LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC Toutch Diamond buiten garantie door andere software

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
janvandenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 10:32

HTC Toutch Diamond buiten garantie door andere software

Ongelezen bericht door janvandenberg »

Eind vorig jaar heb ik een htc toutch diamond gekocht.
omdat in de standaard software veel foutjes zaten heb ik er een geupdate versie op gezet zoals heel veel mensen doen.

nu ik draai reeds 6 maanden naar tevredenheid met deze software, nu wil echter het geval dat het toestel plots niet meer oplaad.

dus ik stuurde het toestel op naar hi waar ik hem had gekocht, deze stuurde het toestel weer door naar teleplan.
deze kwamen met een reparatieofferte van 566 euro dit ligt boven de aanschafprijs van een nieuwe.
na bellen met teleplan zeiden ze mij dat ze het toestel hadden doorgestuurd naar htc en dat die hun aangaven dat het toestel gevallen was en daardoor buiten de garantie viel.

dus ik bellen met htc, daar kwam ik te weten dat ze zelf geen reparaties doen maar dat eurotwice in belgie dit doet.
dus ik met eurotwice gebeld, en inderdaad deze hadden de telefoon liggen, en ze vertelden mij indien er andere software op staat dan dat ze standaard uitleveren de garantie vervald.

dit vind ik zeer vreemd, het is gewoon een computer daar kun je toch ook gewoon andere besturingssystemen opzetten zonder dat de garantie vervald.
omdat er nu dus andere software op staat vergoeden ze geen slechte connectoren op het moederbord.

kan iemand me een tip geven wat ik hier mee zou kunnen doen?

alvast bedankt!

Jan

Bandit-X
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 nov 2007 23:15

Re: HTC Toutch Diamond buiten garantie door andere software

Ongelezen bericht door Bandit-X »

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Ik zou die er gewoon opzetten, want dit kan natuurlijk niet.
Dit is duidelijk een hardwareprobleem en geen softwareprobleem. Het kan nooit zo zijn dat de garantie vervalt als je andere software instaleert. Lees ook eens het garantiebewijs door. Wordt hierin daarop gewezen. Zo niet dan kunnen ze het al helemaal niet maken.

SgtStrider
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2006 07:23

Re: HTC Toutch Diamond buiten garantie door andere software

Ongelezen bericht door SgtStrider »

Wake-up call!
Het kan nooit zo zijn dat de garantie vervalt als je andere software instaleert.


Het is zo. In dit geval is het nog logisch ook, de fabrikant kan alleen ondersteuning bieden op hetgeen de fabrikant levert (software HTC + hardware HTC). Dat Eurotwice kosten rekent komt waarschijnlijk omdat HTC het niet vergoed op het moment dat er een ROM aanwezig is die niet afkomstig is van HTC zelf.

Gesloten