LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen met nieuwe ING-pas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mushanga
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009 09:51

pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door Mushanga »

sinds ik een nieuwe pinpas heb van de ING heb ik alleen maar ellende om te kunnen pinnen. Vanmorgen binnen 20 minuten in 3 winkels geprobeerd te pinnen maar elke keer geweigerd. Heb al een keer de ING een klacht gestuurd en zij komen met het antwoord dat het niet aan hun pas ligt maar aan de apparatuur van de ondernemer. Laatst zei een ondernemer dat de ING zo wil dat hij een nieuwe apparatuur gaat aanschaffen.
Ik word echt helemaal gestoord van deze nieuwe pas. En wat ik ook hoorde is dat het heel lastig is om in het buitenland met je nieuwe pas te betalen. Heel fijn ING
zijn er meer mensen die zoveel problemen ondervinden?

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Ik heb de pas nu een maand of 2, en ik heb nog geen enkel probleem gehad tot dusver.

En ik pin wel regelmatig. Maar met mijn oude postbankpas had ik veel vaker problemen.

Dat er problemen zijn in het buitenland is algemeen bekend, maar dat schijnt te komen door een nieuw soort pasje. De nieuwe pas van de ing is uitgerust met een zogenaamde EMV chip, en ze zeggen dat sommige pinapparaten in het buitenland nog niet aangepast zijn aan deze nieuwe techniek.

Als het je in het buitenland overkomt, gewoon een andere pas proberen (als je die heb), een ander geldautomaat zoeken (indien mogelijk), of een creditcard meenemen voor de zekerheid.

mvoepo
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 22:08

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door mvoepo »

mijn vriendin heeft ook de nieuwe pas maar ook zij ondervind problemen.

Voornamelijk bij de supermarkt Jumbo.

ingmar1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2009 09:26

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door ingmar1 »

Ik heb ook problemen met die pas. De eerste deed het na twee weken nergens meer. Ik heb toen een nieuwe aangevraagd, maar die doet het na een paar maanden ook al bijna nergens meer. Nu moet ik bekennen dat er ook wel wat krasjes op zitten, maar dat is geen excuus want mijn oude postbank pas en mijn abn pas zijn jaren oud, zijn veel erger bekrast, en daar heb ik zelden problemen mee. Ik heb nog nooit eerder een pas hoeven ruilen, en dit wordt de tweede keer in een half jaar. Go figure...

Conclusie: ING passen zijn van slechte kwaliteit

daven
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2009 12:29

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door daven »

Ik heb dezelfde problemen. Niet kunnen pinnen bij de AH of na lang otteren met duistere acties zoals het pasje langs nagels en kleding halen werkt het een keer.
Wat het beste gaat is het pasje snel! van onder naar boven...
Bij de AH geven de caissières zelfs aan dat dit erg vaak gebeurd met ING pasjes... Het is natuurlijk niet erg wetenschappelijk maar geeft wel aan dat de pasjes moeilijk kunnen doen....

StevenD
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 14:24

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door StevenD »

Hier hetzelfde probleem. Pas 3 maanden oud, steeds problemen, dus nieuwe aangevraagd, kosten 7.50 euro. De nieuwe pas deed het meteen al niet goed. Aan het loket vanochtend bij de ING kreeg ik te horen dat ik de 4e was met klachten over de ING-pas die ochtend, maar dat het niet aan de pasje lag maar aan de pin-automaten. Op de vraag waarom mijn pin-passen van andere banken dat probleem dan niet hadden, kreeg ik geen antwoord.
Ik kon enkel een klachten-formulier invullen om mijn 7.50 terug te krijgen, als ik een nieuwe, werkende pas wou zou me dat weer 7.50 gaan kosten. Ik heb toen maar gezegd dat het voor mij goedkoper was om gewoon mijn rekening op te heffen en naar een andere bank te gaan, dan heb ik zeker een pas die werkt en het bespaatr mij 7.50 en een boel ergernis. Door geld te besparen op goedkope pasjes raken ze alleen maar klanten kwijt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door Noble »

StevenD schreef: Op de vraag waarom mijn pin-passen van andere banken dat probleem dan niet hadden, kreeg ik geen antwoord.
Ik kon enkel een klachten-formulier invullen om mijn 7.50 terug te krijgen, als ik een nieuwe, werkende pas wou zou me dat weer 7.50 gaan kosten. Ik heb toen maar gezegd dat het voor mij goedkoper was om gewoon mijn rekening op te heffen en naar een andere bank te gaan, dan heb ik zeker een pas die werkt en het bespaatr mij 7.50 en een boel ergernis. Door geld te besparen op goedkope pasjes raken ze alleen maar klanten kwijt.
"At your service" :mrgreen:

spithost
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 12:32

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door spithost »

Ik herken de problemen. De oude blauwe pas deed het prima maar de nieuwe oranje pas deed gelijk al lastig bij een aantal winkels en dat aantal winkels wordt steeds groter.
Momenteel ga ik eerst even naar een pinautomaat om ook wat cash geld op zak te hebben voor ik een winkel in stap. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Het lijkt me dat er ook voor bankpassen iets van garantie geldt? Het is een product/dienst van een bank die je bij normaal gebruik toch zeker een paar jaar moet kunnen gebruiken?
Als je hem op een magneet legt kan ik me voorstellen dat ie het opgeeft maar dat is bij mij toch echt niet het geval. Ze zit in dezelfde portemonee waar ik ook ander bankpassen in heb zitten die het nog prima doen.
Heb maar een klacht ingediend bij ING vanmorgen. Maar eens kijken hoe ze daar op reageren....

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het wordt eens tjd dat de magneetstrip met pensioen gaat.
Minder kans op fraude en minder kans op beschadiging.

En de vervangings-interval van pinpassen is ook veel te lang. Om de 2 jaar een nieuwe pas zoals bij veel creditcards wordt gedaan lijkt me een stuk beter.

Ik zie net dat mijn huidige CC ook al naar 3 jaar geldigheid is gegaan. Schiet niet op zo.

stofzuigertje

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Van alle mensen die niet konden pinnen was 99% Postbank of huidige ING.
De 1% was dus rood staan of beschadigde passen die duidelijk zichtbaar schade hadden of bij vorige winkel op magneet plaat voor alarm uitschakelen hebben gelegen!

Zelfs de DSB had betrouwbaarder pasjes!
Stap over op www.triodos.nl of www.asn.nl en die kleine banken zijn niet zo duur en hebben wel goed werkende passen en betere service als er ooit problemen zouden zijn!

spithost
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2009 12:32

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door spithost »

Ik heb inmiddels contact gehad met ING.
Ik kon bellen met klantenservice afdeling betaalpassen (0900-0933) en na doorgeven van wat gegevens en beantwoorden van vragen werd mij toegezegd dat ik kosteloos een nieuwe pas toegestuurd zou krijgen.
Keurige service lijkt me.
Nu kijken of die nieuwe een betere magneetstrip heeft dan deze.

Uiteraard is landelijk EINDELIJK eens overstappen op die chip, die inmiddels op haast elke pas zit, beter.

nico viet
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:53

Re: pinnen met nieuwe ING-pas

Ongelezen bericht door nico viet »

De laatste weken kon ik niet meer pinnen bij (o.a. ING- en SNS-betaalautomaten). Ik kreeg steeds de mededeling 'er is een storing opgetreden'. Kan gebeuren, maar na vier keer leek me dat wel erg toevallig. Tot ik deze week bij een Fortis-betaalautomaat de mededeling kreeg dat er iets aan mijn chip mankeerde. Aha, dat verklaarde misschien waarom het pinnen in winkels wel lukte (daarvoor gebruik je immers de magneetstrip). Dat ging alleen begin dit jaar even mis, en ik vond dat wel erg snel (ik had de pas nog geen jaar), maar dat was verholpen toen de winkelier diezelfde week nog nieuwe PIN-apparatuur had geïnstalleerd.

Ik heb inmiddels de ING gebeld en werd daar zeer vriendelijk en hulpvaardig te woord gestaan. Er was sprake van een produktiefout en ik kreeg gratis een nieuwe pas. Een pas moet volgens ING bij normaal gebruik 5 jaar meegaan. Ik had het inderdaad wel vervelend gevonden als ik ervoor had moeten betalen. Maar vooralsnog naar tevredenheid opgelost (hoewel het natuurlijk wel onnodige rompslomp is).

Gesloten