LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
IneF
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 19:34

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door IneF »

Op 16 april jl. heb ik een bestelling bij 4allclients geplaatst. Levertijd ca 2 dagen.
Omdat ze maar steeds niet leverden hebben wij op 29 april de bestelling geannuleerd. Na vele mails van onze kant en "keurige" (van alles belovende) mails van hun kant, hebben ze op 4 juni bericht dat we binnen vijf dagen ons geld terug zouden hebben....tot nu toe (11 juni) nog steeds niets. Ik ben het zat, ik ga nu echt aangifte doen bij de politie.

doornenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2009 21:35

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door doornenbal »

Exact hetzelfde verhaal als mijn voorganger. Die 5 dagen zijn bij mij ook voorbij. ...................dievenbende daar.

Lankheet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 08:19

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Lankheet »

Ik heb op 15-5-2009 een Nokia SD card besteld en betaald. echter nog steeds niet geleverd, ook niet na talloze telefoontjes terwijl deze op voorraad zou zijn.
Gezien alle berichten hier kan ik dus ook wel fluiten naar mijn geld.
het is niet veel, maar toch :oops: De order annuleren via de site gaat ook niet. misschien dat Radar hier eens of nog eens aandacht aan kan besteden.
Laatst gewijzigd door Lankheet op 15 jun 2009 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.

papasan
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:06

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door papasan »

Sinds vandaag lid geworden op dit forum en meteen al voordeel, :D

Ik wilde een gpsmap60scx bij 4allclients bestellen maar zie naar wat ik her allemaal lees er toch maar vanaf om het bij dat bedrijf te doen,

Succes iedereen en bedankt dat jullie het wereldkundig hebben gemaakt, toekomstige kopers zoals o.a. ik zijn hier waarschijnlijk mee gebaat,


Mvrgr ,

doornenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2009 21:35

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door doornenbal »

Ik heb gisterenavond per e-mail een klacht tegen 4allclients ingediend bij consuwijzer. Ik merk dat ze heel serieus omgaan met de klachten die ze binnenkrijgen. Ik werd vanmiddag zelfs door ze gebeld. De mevrouw gaf aan dat er wel meerdere klachten moeten zijn voor ze in actie komen, dus geen hulp op op individuele basis. Logisch wat mij betreft.

Advies van mij: DIEN JE KLACHT IN OP DE SITE VAN CONSUWIJZER

Viras
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:24

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Viras »

Een steeds weerkerend scenario:
Op 11 april 2009 bestelde ik via de website bij 4AllClients een Konica Minolta - Magicolor 5650 EN laserprinter waarvoor ik met Mastercard 659,03 euro betaalde. Volgens de website was het toestel beschikbaar en zou binnen de 3 werkdagen verstuurd worden.
Ik controleerde dagelijks de status van de bestelling en telkens werd de verzenddatum opgeschoven. Op 21 april heb ik telefonisch contact opgenomen met het nr. +23-(0)742916245, waar de mevrouw me garandeerde dat het toestel op donderdag 23 april zeker zou geleverd worden. Zoals ik verwachtte is dat natuurlijk niet gebeurd en ik heb dan ook mijn bestelling op 23 april geannuleerd.
Dadelijk hierop kreeg ik bericht dat het toestel (tijdelijk) niet leverbaar is, samen met een bevestiging van mijn annulatie. Deze annulatie werd ook bij mijn orderstatus op de website vermeld, maar merkwaardig genoeg bleef ook nog de leverdatum vermeld, die telkens weer enkele dagen opschoof...
Op 28 april een nieuwe mail verzonden naar [email protected] waarin ik stel dat ik hoop dat mijn order wel degelijk geannuleerd is en dat ik binnen afzienbare tijd toch geen printer zal geleverd krijgen. Prompt een reactie gekregen dat mijn order zeker geschrapt is en dat ik binnen de wettelijke termijn van 30 dagen mijn geld terug krijg. Na de wettelijke termijn was het bedrag uiteraard niet teruggestort. Weer gemaild dat ik mijn geld direct terug verwachtte, want dat ze anders zouden mogen opdraaien voor nalatigheidsintresten. Prompt kreeg ik bericht dat mijn geld was teruggestort. Dit bleek uiteindelijk niet het geval te zijn. Dan maar klacht ingediend via de BankCardCompany en het probleem doorgegeven aan mijn juridische bijstand. Dit bleek wel resultaat op te leveren, want vandaag (15 juni) is het bedrag eidelijk teruggeboekt op mijn rekening.
Conclusie: bespaar je een hoop ellende en bestel zeker niets bij dit bedrijf!! Tot nu toe had ik alleen positieve ervaringen met webwinkels, maar vanaf nu zal ik toch eerst grondig uitkijken voor ik nog iets bestel.

Wimve
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2009 19:39

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Wimve »

De ultieme datum voor terugbetaling was afgelopen vrijdag maar ze hebben zich niet verwaardigd om ook maar iets te doen, dus gedaan met dreigen, harde actie vanaf nu.

Tevens reeds klacht ingediend bij ConsuWijzer.

Klachtenpagina ConsuWijzer

Ook de nodige stappen ondernomen om een incassoprocedure op te starten. Morgen laat ik een proces-verbaal opstellen door de politie zodanig dat dit ook in een evt. rechtsprocedure kan gebruikt worden.

joopmijnheer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 10:09

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door joopmijnheer »

Ik heb op 23 maart enkele bestellingen gedaan bij 4allclients. Een week later krijg ik een mailtje, dat de bestellingen niet kunnen worden geleverd en dat mijn geld zo spoedig mogelijk wordt teruggestort. Ik heb er geen problemen mee, dat er niet kan worden geleverd, want dat kan gebeuren. 6 weken later nog geen geld. Na enkele telefoontjes en mails eindelijk een bericht terug per mail, dat het geld op 5 juni is gestort. 10 juni gebeld, dat het geld niet op mijn rekening staat. Foutje in hun administratie zogenaamd. Uiteindelijk is het geld op 16 juni gestort. Wat een ergernis.. Koop dus nooit iets bij dat bedrijf.

doornenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2009 21:35

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door doornenbal »

Vandaag eindelijk mijn geld (630 euro) teruggekregen na bijna twee maanden. Heb er wel erg om moeten zeuren en op diverse forums gemeld. Drie werkdagen na het indienen van mijn klacht bij Consuwijzer.
Misschien toeval.

Bonne1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 15:02

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Bonne1966 »

Nu eens een (redelijk) positief bericht.

Ook ik heb een bestelling gedaan bij 4ac.

In eerste instantie alleen de reviews van b.v kelkoo gelezen en kwam niet negatief over, echter na verder googelen, behoorlijk geschrokken.

In mijn geval werd ook de levertijd diverse malen verschoven en tot 3 keer toe een telefonische leverdatum niet nagekomen.

Ik moet wel zeggen dat na mijn annulering, het geld bijna dezelfde dag is teruggestort. (ruim 300 euro) Dat had ik na alle reviews niet verwacht.

Dus kort samengevat, levertijden kloppen echt niet, telefonische toezeggingen ook niet, maar in mijn situatie is het geld na het cancellen, snel op mijn rekening bijgeschreven.

Ik hoop dat iedere klant zijn geld ook zo snel terug krijgt.

Succes allen.

Stichting Klei & Hobb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 14:25

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Stichting Klei & Hobb »

De vooruitbetaling van een door 4allclients geannuleerde bestelling
werd, ruim 7 weken na de betalingsdatum, eerst terugontvangen nadat
per aangetekende brief werd medegedeeld dat gerechtelijke invordering
zou plaatsvinden, gecombineerd met aangifte bij de Politie Hengelo wegens oplichting, indien terugbetaling niet binnen 7 dagen na datum van de aangetekende brief zou zijn ontvangen.
Dit bedrijf is frauduleus. U bent gewaarschuwd.
Aarzel niet en schakel onmiddellijk deurwaarder en de politie in.

Stichting Klei & Hobby,
Klei Keramisch Magazine

prelude3
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2009 19:22

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door prelude3 »

heb op 9 mei een bestelling gedaan en deze werdt na een week door hun geanuleerd omdat het niet meer te leveren was het geld zou per omgaande worden terug gestort het is nu 19 juni 2009 en heb niks terug gekregen.
de leverdatum wordt alsmaar verder opgeschoven.
en dat terwijl er naast de leverdatum vermeld staat GEANULEERD sinds 16 mei .
ik ben mijn geld kwijt en het vertrouwen in de mens!!
:twisted:

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

@prelude3: Ik zou me daar niet bij neerleggen. Gewoon dreigen met aangifte etc zoals veel mensen hierboven. Lijkt te werken.

GOLT
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2009 10:22

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door GOLT »

Hallo,
Niet wetend dat er al zoveel narigheid over 4AllClients bekend is heb ik op 13-6-09 een videocamera, Canon HV30 besteld en betaald via iDeal. Dezelfde dag per e-mail de betalingsbevestiging gekregen, verder niets, geen e-mail met klantnummer en levertijd etc. Op 17-6-09 de klantenservice gebeld. De eerste 6 keer!! werd na "u wordt nu doorverbonden", de lijn verbroken (8euro verder). De 7de keer lukte het wel en ze vertelden me dat er wel een e-mail met klantnummer en leverdatum, 19-06-09, was verzonden. Tot op heden heb ik geen e-mail ontvangen, ook geen antwoord op de mail die ik via hun site heb gestuurd. Op 18-06-09 zag ik dat de levertijd was verschoven naar 20-06-09. en de volgende dag was de leverdatum alweer verschoven nu naar 23-06-09! Ondertussen diverse keren proberen te bellen, steeds wordt de lijn verbroken.
Ik vraag mij nu af:
Mag ik de order annuleren nu de leverdatum steeds opgeschoven wordt? Wat zijn de wettelijke regels?
Is nu zelf annuleren wel het verstandigste of kan ik beter afwachten totdat de order door hun wordt geannuleerd?

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

@Golt
Als je een particulier bent dan is op grond van art. 7:46a BW de wet koop op afstand van toepassing en is het simpel. Op grond van art. 7:46f lid 1 BW moet de verkoper binnen 30 dagen leveren en heb je anders recht op je geld terug. Lid 2 van dat artikel zegt ook nog eens dat wanneer het product niet beschikbaar is je ook recht hebt op je geld terug. Je staat juridisch dus zeker sterk.

Wat ik dus zou doen is zelf annuleren en geld terug eisen. En als dat geld niet spoedig komt weer dreigen met aangifte en een klacht bij consuwijzer indienen etc.

GOLT
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2009 10:22

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door GOLT »

Hoi fckgw. Ik denk dat ik noodgedwongen nog even moet wachten met annuleren. Er is nog niet gezegd dat de camera niet beschikbaar is. Ook bij Canon is deze nog te koop. Alleen de levering duurt langer. Ik denk dat ik juridisch nog geen poot heb om op te staan, maar wordt wel erg zenuwachtig hiervan. 670 euro is voor mij een heleboel geld.

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

Misschien kun je inderdaad twijfelen of het product (al) als 'niet beschikbaar' valt aan te merken. In de praktijk blijkt dit wel meestal als 4AC eenmaal gaat uitstellen, maar goed. Wel heb je altijd art. 7:46d BW nog (ontbinding binnen 7 dagen na ontvangst). Ook al zou 4AC dus wel leveren dan heb je sowieso het recht het product terug te sturen en je geld terug te krijgen. Het is voor iedereen simpeler als het product dan niet eerst naar jou opgestuurd wordt.

GOLT
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2009 10:22

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door GOLT »

Ik moet eerst het e-mail probleem zien op te lossen. De communicatie gaat immers via mail. Maar in het weekend zijn ze telefonisch helemaal niet bereikbaar. En ik wil even afwachten wat er maandag gebeurd, weer uitstel van levering of niet. Ik meld mij dan wel weer.

fckgw
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 mar 2009 21:03

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door fckgw »

Hier voor de volledigheid nog 2 gewone nummers van 4AC: 074 2916245 of 074 2918921

Wimve
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2009 19:39

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van 4allclients?

Ongelezen bericht door Wimve »

Na zes maanden is het bedrag uiteindelijk teruggestort via mijn credit card. Ik heb hiervoor eerst wel via het Belgische eCops-portaal klacht moeten neerleggen. Deze klachten komen sowieso steeds terecht bij het Belgische FCCU (Federal Computer Crime Unit) en worden stuk voor stuk onderzocht. Ik heb tevens nog een mailtje gestuurd naar 4ac met de melding dat ik deze actie had ondernomen (incl. klachtnummer). De dag daarna kreeg ik reeds melding van terugbetaling.

Nog een kleine anecdote ... ik had dit mailtje richting het klachtenadres en helpdesk gestuurd. Via de Helpdesk kreeg ik weer maar eens het standaardantwoord terug

Uiteindelijk dus toch nog goed nieuws.

W.

Gesloten