LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort, hoe kom ik nog ooit van ze af ????
Telfort, hoe kom ik nog ooit van ze af ????
Telfort heeft per 1-5 zijn telefoontarieven verhoogd en per 1-6 de internettarieven. Reden voor mij om op te zeggen. Per 1-5 dus de telefoon op gezegd en per 1-6 internet. Ik heb toen nog gevraagd of ze met de incasso daar rekening mee wilden houden. In mei mocht dus alleen internet afgeboekt worden. Alles is schriftelijk door telfort bevestigd. TOCH GAAT HET HELEMAAL MIS. Op 11-maart wordt korrekt het abonnement voor April afgeboekt (je betaalt een maand vooruit). Op 8-April wordt over Mei 2009 zowel telefoon als internet afgeboekt. De telefoon is ten onrechte afgeboekt. Ik heb het hele bedrag gestorneerd en meteen het korrekte bedrag overgemaakt. Vervolgens blijven ze proberen dat bedrag van de telefonie te innen. Nu krijg ik zelfs een brief van Intrum Justitia. Die mensen zijn verkeerd ingelicht door telfort en denken dat het een bedrag van April is. Ze vragen of ik overal kopien van wil maken en alles wil opsturen, maar dat doe ik alleen als ik alle kosten vergoed krijg als ik gelijk blijk te hebben.
Ook het dure service nummer bellen doe ik niet meer , het schiet niet op. Ze maken er een ongelooflijke puinhoop van
HOE KOM IK VAN DIE WAARDELOZE FIRMA AF????
Ook het dure service nummer bellen doe ik niet meer , het schiet niet op. Ze maken er een ongelooflijke puinhoop van
HOE KOM IK VAN DIE WAARDELOZE FIRMA AF????
-
- verified
- Contacteer:
Re: Telfort, hoe kom ik nog ooit van ze af ????
Zou u misschien uw klantcode kunnen posten, dan kan ik voor u kijken wat er mis gaat en het hopelijk nader toelichten of oplossen voor u.
Joris
Joris
Mijn klantcode is TV9N0GX116.
Overigens heb ik ook nog de moeite genomen een uitgebreide mail via de TELFORT site te sturen. Daarin staat alles precies uitgelegd. Telefoon is per 30-4 op gezegd en internet per 31-5. Op 11 maart is het abonnementsgeld over april afgeboekt (U boekt een maand vooruit af). Op 8-4 boekt U echter TELEFOON + INTERNET AF over Mei en dat is fout.
U had alleen nog recht op het internet abonnementsgeld. Ik heb het hele bedrag gestorneerd en het goede meteen overgemaakt.Het telefoonabonnementsgeld heb ik ervan afgetrokken. Van de opzegdata heb ik van Telfort schriftelijke bevestigingen.
Groet Bert928GT
Overigens heb ik ook nog de moeite genomen een uitgebreide mail via de TELFORT site te sturen. Daarin staat alles precies uitgelegd. Telefoon is per 30-4 op gezegd en internet per 31-5. Op 11 maart is het abonnementsgeld over april afgeboekt (U boekt een maand vooruit af). Op 8-4 boekt U echter TELEFOON + INTERNET AF over Mei en dat is fout.
U had alleen nog recht op het internet abonnementsgeld. Ik heb het hele bedrag gestorneerd en het goede meteen overgemaakt.Het telefoonabonnementsgeld heb ik ervan afgetrokken. Van de opzegdata heb ik van Telfort schriftelijke bevestigingen.
Groet Bert928GT
Via de site van telfort leg ik ze uit dat er helemaal geen vordering is, zie ook mijn bericht hierboven, hieronder het antwoord van telfort. Ze gaan nergens op inhoudelijk op in. HET WORDT HOOGTIJD DAT HUN VERGUNNING WORDT INGETROKKEN.
HET GAAT HIER OM 9.95 EURO WAAR ZE GEEN RECHT OP HEBBEN. Voor mij is dit nu gewoon een principe kwestie, maar diep treurig. Het incasso buro verwijst naar Telfort en Telfort verwijst naar het incassoburo, zo komen we er wel uit!!!!!!!!!?????????
Geachte Heer XXXXXX,
Op 10-06-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
U heeft aangegeven dat u bericht heeft ontvangen van ons incassobureau Intrum Justitia met betrekking tot een of meerdere openstaande rekeningen met betrekking tot uw Telfort internetabonnement.
Alle gegevens met betrekking tot uw Telfort internetabonnement en de openstaande rekeningen zijn op dit moment uit handen gegeven en overgedragen aan het incassobureau.
U dient daarom eerst contact op te nemen met het incassobureau. Zij zullen uw verzoek in behandeling nemen en, indien nodig, overleggen met Telfort. Er zal dan worden beoordeeld of de vordering al dan niet terecht uit handen is gegeven. Helaas kunnen wij aan deze procedure niets veranderen.
We willen u daarom vriendelijk verzoeken uw vragen en/of opmerkingen telefonisch te richten aan het incassobureau via telefoonnummer 070-4528856.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
HET GAAT HIER OM 9.95 EURO WAAR ZE GEEN RECHT OP HEBBEN. Voor mij is dit nu gewoon een principe kwestie, maar diep treurig. Het incasso buro verwijst naar Telfort en Telfort verwijst naar het incassoburo, zo komen we er wel uit!!!!!!!!!?????????
Geachte Heer XXXXXX,
Op 10-06-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
U heeft aangegeven dat u bericht heeft ontvangen van ons incassobureau Intrum Justitia met betrekking tot een of meerdere openstaande rekeningen met betrekking tot uw Telfort internetabonnement.
Alle gegevens met betrekking tot uw Telfort internetabonnement en de openstaande rekeningen zijn op dit moment uit handen gegeven en overgedragen aan het incassobureau.
U dient daarom eerst contact op te nemen met het incassobureau. Zij zullen uw verzoek in behandeling nemen en, indien nodig, overleggen met Telfort. Er zal dan worden beoordeeld of de vordering al dan niet terecht uit handen is gegeven. Helaas kunnen wij aan deze procedure niets veranderen.
We willen u daarom vriendelijk verzoeken uw vragen en/of opmerkingen telefonisch te richten aan het incassobureau via telefoonnummer 070-4528856.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
Bert,
Zorg dat u handmatig overmaakt waar naar uw mening Telfort recht op heeft als u het onjuiste bedrag al gestorneerd heeft.
Laat nog iemand anders over uw schouder meekijken of de afrekening klopt. Dan kunt u met vertrouwen een incasso procedure tegemoet zien.
( zijn misschien nog gesprekskosten in rekening gebracht over de laatste maand telefonie?)
Laat uw bank zorg dragen voor een selectieve blokkade op Green ISP BV / Telfort zodat verdere incasso's onmogelijk zijn als de blokkade effectief is.
Geeft aan in een brief aan het incasso bureau wat Telfort foutief berekent + voeg bij kopie van betalen van het bedrag waar Telfort nog wel recht heeft.
Doe brief aan incassobureau aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging.
Kopie van brief + bijlagen + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Laat incassobureau het verder uitzoeken met Helfort.
Incassoprocedure:
hier incassoprocedure
Zorg dat u handmatig overmaakt waar naar uw mening Telfort recht op heeft als u het onjuiste bedrag al gestorneerd heeft.
Laat nog iemand anders over uw schouder meekijken of de afrekening klopt. Dan kunt u met vertrouwen een incasso procedure tegemoet zien.
( zijn misschien nog gesprekskosten in rekening gebracht over de laatste maand telefonie?)
Laat uw bank zorg dragen voor een selectieve blokkade op Green ISP BV / Telfort zodat verdere incasso's onmogelijk zijn als de blokkade effectief is.
Geeft aan in een brief aan het incasso bureau wat Telfort foutief berekent + voeg bij kopie van betalen van het bedrag waar Telfort nog wel recht heeft.
Doe brief aan incassobureau aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging.
Kopie van brief + bijlagen + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Laat incassobureau het verder uitzoeken met Helfort.
Incassoprocedure:
hier incassoprocedure
het automatisch afboeken heb ik inderdaad meteen bij mijn bank geblokkeerd. Het bedrag waar ze recht op hebben heb ik direkt na het storneren overgeboekt, dit was op 11-4. In mijn oude mails heb ik nog de gespecificeerde nota's van telfort gevonden en die heb ik inmiddels ook naar het incassoburo gestuurd via e-mail. Ze boeken keihard abonnements geld over een periode NA het verstrijken van het abonnement. Als ik een aangetekende brief moet sturen dan ben ik meer geld kwijt als waar het om gaat nl 9.95 euro. Uit principe doe ik dat dus niet, die incassoprocedure zie ik met alle vertrouwen tegemoet. Ik heb immers alles betaald. Overigens weet ik niet hoe zo'n incassoprocedure verder gaat, ik heb er geen ervaring mee. Wel moet ik zeggen dat die mensen aan de telefoon van Intrum Justitia ontzettend grof zijn , ze gaan er meteen maar vanuit dat je bij de groep notoire wanbetalers hoort en dat terwijl bij mij nooit iemand een dag op zijn geld wacht.
Groet Bert
Groet Bert
Als u klikt in mijn bericht op blauwe letters: "hier incassoprocedure" kunt u lezen hoe dat gaat.
Als u zeker weet dat u alles betaald heeft kunt u inderdaad het incassobureau kosten laten maken op rekening van Telfort.
Als u zeker weet dat u alles betaald heeft kunt u inderdaad het incassobureau kosten laten maken op rekening van Telfort.
ik heb de procedure al bekeken en zie hem met alle vertrouwen tegemoet, bedankt voor de link.
De zaak is klip en klaar. Per 30-4 eindigt mijn telefoonabonnement, dit is schriftelijk door Telfort bevestigd, het nummer is per 30-4 ook keurig overgedragen naar de nieuwe provider en toch willen ze over mei incasseren. Als er even iemand bij het incassoburo of telfort naar kijkt zien ze de fout meteen.
groet Bert
De zaak is klip en klaar. Per 30-4 eindigt mijn telefoonabonnement, dit is schriftelijk door Telfort bevestigd, het nummer is per 30-4 ook keurig overgedragen naar de nieuwe provider en toch willen ze over mei incasseren. Als er even iemand bij het incassoburo of telfort naar kijkt zien ze de fout meteen.
groet Bert
In Mei moeten nog wel de gesprekskosten over de maand April verrekend worden, maar natuurlijk geen abonnementskosten meer.
dat klopt, maar ze hebben de abonnementskosten over Mei ingehouden, dat staat duidelijk op de specificatie en is dus fout, bovendien had ik gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Alle 06 telefoontjes doe ik met mijn handy. Ik wacht wel af wat ze gaan doen, misschien ziet Intrum Justitia morgenochtend meteen wel dat het niet klopt
Groet Bert
Groet Bert
Wilt u hier melden hoe het afloopt?
De afdeling financieën moet daar nodig op de schop.
De afdeling financieën moet daar nodig op de schop.
Deze maand juni 2009 ontving ik drie brieven van Telfort. Uit de correspondentie bleek dat Telfort maar had besloten om drie voor mij onbekende personen op mijn adres in te schrijven (!).
aangezien ik op mijn adres al meer dan 15 jaar alleen woonachtig ben heb ik hierover contact gehad met met Telfort. Hun antwoord was dat ze dat wel vaker deden, prepaid is anoniem, dus voor hun geen enkel probleem.
Wat een vreemde handels wijze van deze organisatie. Zonder controle mensen in schrijven op mijn adres kan dus door Telfort ook bij u gebeuren !
Waar andere telecomaanbieders wel goed omgaan met de registratie van gegevens blijkt TELFORT daar geen boodschap aan te hebben. [/b]
U bent dus gewaarschuwd
aangezien ik op mijn adres al meer dan 15 jaar alleen woonachtig ben heb ik hierover contact gehad met met Telfort. Hun antwoord was dat ze dat wel vaker deden, prepaid is anoniem, dus voor hun geen enkel probleem.
Wat een vreemde handels wijze van deze organisatie. Zonder controle mensen in schrijven op mijn adres kan dus door Telfort ook bij u gebeuren !
Waar andere telecomaanbieders wel goed omgaan met de registratie van gegevens blijkt TELFORT daar geen boodschap aan te hebben. [/b]
U bent dus gewaarschuwd
DE wondere wereld van Telfort's administratie. Misschien kunt u voorstellen REMOVED bij alle nieuwe bewoners van uw adres te zetten.
Natuurlijk in de hoop dat er nu wel iemand Engels kan lezen bij Telfort.
Natuurlijk in de hoop dat er nu wel iemand Engels kan lezen bij Telfort.
-
- verified
- Contacteer:
Bert928GT, we zijn ermee bezig om het weg te halen bij IJ.
We onderkennen dat we een fout hebben gemaakt en zijn bezig om dit te herstellen.
Onze excuses voor het ongemak.
Joris
We onderkennen dat we een fout hebben gemaakt en zijn bezig om dit te herstellen.
Onze excuses voor het ongemak.
Joris
Toch nog bedankt, hopelijk komt het nu wel goed. Een tip wil ik jullie wel nog meegeven. Jullie administratie is echt slecht toegangkelijk. Ik had ook via de telfort site gereageerd, maar het antwoord dat ik daar kreeg leek echt nergens op, er is toen helemaal niet naar de inhoud gekeken. Ik snap best dat jullie veel met wanbetalers te maken hebben, maar daar hoort niet iedereen bij.
Groet Bert928GT
Groet Bert928GT