LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING schrijft geld af zonder toestemming

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
keesjan3785
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:29

ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door keesjan3785 »

ik krijg regelmatig geld uit het buitenland op mijn ING rekening.
niks aan de hand.
totdat er ineens 5 euro per transaktie in rekening gebracht wordt.

Navraag bij klantenservice levert op dat dit een fout van de bank is.

Feit blijft..
Ieder bedrijf wat geld wil afschrijven van mijn rekening moet daarvoor gebruik maken van een incasso.
tenzij er sprake is van een justitiele zaak...
De incasso geeft mij de gelegenheid die onmiddelijk terug te boeken als ik het er niet mee eens ben.

In het geval van de Bank wordt het gewoon afegschreven en ben in overgeleverd aan de 'goedheid' van de bank om mijn geld terug te krijgen.

eigenlijk vind ik dit machtsmisbruik

Dat ik mijn geld door hun laat beheren wil niet zeggen dat ze er zomaar iets van mogen graaien

voor mij is dit diefstal..
(stel je voor je hebt nog geld te goed van een winkel. je loopt naar binnen, opent de kassa en neemt het mee zonder wat te zeggen..
kijken wat er gebeurt.. is precies hetzelfde)

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Het hoeft geen fout van de bank te zijn. Zoals je weet zijn er kosten verbonden aan internationale overboekingen. De betalende partij kan er voor kiezen om deze kosten voor zijn/haar rekening te nemen, de kosten te delen met de begunstigde, of de kosten totaal door de begunstigde te laten betalen.

Ik weet niet precies wat de situatie in uw geval is geweest, maar in de laatste 2 gevallen is er dus geen sprake van diefstal, maar van kostenverrekening.

keesjan3785
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:29

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door keesjan3785 »

of het nu wel of geen fout is maakt voor het principe niks uit.

de bank heeft gewoon net als ieder ander bedrijf van mijn geld af te blijven.
als er iets betaald moet worden. prima, maar net als ieder ander bedrijf met een incasso.

in dit specifieke geval was de bank echt fout (zeker weten)

niemand mag zomaar een bakrekening plunderen.. alleen justitie mag dat..
de bank is GEEN justitie

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door Mk »

Elke bank heeft in zijn voorwaarden staan dat ze vorderingen op klanten mogen verrekenen met geld dat die klant bij de bank aanhoudt, of dat nou beleggingen, spaargeld of een betaalrekening is. En dat zijn nou net de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan toen je de rekening opende.....

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door flepp »

Denk dat je niet bij de bank moet zijn maar bij de persoon die het geld overgemaakt heeft naar jou door de kosten te delen. :x

keesjan3785
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:29

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door keesjan3785 »

degene die het overgemaakt heeft heeft het goed gedaan..
heeeeeeel zeker weten.

ik heb namelijk het bewijs in handen. (daarbij dat heeft de dame van klantenservice ook toegegeven dat alles er goed op stond.. kon ze bij haar in de computer zien)


blijf van mening dat het MIJN geld is...
natuurlijk heb ik getekend dat ze geld voor kosten mogen afschrijven.. maar
bij andere bedrijven kun je dan ' aanvechten' en het geld direct terug laten boeken

dat kan bij de kosten die de bank in rekening brengt niet..
en dat is natuurlijk bij alle banken zo..
daarom noem ik het machtsmisbruik..
je hebt geen keus.
dit is eigenlijk een taak voor de overheid..

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: ING schrijft geld af zonder toestemming

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ha Ha.....een taak voor de overheid. Ambtenaren willen zelf ook zgn. efficient kunnen werken.

Laat ik je dit alvast verklappen....binnenkort komt de overheid met een eigen "incasso" variant, genaamd de "overheidsvordering". De banken in Nederland MOETEN hier aan meewerken. En laat nu net deze incasso variant je als consument/bedrijf geen stornorecht geven.
Maar goed deze variant moet voorkomen dat we als volk niet geript worden door mensen die anders nog meer schuld zouden maken.

Dan wat banken doen met kosten voor betalingsverkeer, die je niet kunt storneren. Is toch reuze efficient voor de banken...anders moeten ze weer aanmaningen, achterstandsbeheer en evt. een incasso bureau inschakelen. Maakt betalingsverkeer weer duurder.
Straks wil je zeker ook nog voor de debetrente die je moeten betalen (bij roodstaan op je rekening) kunnen storneren.

Gesloten