LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postadres, wat zijn de risico's en hoe doe je het veilig.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stofzuigertje

Postadres, wat zijn de risico's en hoe doe je het veilig.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik wil iemand helpen met een postadres aan te bieden dus niet bij ons ingeschreven.
Wat zijn de risico's en hoe kun je met een contract iets uitsluiten?

Ik ontvang en bewaar alles tot hij ophaalde, maar ik wil geen risico van deurwaarders die mijn goederen in beslag komen nemen als hij in de problemen zou raken.

Zijn er mensen die ervaring hebben in dit goed en betrouwbaar te regelen?

gravedigger

Re: Postadres, wat zijn de risico's en hoe doe je het veilig.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Een vraag van iemand die pretendeert overal verstand van te hebben en te pas en te onpas ook raad geeft?? Valt me zwaar tegen van je :|

stofzuigertje

Het betreft een bekende die tijdelijk op camping geen post kan ontvangen en tijdelijk een adres hiervoor nodig heeft.

Dus geen inschrijving gemeente of zo...

Ik twijfel of een door ons getekende overeenkomst wel voldoende is en wat er in moet staan.

Als je iemand op kamers laat wonen is volgens mij hetzelfde,
alleen krijgt hij dan een sleutel en nu niet.
Dus mensen die op kamers wonen zijn ook Kat vangers?
Ik vermoed dat het mogelijk moet zijn, maar wat moet er wel en niet in staan behalve onze tekst Postadres en beide handtekeningen?

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Zelf heb ik dit een tijdje geleden gedaan en het was geen enkel probleem. Als die persoon schulden heeft krijg je wel post van deurwaarders e.d. maar beslag leggen kunnen ze niet op een briefadres.

Bij mij was het ook zo dat ik ineens een brief kreeg over beslaglegging en ging persoonlijk bij de deurwaarder langs met bewijs van inschrijving van die persoon als briefadres (zo'n uittreksel van de gemeente). Toen ze zagen dat het een briefadres was zeiden ze dat de beslaglegging niet door zal gaan.

Maar waarom huurt die persoon geen postbus bij tnt, straks zit jij met een hoop brieven en ongewenste bezoekjes van deurwaarders en de mogelijkheid dat er op jouw spullen beslag word gelegd bij afwezigheid.

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

je kunt dat via een "per adres" doen. Ik doe het al een hele tijd voor iemand en ik heb nog nooit problemen gehad.

Je kunt ook via het internet je post tijdelijk laten doorsturen. Hier zitten wel kosten aan verbonden. Ik meen 55 euro.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat is zijn officiële woonadres? Waar staat hij ingeschreven? Als hij op de camping geen post kan ontvangen, dan kan hij dat waarschijnlijk al helemaal niet als adres voor de gba gebruiken. Dus dan heeft hij niet alleen een adres voor zijn post nodig, maar ook een officieel woonadres.

stofzuigertje

Briefadres zoals Waterlelie beschreef bedoelde ik dus.

Officieel mag hij alles naar mij toe sturen maar woonde er nooit en er zijn dus behalve post nooit goederen opgeslagen, die liggen elders.

Na verbroken relatie zoekt hij een huurwoning en zolang even tijdelijk dus op camping wat officieel niet langer mag dan.....
Maar dat is zijn probleem.

bjornsikkes

Ongelezen bericht door bjornsikkes »

Postbus aanvragen kost wel wat geld.

stofzuigertje

Wegens sluiting postkantoor en dus wachtlijst onmogelijk, ook de locatie is niet bepaald prettig geworden.

Dus ook zonder die kosten en we willen sneller dan enkele jaren wachttijd.
Bedrijven krijgen voorrang dus kan lang duren.
Elders wel mogelijk maar inschrijven mag niet op postbus.
Dus Briefadres is redelijk veilig zoals eerder genoemd, deze worden dus als postadres genoemd maar officieel is het Briefadres.

Dan heb je bij afsluiten (gratis maar kan per gemeente verschillen) een bewijs en kun je geen risico lopen mits je kan aangeven waar deze persoon zich bevind.
Hij moet binnen redelijke termijn te vinden zijn.
Zijn meestal bereikbare mobiel en werkgever en ex vrouw waar hij in schuur mag slapen zolang de camping niet vrij is is voor mij voldoende zekerheid.

Hij heeft alimentatie altijd keurig op tijd betaald en nog geen BKR notering ondanks lastige leven.
Na 12 jaar dus nog steeds netjes geleefd maar betaalbare huurwoningen voor alleenstaande zijn lastig te vinden in deze tijd.
Hij zoekt nu een kamer te huur en hopen deze redelijk snel te vinden.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

Postadres en briefadres is niet hetzelfde.

In de gementelijke basisadministratie wordt je woonadres geregeistreerd. Dat is het adres waar je hoofdverblijf hebt. Natuurlijk zijn er ook mensen van wie dat niet bekend is. Die staan dan met de aantekeniing VOW (= vertrokken onbekend waarheen).
Voor bijzondere gevallen zijn er uitzonderingen. Dek bijvoorbeld aan binnenschippers. Die zijn over het algemeen ergens met hun schip onderweg. Zij kunnen een zogeheten waladres laten registreren.
Een briefadres is ook mogelijk. Dan moet je echter wel ergens anders een officieel verblijfadres hebben. Die mogelijkheid wordt nog wel ens toegepast bij mensen die bijvoorbeeld permanent in een verpleeghuis zitten. De achtergebleven partner kan dan zijn of haar woonadres als briefadres in de gemeentelijke basisadministratie laten opnemen. Vaak liggen daar -begrijpelijkerwijs- emotionele motieven aan ten grondslag.

Een postadres heeft geen enkele officiële status. Je kunt het opgeven aan iedere willekeurige instantie waar je post van ontvangt of wilt ontvangen. Je kunt daardoor zelfs meerdere postadressen hebben. Een postadres wordt niet als zodanig vastgelegd in de gemeentelijke basisadministratie.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Een briefadres is ook mogelijk. Dan moet je echter wel ergens anders een officieel verblijfadres hebben.
Dit was niet van toepassing toen ik in 2006 iemand op mijn adres heb laten inschrijven als briefadres. Zijn verblijfadres was anders maar dat hoefde niet opgegeven te worden en is ook niet naar gevraagd. Wel moest deze, vanwege een uitkering, in een bepaalde termijn ingeschreven staan op haar verblijfadres. OF dit per gemeente verschilt weet ik niet.

priewjet

Ongelezen bericht door priewjet »

De voorschriften zijn duidelijk. Sommige gemeenten zijn echter wat makkelijk in de leer. Dat zadelt overigerens weer wel anderen op met onnodige problemen

stofzuigertje

Bedankt Priewjet en Waterlelie,

Ik heb Uw bijdragen uitgeprint en zal bij gemeente vragen hoe het zit.
Of zij het verschil weten moet ik nog maar afwachten.

Een Postadres heeft dus geen enkele status en mag dus zonder ergens te registreren begrijp ik nu?
Dus dit heeft geen enkele juridische grondslag?

Een Briefadres gevonden in wetboek en dat is officieel geregeld maar ik moet het eerst nog goed doorlezen want ik ga hier liever geen foute uitspraken zetten.

lucas55

Ongelezen bericht door lucas55 »

Een postadres voor bedrijven kun je alleen regelen met een contract van een verhuurder, een mogelijkheid is dat te doen via postadres.nl dit werd doorgegeven door de kamer van koophandel in Eindhoven.

dirkib

Ongelezen bericht door dirkib »

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... s-heb.html
en

http://overheidsloket.overheid.nl/index ... _id=900597

voor mensen die geen vast woonadres hebben.

Heb ik zelf gedaan (ik was ingeschreven bij een aardige collega) toen ik mijn huis verkocht had, en m'n nieuwe huis nog in aanbouw was. Ik hoefde de gemeente niet aan te geven waar ik verbleef, dat wisselde namelijk ook (en gelukkig was dat niet op straat.....). Daar kreeg ik dus de officiële post, belastingen etc binnen.

Daarnaast had ik een postbus gehuurd, veel instanties vinden dat voldoende.

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

In beginsel dient iemand zich in te schrijven op het adres waar hij/zij zijn/haar werkelijke hoofdverblijf heeft. Mocht er omstandigheden voordoen waardoor er (tijdelijk) geen sprake is van een werkelijk hoofdverblijf dan zou (tijdelijk) voor de optie 'briefadres' kunnen worden gekozen, mits de gemeente dit faciliteert.

In de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) wordt dan vermeld dat het om een 'briefadres' gaat, zodat voor o.a. deurwaarders duidelijk is dat op dit adres beslaglegging in beginsel niet mogelijk is. Hierop zijn echter wel uitzonderingen mogelijk. Het kan immers ook voorkomen dat iemand zich als 'briefadres' laat inschrijven op een adres, terwijl hij/zij daar feitelijk gewoon woont. Veelal wordt dit dan gedaan om schuldeisers op het verkeerde been te zetten. In het geval een deurwaarder dit ter plaatse constateert, zal hij toch gerechtigd zijn om tot beslaglegging over te gaan.

Gesloten