats om ook mijn verhaal omtrent T-Mobile hier achter te laten.

Eind augustus 2008 heb ik voordat ik op reis ging naar Australië een i-Phone aangeschaft bij T-Mobile in combinatie met een flex-abonnement, zodat al het internationale mobiele verbruik in de bundel zou zitten. Ik kon dit dan, bij thuiskomst, omzetten in een i-Phone abonnement. Ik heb tevens een T-Mobile gegarandeerd verzekering afgesloten, vanwege de hoge prijs van een dergelijk toestel. Dit werd me ook geadviseerd, want dan hoefde ik me ook in het buitenland nergens druk om te maken!

3 weken voordat ik thuis kwam (in april van dit jaar) is in Nieuw Zeeland mijn i-Phone gestolen in een hostel. Na het indienen van een claim bij T-Mobile Gegarandeerd, ontving ik de volgende dag een brief met afwijzing van de claim, omdat alle vormen van diefstal niet gedekt zouden zijn onder de huidige polisvoorwaarden. Ik heb daarop een mail terug gestuurd, wijzend op artikel 4.2.3 van diezelfde voorwaarden, waarin vermeld staat:"Vergoed wordt de schade als gevolg van diefstal vergezeld van aanwijsbare sporen van braak en beroving gepaard gaande met geweld of onder bedreiging van geweld."
Het antwoord van Pro Assist (de uitvoerende partner van de T-Mobile Gegarandeerd verzekering) was duidelijk, ik had moeten kiezen voor de T-Mobile Gegarandeerd Plus verzekering, want daar sloeg dit artikel op. Verzekeringen komen sowieso veel te makkelijk onder claims uit, want dat bleek ook bij mijn doorlopende reisverzekering, die het afdeed met een simpel antwoord dat mobiele telefoons tegenwoordig extra bijverzekerd dienen te worden. Tja, daar was het een beetje te laat voor!

Dat brengt mij op het punt waar dit verhaal voornamelijk om gaat, namelijk de telecomprovider, in dit geval T-Mobile. Ik heb met T-mobile een contract voor ongeveer €50 per maand en dit loopt nog tot augustus 2010. Ik had een i-Phone en gebruik nu een oude monochrome nokia zonder alle functies van de i-Phone en betaal dus tevergeefs voor onbeperkt internet en dergelijke. Ik heb me dus naar T-Mobile gewend als trouwe klant en gevraagd wat zij voor mij kunnen betekenen. Het antwoord was vrij simpel. Zij konden mij verblijden met de diefstal en vermissingsclausule en daarmee een ander toestel aanbieden. Ik dacht "SUPER!", maar toen kwam het beroemde addertje. Ik moest dan mijn contract met één of twee jaar verlengen na de einddatum. In het geval van een i-Phone kon het alleen met 2 jaar. Wat zou betekenen dat ik tot augustus 2012 aan hen vast zou zitten. T-Mobile ziet dit vervelende voorval dus blijkbaar als een kans om mij nóg langer (lees: ruim 3 jaar) aan hen te binden. Het moge duidelijk zijn dat ik hiermee niet akkoord ben gegaan. Mobiele telefoons zijn helemaal niet gemaakt om 3 jaar mee te gaan, want dan is de technische levensduur (met name de batterij) al lang vergaan. Ik sta nu dus eigenlijk in de kou, want ik betaal wel iedere maand €50, maar kan de functionaliteit van mijn contract niet gebruiken, tenzij ik bijna €1000 neer leg voor een simlockvrije i-Phone of ik me bindt aan een contract tot augustus 2012.

Heeft iemand misschien een idee waar ik terecht kan? Of er misschien nog andere (goedkopere) oplossingen zijn?

Groetjes Danny

FFF
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:51

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door FFF »

Bovenstaand verhaal is erg vervelend.

Je koopt een dienst en krijgt daarbij als cadeau een nieuw toestel.
Als je toestel defect/kwijt/gestolen is zit je nog wel aan de dienst vast.

De beste optie wellicht is een Iphone 2dehands of bijvoorbeeld in Belgie kopen. Dan zijn ze beter betaalbaar.

1 jaar bij verlengen met een ander toestel kan natuurlijk ook.

Marc64
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:42

Re: T-Mobile opzegging abonnement

Ongelezen bericht door Marc64 »

Mijn abo bij T-Mobile Orange loopt tot 20-7-2009. Ik heb op 30 maart schriftelijk opgezegd bij deze club. Gevraagd om een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen (ik was nog optimistisch, toen al tegen beter weten in).

Na een kleine maand (begin mei) maar eens gebeld: "Wij hebben geen opzegging van u ontvangen!" Ik daarop een kopie verstuurd. Wederom een kleine maand later (eind mei) maar weer eens gebeld: "Uw opzegging is niet bekend bij ons!" Daarop heb ik de 2e kopie verstuurd. Inmiddels 3 weken verder, dus vanmorgen maar weer gebeld: "Uw opzegging is geregistreerd op 3 juni! De bevestiging is verzonden."

Goed, nu ik u toch aan de lijn heb, wilt u gelijk even controleren dat het nummerbehoud goed gaat met mijn nieuwe provider Hi? "Ik ga even voor u kijken..." (kwartier in de wacht gehangen...) "Meneer, de portatie van uw nummer is per 3 augustus!" Huh... mijn abonement loopt tot 20 juli. Hoe kan dat nu? "Ja meneer, KPN/Hi heeft portatie van het nummer per 3 augustus gevraagd. u moet dus bij hen zijn..."

Ik de helpdesk van KPN/Hi gebeld: "Nee meneer, wij hebben de portatie van uw huidige nummer aangevraagd bij T-Mobile Orange per 20 juli 2009. Maar zij hebben dat afgewezen en goegekeurd per 3 augustus 2009!"

Terug naar de desk van T-Mobile Orange (want dat is geen HELPdesk): "Meneer, omdat wij uw opzegging op 3 juni 2009 hebben ontvangen en u een opzegtermijn heeft van 3 maanden hebben wij idd de portatie van uw huidige nummer pas per 3 augustus goedgekeurd!"

Even resumeren: Ik zeg mijn abo bij T-Mobile Orange op per 30 maart 2009, dus ruim van te voren (vervaldatum is 20 juli 2009). Vervolgens gaat hun administratie zitten klieren, stuur ik 2x een kopie op en als die laatste kopie op 3 juni wordt verwerkt krijg ik nog een opzegtermijn van enkele extra weken aan mijn broek? Rekenen kunnen ze ook al niet bij T-Mobile, want 3 maanden opzegtermijn vanaf 3 juni is 3 september, maar goed dat terzijde.

De dames en heren van T-Mobile Orange kunnen (zeggen zij) of willen (denk ik) niets veranderen hieraan. Ruim 2 jaar geleden ben ik van T-Mobile overgestapt naar Orange. En niet zonder redenen! Orange was prima, goede service en betrouwbaar! Na de overname door T-Mobile is de ellende gelijk weer begonnen. Ook mijn vrouw heeft diezelfde ellende inmiddels weer meegemaakt. Er is geen enkele vorm van klantvriendelijk te bespeuren bij T-Mobile. En nu krijgen ze van mij DE kans om eenmaal iets klantvriendelijks te doen: Namelijk mijn nummerbehoud (portatie) terug te draaien van 3 augustus naar 20 juli. En ze weigeren botweg. Wat een gigantische arrogante club is dat. Ieder commercieel bedrijf dat failliet gaat doet mij iets als zelfstandig ondernemer. Maar als T-Mobile ooit failliet gaat, hang ik de vlag uit (met wimpel)!!!

Marc

Gesloten