LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARCO AUTO zijn oplichters

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Wilschuta
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:17

ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Wilschuta »

Op 27 december 2008 heb ik een aanbetaling gedaan voor een auto bij Arco Auto. Op vrijdag 2 januari 2009 heb ik mijn nieuwe auto opgehaald en mijn oude ingeruild. Ik heb de auto geparkeerd op een plek waar ik er makkelijk uit kon komen, gezien ik invalide ben en gebonden ben aan de rolstoel.
Bij het betalen van het restant bedrag gaf de verkoper aan dat het systeem van RDW tijdelijk niet beschikbaar was, maar dat ze maandag direct mijn auto zouden overschrijven en dat ik dan het vrijwarringsbewijs kreeg toegezonden. Op goed vertrouwen dat ze het vrijwarringsbewijs maandag zouden sturen, ben ik weggegaan in mijn nieuwe auto.
In de week van 5 januari heb ik niets ontvangen en ben gaan bellen met de garage echter gaf deze aan dat het systeem nog niet gemaakt was. Na nog twee keer bellen kreeg ik in de week van 19 januari het vrijwarringsbewijs, welke gedateerd stond op 14 januari 2009. Eind goed al goed, althans dat dacht ik. Echter ontving ik een paar weken geleden een boete gedateerd op 8 januari 2009 voor parkeren op parkeergelegenheid op dagen/uren waarop volgens onderbord verboden is. Deze parkeerbon geeft een plaats en plaatsaanduiding aan waar ik 'm niet heb neergezet. Echter na een eerste telefoontje met de garage gaf men aan dat ik de acceptgiro mocht toesturen en dat deze betaald zou worden. Echter afgelopen zaterdag ontving ik een eerste aanmaning, met 11 euro verhoging. Weer bellen met de garage en dit maal bleek dat Bas (verkoper Arco) aan gaf dat de directie had besloten de boetes niet te betalen!! Ik ben flink uit mijn dak gegaan, maar Bas gooide de telefoon er op want hij was van mening dat ik brutaal was.

Het gaat niet om het bedrag maar het feit hoe deze garage met hun klanten om gaat en niet de verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen fouten en missers.

MIJN ADVIES AAN IEDEREEN DIE EEN AUTO WIL KOPEN, DOE DIT NIET BIJ ARCO AUTO. INMIDDELS HEB IK AL ZOVEEL NARIGHEID GELEZEN OVER DEZE GARAGE/DEALER (OF OPLICHTERS).

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Mallemalle »

klotestreek wat mij betreft

ze hebben waarschijnlijk nog een aantal dagen met je wagen gereden op jouw naam,zou me niet verbazen als je nog meer boetes binnenkrijgt

overigens kun je zelf de rdw raadplegen om een kenteken te controleren

https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx

stofzuigertje

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij niet kunnen overschrijven gewoon wachten tot het weer wel werkt.

U loopt het risico van verzekeren en betasting betalen, naast deze boete.
Dit geld bij elke garage dus zeker bij dit soort bedrijven.

Uw nieuwe auto, konden ze die wel op naam zetten of gingen ze daarvoor naar postkantoor?
Het systeem kan er wel eens een uurtje uit liggen maar geen week.

Chro
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2009 13:30

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Chro »

Alleen maar problemen met die garage. Wij hebben er ook een auto vandaan. Konden niet eens een proefrit maken en we moesten wel aanbetalen en bla bla....om moe van te worden.

Megane19
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:23

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Megane19 »

Op vrijdag 16 mei 2009 zijn wij bij Arco Auto in Hoofddorp afgegaan op een advertentie op Auto Trader betreffende een Alfa Romeo 147. Toen we bij de dealer aankwamen was deze auto in geen velden en wegen te vinden. Na een verkoper te hebben gevraagd werd ons medegedeeld dat deze de avond ervoor ‘ toevallig’ was verkocht. Wat we toen niet wisten maar inmiddels wel is dat deze auto een lokkertje was. Deze Alfa Romeo staat namelijk nu (2 weken later) nog op hun website.
Na even verder te kijken viel ons oog op een Renault Megane. Na over de inruil-prijs te hebben onderhandeld leek ons dit een goede keuze. Na het hierover eens te worden werd ons direct verteld dat we wel een aanbetalling van 1000 euro moesten doen. Hetgeen ons overrompelde en op basis van goed vertrouwen hebben aanbetaald. Toen we vroegen of we er een proefrit mee konden maken vertelde de verkoper dat hij dit zou regelen als we de auto zouden komen ophalen.
Toen we het weekend hierna de auto kwamen ophalen en volledig betaald hadden, werd er tussen neus en lippen nog even verteld dat er een wiel sensor (tbv het meten van de bandenspanning) was vervangen en dat het controlelampje “ Bandensensor defect” moesten negeren, omdat dit na 40 km rijden vanzelf uit zou gaan (moest nog even inslijten en was een bekend verschijnsel). Over het maken van een proefrit werd al helemaal niet meer gesproken.
Echter na ongeveer 200 km met de auto te hebben gereden, brande het lampje nog steeds. Vervolgens heb ik een afspraak met de garage gemaakt om e.e.a te laten repareren. Op zich was ik hier al niet blij mee omdat ik hiervoor van Amsterdam naar Hoofddorp met de trein moest rijden hetgeen toch ook weer extra reiskosten met zich meebrengt. (tot zover nog niet echt een probleem). Echter in de middag werd ik gebeld door een medewerker dat de wielsensor defect was en vervangen moest worden. Hetgeen ongeveer 50euro zou gaan kosten. Enigszins verbaasd vertelde in de medewerker dat het defect al bij aflevering van de auto aanwezig was en ik dus verwachte dat dit kostenloos gerepareerd zou gaan worden. (De website van Arco Auto vermeld dit overigens ook letterlijk nl: “Standaard leveren wij onze auto’s met 3 maanden garantie op zowel de onderdelen als het arbeidsloon” ) Ik heb toen aangeven dat ik de storing wel verholpen wilde hebben, maar het niet eens ben met de onderdeelkosten die hieraan verbonden zijn.
Later in de middag werd ik (door een andere medewerker) opnieuw gebeld. Deze had de mededeling dat het verkeerde onderdeel was geleverd ?? en dat hij een nieuwe wielsensor zou gaan bestellen. Ik heb hierbij nogmaals aangeven dat ik de storing wel verholpen wilde hebben. De medewerker vertelde nogmaals dat de onderdeelkosten wel door mij betaald moeten worden (anders zou de auto niet gerepareerd worden. Na ongeveer 10-15 minuten met de medewerker te hebben gesproken werd deze steeds onvriendelijker en er viel niet uit te komen.
Inmiddels staat mijn auto dus nog in de garage. (wachtende op het onderdeel) Ik hoop dat de storing morgen opgelost word. (ik heb er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in na deze ervaring) Als het meezit ben ik dan dus 50 euro kwijt aan het onderdeel en ongeveer 15-20 euro aan reiskosten en ben ik mijn auto 2 dagen kwijt.
Nu dit wetende en op google op “ arco auto” te zoeken weet ik eigenlijk al genoeg. Arco Auto is een bedrijf dat met veel ontevreden klanten te maken heeft en die het met de service en garantie niet zo nauw neemt na de verkoop. (kosten garantie 3 maanden standaard 400 euro extra) Doordat ik in het verleden wel goede ervaringen had met andere auto-dealers heb ik er niet bij stil gestaan om eerst even te google’n op klachten. Wat me nu ook opvalt is dat ik over garantie e.d. helemaal geen informatie heb meegekregen.

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door JANE D »

Je kunt je beklag doen bij de BOVAG, als ze zijn aangesloten maar dat zal wel nog niet.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door dhc »

Als je even verder had gezocht zou je al weten dat ze geen Bovag lid zijn en had je deze posting niet hoeven plaatsen....

Megane19
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:23

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Megane19 »

dhc:
1. Ook bij garage's met bovag garantie kun je slechte ervaringen hebben.
bovag garantie biedt ook niet altijd de garantie dat alle problemen naar wens worden opgelost. Van een bedrijf met ruim 400 auto's in de verkoop is niet mijn eerste gedachte dat het bedrijf graag zijn naam te grabbel wil gooien.
2. Ik heb deze posting gedaan om eventuele anderen te waarschuwen om niet met dit bedrijf zaken te doen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door dhc »

Mijn reactie was voor Jane D bestemd......

JANE D
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2009 22:54

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door JANE D »

Ze hadden toch ondertussen een lidmaatschap kunnen regelen, al is het maar om de klanten te helpen op die manier.

Megane19
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:23

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Megane19 »

dhc
ok. verkeer begrepen :)

afgelopen dinsdag (2e dag) heb de garage zelf maar gebeld om te vragen hoe het met de reparatie stond. ik kreeg te horen dat het onderdeel (de wielsensor) s'middags zou worden opgehaald en vervangen. Afgesproken dat ik de auto 17:30 in de middag kon ophalen. Bij aankomst werd mij WEER verteld dat het onderdeel was vervangen, maar dat ik er eerst toch nog 40 km mee moest rijden voordat het lampje " defecte wielsensor" uit zou gaan. En de verkoper had 'goed' nieuws wat het koste mij maar 25 euro.. Ik heb mijn onvrede kenbaar gemaakt echter eerst bestalen en dan pas mijn auto terug natuurlijk...
Inmiddels >40 km gereden en ik heb de melding " wielsensor nog steeds"

Woensdag met 2x renault garage gebeld. Complete onzin zeggen zij. Na het vervangen van een wielsensor wordt deze direct "ingelezen" en moet de controle melding direct verdwijnen" (en niet na het rijden van 40km)

Waar arco auto dit verhaal vandaan hebben ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ze maar wat aankl**ten..

woensdag hierna nogmaals met Arco Auto gebeld. mijn verhaal gedaan. (aangegeven dat ik mijn 25 euro terug wil) en te horen gekregen dat ik hierover teruggebeld zou gaan worden. Tot nu toe niets meer van gehoord.

dapini
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2009 15:05

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door dapini »

Mijn vriendin en ik hebben ook slechten ervaring met ARCO AUTO's
IK heb hieronder het hele verhaal getypt, omdat ik net als jullie iedereen wil waarschuwen voor deze auto-boeven.

*12 mei
Na een proefrit te hebben gemaakt, liet ik de verkoper weten maar 6.000 euro te hebben voor de auto. Terwijl deze auto 7.950 kost.
De verkoper van Arco auto stelde voor om via hun financieringsmaatschappij(Dealer totaal concept) de koop alsnog te kunnen afronden.
Hiervoor moest ik een formulier ondertekenen waarmee hij de aanvraag zou indienen. Ook wilde hij dat ik 1000 euro alvast aanbetaalde zodat hij de zekerheid had
dat ik deze auto ging kopen. Nadat het formulier werd opgestuurd zouden wij binnen 2 dagen bericht ontvangen van het financieringsbedrijf.
* 13 en 14 mei heb ik Arco auto gebeld en gevraagd wanneer ik terug gebeld zou worden door het financieringsbedrijf. Er werd mij verteld dat ik dezelfde of zeker de volgende ochtend zou worden terug gebeld.
*15 mei werden wij dan eindelijk door DTC gebeld
*16 mei vertelde DTC ons dat er geen financiering kan worden verleend omdat er bepaalde stukken werden gevraagd dat voor ons niet haalbaar was. (balans, winst en verliesrekening)
*18 mei Heb ik arco auto gebeld en heb hun meegedeeld de auto zelf te betalen zonder de hulp van DTC. Toen werd verteld dat ik zou worden teruggebeld.
* van 18 t/m 23 mei hebben wij dagelijks contact gezocht om de auto op te kunnen halen. Marion, de telefoniste vertelde elke keer het zelfde verhaal;" Jullie worden vandaag teruggebeld en anders zeker morgenochtend".
*23 mei begonnen we onze geloofwaardigheid in dit bedrijf te verliezen. Toen besloten wij maar om langs te gaan. Ook dit hielp niet. Bij aankomst konden ze geen gegevens van ons vinden. Mij vriendin was die dag ook mee en wilde graag de auto zien, zij had de auto nog niet gezien. Er werd ons verteld dat alle aanbetaalde auto in een andere loods werden verplaatst en dat wij toch zeker volgende week onze auto zouden krijgen. Wij wilden alvast de kenteken van de auto hebben om de verzekering te regelen.
Ze weigerde de gegevens van de auto aan ons te geven. Om ons niet met een rot gevoel weg te laten gaan, beloofden zij ons dezelfde avond terug te bellen.
Helaas, dit gebeurde niet.
*25 mei heeft mijn vriendin weer getracht afspraak te maken over de levering, je raad het al; we zouden zeker worden terug gebeld!
*26 mei belt Marion, de secretaresse, mij op met de mededeling; morgenochtend word je teruggebeld je staat op de bellijst!
Mijn vriendin heeft toen zelf nogmaals contact opgezocht met het bedrijf en heeft gevraagd naar een concrete afspraak die tot op heden nog niet is gemaakt.
Maar we zouden op woensdag ochtend echt worden teruggebeld!
*27 mei hebben we tot 13:00uur niets gehoord dus heeft mijn vriendin weer gebeld. Er weer beloofd dat we echt die dag zouden worden teruggebeld.
16:30 heeft mijn vriendin weer gebeld. En toen zeiden weer dat we werden teruggebeld. Op dit moment was mijn vriendin er klaar mee en is ze met haar vader naar het bedrijf toe gereden. Daar werden ze opgevangen door een verkoper genaamd; BAS. Deze deelden hun mee dat de auto teruggestuurd was naar het lease bedrijf vanwege een technische mankement. Hij betreurde het dat dit niet aan ons was verteld. Mijn vriendin gaf toen te kennen de auto snel nodig te hebben omdat haar eigen auto gekeurd moest worden en nu door deze toestand onnodig veel geld gaat kosten. Bas Beloofde mijn vriendin de volgende ochtend voor 10:00 uur terug te bellen, waarin hij aan zal geven wanneer de auto zal worden geleverd. BAS weigerde dit op papier te zetten want daar doet het bedrijf niet aan. Bas stelde voor om eventueel een andere auto uit te zoeken.
*28 mei werden wij tot 12:45 niet terug gebeld, mijn vriendin werkte toen zelf. Dus heb ik maar weer contact opgezocht, Marion probeerde weer van mij af te komen door te zeggen; je word teruggebeld. Toen ik kwaad werd en haar nogmaals alles uitlegde ging zij naar BAS en kreeg van hem te horen dat de auto zeker nog 1 week bij het lease bedrijf zal blijven staan. Ik vroeg haar om mij dit per mail te bevestigen met haar naam eronder. Zij weigerde dit te doen en zou dit aan BAS vragen aan mij mailen.
Bas belde mij op en ging meteen op in zijn voorstel om een nieuwe auto te kopen, een auto die mijn vriendin de avond daarvoor heeft gezien.
Ik weigerde hiermee in zee te gaan. Ik vertelde BAS dat ik graag de auto wilde kopen die ik heb besteld. Nu duurde het ineens 2 weken voordat ik de auto zou kunnen komen ophalen. Ook weigerde BAS dit op papier te zetten. Zijn eigen verklaring weigerde hij dus op papier te zetten, met andere woorden; hij geloofd niet wat hij zelf verkondigd. Hoe kun je dan van mij verwachten dit bedrijf nog langer te vertrouwen? Toen ik hem dit voorlegde, werd BAS zeer agressief aan de telefoon en dreigde hij mij om onmiddelijk bij hem te komen en dat nog eens een keer voor te leggen. Dit leek mij geen goed idee, waarschijnlijk ontvang ik dan een paar klappen.

Op dit moment hebben wij een advocaat in handen genomen en wachten wij op de verdere ontwikkelingen. Tot nog toe weigert ARCO auto het geld terug te vorderen of de auto te leveren.

Ik vermoed dat de auto is doorverkocht aan iemand die een hoger bod deed voor de auto. Gelukkig heb ik het kenteken dus mocht ie nog geleverd worden weet ik in iedergeval of het dezelfde auto is.

Megane19
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:23

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Megane19 »

dapini

Echt triest om te horen maar zeer herkenbaar. Ik heb zelf ook gedacht dat je in redelijkheid met deze mensen tot een oplossing kunt komen, maar ben er inmiddels achter dat dit onmogelijk is. ook is de dame (Marion) achter de receptie iemand die zeer chaoties te werk gaat. Dat ik de laatste keer er was en mijn auto sleutel terug vroeg was deze 'verdwenen' uiteindelijk na een tijdje zoeken bleek deze in de ruimte achter de receptie in een doosje samen met 4 andere sleutels te leggen!?
Ik heb deze allen meegekregen om te kijken welke paste..
Gelukkig was er een bij die inderdaad mijn sleutel was :?
En zo kan ik nog een aantal voorbeelden noemen die mij waren opgevallen in de paar keren die er geweest ben..

Als je ook op google Arco Auto intiept weet je eigenlijk al genoeg.

Sterkte met het vinden van een oplossing!

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door herzon »

Gelukkig heb ik het kenteken dus mocht ie nog geleverd worden weet ik in iedergeval of het dezelfde auto is.
Kijk even op de RDW-site, kun je zo zien of hij al tenaam is gesteld.[/quote]

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door Mallemalle »

als hij het kenteken heeft zal dat niet meevallen maar je weet nooit

jonkman1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door jonkman1965 »

Helaas heb ik ook met Arco Auto kennis mogen maken. Arco Auto gebruikt onder meer het logo van de stichting NAP op haar website, terwijl zij daar volgens deze stichting niet toe gerechtigd is, en zet consumenten daarmee op het verkeerde been. Ik heb mijn aanbetaling teruggevorderd, maar verwacht daar gezien de berichten op internet niet veel van.

Het probleem met het terugvorderen van aanbetalingen is dat het de kosten van een procedure vaak niet opwegen tegen de kosten. Samen procederen kan dan de oplossing zijn om de kwestie betaalbaar te houden.

Heb je daar interesse in, zend dan svp een korte omschrijving van je zaak naar [email protected]. Mijn bedoeling is dan om een andere advocaat (vrijblijvend) naar de zaak te laten kijken en te laten beoordelen of het zin heeft om hierin samen op te trekken en onder welke voorwaarden.

Vriendelijke groet,

M.C. Jonkman

stofzuigertje

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet uit ervaring dat U deze rechtszaak zeker kunt winnen maar.......

Winst is geen geld terug, meestal gaan ze na de rechtszaak onder andere naam en eigenaar vrolijk verder of meestal vlak ervoor.
En als het bedrijf niet meer bestaat zit U met alle kosten die U alleen op dit niet meer bestaande bedrijf kunt verhalen.

Dus ik zou dit nooit doen.
Vooraf informeren want door hun wegloop en sluit bedrijf methode is Uw winst leuk op papier en krijgt U nog een rekening ook dus meer kosten voor geen geld.

Uw advocaat moet echter wel betaald worden en dan is weglopen erg moeilijk.
Dus voor je iets start eerst naar collega bedrijven die het op deze manier oploste kijken.

jonkman1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:40

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door jonkman1965 »

Natuurlijk moet dat risico worden ingeschat en moet vooraf beoordeeld worden wat de beste aanpak is en wat de daarmee gemoeide kosten zijn. In dit geval gaat het overigens om een eenmanszaak.

vvk
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:31

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door vvk »

Op dit moment is de politie met een inval bezig en worden alle auto's weg gehaald bij Arco auto.

gurby28
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2009 12:32

Re: ARCO AUTO zijn oplichters

Ongelezen bericht door gurby28 »

Hi vvk,
Vertel eens wat meer over de inval bij Arco Autos als dat kan?

Gesloten