LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunststofkozijnen van Duits bedrijf - Nederlandse garantie?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Speedcap

kunststofkozijnen van Duits bedrijf - Nederlandse garantie?

Ongelezen bericht door Speedcap »

Wij zijn bezig met nieuwe kunststofkozijnen voor ons huis. Wij hebben ardig wat offertes in Nederland aangevraagd en vergeleken. Omdat ik zelf Duits ben maar nu in Nederland woon en wij ook andere dinge voor de verbouwing van ons huis veel goedkoper uit Duitsland hebben gekocht, heb ik dus ook een offerte aangevraagd bij een Duitse kozijnenleverancier. Het prijsverschil is kleine 8.000 € voor 7 kozijnen en twee deuren tussen Duitsland en Nederland. Ik vind dat enorm veel voor exact hetzelfde merk kozijn!
Daarom vraag ik wel wel af wat de nadelen zouden kunnen zijn om het door een Duitse leverancier te laten doen? De vragen zijn voornamelijk bedoelt voor de mensen die hun kozijnen via een Duits bedrijf hebben laten plaatsen.
1. Hoe zit het met de garantieregeling? Is er überhaupt een garantieregeling als je de grens oversteekt?
2. Is het gebruikte kunststof wel hetzelfde? Ons werd namelijk verteld dat er een andere kunststofmengeling voor de Nederlandse markt wordt toegepast vanwege de zeelucht. Wij wonen in Rotterdam, dus niet echt naast de zee.
3. Hoe zit het met de montage? Ik ken uit Duitsland alleen maar dat direct, dus zonder stelkozijn, maar met schuim gemonteerd wordt. Doen dat Duitse bedrijven ook zo in Nederland? Is hierbij een nadeel te verzinnen?

Het zou heel mooi zijn als iemand die wel ervaringen met een Duits bedrijf heeft me hierbij zou kunnen helpen. Alvast bedankt!

eentje

Re: kunststofkozijnen van Duits bedrijf - Nederlandse garantie?

Ongelezen bericht door eentje »

Hallo Speedcap,

Je krijgt voor je'n duitse kozijnen de duitse garantie. Dus 5 jaar op kozijnen en glas. Twee jaar op de montage. Wel is het zo dat je contractueel meestal vast zit aan duits recht, dus mocht er iets voorkomen dat je in duitsland zou moeten procederen.

Ik weet uit ervaring dat bijv. Veka ook de nederlandse profielen levert aan duitse bedrijven als ze deze bestellen en dus ook op de nederlandse manier kunnen monteren.

Vraag het hun anders, de meeste Tisclereien uit de grensstreek werken op dit moment meer in nederland dan in duitsland dus zullen ze de nederlandse manier wel kennen en kunnen.

The-Consumer

Re: kunststofkozijnen van Duits bedrijf - Nederlandse garantie?

Ongelezen bericht door The-Consumer »

Volgens de Europese wetgeving zou je als consument gewoon in NL mogen procederen als je iets in Duitsland koopt - ook al valt het onder Duits recht. Zeker wanneer ze de kozijnen in NL in je woning plaatsen, en dus de feitelijke prestatie in Nederland wordt geleverd. Alleen vastgoed is uitgesloten hiervan. Bij consuwijzer zouden ze je verder moeten kunnen helpen met info hoe dit precies zit.

Veka in NL is van andere kwaliteit dan Veka bij een Duits bedrijf.
Veka is alleen de naam van de fabriek die de profielen maakt waarvan kozijnen gemaakt kunnen worden. Hoe de kozijnen daadwerkelijk worden is aan de 'kozijnenboer' - daar staat Veka buiten.
Let er vooral op wanneer je naar buiten openslaande deuren hebt. De meeste Duitse bedrijven kennen dit niet en plaatsen dan domweg deuren geschikt voor naar binnen toe omgekeerd. Je krijgt dan de afwatering naar binnen (?!) al dan niet afgeplakt met een strip en in de stomste gevallen zelfs de glaslatten buiten (kan iedere dief zomaar naar binnen). Ze gebruiken dan de verkeerde Veka profielen.

Misschien heb je hier iets aan,

Groetjes.

Gesloten