| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 - Schapen zonder herder
Tele2 - Schapen zonder herder
Ik heb sinds oktober 2008 internet + telefonie via Tele2.
De overgang van XS4ALL naar Tele2 liep vlekkeloos en ze hielden mij per SMS exact op de hoogte van de status.
Reden tot overstap was primair de prijs, en het leek allemaal zo mooi.
Maar, het gevreesde bij dit soort budget providers kwam na 2 maanden aan het licht.
In december begon mijn internet + telefoon te haperen, viel regelmatig uit en zo nu en dan had ik wel eens een keertje verbinding.
Kunt u het voorstellen, mensen die je probreren te bellen maar je niet te pakken kunnen krijgen omdat Tele2 eruit ligt.
Na veel telefonisch corresponderen met Tele2 via, lach niet, mijn mobiele telefoon omdat de Tele2 telefoon niet werkt kwamen ze tot een voorstel om bij mij thuis de vaste lijn door te komen meten.
Prima, maar zeiden ze, als het aan u ligt moet u voor de kosten opdraaien.
Welnu, wie bepaalt er hier of het aan mij ligt of aan Tele2, als Tele2 daar als enige een uitsluitsel over kan nemen.
Ik heb bedankt voor deze slechte service.
Na voortdurende ellende van wegvallende verbindigen, werd het op 22 mei 2009 dusdanig dat ik helemaal geen verbinding meer had.
Wederom Tele2 gebeld, met mijn mobiel!!!, om door te geven dat het nog steeds hopeloos is.
Geen probleem meneer, binnen welgeteld 5 dagen stond er een technicien van KPN bij mij in huis om de lijn door te meten.
En wat was het resultaat, de lijn was in orde.
Tele2 zou mij de dag daarop met mijn contact opnemen betreffende de status, maar Tele2 liet dit afweten.
Nadat ik gebeld had hebben ze mijn klacht genoteerd en binnen 5 dagen met een oplossing komen.
Echter die oplossing kwam er niet.
Na wederom contact met Tele2 te hebben opgenomen kwam voor de tweede maal een technicien, ingehuurd door KPN bij mij de lijn doormeten, de persoon had een geavanceerde meter bij zich en kwam wederom tot de conclusie dat de lijn in orde was.
Tele2 zou mij informeren over deze status, maar zoals Tele2 zijn naam eer aan doet, goedkoop, moest ik als klant wederom Tele2 bellen wat de status was, en hoe verder.
Tele2 stuurde mijn een ander modem, met de gebruikelijke 5 dagen levertijd.
Omdat ik na 5 dagen geen modem ontvangen had, nog maar eens Tele2 gebeld waar het bleef.
Foutje meneer, bij de verzending.
Nieuw modem geinstalleerd, maar nog steeds geen goede verbinding.
Tele2 wederom opgebeld.
We hebben uw probleem in ons hoogste orgaan en zijn er mee bezig...
Nu 5 dagen laten, nog steeds geen reactie.
Is Tele2 technisch wel onderlegt om storingen op te lossen?
De overgang van XS4ALL naar Tele2 liep vlekkeloos en ze hielden mij per SMS exact op de hoogte van de status.
Reden tot overstap was primair de prijs, en het leek allemaal zo mooi.
Maar, het gevreesde bij dit soort budget providers kwam na 2 maanden aan het licht.
In december begon mijn internet + telefoon te haperen, viel regelmatig uit en zo nu en dan had ik wel eens een keertje verbinding.
Kunt u het voorstellen, mensen die je probreren te bellen maar je niet te pakken kunnen krijgen omdat Tele2 eruit ligt.
Na veel telefonisch corresponderen met Tele2 via, lach niet, mijn mobiele telefoon omdat de Tele2 telefoon niet werkt kwamen ze tot een voorstel om bij mij thuis de vaste lijn door te komen meten.
Prima, maar zeiden ze, als het aan u ligt moet u voor de kosten opdraaien.
Welnu, wie bepaalt er hier of het aan mij ligt of aan Tele2, als Tele2 daar als enige een uitsluitsel over kan nemen.
Ik heb bedankt voor deze slechte service.
Na voortdurende ellende van wegvallende verbindigen, werd het op 22 mei 2009 dusdanig dat ik helemaal geen verbinding meer had.
Wederom Tele2 gebeld, met mijn mobiel!!!, om door te geven dat het nog steeds hopeloos is.
Geen probleem meneer, binnen welgeteld 5 dagen stond er een technicien van KPN bij mij in huis om de lijn door te meten.
En wat was het resultaat, de lijn was in orde.
Tele2 zou mij de dag daarop met mijn contact opnemen betreffende de status, maar Tele2 liet dit afweten.
Nadat ik gebeld had hebben ze mijn klacht genoteerd en binnen 5 dagen met een oplossing komen.
Echter die oplossing kwam er niet.
Na wederom contact met Tele2 te hebben opgenomen kwam voor de tweede maal een technicien, ingehuurd door KPN bij mij de lijn doormeten, de persoon had een geavanceerde meter bij zich en kwam wederom tot de conclusie dat de lijn in orde was.
Tele2 zou mij informeren over deze status, maar zoals Tele2 zijn naam eer aan doet, goedkoop, moest ik als klant wederom Tele2 bellen wat de status was, en hoe verder.
Tele2 stuurde mijn een ander modem, met de gebruikelijke 5 dagen levertijd.
Omdat ik na 5 dagen geen modem ontvangen had, nog maar eens Tele2 gebeld waar het bleef.
Foutje meneer, bij de verzending.
Nieuw modem geinstalleerd, maar nog steeds geen goede verbinding.
Tele2 wederom opgebeld.
We hebben uw probleem in ons hoogste orgaan en zijn er mee bezig...
Nu 5 dagen laten, nog steeds geen reactie.
Is Tele2 technisch wel onderlegt om storingen op te lossen?
-
WebServiceTele2
Re: Tele2 - Schapen zonder herder
Geachte Tele2nee
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
Update
Sinds vandaag blokkeert Tele2 mij de toegang tot de website van Tros Radar.
Erg naief, te bedenken dat er ook proxyservers bestaan en je bij kennissen via andere internetproviders berichten kunt plaatsen.
Ik heb contact opgenomen met [email protected] maar geen reactie terug.
Ook werkt de verbinding nog niet naar behoren
Sinds vandaag blokkeert Tele2 mij de toegang tot de website van Tros Radar.
Erg naief, te bedenken dat er ook proxyservers bestaan en je bij kennissen via andere internetproviders berichten kunt plaatsen.
Ik heb contact opgenomen met [email protected] maar geen reactie terug.
Ook werkt de verbinding nog niet naar behoren
Denk je nou echt dat Tele2 niets anders te doen heeft dan een gebruiker te weren van een forum als Trosradar, waar vrijwel niemand je klacht leest?
Daarnaast hoef je toch niet perse in het weekend een reactie te verwachten? Het is immers zaterdag.
Toch een fijn weekend gewenst,
een tevreden Tele2klant
Daarnaast hoef je toch niet perse in het weekend een reactie te verwachten? Het is immers zaterdag.
Toch een fijn weekend gewenst,
een tevreden Tele2klant
Op maandagmorgen 22 juni 2009 belde een vriendelijke mevrouw van Tele2 mij op met de mededeling dat er koortsachtig aan mijn probleem wordt gewerkt.
Het zou inmiddels bij het hoofdkantoor in Groningen liggen, dit is mij in het verleden ook al eens gezegd....
Binnen 48 uur zouden zij contact met mij opnemen
Inmiddels zijn de 48 uur verstreken, is mijn verbinding nog steeds hopeloos, en laat Tele2 niets van zich horen
@fuiduif
Blijkbaar heeft Tele2 wel tijd om gebruikers van Trosradar en andere forums te weren, of te voorkomen dat ze negatief in het nieuws komen.
Na mijn opmerking was na 4 uur de blokkering namelijk weer opgeheven
Tijd of kennis om een storing op te lossen is voor Tele2 echter een groot probleem.
Je leert je provider pas kennen als er een probleem is, en of die wordt opgelost
Het zou inmiddels bij het hoofdkantoor in Groningen liggen, dit is mij in het verleden ook al eens gezegd....
Binnen 48 uur zouden zij contact met mij opnemen
Inmiddels zijn de 48 uur verstreken, is mijn verbinding nog steeds hopeloos, en laat Tele2 niets van zich horen
@fuiduif
Blijkbaar heeft Tele2 wel tijd om gebruikers van Trosradar en andere forums te weren, of te voorkomen dat ze negatief in het nieuws komen.
Na mijn opmerking was na 4 uur de blokkering namelijk weer opgeheven
Tijd of kennis om een storing op te lossen is voor Tele2 echter een groot probleem.
Je leert je provider pas kennen als er een probleem is, en of die wordt opgelost
In de Providermonitor Juni 2009 van de Consumentenbond is Tele2 gedegradeerd naar plaats 3 met 75% van klanten zonder storing.
Puntenplaatje
Tele2
Kwaliteit internet: 75
Storingen oplossen: 69
Algemene tevredenheid: 75
XS4ALL (nummer 1)
Kwaliteit internet: 82
Storingen oplossen: 77
Algemene tevredenheid: 80
Puntenplaatje
Tele2
Kwaliteit internet: 75
Storingen oplossen: 69
Algemene tevredenheid: 75
XS4ALL (nummer 1)
Kwaliteit internet: 82
Storingen oplossen: 77
Algemene tevredenheid: 80
.....Donderdag 25 Juni 2009, nog geen reactie, het blijft angstvallig stil bij Tele2........
Vandaag een aangetekende brief naar Tele2 gestuurd voor een definitieve oplossing voor het voortslepend probleem.
Ik geef ze nog 2 weken
de tijd voor een constructieve oplossing, en dat is zeer ruim in mijn beleving gezien de duur en acties die van beide zijden in het verleden al genomen zijn.
Kunnen of willen zij het niet oplossen, dan is in dezelfde brief ontbinding van mijn contract ivm wanprestatie toegezegd
Ik geef ze nog 2 weken
Kunnen of willen zij het niet oplossen, dan is in dezelfde brief ontbinding van mijn contract ivm wanprestatie toegezegd
....Tele2 heeft vanmiddag gebeld
nadat de brief de deur uit was....
....Ze gaan een duo-onderzoek doen met KPN op mijn lijn....
....Volgende week dinsdag of woensdag........
Er lijkt nu wat actie te komen waar we wel wat aan hebben
....Ze gaan een duo-onderzoek doen met KPN op mijn lijn....
....Volgende week dinsdag of woensdag........
Er lijkt nu wat actie te komen waar we wel wat aan hebben
....Gisteren is een medewerker van Tele2 samen met iemand van KPN bij mij thuis geweest om de lijn door te meten....
....duo-onderzoek noemen ze dat....
....Echter, het is nog steeds niet opgelost....de bal wordt van Tele2 naar KPN en weer terug geschopt....
....Of de wil (samenwerking) is er niet....
De medewerker van Tele2 had de achterban aan de lijn, die mij verder zou informeren over het vervolg.
....het blijft echter stil, het beloofde contact van Tele2 met de klant (ik) over het informeren met betrekking tot het vervolg, blijft tot op heden uit ....
....duo-onderzoek noemen ze dat....
....Echter, het is nog steeds niet opgelost....de bal wordt van Tele2 naar KPN en weer terug geschopt....
....Of de wil (samenwerking) is er niet....
De medewerker van Tele2 had de achterban aan de lijn, die mij verder zou informeren over het vervolg.
....het blijft echter stil, het beloofde contact van Tele2 met de klant (ik) over het informeren met betrekking tot het vervolg, blijft tot op heden uit ....
Laatst gewijzigd door Tele2nee op 02 jul 2009 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
....De problemen zijn NOG niet opgelost....
....En van Tele2 hoor ik niets meer....
....En van Tele2 hoor ik niets meer....
....De kogel is door de kerk....
....Tele2 belde mij zojuist op dat ze het probleem NIET kunnen oplossen....
....Het wordt een commercieel issue, in de woorden van Tele2....
....Dat betekent dat het contract ontbonden mag worden en de gemaakte kosten en abonnementsgelden teruggevorderd kunnen worden....
....Ik krijg hierover nog nader bericht....
....Ik ben benieuwd, Tele2 kennende...
....Ik kan per direct overstappen naar een andere provider, is mij verteld....
....Hier heb ik dan ook direct gebruik van gemaakt en mij aangemeld bij XS4ALL, de provider waar ik van af kwam....
....XS4ALL mag dan een beetje duurder zijn, maar ik heb daar meer hoop dat het tot een oplossing komt....
....De verwachte opleverdatum bij XS4ALL is toch nog wel een maand, ondanks dat ik per direct bij Tele2 kan opzeggen....
....De datum zou zijn 03/08/2009....
....Wordt vervolgd....
....Tele2 belde mij zojuist op dat ze het probleem NIET kunnen oplossen....
....Het wordt een commercieel issue, in de woorden van Tele2....
....Dat betekent dat het contract ontbonden mag worden en de gemaakte kosten en abonnementsgelden teruggevorderd kunnen worden....
....Ik krijg hierover nog nader bericht....
....Ik ben benieuwd, Tele2 kennende...
....Ik kan per direct overstappen naar een andere provider, is mij verteld....
....Hier heb ik dan ook direct gebruik van gemaakt en mij aangemeld bij XS4ALL, de provider waar ik van af kwam....
....XS4ALL mag dan een beetje duurder zijn, maar ik heb daar meer hoop dat het tot een oplossing komt....
....De verwachte opleverdatum bij XS4ALL is toch nog wel een maand, ondanks dat ik per direct bij Tele2 kan opzeggen....
....De datum zou zijn 03/08/2009....
....Wordt vervolgd....