Hallo beste mensen,
Ik heb jarenlang met vrede van Stichting Goed Wonen in Gemert gehuurd totdat deze woningbouwvereniging nu in juni 2009 met een door haar verplicht gestelde onderhouds-verzekering komt met een premie van € 3,00 p.mnd. op de proppen komt.
Als ik dit zou weigeren, dan zijn alle onderhoudskosten voor mijn eigen rekening.
En dat terwijl ook al de jaarlijkse huurverhoging is aangezegd.
Naar mijn inzien is al het onderhoud zijnde de normale gebruiksslijtage en de eventuele storingen (als gevolg van slijtage) aan de lichtinstallatie, koud- en warm- waterleidingen en CV-installaties volgens alle normen inbegrepen in de wettelijke huurprijs of heb ik dat nu helemaal mis ?
Mijn gezond verstand verteld mij, dat als ik een huis zou kopen dan het onderhoud zelf logisch zou moeten betalen, maar toch niet als ik een huis huur ?
GRAAG EEN DESKUNDIG OORDEEL OVER DEZE GRAAI-POLITIEK.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuurder wil een onderhoudsverzekering verplichten
Re: Verhuurder wil een onderhoudsverzekering verplichten
Deze service geeft iets meer zekerheid voor mensen met 2 linker handen maar ik doe het liever zelf op eigen kosten dan hele dag wachten op monteur die hopelijk redelijk op tijd komt.
Als je een hele dag vrij moet nemen voor lekkende kraan een rubbertje te geven is een nieuwe kopen zelfs voordeliger.
Ze kunnen het nooit verplichten en onderhoud is wettelijk geregeld en slijtage door Uw gebruik valt altijd voor Uw rekening.
Dus U houd de wettelijk geregelde dingen gewoon, en voor €36 per jaar kunt U veel doen, en het niet op gratis (eerder betaalde) monteur wachten is voor mij belangrijker dan dit flut bedrag.
Als je een hele dag vrij moet nemen voor lekkende kraan een rubbertje te geven is een nieuwe kopen zelfs voordeliger.
Ze kunnen het nooit verplichten en onderhoud is wettelijk geregeld en slijtage door Uw gebruik valt altijd voor Uw rekening.
Dus U houd de wettelijk geregelde dingen gewoon, en voor €36 per jaar kunt U veel doen, en het niet op gratis (eerder betaalde) monteur wachten is voor mij belangrijker dan dit flut bedrag.
-
Re: Verhuurder wil een onderhoudsverzekering verplichten
Onderhoud zit idd in kale huurprijs verwerkt en klein onderhoud is sowieso voor eigen rekening. Dit is puur graaien zoals je al aangeeft.