LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN overname Debitel oplichting
KPN overname Debitel oplichting
Na de overname van mijn Debite abonnement door KPN (waar ik niet op zat te wachten) heb ik mijn abonnement opgezegd om over te sluiten naar T-mobile. In de folder vanuit Debitel/KPN stond dat dit ten alle tijde per direct zou kunnen.
Helaas is dit tot nu toe (15 telefoontjes) nog steeds niet gelukt, maar gezien ik zo'n beetje alle afdelingen (die opnamen) nu heb gesproken ben ik er wel achter waarom.
Uiteindelijk bleek dat in het administratieve systeem van KPN iedere Debitel klant voor een jaar is geregistreerd. Een zogenoemde interne administratieve fout. Bij navraag bleek dit een standaard procedure te zijn en waren de letterlijke woorden van een van de KPN medewerkers 'Er zijn mensen gek genoeg om het hierbij te laten en dan heeft KPN er weer een klant bij'.
Uiteindelijk konden ze me zelfs vertellen dat de (derde) poging tot overname van mijn nummer niet goed was gegaan omdat T-Mobile niet had aangegeven dat het om een oude Debitel/Vodafone klant ging die per direct wou opzeggen. Nu (bij de vierde poging) blijkt dat the Phone House (waar ik overigens nog steeds goed geholpen wordt) niet de mogelijkheid te hebben om dat aan te geven.
Toen ik bij KPN vroeg of ze dit zelf niet in hun systeem konden vermelden (het is tenslotte hun administratie dacht ik naief) kreeg ik te horen dat dat geen zin had.
Tja.. en nu, mocht er een KPN medewerker dit lezen, dan is mijn klacht referentie nummer '090605-000430' en wordt oplossing zeer op prijs gesteld.
Mocht er een Radar medewerker dit lezen: volgens mij is de overname van Debitel en vervolgens hun discutabele opzegbeleid genoeg stof voor een volgende uitzending. Dit zal wellicht na de vakantie zijn, dus misschien dat het me dan gelukt is om op te zeggen.
Helaas is dit tot nu toe (15 telefoontjes) nog steeds niet gelukt, maar gezien ik zo'n beetje alle afdelingen (die opnamen) nu heb gesproken ben ik er wel achter waarom.
Uiteindelijk bleek dat in het administratieve systeem van KPN iedere Debitel klant voor een jaar is geregistreerd. Een zogenoemde interne administratieve fout. Bij navraag bleek dit een standaard procedure te zijn en waren de letterlijke woorden van een van de KPN medewerkers 'Er zijn mensen gek genoeg om het hierbij te laten en dan heeft KPN er weer een klant bij'.
Uiteindelijk konden ze me zelfs vertellen dat de (derde) poging tot overname van mijn nummer niet goed was gegaan omdat T-Mobile niet had aangegeven dat het om een oude Debitel/Vodafone klant ging die per direct wou opzeggen. Nu (bij de vierde poging) blijkt dat the Phone House (waar ik overigens nog steeds goed geholpen wordt) niet de mogelijkheid te hebben om dat aan te geven.
Toen ik bij KPN vroeg of ze dit zelf niet in hun systeem konden vermelden (het is tenslotte hun administratie dacht ik naief) kreeg ik te horen dat dat geen zin had.
Tja.. en nu, mocht er een KPN medewerker dit lezen, dan is mijn klacht referentie nummer '090605-000430' en wordt oplossing zeer op prijs gesteld.
Mocht er een Radar medewerker dit lezen: volgens mij is de overname van Debitel en vervolgens hun discutabele opzegbeleid genoeg stof voor een volgende uitzending. Dit zal wellicht na de vakantie zijn, dus misschien dat het me dan gelukt is om op te zeggen.
Re: KPN overname Debitel oplichting
Zojuist ben ik gebeld door KPN met een mooie aanbieding, zo leek het. Mijn huidige abonnement bij Debitel komt te vervallen vanwege de overname en zij konden mij 100 belminuten aanbieden voor EUR 4,40 incl BTW per maand. Nu zou je zeggen, mooie aanbieding!
Mijn huidige abonnement is EUR 7,95 per maand alleen is het contact al 3 jaar verlopen. Dit heb ik zo gehouden zodat ik alleen aan een opzegtermijn van 3 maanden vast zit omdat wij voornemens zijn om binnen een jaar te emigreren. Met die zogenaamde mooie aanbieding zit ik 2 jaar vast aan een abonnenment. Nu hadden ze ook een abonnement voor een jaar maar dan zit ik er alsnog een jaar aan vast. Als wij Nederland dan verlaten en onze rekeningen bij de bank sluiten, wordt ik wanbetaler bij KPN wat ik absoluut niet wil!
Inmiddels kwam de jongen van KPN er niet meer uit en kreeg ik zijn leidingevende. Maar met een passende oplossing komen ho maar. Het enige wat ze mij kon aanbieden was een prepaid. Ik wil helemaal geen prepaid en heb al helemaal geen zin om telkens mijn beltegoed op te waarderen daarnaast zijn de belkosten ook veel hoger, ik wil gewoon alles bij het huidige houden. Uiteraard kan dat niet en wordt mijn telefoon binnenkort gewoon maar afgesloten.
Ik vraag me af of dit zomaar kan ookal heb ik geen contract meer maar gewoon een abonnement. Want ik heb immers al 3 jaar niks aan mijn abonnement gedaan, volgens de dame van KPN. Is dit een straf ofzo??? Lekker commercieel zou ik zeggen.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem en mag KPN zomaar mijn huidige abonnement omzetten of afsluiten?
Groeten Chantal
Mijn huidige abonnement is EUR 7,95 per maand alleen is het contact al 3 jaar verlopen. Dit heb ik zo gehouden zodat ik alleen aan een opzegtermijn van 3 maanden vast zit omdat wij voornemens zijn om binnen een jaar te emigreren. Met die zogenaamde mooie aanbieding zit ik 2 jaar vast aan een abonnenment. Nu hadden ze ook een abonnement voor een jaar maar dan zit ik er alsnog een jaar aan vast. Als wij Nederland dan verlaten en onze rekeningen bij de bank sluiten, wordt ik wanbetaler bij KPN wat ik absoluut niet wil!
Inmiddels kwam de jongen van KPN er niet meer uit en kreeg ik zijn leidingevende. Maar met een passende oplossing komen ho maar. Het enige wat ze mij kon aanbieden was een prepaid. Ik wil helemaal geen prepaid en heb al helemaal geen zin om telkens mijn beltegoed op te waarderen daarnaast zijn de belkosten ook veel hoger, ik wil gewoon alles bij het huidige houden. Uiteraard kan dat niet en wordt mijn telefoon binnenkort gewoon maar afgesloten.
Ik vraag me af of dit zomaar kan ookal heb ik geen contract meer maar gewoon een abonnement. Want ik heb immers al 3 jaar niks aan mijn abonnement gedaan, volgens de dame van KPN. Is dit een straf ofzo??? Lekker commercieel zou ik zeggen.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem en mag KPN zomaar mijn huidige abonnement omzetten of afsluiten?
Groeten Chantal
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jun 2009 12:04
Re: KPN overname Debitel oplichting
Een uurtje geleden gebeld door een KPN dame met ook zo'n mooie aanbieding. Voor 4,95 krijg ik 100 belminuten. Ik heb nu 90 belminuten voor 2,00 euro per maand! Het is toch vreemd dat KPN zegt dat de contracten niet overgenomen zijn. Ik heb van Debitel een brief dat mijn aanbieding onbeperkt geldig blijft. Op debitel.kpn.com lees ik dat het huidige debitel contract gewoon doorloopt. Volgens de sales dame van KPN eindigt mijn abonnement binnenkort. Hoe zit dit nu? Mag dat zomaar? Commentaar welkom. Nora
Re: KPN overname Debitel oplichting
Ik heb dus ook een abb bij Debitel. Ik betaal 2 euro per maand voor 90 belminuten. Nu heb ik een tijdje terug een smsje gekregen met de mededeling dat Debitel door KPN wordt overgenomen. Proficiat! Extra voordeel! Dat soort dingen stonden erin.
Later kreeg ik een telefoontje van KPN dat ze een geweldige aanbieding voor me hebben. 100 belminuten voor 4,95 (geloof ik) Eenmalig, speciaal omdat we overstappen, extra laag, dat soort dingen.
Als ik vertel wat ik nu betaal, snappen ze mijn probleem niet.
Maar ik wil helemaal niet overstappen! Ik heb een abb waar ik tevreden over ben. Dat abb heb ik al jaren en dat kan ik onbeperkt houden, volgens een brief van Debitel. Het is toch erg raar dat er bij een overname gewoon een abb gestopt kan worden en een duurdere aangesmeerd wordt? Kan toch zomaar niet. Bij overname, waar klant niet om vraagt, moeten de lopende contracten toch worden voortgezet?
Ik ben nog een paar keer gebeld met hetzelfde verhaal. Geen brief over een overname ontvangen verder.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik weet wel dat 4,95 per maand niet veel is, maar ik kies hier helemaal niet voor. Blijf van mijn abb af. Moet je als klant eens proberen!
Later kreeg ik een telefoontje van KPN dat ze een geweldige aanbieding voor me hebben. 100 belminuten voor 4,95 (geloof ik) Eenmalig, speciaal omdat we overstappen, extra laag, dat soort dingen.
Als ik vertel wat ik nu betaal, snappen ze mijn probleem niet.
Maar ik wil helemaal niet overstappen! Ik heb een abb waar ik tevreden over ben. Dat abb heb ik al jaren en dat kan ik onbeperkt houden, volgens een brief van Debitel. Het is toch erg raar dat er bij een overname gewoon een abb gestopt kan worden en een duurdere aangesmeerd wordt? Kan toch zomaar niet. Bij overname, waar klant niet om vraagt, moeten de lopende contracten toch worden voortgezet?
Ik ben nog een paar keer gebeld met hetzelfde verhaal. Geen brief over een overname ontvangen verder.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik weet wel dat 4,95 per maand niet veel is, maar ik kies hier helemaal niet voor. Blijf van mijn abb af. Moet je als klant eens proberen!
Re: KPN overname Debitel oplichting
ik had ook een abbonnement bij debitel. Ik kreeg een brief met de mededeling dat mijn abbonement even 10 euro verhoogd werd. Ik heb direkt mijn abbonement opgezegd. Ik heb nog info opgezocht of ze dit wel mochten doen, aangezien ik al heel lang zeer naar tevredenheid klant was bij debitel. Maar het schijnt dat ze dit mochten doen. Upgraden noemen ze dat met een mooi woord. Ik kon zonder problemen mijn abbonement opzeggen. Maar leuk vond ik het niet.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 jun 2009 12:04
Re: KPN overname Debitel oplichting
Inmiddels Debitel gesproken. Die geven aan dat de gebruikers nog een brief ontvangen maar dat de abonnement gewoon doorlopen als ze onbeperkte geldig zijn. De dame van de klantenservice vond het ook een vreemde manier van zaken doen van KPN. Vooralsnog bestaat Debitel gewoon nog onder haar eigen naam ook al zijn ze overgenomen door KPN.
Re: KPN overname Debitel oplichting
Bij Debitel heb ik twee maal een abonnement gehad tegen een actieprijs voor 2 jaar. Beide keren is binnen de contractperiode het tarief verhoogd, als het me niet beviel kon ik ophoepelen.ik had ook een abbonnement bij debitel. Ik kreeg een brief met de mededeling dat mijn abbonement even 10 euro verhoogd werd
De eerste keer geloof je nog enigszins in het verhaal dat de netwerkbeheerder hier schuldig aan is, maar de tweede keer niet meer.
Mijn dochter is het precies zo vergaan.
Conclusie: het is pure opzet van Debitel en vooraf beraamd.
Nu Debitel van KPN is kan het alleen maar nóg beroerder worden.
Re: KPN overname Debitel oplichting
Ook ik werd gebeld door Telfort/KPN. Mijn uit 2004 stammende abb. van debitel 330 sim-only zonder sms(kleine 13 euro) moest worden vervangen vanwege de overname (kon hem niet meer behouden). Na een gesprek waarin mij verschillende abb. werden aangeboden, lijk ik goedkoper te zitten Nu ga ik per 23-juli 09 een sim-only 300 (ong 8 euro) en een sms 100 bundel (ong. 2 euro) ontvangen.
Gratis Nummerbehoud service heeft mij al enkele gesprekken gekost (a 30 cent/min klantenservice). Mijn Telfort-invullijst herkende mijn oude simkaart num. niet waardoor ik genoodzaakt werd te bellen. Nogal raar, bij een overname weet je toch welke klanten je erbij koopt incl. alle zijn/haar gegevens? Nu ja, dus gaan bellen... Al een kleine 10 euro lichter maar nog niet geregeld. Het gaat nu via de technischedienst die contact op gaan nemen; Waarom kan ik mijn simnummer niet bij hun achterlaten? maar eerst weer via een Technische dienst.
Hopen maar dat het goed komt, maar geloof er niet zo in......
Gratis Nummerbehoud service heeft mij al enkele gesprekken gekost (a 30 cent/min klantenservice). Mijn Telfort-invullijst herkende mijn oude simkaart num. niet waardoor ik genoodzaakt werd te bellen. Nogal raar, bij een overname weet je toch welke klanten je erbij koopt incl. alle zijn/haar gegevens? Nu ja, dus gaan bellen... Al een kleine 10 euro lichter maar nog niet geregeld. Het gaat nu via de technischedienst die contact op gaan nemen; Waarom kan ik mijn simnummer niet bij hun achterlaten? maar eerst weer via een Technische dienst.
Hopen maar dat het goed komt, maar geloof er niet zo in......
Re: KPN overname Debitel oplichting
Op dit moment heb ik een abb bij debitel waarbij ik 6,95 euro betaal voor 200 belminuten. Nu ben ik zojuist gebeld door KPN met de mededeling dat men de stekker uit Debitel gaan trekken en dat ik MOET overstappen. Het liefst dan naar een KPN abb waarbij ik dan voor hetzelfde abb meer moet betalen. Vraag: Kan men zomaar mijn abb beeindigen?
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58
Re: KPN overname Debitel oplichting
Als de voorwaarden negatief zijn voor de klant, mag je sowieso je contract beëindigen. Ik lig op dit moment ook in conflict met KPN, omdat men mij met alle geweld een nieuw abonnement wil aansmeren, en ik het daar niet mee eens ben.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: KPN overname Debitel oplichting
verandering voorwaarde (negatief) = kosteloos opzeggen
Het vreemde is wel dat het gewoon mag wat ze doen. Hetzelfde geintje hebben ze geflikt bij orange. Iedereen naar het veel duurdere t-mobile. Schijnbaar gelden contracten wat dat betreft gewoon eenzijdig. Ik vraag me altijd af of ze ook akkoord zouden gaan wanneer ik zeg "ik betaal vanaf nu nog maar de helft en anders mag je mijn contract kosteloos beeindigen", daar zouden ze denk ik toch niet mee akkoord gaan.
Het vreemde is wel dat het gewoon mag wat ze doen. Hetzelfde geintje hebben ze geflikt bij orange. Iedereen naar het veel duurdere t-mobile. Schijnbaar gelden contracten wat dat betreft gewoon eenzijdig. Ik vraag me altijd af of ze ook akkoord zouden gaan wanneer ik zeg "ik betaal vanaf nu nog maar de helft en anders mag je mijn contract kosteloos beeindigen", daar zouden ze denk ik toch niet mee akkoord gaan.
Re: KPN overname Debitel oplichting
ik had ook een aanbieding gekregen, maar was veel te duur uit. ik heb toen een sim-only aangevraagd van 1 jaar voor 10 euro per maand, maar toen ik de sim kaart thuis kreeg, was het een abonnement voor 2 jaar!! ja daar trap ik niet in, omdat ik volgend jaar december een nieuw toestel mag nemen!! sim kaart teruggestuurd, en alles teruggedraaid, ik bellen en mailen naar elk mailadres dat ik kon vinden, dat ik gewoon bij debitel wou blijven voor het zelfde bedrag wat ik nu ook betaal, en het was geregeld!! ik blijf bij debitel voorlopig, maar kreeg al een mail van kpn dat ik toch op een gegeven moment moet overstappen, nou dat zie ik dan wel weer!! maar wat een moeite en tijd gaat daar in zitten zeg, vind het maar een vlut bedrijf!
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58
Re: KPN overname Debitel oplichting
Ik ben vandaag door KPN gebeld. Of de gegevens klopte, zodat mijn overstap vlekkeloos kon verlopen. Ik heb nogmaals aangegeven niet met de algemene voorwaarden van KPN/Telfort te kunnen leven. Ik kreeg de waarschuwing dat mijn contract dan waarschijnlijk tussentijds ontbonden gaat worden. Nu was Debitel ook niet de goedkoopste, dus helemaal verdrietig ben ik er niet om.